Стоп/Старт и регенериращите спирачни системи вече не са рядкост в съвременните автомобили. В най-скоро време ще станем свидетели и на автомобил с регенериращо окачване, което по време на движение ще отделя енергия за електроинсталацията или дозареждане на батериите в хибридните модели. Тази система е патентована от известната със своите автоматични и механични трансмисии, немска компания - ZF и Levant Power Corp. Принципът на действие е сложен, но се надяваме в най-скоро време той да бъде опростен, по-надежден и не на последно място по-евтин. На всеки амортисьор е прикачен, един вид алтернатор куплиран с електрохидравлична помпа, която се задвижва от създалото се налягане на маслото в амортисьора по време на движение, която на свой ред задвижва мини-алтернатора дозареждащ батериите. Другото предимство на тази система е, че хидравличната помпа може да командва налягането на амортисьорите, като по този начин увеличава стабилността на автомобила и същият автоматично се сдобива с активно окачване. За сега все още се провеждат тестове на системата и няма яснота, кога ще видим първият автомобил с регенериращо-активно окачване. Да се надяваме, че това ще стане до 6-7 години, когато ще наближи премиерата на следващата S-класа.
Няма коментари:
Публикуване на коментар