Преди да се откаже от двигателите със срещуположни цилиндри, Lancia предлагаше редица модели с този тип мотори. Един от тях е моделът Gamma, който по една или друга причина не бе приет добре от клиентите на марката. Въпреки чудесния дизайн на модела, който се предлага като седан и купе, той се продава едва 22 000 пъти за период от 8 години, колкото трае неговото производство. Една от причините за лошия имидж е боксеровият агрегат, който страда от постоянни течове и проблеми свързани с ангренажните ремъци, които пък от своя страна по предписание на фирмата трябва да бъдат подменяни на едва 30 000км. Странното решение инженерите да монтират хидравличната помпа директно на един от разпределителните валове, пък допринася за по-бързото износване съответния ред цилиндри. Четирицилиндровият мотор се предлага с работен обем от 2.0(само за Италия) и 2.5 литра с мощност 120 и 145к.с. С общо тегло от 1385кг., и с коефициент на въздушно съпротивление от едва 0.30, в най-тежката си модификация, флагманът на марката по това време е ускорявал до 100км/ч за 8.1 секунди, а максималната скорост възлиза на 194км/ч. при среден разход от едва 8.1л/100км. Това е и последният модел на марката, който е изцяло проектиран от самата нея. След Gamma, всички модели на Lancia са тясно свързани с Fiat.
Като цяло обаче Lancia Gamma е един елегантен модел с добро поведение на пътя, просторно и комфортно купе. Голяма рядкост и вече с голям интерес от колекционерите е купе версията на модела, което се смята за еталон сред дизайна на този тип автомобили. Тази версия се произвежда от Pininfarina, а неин дизайнер е Aldo Brovarone.
През 1980 година модела е подложен на фейслифт и редица технически подобрения. Слабостите на боксеровият агрегат са преодолени, но въпреки това до края на 1984 година, когато се прекратява производството, са продадени едва 7 270 бройки. Именно това в наши дни прави Lancia Gamma интересна колекционерите.
Няма коментари:
Публикуване на коментар