Английската марка "Ultima" e известна повече с така наречените "кит" модели, който се доставят до своите клиенти в насипно състояние и те имат възможността да сглобят автомобилите си сами. В портфолиото на фирмата обаче съществува един модел, който в никакъв случай не може да се окачестви като киткар макар и да е такъв. Моделът GTR е със средно разположен двигател в задната част доставян от Chevrolet, който задвижва задните колела чрез трансмисия от Pfrsche. Мощността на агрегата след намесата на специалистите от американската тунинг компания "Speed", варира между 534 и 1000к.с. в зависимост от предпочитанията на клиента. Като се вземе под внимание, че общото тегло на модела не надхвърля 1 тон, то не е учудващо, че ускорението до 100км/ч от място става за 2.6 секунди, до 160 за 5.6 сек., а максималната скорост надхвърля обозначението 360. Всички тези параметри са на модификацията оборудвана с агрегат чиято мощност е 727к.с.
Дизайна на Ultima GTR е повлиян силно от спортните GT прототипи от края на 60-те години и това не е учудващо, тъй като неговото проектиране започва още през 1983 година, а собственик е не кой и да е, а самия Lee Noble. Първите бройки са предлагани с двигатели на Renault, но след закупуването на компанията от Ted Marlow през 1990г., в GTR намира място V8-цилиндров агрегат от GM. Това улеснява до крайна степен експортът на модела в САЩ, където агрегатите се вграждат допълнително, като по този начин се избягват и високите такси и налози. Това допринася за изключителното ниската цена на която се предлага този модел. В САЩ, тя започва от 42 000 долара и достига 150 000, което може да се каже, че е безплатно за автомобил с такива параметри особено за откритата версия.
Няма коментари:
Публикуване на коментар