Не е лъжа, че продажбите на немските премиум марки в Китай са намалели значително и то - не поради някакви наложени санкции, а поради слаб интерес от страна на китайските клиенти, чиито изисквания са специфични за тях. Поради тази причина Audi прави стратегически ход и с помощта на своят дългогодишен китайски партньор в лицето на SAIC, основава нова марка със същото име, но с нова идентичност. Новият бранд ще носи новото - старо име AUDI, но изписано с главни букви. Неговите бъдещи модели обаче няма да притежават емблемите с четири кръга, а вместо това ще разполагат с осветен надпис с името си в предната и задната част. Поне за това декларира първата концепция на AUDI, която визиолизира какво да очакваме от трите модела, които трябва да бъдат представени до края на 2027 година.
AUDI E Concept е разработен от дизайнерското студио на Audi в Пекин и е съобразен с техният профил. Те са по-млади, по-технологични и очакват вълнуващи изживявания по време на път. Именно поради тази причина AUDI E Concept не прилича на нищо правено от немският производител. Дизайнът е мек, спокоен и функционален с изпъкнали арки на калниците които внушават динамика.
Интериора е изграден с приоритет към комфорта и технологиите, който според създателите предлага модерен и удобен оазис за градският начин на живот в китайските мегаполиси. Главния акцент е огромният 4К дисплей разпростиращ се от край до край на арматурното табло, който предлага ново измерение в начина на подаване на информация. Заслуга за това има и операционната система AUDI OS , която напълно се адаптира към изискванията на всички пасажери в автомобила. Наличен разбира се е и изкуствен интелект на борда, който за по-добро взаимодействие взима информация от централно разположеният модул на таблото който приема жестови и гласови команди. Тази система е наречена AUDI Control и идеално комбинира сензорните контроли с цифровите функции.
По отношение на задвижването концепцията също има какво ново да предложи. Тя се основава върху изцяло новата цифрова ADP платформа разработена съвместно SAIC с двойка електромотори разположени на предния и задния мост, които в случая предлагат мощност от 775 к.с. Те са захранени от тягова батерия с капацитет 100 кВтч., която според информацията би трябвало да е достатъчна за да бъдат изминати 700 км. едно зареждане. Според последните проучвания, клиентите на електрическите модели не се вълнуват от това какво разстояние ще изминат между зарежданията, а по-скоро се дразнят от времето което то отнема. В един динамичен начин на живот, не е оправдано да жертваш едни 30-40 минути всеки път когато трябва да зареждаш. Концепцията има отговор на това и благодарение на 800-волтовата архитектура, предлага възможност за 10 минутно зареждане с енергия достатъчна да бъдат изминати поне 370 км. В същото време AUDI Е е едно истинско Audi и по отношение динамиката и управлението. Ускорението от 0 до 100 км/ч. става за 3.6 секунди, като максималната скорост не се споменава, но в случая това няма и голямо значение.
Ако трябва да обобщим стъпката на Audi, то първо трябва да си отговорим кой всъщност е SAIC. Китайският концерн е това което е днес благодарение на Volkswagen. Още през 1984 година, немската компания сключва договор за двустранно сътрудничество с малката тогава - Shanghai Automotive Industry Corporation, която между другото е основана в далечната 1955 година. След сключването на договора с VW за съвместно производство на моторни превозни средства, тя се превръща в основен играч в страната, а през 2023 година, нейните продажби надхвърлят 5 млн. автомобила годишно. Този факт означава и говори сам по себе си, че китайците няма да обърнат гръб на своите ментори и ще помогнат всячески да останат конкурентно способни на китайският пазар въпреки, че SAIC в момента притежава марки като: Maxus, MG, Roewe, Wuling, IM, Rising Auto и т.н. Дали китайците от своя страна ще се възползват от това по някакъв начин за да стъпят на европейският пазар, предстои да разберем в бъдеще.
Няма коментари:
Публикуване на коментар