сряда, 1 юни 2022 г.

Петото поколение на Lexus RX дебютира с еволюционен дизайн

Един от първите луксозни SUV модели се сдобива със своето 5-то поколение, което ще се стреми да продължи традицията на марката в този клас. Дизайна на новият Lexus RX е еволюция на този в настоящият модел, но разполага с редица нови похвати за моделите на марката. Такъв например е новата радиаторна решетка без рамка, която е интегрирана в предната броня. Въпреки това динамичният стил характерен за модела е запазен, както и размерите въпреки увеличеното с 6см. междуосие. 

Новото поколение на - RX е построено върху TNGA платформата на Toyota, което означава, че технически няма нищо общо с предходният модел. Това на свои ред е довело до понижаване на центъра на тежестта, което се отразява благоприятно на управлението още повече, че моделът е оборудван серийно с адаптивни амортисьори и активни стабилизиращи щанги. Благодарение на новата платформа общото тегло на модела е намалено с 90 кг. Производителят отделя специално внимание на новата технология за щамповане на детайлите за направата на Б-колоната, които са изработени от новата 2GPa стомана. 

За задвижване новият Lexus RX, разчита на 2.4 литров, турбо бензинов мотор с мощност 279 к.с., куплиран с 8-степенна, автоматична трансмисия задвижваща серийно предните колела. Срещу доплащане е налична и AWD трансмисия. Хибридната версия - 350h е оборудвана с 2.5 литров, бензинов мотор и електромотор, чиято обща мощност възлиза на 246 к.с. Батерията е с капацитет от едва - 1.6 кВтч., а трансмисията е CVT. За тези които са разочаровани от мощността на хибридната система в RX 350h е предвидена Plug-in модификация - 450h+, която разполага с 306 к.с. Батирията тук е с капацитет от 18.1 кВтч., която осигурява пробег до 60 км. в изцяло електрически режим. На върха в гамата наблюдаваме Plug-in хибридният - RX 500h F, който се задвижва от 2.4 литровият, турбо мотор и електромотор, чиято обща мощност достига 372 к.с., а времето за ускорение до 100 км/ч. е в рамките на 5.9 секунди.

Интериора предлага модерна обстановка с цифров инструментален панел пред водача, като главният акцент е централният сензорен екран за инфотайнмънт системата с размер от 9.8 или 14-инча в зависимост от версията. Стандартно на борда място намират тризонова климатична инсталация и предните ел. седалки с памет. Специално внимание е обърнато на шумоизолацията, а благодарение на увеличеното междуосие пространството за краката на втория ред седалки е увеличено с 12мм. Излишно е да казваме, че за модела са налични ред асистенти и системи подпомагащи шофирането, които са обединени в пакета Lexus Safety System+.  Срещу доплащане също има, какво да се добави, включително и системата за автоматично паркиране от ново поколение, която вече може да паркира автомобила и на преден ход, която преведено означава, че може да паркира самостоятелно във вашият гараж.  

Няма коментари:

Публикуване на коментар