Шведската марка става първият производител, който ще използва в своите модели нисковъглеродна или изцяло безвъглеродна стомана, чийто процес на производство е със значителен принос за намаляване на емисиите изхвърляни в атмосферата от промишлени процеси. Новият материал се произвежда чрез нов производствен процес, базиран на електричество и водород, вместо обичайните леярни, които използват въглища. Доставчикът и производителят на новата стомана е шведската компания SSAB, която ще започне доставки през втората половина на тази година.
Първоначално новата стомана ще се използва в подразделението за тежкотоварни машини и камиони, но до няколко години ще бъде внедрена в конструкцията и на леките автомобили. Тъй като все още не могат да бъдат осигрени достатъчни количества от новата стомана, нейното приложение ще бъде ограничено до носещи конструктивни елементи в рамата и купето. Шведите се надяват до 2040 година поне - 30%, от металните части в автомобилите да бъдат изградени именно от тази ниско въглеродна стомана. Марки като Mercedes и Volkswagen, също правят сериозни инвестиции в тази посока, което ще позволи на бъдещите модели да бъдат рециклируеми до 90%. Не става ясно обаче дали в това число ще влиза и батерията или се отнася само за каросерията и интериора.
Няма коментари:
Публикуване на коментар