Това е опит за летене на французите и то успешен! Само факта, че от този модел са произведени едва 806 бройки, автоматично го превръща в една класика високо ценена от разбирачите. Недооценен за времето си и по-скоро непостижим за мнозина Renault Safrane Biturbo 4x4 е един от най-расовите модели на марката в нейната история.
Представена през 1994 година версията Biturbo на Safran е замислена, като конкурент на Audi 100 S4, BMW 540i и Mercedes E420 и е трябвало да повиши интереса към модела извън пределите на Франция и то по-скоро в Германия. Недостатъците на конструкцията обаче не позволяват това да се случи и Safrane Biturbo изоставя значително от преките си конкуренти по що се отнася до динамичните характеристики. Единствено цената се доближава до тази на немските модели, което пък е минус за френският представител, тъй като реално динамичните характеристики дори и не се доближават да техните. Напречно разположеният V6-цилиндров, 3.0 литров агрегат ( от Renault A610), снабден с две турбини развива мощност от 262 или 268к.с. и е доработен от немските тунинг майстори Hartge, а за въздушното окачване с три вида настройки са се погрижили специалистите на Irmcher. По това време не е имало автоматична трансмисия пригодена за напречно разположен агрегат, която да поеме подобно натоварване и на инженерите оставал само един вариант с 5-степенна, механична трансмисия. За да узаптят мощността предавани към предните колела и некомфортното придърпване на волана при подаване на газ, което е немислимо за луксозна лимузина е прибегнато до внедряване на трансмисия със задвижване на четирите колела, което пък води до значително добавяне на килограми към общото тегло. То възлиза на 1754кг. и бързо става ясно, че не могат да се очакват добри динамични показатели. Ускорението от 0 до 100км/ч е 7.6 секунди, а максималната скорост ограничена на 250км/ч. Разхода на гориво също е висок и лесно надхвърля 15л/100км.
За да оправдае цената си, серийно Renault Safrane Biturbo се предлага с климатроник, кожен салон, пълен ел. пакет, аларма, подгряващо на седалките и предното стъкло, автопилот, 6 въздушни възглавници, впечатляваща озвучителна система, говорящ борд компютър с мъжки или женски глас и мн. др. Едни от малкото опции за добавяне е телефонната уредба, стъкленият люк на тавана и мултифуткционалния волан.
Всичко това си има и своята цена, която е твърде солена за клиентите. Марката иска над 400 000 франка за своя модел, което по тогавашния курс надхвърля 120 000 DM, а това е близо до цената на едно Porsche 911. Французите по това време не са били подготвени да навлязат в класът на луксозните спортни седани, но са доказали, че могат да го направят макар и с малко чужда помощ. Към днешна дата добре запазени екземпляри могат да се намерят на цени около 15 000 евро, но тяхната поддръжка е изключително скъпа и собствениците им предпочитат да им се любуват в гаражите, а не на пътя.
За да оправдае цената си, серийно Renault Safrane Biturbo се предлага с климатроник, кожен салон, пълен ел. пакет, аларма, подгряващо на седалките и предното стъкло, автопилот, 6 въздушни възглавници, впечатляваща озвучителна система, говорящ борд компютър с мъжки или женски глас и мн. др. Едни от малкото опции за добавяне е телефонната уредба, стъкленият люк на тавана и мултифуткционалния волан.
Всичко това си има и своята цена, която е твърде солена за клиентите. Марката иска над 400 000 франка за своя модел, което по тогавашния курс надхвърля 120 000 DM, а това е близо до цената на едно Porsche 911. Французите по това време не са били подготвени да навлязат в класът на луксозните спортни седани, но са доказали, че могат да го направят макар и с малко чужда помощ. Към днешна дата добре запазени екземпляри могат да се намерят на цени около 15 000 евро, но тяхната поддръжка е изключително скъпа и собствениците им предпочитат да им се любуват в гаражите, а не на пътя.
Няма коментари:
Публикуване на коментар