Тази седмица стана ясно, че швейцарската Quant e-Sportlimosine е получила всички сертификати и разрешения нужни на автомобила да бъде допуснат по пътищата на Европа. Това означава, че срокът който бе обявен за внедряване на модела в серийно производство ще бъде спазен. Тепърва предстоят дълги изпитания в реални условия, както и скъпите, но задължителни краш тестове. Швейцарският модел използва технология с горивни клетки, които доставят необходимото електричество от 600V, за заряда на батериите, които от своя страна задвижват четирите електромотора. Общата им мощност възлиза на 925к.с., което е напълно достатъчно да ускорят 2.3 тонния автомобил до 100км/ч от място за едва 2.8 секунди. Максималната скорост посочена от производителя е 280км, а автономията 600км. Тайната за изминаването на цели 600км с едно зареждане се крие във факта, че e-Sportlimosine разполага с два резервоара от по 200л., в които се зарежда водород. Това означава, че Quant ще бъде вторият производител, който ще предлага на пазара водороден модел.
През следващата година се чака да започнат продажбите на Toyota FCV, а същевременно и BMW работят усилено върху тази технология. Корейците също имат свои разработки, което ще рече, че до края на десетилетието ще станат достъпни още поне 10 водородни модела. за сега обаче никой не споменава, каква ще бъде цената на подобен модел. Да припомним, че Honda FCX Clarity в САЩ, се предлагаше на клиенти срещу наем от 600 долара на месец. Дали подобна схема ще бъде използвана и за предстоящите водородни модели, предстои да разберем.
През следващата година се чака да започнат продажбите на Toyota FCV, а същевременно и BMW работят усилено върху тази технология. Корейците също имат свои разработки, което ще рече, че до края на десетилетието ще станат достъпни още поне 10 водородни модела. за сега обаче никой не споменава, каква ще бъде цената на подобен модел. Да припомним, че Honda FCX Clarity в САЩ, се предлагаше на клиенти срещу наем от 600 долара на месец. Дали подобна схема ще бъде използвана и за предстоящите водородни модели, предстои да разберем.
Няма коментари:
Публикуване на коментар