Първото поколение на Ford Escape се предлага на пазара от 2000-та година, но появата на хибридната версия през 2005 година прави бум и моментално е избрана за "Truck" на годината в Северна Америка, като изпреварва Ford Freestyle и третата генерация на Land Rover Discovery. Това е и първия хибриден SUV модел пуснат на пазара в Световен мащаб и само за 6 месеца от него са продадени 17 000 бройки. Технологията е много подобна на тази при Toyota Prius, като дори някои от компонентите са от един и същ доставчик.
Двигателя под предния капак е бензинов, 4-цилиндров с мощност 133к.с., но в комбинация с електромотора мощността става 158к.с., напълно достатъчна за да придаде динамика аналогична с тази на V6-цилиндровата модификация и то при среден разход на гориво от 9-10л/100км. Това е с цели 70% по-добре от 3.0 литровата бензинова версия. Ниския среден разход на гориво се постига благодарение на иновативната за това време система за регенериране на енергията при спиране, при която електромотора влиза в ролята на генератор и зарежда батериите.
Първото поколение на този SUV се произвежда до края на 2007 година в САЩ и Япония, като се предлага под имената Ford Maverick/Escape, Mercury Mariner и Mazda Tribute. На азиатските пазари, първото поколение Ford Escape претърпя редица подобрения и се предлага до ден днешен, но неговото производство се осъществява в Тайван и Китай.
Няма коментари:
Публикуване на коментар