През 1974 година, италианците представят може би едно от най-добрите GT купета за времето си, което дълго време няма последователи, тъй като този модел предлага уникално усещане за динамика и поведение на пътя благодарение на късото междуосие и задвижването на задните колела чрез механична скоростна кутия позиционирана непосредствено преди диференциала. Alfa Romeo Alfetta GТ/GTV се предлага в Европа до 87 година, като през годините претърпява значително количество промени, а гамата на предлаганите двигатели задоволява всички вкусове. Моторната гама е с работен обем от 1.6 до 3.0 литрови агрегати включително и ограничени серии с би-турбо компресор чиято мощност започва от 109 и достига 233к.с. Ако това в днешно време ви се струва малко, то трябва да имате предвид, че общото тегло на модела варира между 1000 и 1200кг. в зависимост от модификацията. Това означава, че на 1к.с. се падат близо 4-5кг, което е сравнимо със съвременните модели разполагащи с 350+ к.с. За съжаление с оглед пестене на средства, марката губи интерес към задното предаване и всички следващи опити за предлагането на подобен тип автомобил в гамата на марката не могат да достигнат статута на GTV. В наши дни трудно може да се види подобен модел в движение. Общия тираж на произведените GT/GTV е малко над 180 000. Въпреки това екземплярите, които са оцелели винаги привличат внимание, за което допринася и неустаряващия дизайн дило на Giorgetto Giugiaro.
събота, 12 януари 2013 г.
Класики: Alfa Romeo Alfetta GT/GTV
През 1974 година, италианците представят може би едно от най-добрите GT купета за времето си, което дълго време няма последователи, тъй като този модел предлага уникално усещане за динамика и поведение на пътя благодарение на късото междуосие и задвижването на задните колела чрез механична скоростна кутия позиционирана непосредствено преди диференциала. Alfa Romeo Alfetta GТ/GTV се предлага в Европа до 87 година, като през годините претърпява значително количество промени, а гамата на предлаганите двигатели задоволява всички вкусове. Моторната гама е с работен обем от 1.6 до 3.0 литрови агрегати включително и ограничени серии с би-турбо компресор чиято мощност започва от 109 и достига 233к.с. Ако това в днешно време ви се струва малко, то трябва да имате предвид, че общото тегло на модела варира между 1000 и 1200кг. в зависимост от модификацията. Това означава, че на 1к.с. се падат близо 4-5кг, което е сравнимо със съвременните модели разполагащи с 350+ к.с. За съжаление с оглед пестене на средства, марката губи интерес към задното предаване и всички следващи опити за предлагането на подобен тип автомобил в гамата на марката не могат да достигнат статута на GTV. В наши дни трудно може да се види подобен модел в движение. Общия тираж на произведените GT/GTV е малко над 180 000. Въпреки това екземплярите, които са оцелели винаги привличат внимание, за което допринася и неустаряващия дизайн дило на Giorgetto Giugiaro.
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар