Lexus LS е емблемата на японското инженерство, лукс и иновации. От дебюта си през 1989 г., този модел се превърна в синоним на върховно качество и изключително комфортно пътуване. Този месец се навършват точно 35 години от неговото представяне, когато светът видя в негово лице един достоен конкурент на немските премиум лимузини. Преди да се появи Lexus LS, Toyota си поставя амбициозната цел да създаде луксозен седан, който да се конкурира с най-добрите европейски марки, който обаче е предназначен за пазарите в САЩ. Проектът, наречен "Flagship 1", стартира през 1983 г. и след шест години усърдна работа, резултатът е впечатляващ.
Първото поколение на модела, дебютира през 1989 г. и бързо печели сърцата на автомобилните ентусиасти. С мощния си V8 двигател, плавното управление и изключително тихата кабина, LS 400 поставя нови стандарти в автомобилната индустрия. Още от самото начало, Lexus LS се отличава с множество иновации, като например система за активна шумоизолация, адаптивно въздушно окачване и серийната навигационна система. Специално за моделът е проектиран изцяло нов V8-цилиндров агрегат с четири разпределителни вала и мощност от 258 к.с. Дизайнът на модела се отличава с изключително ниското за този клас челно въздушно съпротивление от Cx-0,29. Интериорът е изключително добре изработен от висококачествени материала, а инструменталният панел разполага с първата по рода си електролуминисцентна подсветка. Известен факт, че в началото моделът се сблъсква с противоречива реакция от клиентите, тъй като със своята цена от едва 51 000 долара, същият става предпочитан от цветнокожите платежоспособни клиенти, които явно по една или друга причина нямат достатъчно средства и статут да се сдобият с Mercedes. Въпреки това именно този модел кара шефовете на немската марка да преосмислят бъдещето на своят флагмански модел, което води до значително надхвърляне на разходите което води да уволнението на главният инженер на Mercedes.
Второто поколение на Lexus LS е представено 5 години по-късно, което силно подобрена версия на предходният модел. Специално внимание е обърнато на конструкцията, която тук е с 95 килограма по-лека. Мощността на 4.0 литровият агрегат е леко увеличена до 264 к.с., а трансмисията вече е 5-степенна, автоматична. Аеродинамиката също е редуцирана и намалена до 0,28, а оборудването вече включва CD чейнджър. Наложените мита в САЩ, повишават продажната цена на модела, което покачва цената до над 100 000 долара, което кара марката да погледне и към пазарите в Европа, а в Германия стартовата му цена започва от 116 000 DM.
През 2000 година японците представят третото поколение на LS, построено върху изцяло нова платформа с нов - 4.3 литров, V8-цилиндров мотор с мощност 282 к.с., куплиран с нова 6-степенна, автоматична трансмисия. Увеличените размери на купето предоставят по-разточително вътрешно пространство, а серийното оборудване включва вече неща като: адаптивен круиз контрол, система за предотвратяване на сблъсък, безключов старт и дори камера за заден ход.
Четвъртото поколение на Lexus LS е представено през 2006 година и става първият в света автомобил наличен с 8-степенна, автоматична трансмисия. В гамата се появява и хибридна версия - LS600h. оборудвана с първите в света LED фарове. Моторната гама на модела оборудвана с нов 5.0 литров мотор и електромотор чиято обща мощност достига 445 к.с. Наред с това на борда присъстват редица нововъведения като: мониторинг за следене поведението на водача, автономна система за движение от ниво 2, активен асистент за паркиране и не на последно място системата за безопасност по време на инцидент RPCS, която влияе на въздушното окачване, което за част от секундата преди сблъсък повдига автомобила, което минимализира последствията при катастрофа. като цяло това е и най-успешното поколение, което се произвежда с известни подобрения чак до 2018 година.
През 2017 година се появява петото и актуално за момента поколение на Lexus LS, което благодарение на развитата си хибридна технология губи емблематичният си V8-цилиндров мотор. Под предния капак място вече намират V6-цилиндровите би-турбо агрегати с работен обем от 3.4 и 3.5 литра, чиято мощност варира между 322 и 413 к.с. в зависимост от версията. В повечето случаи те са куплирани с първата по рода си 10-степенна, автоматична трансмисия която е така добре настроена, че дори и най-маломощната версия достига максимална скорост от 250 км/ч. За първи път LS се сдобива и с управляем заден мост, което спомага както за стабилността, така и за маневреността на модела. за първи път собствениците имат възможност да паркират автомобилът си дистанционно, което обаче се появява след направеният фейслифт през 2020 година.
Днес Lexus LS продължава да бъде един от най-добрите луксозни седани на пазара. Той предлага комбинация от изключително комфортно пътуване, модерни технологии и зашеметяващ дизайн, а цените в САЩ стартират от 81 685 долара.