Страници

събота, 30 ноември 2024 г.

Belgee S50 е третият модел на Беларуската марка произведен по лиценз на Geely

 

След Belgee X50 и X70, сега Беларуската марка представя и обещаният трети седан наречен S50. По подобие на кросоувърите и това е лицензиран модел на китайската Geely, но този път става въпрос за седанът Geely Emgrand преди неговото обновяване. Разликите в дизайна и тук се свеждат единствено до различните емблеми.

Същото се отнася и за това, което се наблюдава и под предния капак. Там място намира атмосферният 1.5 литров, бензинов мотор с мощност 122 к.с., куплиран с 5-степенна, механична или CVT трансмисия. 

Моделът ще се предлага в три нива на оборудване, като базовият Standart Plus е достатъчно добре оборудван с 10.2-инчова мултимедийна система и цифров инструментален панел пред водача. Климатичната инсталация, пълният ел. пакет и камерата за заден ход също се предлагат серийно заедно със скромен пакет от асистенти подпомагащи шофирането. двузоновият климатик, седалките от изкуствена кожа и стъкленият люк на тавана са налични само за по-скъпите версии. Освен в Беларус, Belgee S50 ще бъде наличен и на пазарите в Русия с цена от малко над 20 000 долара. 

петък, 29 ноември 2024 г.

Обновената версия на удължената Lada Vesta ще се предлага под името Lada Aura с цена от 26 000$

 

Две години след обновяването на Lada Vesta, руският производител представя и обновената удължена версия на модела, която вече ще носи името Aura. до сега моделът беше предлаган в строго лимитирани версии предназначени предимно за руската администрация, но сега положението е малко по-различно и Lada Aura вече ще бъде достъпен при дилърите на марката с цени от около 26 000 долара. 

Новият дизайн на броните е увеличил общата дължина на модела спрямо предходният до 4.69 метра, но удълженото междуосие с 10 см. остава без промяна. Интериорът приема обновленията от седана Vesta и вече разполага с 10.2-инчов цифров инструментален панел и 10.4-инчова инфо-развлекателна система. Наред със системата за мониторинг на мъртвата точка на водача, двузоновата климатична инсталация и камерата за задно виждане и седалките с подгряване, топ версията наречена Status, разполага с двуцветен интериор и кожен мултифункционален волан, тапицерия от естествена кожа, отопляема задна седалка и възглавнички за облегалката на главите на задната седалка. 

За задвижване Lada Aura, разчита на 1.8 литровият бензинов мотор с мощност 122 к.с., куплиран серийно с CVT трансмисия. Според информацията максималната скорост на модела е 175 км/ч., а времето за ускорение до 100 км/ч. от място отнема 12.5 секунди. 


сряда, 27 ноември 2024 г.

** Представените в Индия електрически кросоувъри Mahindra BE 6e и XUV 9e разчитат на компоненти от Volkswagen



Две години след като Mahindra представи флотилия от 5 концептуални модела, сега индийската марка е готова със серийните версии на два от тях. Това са електрическите купеобразни кросоувъри Mahindra BE 6e и XEV 9e, които ще бъдат налични на местния пазар от март 2025 година. И двата модела са построени върху новата INGLO платформа на марката, която използва компоненти от MEB платформата на VW. Дизайна и на двата модела се придържа максимално към този на концепциите, но по разбираеми причини се забелязват и съществени разлики. Като цяло дизайнът на двата модела е модерен, ъгловат и да някъде с футуристични нотки с изразени калници, двуцветни покрития и светещи емблеми.

