вторник, 13 септември 2022 г.

Ferrari Purosangue е чистокръвен жребец с гените на SUV

 Нищо не е това, което беше! Днес ставаме свидетели на нещо, за което не можеше да става и дума само до преди десетина години. Всички знаем за Ferrari и нейните култови спортни модели и нейният създател Енцо Ферари, който ако бе жив днес за добро или зло, марката нямаше да бъде това, което е. Ето, че 34 години след неговата кончина и 75 години след основаването на марката, тя представя първият си SUV модел наречен Purosangue. Това е и първият четириврат модел на марката, който ще трябва да се конкурира с модели като: Aston Martin DBXLamborghini Urus и не на последно място Porsche Cayenne Turbo GT

За разлика от своите съперници, Ferrari Purosangue е по-скоро кросоувър а не чистокръвен SUV. Това позволява моделът да притежава по-ниска линия и център на тежестта и елегантен дизайн, които неминуемо ще бъдат оценени от бъдещите собственици на модела. За сметка на това офроуд възможности реално липсват, но при всички случаи те няма да са приоритет на клиентите насочили се към поредният ексклузивен модел на Ferrari. Дизайнът на алуминиевата каросерия е в стила на Ferrari Roma, а общата дължина възлиза на 4.97 метра. 

За радост на всички нас и ужас на еколозите, това най-вероятно е единственият модел представен през последните години с V12-цилиндров, бензинов мотор, което и ще го откроява коренно от своите конкуренти. Най-вероятно в близко бъдеще ще станем свидетели и на версии с V6-цилиндров агрегат, както и на хибрид, но сега звездата е 6.5 литровият, атмосферен мотор с мощност 725 к.с. Той е съчетан с 8-степенна, двудискова трансмисия предаваща движението към четирите колела която интегрирана с диференциала на задният мост по схемата "Transaxle". Предните колела от своя страна се задвижват от отделна - двустепенна трансмисия с двоен съединител и векторинг на въртящия момент към колелата, която се задвижва от коляновия вал позиционирана пред двигателя. Това допринася за изключително равномерно разпределение на тежестта в съотношение 49:51 спрямо преден и заден мост, което бе недостижимо в този клас автомобили. Според информацията ускорението от 0 до 100 км/ч. на Purosangue възлиза на 3.3 секунди, а максималната скорост която може да бъде постигната е 310 км/ч. За сигурното поведение на пътя и извън него се грижат системите за контрол на преобръщане и спускане при наклон, които са и първите подобни системи намиращи място в моделите на скудерията. 

Интериора ни посреща с насрещно отварящи се врати и една коренно различна обстановка нетипична за моделите на Ferrari. Впечатление прави липсата на централен дисплей за инфотайнмънт системата. Вместо това водачът и спътника разполагат с индивидуални екрани. Количеството физически бутони е намалено до минимум, а четиримата пасажери са разположени в изключително ергономични седалки снабдени с масажна функция. Серийно моделът се предлага с карбонов покрив, но той може да бъде заменен от такъв с електрохромно стъкло. Интересен е факта, че производителят е спестил от наличието на навигационна система, но предлага функцията за свързаност Android Auto и Apple CarPlay, но повярвайте - това не се е отразило на цената. Според информацията цената на Ferrari Purosangue ще стартира от около 390 000 евро, а производството ще бъде ограничено на 3000 екземпляра поне що се отнася до версията с V12-цилиндровият мотор. 



Няма коментари:

Публикуване на коментар