Преди броени часове официално, бе оповестено, че FCA и PSA, влизат в съдружие с равен дял една на друга. Това автоматично означава, че новият консорциум ще бъде четвъртата сила в световната автомобилна индустрия по отношение на продажбите. Не е тайна, че PSA държи подобаващ пазарен дял в Европа, Китай и Африка, а FCA присъства силно на пазарите в Северна и Южна Америка.
Ако се върнем назад във времето ще видим, че Fiat и Pеugeot-Citroen имат общи успешни разработки, а сега и двете страни очакват още по-добри резултати. През 70-те години Fiat и PSA, създадоха съвместното дружество SEVEL, за разработка и производство на лекотоварни автомобили, което функционира и днес, а горе доло по едно и също време PSA, бе собственик на Chrusler-Europa. Председател на борда на директорите на новият конгломерат ще бъде Джон Елкан, а изпълнителен директор - Карлос Таварес. Седалището на компанията ще бъде в Холандия, а главните офиси ще са съответно в Италия, Франция и САЩ.
Няма да лъжа, ако кажем, че от цялата сделка печеливш е FCA. Компанията в момента се намира в кройно неизгодно положение и изостава в редица свери касаещи бъдещото на автомобилите, като цяло. Хибридните технологии и електрическо задвижваните автомобили почти липсват в нейното портфолио, чиито модели могат да бъдат изброени на пръсти, да не говорим за автономните системи за управление и т.н. Качеството на нейните продукти е със слаба репутация, а за капак на всичко наскоро FCA, бе обвинена в манипулиране на резултатите от годишните продажби, което е спомогнало за покачване на номинала на нейните акции. Така или иначе, съюзът е факт и сега предстои да видим, какво ще предложат двете компании една на друга.
Няма коментари:
Публикуване на коментар