Mahindra BE 6e е с дължина 4.37 метра и междуосие 2.77 метра, което означава, че моделът ще се позиционира над Mahindra XUV400 , но добрата новина за клиентите е, че новото предложение ще стартира с цени от 22 400 долара. Интериорът  е също толкова футуристичен с обособен кокпит около водача благодарение на така наречената стреловидна централна конзола. Кабината предлага място за 5 човека, а багажното пространство е с обем от 455 литра, плюс допълнителни 55 литра под предния капак. Пред водача е позиционира плаващ цифров панел с два 12.3-инчови дисплея, като единият е тъчскрийн за инфо-развлекателната система с 30 инсталирани приложения. Опционално ще се предлага HUD цветен дисплей с добавена реалност, както и двузонов климатроник, амбиентно осветление, озвучителна система от Harman Kardon и 16 високоговорителя и панорамен покрив. Наличен е и пакет от асистенти позволяващи автономно шофиране от нови 2, както и пакет камери с обзор 360 градуса. 

За задвижване BE 6e ще разчита на електромотор позициониран на задния мост с мощност от 228 или 281 к.с. За тях са предвидени тягови батерии от BYD с капацитет 59 и 79 кВтч., които ще осигуряват автономия между 550 и 682 км. И двете батерии имат възможност да се зареждат от бързозарядни станции, като в рамките от 20 до 80%, това ще атнема 20 минути. 

По-големият Mahindra XUV 9e е технически идентичен с по-малкият си събрат, но със значително по-големи размери въпреки еднаквото си междуосие, което го позиционира над Mahindra XUV 700.  Дължина на XUV 9e възлиза на 4.79 метра, което не се отразява на пространството в интериора, но за сметка на това предлага багажно пространство от 665 литра, плюс 150 литра под предния капак. Интериорът е издържан в по-консервативен стил, но пред водача и неговият спътник е позиционирана цифров панел с три 12.3-инчови екрана налични още от базовото ниво на оборудване, което включва още неща като: камера за заден ход, озвучителна система с 4 високоговорителя, климатроник, пълен ел. пакет, безключов достъп и старт на автомобила и др. За най-добре оборудваните версии също ще се предлагат наличните и в BE 6e, панорамен покрив, амбиентно осветление, HUD дисплея с добавена реалност и разширеният пакет от асистенти подпомагащи шофирането. 

Задвижването и захранването на XUV 9e е идентично с това на BE 6е, но в предвид по-голямото си тегло и размери, автономията е пострадала и е в рамките между 533 и 656 км. производителят съобщава, че ускорението и на двата модела до 100 км/ч. от място се случва в рамките между 6.7 и 6.8 секунди, като максималната скорост не се съобщава, но най-вероятно с оглед производителността, тя ще бъде ограничена на 160 или 180 км/ч. Цените на Mahindra XUV 9e в Индия, след всички преференции и субсидии ще стартира от 25 900 долара, като и двата модела ще се предлагат с доживотна гаранция на литиево-желязо-фосфатна батерия.


 

вторник, 26 ноември 2024 г.

**Електрическият Maextro S800 на Huawei представен като конкурент на Rolls Royce

 

Huawei отдавна е фактор в китайското автомобилостроене и дори създаде алианса HIMA в който участват специално създадените за целта марки Aito, Luxeed и Stalato. Сега към тях се присъединява новата марка създадена този път от сътрудничеството между JAC и Huawei, наречена Maextro, която ще предлага електрически автомобили от висок клас.

Първият модел на Maextro, бе представен пред публика този уикенд като конкурент на Bentley, Maybach и дори Rolls Royce, но въпреки това в Китай неговата цена ще бъде двойно по-ниска. Maextro S800 е внушителен сам по себе си с дължината си от 5.48 метра и междуосие от 3.37 метра. Като цяло информацията за модела е оскъдна, но текущата информация сочи, че S800 ще се предлага серийно автономна система за шофиране от нов 3. 

В дизайна на Maextro S800 неминуемо могат да се намерят множество елементи присвоени от европейските луксозни лимузини, но въпреки това S800 разполага с някои оригинални щрихи, като сложното осветление с множество LED светлини имитиращи звездите в млечният път. Този елемент може да се види както в предна и задната част, така и в дръжките на вратите и дори в интериора.

