През втората половина на 80-те години от миналия век, всички по-големи автопроизводители (освен Mercedes) имаха в своето портфолио бензинови модели снабдени с принудително пълнене. Скъпата поддръжка и нe до там надеждната технология обаче отблъснаха производителите от тази иновация и като че ли тя бе забравена за бензиновите агрегати. Благодарение на бързото развитие на дизеловите мотори, инженерите успяха да направят редица подобрения и за радост на всички нас, турбо технологията през последните 5 години изживява своя ренесанс. Вече всички фирми предлагат турбо агрегати в модели, които дори нямат никакви спортни амбиции. Не е тайна, че турбината вдига значително мощността на агрегата, което позволява вграждането на агрегати с малък работен обем, което води до икономия на гориво и най-важното: по-ниски стойности на изхвърляните вредни вещества в атмосферата. Според последната статистика, настоящите продажби в САЩ на бензинови турбо модели е 14%, докато тези в Европа са нарснали до 65%. Според прогнозите до 2020 година в Европа този процент ще стане 95, а в САЩ е възможно дори атмосферните агрегати да бъдат забравени още повече, че тези дни администрацията на Обама се споразумя с 30 големи производители, до края на 2025г. средния разход на гориво в бензиновите модели да не надхвърля 6.0л/100км и вредни емисии от 163гр./км. По изчисления на икономисти, това ще доведе до спестяване от 12 милиарда барела гориво годишно само в САЩ.
От всичко казано до тук следва да предположим, че най-разпространените бензинови турбо агрегати в близко бъдеще ще бъдат с работен обем от 1.0 до 1.4 литра чиято мощност ще бъде в рамките на 85 - 140к.с.
Няма коментари:
Публикуване на коментар