След Норвегия, Германия става втората държава в света, която ще забрани продажбата на автомобили задвижвани от двигатели с вътрешно горене. В Норвегия забраната ще важи от 2025 година, а в Германия тя ще стане факт през 2030 година. Това означава, че до 2050 година всички държави членки на европейският съюз ще предприемат тази стъпка. В Китай пък повечето производители са си поставили за цел до 2020 година, 90% от продукцията им да бъде именно на електрически задвижвани автомобили.
Какво следва от тук на татък?
Автомобили с ДВГ все пак ще продължат да се движат по пътищата, но постепенно, те ще изчезнат. В момента дялът на продадени нови автомобили с нулеви емисии в Германия е около 1%, но тази цифра се покачва с всяка изминала година. Собствениците на автомобили с нулеви емисии ще продължават да бъдат стимулирани, а цената им ще падне осезаемо в близките 5-10 години. Очакваната цена за един електрически Golf е около 22 000 евро, но след субсидирането от страна на държавата тя ще падне с до 20%. Имайки предвид, че този тип превозни средства са освободени от данък и имат различни административни привилегии, то покупката на подобен автомобил вече ще е изгодна. Цената за изминат километър също е важен плюс, но остава да бъде решен проблемът с времето за зареждане и автономията на тези модели. При всички случаи до 2025 година ще бъдат налични модели, които ще могат да бъдат зареждани до пълен капацитет за около 15 мин, а автономията им ще възлиза на - до 1000км. Разбира се от тези характеристики ще важи цената на модела. Вече няма да се гледа максималната скорост и времето за ускорение от 0 до 100км/ч, а изминатият пробег и времето за зареждане на батериите до пълен капацитет. Потребителите ще спрат да се интересуват от стабилността, спирачния път, сигурността и др. подобни, тъй като тези стойности ще бъдат почти еднакви за всички модели, благодарение на електронните помощници налични в автомобилите. Актуални на дневен ред ще бъдат неща като това, дали моделът разполага с функция за автономно шофиране и каква мобилна свързаност ни предлага той. Не трябва да се пренебрегва и дизайна на бъдещите модели. След отпадането на моторния отсег практически дизайна на екстериора може да се развие в посоки, които към момента са немислими. Еднообемните каросерии ще бъдат може би най-често срещаните, а при нужда те да бъдат преобразявани в най-различни варианти според конкретния случай.
Накратко, масовото навлизане на електрически задвижваните модели си има и своите плюсове и е въпрос на време да привикнем с тях. Още повече, че днешните деца които са потенциалните клиенти в бъдеще се интересуват предимно от технологии свързани с информатиката и комуникациите. Автомобилът ще се превърне просто в средство за предвиждане от точка А до точка Б, без да бъде считан за статус на личният просперитет на собственика. Голяма вероятност има дори по-голямата част от населението в големите градове след 20 години въобще да не използва лични превозни средства, а при нужда да наема такива, които ще идват на посоченото място сами, благодарение на интелигентните системи за автономно шофиране.
Накратко, масовото навлизане на електрически задвижваните модели си има и своите плюсове и е въпрос на време да привикнем с тях. Още повече, че днешните деца които са потенциалните клиенти в бъдеще се интересуват предимно от технологии свързани с информатиката и комуникациите. Автомобилът ще се превърне просто в средство за предвиждане от точка А до точка Б, без да бъде считан за статус на личният просперитет на собственика. Голяма вероятност има дори по-голямата част от населението в големите градове след 20 години въобще да не използва лични превозни средства, а при нужда да наема такива, които ще идват на посоченото място сами, благодарение на интелигентните системи за автономно шофиране.
Няма коментари:
Публикуване на коментар