Интериорът все още не е разкрит официално, но става ясно, че най-скъпата версия с четири самостоятелни кресла ще предлага множество удобства на борда, а луксозната обстановка ще бъде подсилена с естествен дървен фурнир и скъпи кожи. Изкуственият интелект ще бъде част от серийното оборудване на модела, а според непотвърдена информация таблото ще бъде оборудване с три екрана. Продажбите на Maextro S800 в Китай, трябва да стартират от пролетта на 2025 година, като цените в зависимост от оборудването ще варират между 138 и 207 000 долара. 

Новото Audi Q5 Sportback с цена от 54 800 евро

 

Четири месеца след представянето на новото Audi Q5, сега идва ред да видим и новото поколение на Q5 Sportback. По традиция версията Sportback предлага динамичен силует и спортен дизайн, като второто поколение на модела не прави изключение със своята Singleframe радиаторна решетка. Въпреки това като цяло дизайнът е по-елегантен в сравнение с това на предшественика си и е съобразен с останалите конвенционални модели на марката. Трябва да се отбележи, че накрайниците на изпускателната система в задната броня вече не са бутафорни, а напълно действащи. 

Екстериорът на новото Q5 Sportback е пренесен директно от Q5 и това няма как да е по друг начин, тъй като принадлежи към същото моделно семейство. Това означава, че пред водача място намира двоен цифров панел с 11.9-инчов дисплей за инструментариума и 14.5-инчов сензорен екран за инфо-развлекателната система. Срещу доплащане ще се предлага и трети дисплей за MMI развлекателната система позициониран пред пасажера. HUD дисплея с добавена реалност също ще се предлага като опция. Тапицериите са изработени от микрофибър и рециклиран полиестер, което гарантира добра устойчивост, а обемът на багажника възлиза на 515 литра. 

Тъй като Q5 е базирано на PPC платформата на марката, то версията Sportback също разполага с високоефективната 48-волтова лека хибридна технология благодарение на която климатичната система е оборудвана с електрически компресор. MHEV хибридната система разполага с нов стартер генератор, който доставя допълнителни 24 к.с. и позволява паркирането и маневрирането да се извършват в изцяло електрически режим. Това все пак става с помощта на малка литиево-йонна батерия с капацитет от 1.7 кВтч. 

Базовата версия на Audi Q5 Sportback е оборудвана с 2.0 литров, турбо бензинов мотор с мощност 204 к.с., последвана от дизеловата версия със същата кубатура и мощност на 4-цилиндривоят турбо дизелов агрегат. На върха в гамата е позиционирана SQ5 версията с V6-цилиндровият, 3.0 литров турбо бензинов мотор с директно впръскване на горивото и мощност 367 к.с. Всички версии са куплирани с 7-степеннта, двудискова трансмисия предаваща движението към предните или четирите колела в зависимост от версията. В по-късен етап марката ще предложи и Plug-in хибридни версии. Цените в Германия на новото Q5 Sportback ще стартират от 54 800 евро, което означава, че е с 2 500 евро по-скъпо от Audi Q5, което все пак предлага с 5 литра по-голямо багажно пространство. 


понеделник, 25 ноември 2024 г.

Restomod: Porsche 911/993 by Lab Elenen

 

Приетите преди няколко години нови правила за лицензирането на превозни средства с ограничен тираж доведе до бум на моделите подготвени от различни рестомод фирми. Безспорно един от най-предпочитаните автомобили е Porsche 911, независимо от неговата генерация. Наред с Thornley Kelham European RSTheon Design GBR003 , Singer 911 Targa и т.н., сега на небосклона феновете на Porsche 911/993 имат още един избор представен от немската Lab Eleven. Въпреки, че е базирана в Германия, марката произвежда своите модели в Милано, където се намира нейната работилница. Там специалистите на компанията разглобяват до основи изпратеният екземпляр, като някои детайли от каросерията като: врати, калници и капаци са заменени от такива изработени от алуминий, карбон или магнезий. Целият процес на реставрация отнема около 4000 часа, което неминуемо се отразява и на цената която компанията иска за тази услуга от своите клиенти които трябва да се разделят с минимум 500 000 евро.  

