събота, 15 февруари 2014 г.

Honda Civic: Девет поколения за 42 години

През 1972 година, Honda представя най-успешният си и продаван модел до ден днешен, а именно - Civic. Този модел е крайъгълния модел на марката, тъй като именно той я прави известна в цял свят. Това е и първият японски модел чиито експорт се осъществява в САЩ. Той е толкова добре приет от пазара към момента, че производсдтвото е по-малко от продажбите. Предлаган като купе с две врати и хеч с 3 и 5 врати, първото поколение на Civic е с опростена архитектура и конструиран по тертип на класическите тогава английски модели. Изработката е с високо качество, а интериора предлага повече от очакването за автомобил в този клас, като дори някои от версиите са оборудвани с климатична инсталация, което е прецедент за този клас автомобили. Предно разположения, 1.2 литров агрегат задвижва предните колела. Той е толкова сполучлив и прецизно настроен, че за да постигне емисионните стандарти по това време не му е необходима скъпо струващата катализаторна уредба. 
Второто поколение на модела е представено през 1979 година. То е по-голямо и предлага още повече вътрешно пространство. Двигателя вече е с работен обем от 1.3 литра, но разполага с 3 клапана на цилиндър. Технология екзотична за автомобилите по това време. Предлага се и версия с 1.5 литров мотор и мощност 68к.с. Същият се предлага и с 2 и 3-степенна, полу-автоматична трансмисия. Това поколение става донор за седана наречен Ballade, който се произвежда и в Англия, но се предлага като Triumph Acclaim. 
През 1983 година, японците представят третото поколение на модела, което прави огромен скок по отношение на маркетинга. Това моделно семейство е първото в историята чиито модели покриват почти всички модификации в този клас. Хеч с 3 и 5 врати, седан, купе известно като CRX, комби, както и MPV модел чиито странен дизайн с високо повдигнат таван налага и допълнителното име - Shuttle. За почти всички версии се предлага и задвижване на четирите колела, което разполага с вискосъединител, който включва задният мост в момента, който предните колела приплъзнат. Предлага се и възможност за постоянно зацепена трансмисия, която се включва чрез бутон. Двигателите са безупречни и високотехнологчни, като най-мощните версии разполагат със променливи фази на газоразпределението. Всеизвестен е факта, че едва три агрегата на всеки 100 000 произведени за Civic са били гаранционно ремонтирани. Леката конструкция и използваните пластмасови панели допринасят за относително ниското общо тегло. Мощността на агрегатите предлагани в третото поколение достига 130к.с. 

През 1988 година е представено 4-то поред поколение на модела, което все още не може да бъде достигнато по отношение на прецизността и високопроизводителните и надеждни агрегати. По традиция, то е по-голяма от предшественика си, а мощността на моторите достига фрапиращите за онова време 160к.с. и то при положение, че най-мощният е с работен обем от 1.6 литра. За пръв път място намира напълно независимото задно окачване, което подобрява поведението и комфорта. То остава и в петото поколение на модела, което е представено през 1992 година. Въпреки, че моделът е подобрен в почти всички области именно това е поколението, което принизава към сивотата на останалите модели в световен мащаб. Да, моделът продължава да носи характерните за това моделно семейство черти, но именно той е първият от скучните. Не е чудно, че неговото производство трае едва три години.
През 1995 година е представено шестото поколение на модела, което се опитва да компенсира слабият дизайн с високочествени материали в интериора, което обаче не помага. Жизненият цикъл на мадела е 4 години. 
Седмо поколение, 2001 - 2005 година. Също скучно, но с подобрени вътрешни размери, не зависимо, че габаритите са идентични с тези на предходния модел. Предното окачване вече не е с двойни А-рамена, а опростеното - Макферсън. Това поколение е и първото, което предлага хибриден модел предназначен предимно за пазарите в САЩ. 
През 2006 година феновете на модела бяха разделени на два полюса. Тогава бе представено 8-тото поколение, което демонстрира самочувствие и технологичен напредък. То е проектирано в европейския филиал на марката и е съобразено с изискванията и на европейските клиенти. За пръв път това поколение е разделено на две отделни платформи, една за седан и купе версията популярни предимно в САЩ и друга, за хеч моделите с 3 и 5 врати. Този похват е приложен и в следващото поколение на Honda Civic, което е представено през 2011 година. Дизайнерите не смеят да избягат от излъчването на предходното поколение и като цяло дизайна просто е осъвременен въпреки, че в САЩ моделът бе подложен на спешни козметични промени именно заради критиките към неговият дизайн. Задното окачване е модифицирано, а всички версии се предлагат серийно с ABS, VSA и EBD системите за стабилност. След повече от 10 годишна пауза, моделното семейство отново се сдоби с комби версия - Honda Civic Tourer, на която се залагат значителни очаквания. Все още обаче в гамата на Civic липсват наследници на популярните CRX и Shuttle. Двойното предаване явно е технология от Star Trek и е вече табу за това моделно семейство. 













Няма коментари:

Публикуване на коментар