Забравете всичко, което сте мислили, че знаете за "екологично чисти" автомобили. Забравете за скучните електромобили, които звучат като кухненски пасатор. Katla не е просто автомобил, тя е декларация. Декларация, че петролът още не е умрял, а просто си е взел кратка дрямка, за да се събуди по-силен, по-зъл и по-гладен от всякога. На хоризонта изгрява нещо, което ще накара дори най-заклетия веган да си помисли за един хубав, сочен стек с името Giamaro Kalta. Това е суперкар който ще накара Грета Тунберг да смени своят пол и да си пусне брада.
Giamaro Kalta V12 е първият модел на ново появилата се италианска марка базирана в Модена, който ще бъде произведен в лимитирана серия на цена поне с шест нули след първата цифра. Giamaro Katla е пръст, вдигнат нагоре към всички, които казват, че бъдещето е електрическо, тихо и скучно. Той е доказателство, че шумът, скоростта и лекото безрасъдство все още имат своето място в този твърде скучен свят, който предстои.
Giamaro Kalta е кръстен на вулкан в Исландия, което напълно подхожда на разработеният от нулата V12-цилиндров агрегат с четири турбини и ъгъл от 120 градуса между цилиндрите, направен вероятно от сълзите на полярни мечки. Според компанията той генерира 1647 к.с., а хората които са склонни да добавят шестцифрена сума към цената ще могат да се сдобият с версия, чиято мощност възлиза на 2157 к.с. Цялата тази магия се предава към задните колела чрез 7-степенна, механична трансмисия и електронно контролиран диференциал. Според информацията Giamaro Automobili в момента разработва и уникална 11-степенна трансмисия с двоен съединител. Динамичните характеристики все още се пазят в тайна, но имайки предвид, че общото тегло на модела с монокок който тежи 170 кг., възлиза на 1470 кг., можем само леко да си представим, че когато шофирате този автомобил ще се потите, ще псувате и ще се молите на всички богове.
В интериора трябва да забравите за веганските кожи и рециклираните пластмаси. Тук има въглеродни влакна, истинска кожа, която вероятно струва повече от апартамент в кв. Люлин, и бутони, които правят неща, за които никой не знае. И разбира се, неизбежното отсъствие на каквото и да е "еко" меню, което да ви напомня за греховете ви. Кокпитът обгръща водача пред който се намира цифровият инструментален панел, а инфотейнмънт системата е разположена централно и на удобно за работа място. От компанията са разпространили снимка на интериора във версията с двудисковата трансмисия, от която става ясно, че на централната конзола между седалките ще бъдат разположени бутоните за функциите на скоростите, чиято смяна ще се осъществява чрез лостчета зад волана.
Марката е подготвила и втори модел, който за сега е само в дигитален вид, но най-вероятно ще стане реалност още следващата година. Той отново е кръстен на вулкан, който този път се намира на Марс и носи името Albor. За вторият модел не се знае много освен, че ще споделя същата монококова конструкция и V12-цилиндров мотор. От това което виждаме на компютърно генерираните снимки оставаме с впечатлението, че Giamaro Albor има голяма вероятност да разполага със задвижване на четирите колела.