След освежаването на купето, то е боядисано в един от 100-те оригинални цвята на немската марка, след което екипът който изработва интериора на моделите на Pagani, се прехвърля в интериора за чиято изработка са използвани вълнени тъкани, естествени кожи от бикове и тартан. Въпреки, че екипът се придържа строго към оригиналният вид на модела, то същият е оборудван с модерни технологии на борда като модерна инфо-развлекателна система например. 

За разлика от купето обаче, двигателят с въздушно охлаждане на всеки един рестомод се изпаща в Щутгарт, където е основно реновиран. специално внимание се отделя и на скоростната кутия, която получава нови предавателни числа, олекотен маховик, двудисков съединител и диференциал с ограничено приплъзване. В зависимост от нивото на обработка работният обем на двигателите може да варира между 3.6 и 4.0 литра с мощност между 300 и 400 к.с. 



**Aletra L8 EV е първият модел на индонезийската марка

 



Първият модел на индонезийската компания носи името Аletra L8 и е базиран на китайският Geely Jiaji. Дизайнът е леко променен, но за разлика от китайският си събрат, моделът на Аletra ще се предлага само с електрическо задвижване и ще има гаранция от 6 години или 150 000 км. 

Електрическият MPV модел ще се предлага в две версии, но при всички случаи електромоторът ще бъде с мощност 163 к.с. и ще задвижва предните колела. За него са предвидени две тягови батерии с капацитет от 50.4 или 64.7 кВтч., които би трябвало да осигурят автономия между 431 и 540 км. Максималната скорост на модела е 160 км/ч., а времето за ускорение от 0 до 100 км/ч. е 10.7 секунди. 

Интериорът на Aletra L8 предлага място за 7 човека в конфигурация 2+2+3 места, а мястото за багаж възлиза на 459 литра. Серийното оборудване включва 7-инчов цифров инструментален панел, 12.4-инчова мултимедийна система, панорамен покрив, пакет камери с обзор 360 градуса, 72-цветно амбиентно осветление, подложка за безжично зареждане на телефони и пакет от асистенти подпомагащи шофирането. 


събота, 23 ноември 2024 г.

Бюджетният JAC S2 става по-стилен и по-добре оборудван

 

Най-малкият бюджетен кросоувър на марката получава обстоен фейслифт, нов интериор и задвижващи агрегати. Всички тези промени правят 10 годишният модел да бъде значително по-конкурентен и привлекателен на пазара, като най-добре оборудваната версия ще се предлага с цена от около 16 000 долара. В Европа този модел е познат като EVO 3, предлаган от италианската DR с леко променен дизайн, но S2 е добре познат на пазарите в Русия, Южна Америка, Малайзия, Тайланд, Филипините и Мексико, а от следващата година ще бъде наличен и на пазарите в Африка и Близкия изток. Обновената версия ще се предлага като JAC S2 Pro и приема визията на своята електрическа версия JAC SOL E20X с модерна LED оптика и декоративни черни елементи, които придават малко по-грубо излъчване. 

Интериорът също е изцяло нов с аналогов инструментален панел пред водача, но с нова 9-инчова мултимедийна система. въпреки бюджетният си статус, S2 Pro е оборудван серийно с климатроник, камера за заден ход, круиз контрол и 4 въздушни възглавници. 

Под капака на JAC S2 Pro място намира познатият от EVO 3 - 1.5 литров атмосферен мотор с мощност 103 или 113 к.с., куплиран с 5-степенна, механична или CVT трансмисия предаващи движението само към предните колела. 

петък, 22 ноември 2024 г.

**Farizon SuperVan пристига в Европа с цена от 39 900 евро



Китайската марка Farizon, която е собственост на Geely и предлага в портфолиото си предимно търговски превозни средства, стъпва на европейският пазар и от следващата година моделът SuperVan ще бъде наличен на пазарите в Австрия, Холандия, Белгия, Италия, Португалия и Румъния. Farizon SuperVan е електрически ван, който ще се предлага в товарна и пътническа версия. дизайнът на модела като цяло е модерен, но това което го отличава веднага е липсата на централна колона между предната и плъзгащата се врата от дясната страна, като по този начин се отваря възможност за безпроблемно товарене на по-обемни предмети. 

