петък, 29 октомври 2021 г.

Toyota bZ4X е първият изцяло електрически модел на марката

 Половин година след премиерата на  концепцията Toyota bZ4X, японците представят първият си изцяло електрически модел, който почти на 100%, повтаря дизайна на концептуалният модел. Успоредно с това Toyota bZ4X, отваря нова глава в историята на марката и става основоположник на изцяло нова моделна серия - bZ. Четворката показва позицията в новото моделно семейство на модела което означава, че ще видим поне още два модела разположени под него, а буквата - X, съответно това, че става въпрос за кросоувър или SUV модел. Построен върху новата e-TNGA платформа на концерна и разработен съвместно със Subaru, която е отговорник за настройките на задвижването 4х4 и окачването, първият електрически модел на Toyota, разполага с нисък център на тежестта и перфектно разпределяне на масите спрямо предната и задната ос. 


Както знаем от концептуалният модел, размерите на производствената версия са идентични с тези на Toyota RAV4, но междуосието от 2.85 метра допринася за изключително пространство в интериора, което предлага място за 5 човека, като марката претендира, че нейният модел е лидер в предлаганото място за краката на возещите се на втория ред седалки в своя сегмент. Арматурното табло предлага цифров инструментален панел пред водача с 7-инчов TFT екран и широкоекранен дисплей заемащ централно място за новата инфотайнмънт система на марката, която направи своята премиера в Toyota Land Cruiser 300. Централната конзола между двете предни седалки е плаваща и позволява пространство за съхранение на бутилки или пакети чипс. Серийно Toyota bZ4X ще се предлага с пакета за безопасност Toyota Safety Sense, както и системата подпомагаща паркирането - Toyota Advanced Park. 


Базовата версия ще се задвижва от електромотор разположен на предния мост с мощност 201 к.с., ускорявайки тежащият 1920 кг. SUV, до 100 км/ч. от място за 8.4 секунди. По-мощната версия със задвижване на четирите колела и съответно два електромотора на предния и задния мост разполага с обща мощност от 217 к.с. и се ускорява от 0 до 100 км/ч. за 7.7 секунди. И при двете версии максималната скорост е ограничена на 160 км/ч. с оглед по-добрата автономия, която е в рамките на 450 - 500 км., осигурявани от батерията с капацитет - 71.4 кВтч., която се зарежда за 30 минути до 80%, чрез бързозарядна станция. Срещу доплащане могат да бъдат осигурено до 1800 безплатни километра на година, благодарение на соларния покрив, но тези които си го поръчат се лишават от серийният панорамен покрив. Интересен факт е, че срещу доплащане ще се предлага  кормилна система без пряка връзка между волана и колелата и разполага с няколко настройки на въртене, като в спортен режим колелата следват директно посоката на волана, който от край до край се завърта само на 150 градуса. При нея вместо традиционният волан, място ще намира подобие на самолетен щурвал наречено от производителят One Motion Grip. Предимствата тук са по-добрата видимост, повече пространство за краката, перфектно позициониране спрямо желанието на водача и не на последно място изключителното точното управление без обратна връзка, за което при всички положение ще трябва известен период за привикване. 


Продажбите на Toyota bZ4X ще започнат от средата на 2022 година, като цени не се споменават. Следващия месец ще видим и версията на Subaru, чието име ще бъде Solterra. До 2025 година, Toyota, възнамерява да представи общо 7 члена в новата фамилия.

Няма коментари:

Публикуване на коментар