сряда, 10 април 2024 г.

Alfa Romeo Milano (Junior): Колкото повече, толкова повече!

 Последният модел на Alfa Romeo носи името Milano и ще има тежката задача да замени няколко модела наведнъж, като същевременно ще наложи съвсем нов клас в историята на марката. Компактният кросоувър ще се опита да си върне клиентелата на позабравените от фенове вече модели Alfa Romeo Mito и Giulietta. Успоредно с това обаче, трябва да привлече и съвсем нови клиенти за марката, които харесват високата позиция на шофиране и типичното усещане от автомобилите на марката комбинирано с неповторим дизайн. Въпреки, че моделът е поредната интерпретация на Peugeot 2008Jeep AvengerOpel Mokka и т.н. и споделя същата платформа, дизайнерите на Alfa Romeo са успели да разграничат своят модел до максимум от неговите братовчеди със спортното си излъчване. Именно такива са амбициите на модела - да бъде най-спортният субкомпактен кросоувър базиран върху CMP2 платформата на Stellantis. Това ще бъде и първата Alfa, чието производство ще се осъществява в Полша.

Това става ясно и от характеристиките на модела. Разбира се, главният акцент при него е неговата напълно електрическа версия, която разполага с най-мощният електромотор от своите събратя. Неговата мощност е 237 к.с. и задвижва предните колела посредством механичен диференциал с ограничено приплъзване. Окачването също е със спортни настройки, а спирачната система е оборудвана с четирибутални предни апарати. Разбира се това важи за върховата версия, която носи името Veloce. Базовата версия от своя страна ще разчита на електромотор с мощност 156 к.с. и тягова батерия с капацитет от 54 кВтч., която ще осигурява автономия до 410 км. 

Налична ще бъде и версия с конвенционално задвижване оборудвана с 1.2 литровият, 3-цилиндров турбо бензинов мотор с мощност 136 к.с., куплиран с 48-волтова лека хибридна система доставяща допълнителни 28 к.с., благодарение на интегрираният в 6-степенната двудискова трансмисия електромотор. Тук ще бъде достъпна и системата за задвижване на четирите колела с допълнителен електромотор на задната ос, но за нея бъдещите собственици ще трябва да доплатят. 

Всичко това ще се отрази и на цената, която за базовият модел се очаква да бъде около 30 000 евро. Серийно обаче Alfa Romeo Milano е оборудвана с цифров инструментален панел и инфотейнмънт система, чиито екрани са с размер от 10.3-инча. Системите за подпомагане на шофирането при всички случаи са достатъчно на брой за да предложат автономно шофиране от ниво 2, а опционално могат да бъдат поръчани спортни предни седалки Sabelt тапицирани с Алкантара. При всички случаи багажното пространство е с обем от 400 литра, ако това е важно за клиентите на Alfa Romeo. 


++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Преди броени часове стана ясно, че италианската марка променя името на своят най-достъпен модел от Milano на Junior. Това става след като тези дни италианският министър сподели пред медии, че името на новият модел е подвеждащо, тъй като същият ще се произвежда в Полша, а не в Милано и по този начин марката подвежда своите клиенти. Италианският производител от своя страна реагира веднага, избягвайки каквито и да е скандали и благодари на правителството за безплатната реклама. Според думите на изпълнителният директор на марката, новият кросоувър се радва на огромен интерес от страна на клиентите, тъй като от представянето му до сега онлайн конфигураторът се срива повече от два пъти поради множеството посещения. 


Няма коментари:

Публикуване на коментар