С дължина от 5.49 метра, SuperVan ще се предлага във версии с 2, 4 или 6 места, а полезният товар може да варира между 1075 и 1480 кг. Подобаващо за подобен тип превозни средства, интериорът предлага проста атмосфера, но въпреки това е добре оборудван. Пред водача място намира 7-инчов, цифров инструментален панел, а срещу доплащане за моделът е налична и мултимедийна система с 12-инчов екран, кожен салон, предни седалки с обдухване и масаж и климатик за пътническият салон. Кожен мултифункционален волан, пълен ел. пакет и климатичната инсталация са част от серийното оборудване както и бордовият кантар, чрез който по всяко време можете да наблюдавате общото тегло на моделът, като по този начин водачът няма да има притеснения от евентуално претоварване от допустимите 3850 кг. На борда присъства и пакет от асистенти подпомагащи шофирането който включва сензор за разпознаване на пътни знаци, система за засичане на обекти в сляпата зона на водача и асистент за поддържане движението в пътната лента. 

Farizon SuperVan ще бъде наличен в две версии на мощност на електромотора разположен на предния мост. Базовата версия ще разполага с мощност от 102 или 136 к.с. и тягова батерия с капацитет 51 кВтч., която според информация предлага автономия до 350 км., а максималната скорост е ограничена на 100 км/ч. По-мощната версия е с мощност 272 к.с., като тук батерията е с капацитет 66 кВтч., която предоставя възможност за изминаването до 460 км. При нея максималната скорост също е ограничена, но до 135 км/ч. В реални условия обаче, споменатата автономия варира между 280 и 370 км. Трябва да се вземе предвид и факта, че не се предлага и възможност за бързо зареждане на батерията, чието зареждане в нормални условия отнема поне 12 часа. 

Срещу доплащане обаче за по-мощната версия е налична и батерия с капацитет от 106 кВтч., която може да се зареди от 30 до 80% в рамките на 20 минути, а автономията която предлага на книга е 551 км. Ако за базовият модел обаче производителят иска 39 900 евро без ДДС, то за моделът оборудван с голямата батерия се искат поне 55 000 евро. Такъв модел обаче може да се поръча само в пътническа версия и с най-богатото оборудване. 

четвъртък, 21 ноември 2024 г.

Превръща ли се Jaguar в джендърска марка?

 

В продължение на десетилетия Jaguar е бил символ на мъжествеността. Мощните двигатели, спортният дизайн и историческите състезателни успехи са създали имидж на марка, предназначена за самоуверени и динамични мъже. Този образ е бил подхранван от рекламни кампании, които често са представяли автомобилите като удължение на мъжката личност. Това обаче явно ще се промени, тъй като преди броени дни английската марка представи своята нова идентичност с евент, който шокира мнозина и подхождаше по-скоро за откриването на олимпиадата в Париж, от колкото представянето на бранд като Jaguar. 

Според техническият директор на марката, новата ера на марката следва философията на нейният основател - Уилам Лайънс, който е вярвал, че моделите на Jaguar не трябва да приличат на никой друг автомобил. Споделя се още, че новият Jaguar ще бъде марка изградена около Ентусиазираният модернизъм, каквото и да означава това. 

Надяваме се тази крачка да не накара Cър Лайънс да се завърне от света на мъртвите, тъй като по всичко личи, че от голям хищник марката се превръща в малко коте. Към момента Jaguar е преустановил производството на всички свои модели до края на следващата година, след което в три годишен период от време трябва да представи три изцяло електрически модела, които ще се конкурират с моделите на Bentrley и Maybach. Те ще бъдат изградени върху изцяло нова платформа, а след броени дни трябва да видим концепция, която ще демонстрира бъдещият дизайнерски език на марката. Надяваме се Джендър философията от презентацията на новият надпис и лого да не бъде пренесена по никакъв начин в дизайна на бъдещите модели на Jaguar, която е собственост на индийската Tata. 

