Този модел е изключително рядък дори и в родината си, което го прави търсен от страна на колекционерите в наши дни. MG Xpower SV е представен през 2003 година и се предлага до края на 2005 година. За две години марката е успяла да произведе около 80 екземпляра. Производството на Xpower SV е свързано с големи разходи и въпреки това крайната цена е приемлива . около 75 000 евро. Естествено според оборудването цената може лесно да достигне и да надхвърли 100 000 евро, тъй като фирмата предлага богат избор от персонализиране на интериора. Част от панелите на купето са изработени от въглеводородни сплави в Англия, след което се изпращат до Италия, където се сглобяват. Моделът реално се произвежда в Италия, тъй като използва платформата и окачването на DeTomaso Biqua. Там се правят и изпитанията в аеродинамичният тунел. Някои от частите идват директно от Fiat, като предните и задните светлини например, а повечето елементи в интериора са от Rover 75. След като бъдат сглобени, моделите се връщат обратно в Англия, където процесът на производство се довършва.
За задвижване XPower SV разчита на V8-цилиндров, 4.6 литров, атмосферен агрегат с мощност 320к.с. позициониран зад предния мост. Предлага се и версия с механичен компресор чиято мощност достига 410к.с. При всички случаи двигателите са куплирани с 5-степенна, механична трансмисия задвижваща задните колела. Към края на производството се предлага и по-мощен 5.0 литров атмосферен агрегат с мощност 385к.с., чиято компресорна версия пък достига 520к.с. Предвижда се и версия с автоматична трансмисия, но тя така и не става реалност. Общото тегло на автомобила не е от най-ниските и възлиза на 1540кг. По-късните версии са с тегло от 1400кг. въпреки наличието на климатична инсталация в серийното оборудване. Именно поради тази причина и динамичните характеристики не изпъкват, което пък е причина и за слабото търсене на модела. Трябва да признаем обаче, че ако Rover не бе фалирала, моделът можеше и да получи своя шанс, тъй като управлението на писта е брилянтно, а всекидневната употреба не причинява главоболия поради отличното настроено окачване. Ускорението от 0 до 100км/ч варира между 5.3 и 4.9 секунди, а максималната скорост достига 265 или 282км/ч в зависимост от модификациите.
През 2007 година година новият собственик на марката прави опити да възроди този модел, като представя открита версия - MG SV-S WRC, но така или иначе въпреки големите амбиции тя остава единична бройка. Малко след това MG става собственост на китайският концерн SAIC.
Няма коментари:
Публикуване на коментар