Американският Volkswagen Tiguan представен в Лос Анджелис

 

Без изненада, представеният в началото на годината Volkswagen Tiguan L Pro ще се предлага в САЩ под името Tiguan. За разлика от китайският модел обаче, Tiguan ще се предлага само с един агрегат, куплиран с автоматична трансмисия задвижваща четирите колела. Той е с работен обем от 2.0 литра и принудително пълнене на цилиндрите, а мощността възлиза на 201 к.с. 

Интериорът също повтаря този на китайският модел, но оставаме с впечатлението за наличие на по-качествени материали и по-високо оборудване макар, че американският модел губи третият дисплей разположен пред спътника на водача. Цифровият инструментален панел е с размер 10.2-инчо и възможност за смяна на интерфейса, а мултимедийната система е оборудвана с централно разположен 12.9 или 15-инчов дисплей, гласов асистенти и изкуствен интелект. Срещу доплащане моделът ще се предлага и с тризонова климатична система, кожен салон, предни седалки с отопление, масаж и вентилация, хедъп дисплей, амбиентно осветление с 30 цвята и озвучителна система от Harman & Kardon с 12 високоговорителя. пакетът от асистенти IQ.Drive е наличен още от базовото ниво на оборудване, а въздушните възглавници могат да достигнат 10 на брой. 


**IONIQ 9 комбинира умело простор, мощност и технологии

 

Дълго очакваният триредов Hyundai Ioniq 9, обещава да преобърне представите за големите семейни SUV модели. Това е един истински колос, който съчетава пространството на миниван с динамиката на спортен автомобил и екологичната съвест на бъдещето. Този модел не е изненада, тъй като преди 3 години марката показа концепцията Hyundai Seven, а Ionq 9 се явява като нейна производствена версия. Първото нещо, което прави впечатление, когато видите Ioniq 9, е неговият футуристичен дизайн, който е пренесен почти на 90% от концепцията. Острите линии, огромните джанти и Parametrix Pixel LED светлините му придават агресивен и същевременно елегантен вид. И въпреки внушителните си размери, колата изглежда изненадващо компактна и динамична, а коефициентът на челно въздушно съпротивление възлиза на 0,26. 

Интериорът на Ioniq 9 е също толкова впечатляващ, колкото и екстериорът макар и да се различава коренно от този на концептуалният модел. Качеството на материалите е на най-високо ниво, а усещането за простор е поразително. Огромното пространство в салона, множеството джобове и ниши за съхранение, както и големият багажник правят пътуванията с деца лесни и приятни. Цифровата извита към водача конзола с два 12-инчови дисплея доминира в арматурното табло и контролира почти всички функции на автомобила. Седалките са изключително удобни и предлагат отлична странична опора. Третият ред седалки е достатъчно просторен, за да побере дори възрастни пътници, а багажното отделение е с впечатляващ обем. Ioniq 9 ще се предлага във версии с 6 и 7 места, като седалките на вторият ред ще могат да се завъртат. Най-новата версия на пакета за подпомагане на шофирането е включен като стандарт за модела, както и озвучителната система от Bose с 14 високоговорителя.  Автопилотът позволява на колата да се управлява сама в определени ситуации, а системата за разпознаване на пешеходци и велосипедисти гарантира максимална безопасност.

Тъй като е построен върху E-GMP платформата на концерна, Ioniq 9 технически е побратим с Kia EV9. Това означава, че базовата версия ще се разчита на един електромотор разположен на задния мост с мощност 214 к.с., а двумоторната версия ще бъде оборудвана и с електромотор на предния мост с мощност 94 к.с. За тези които искат повече мощност е предвидена версията Perfomance с два електромотора с мощност от 214 к.с., които ускоряват триредовият колос до 100 км/ч. от място за 5.2 секунди. При всички случаи обаче максималната скорост е ограничена на 200 км/ч. За всички версии наличната тягова батерия е с капацитет от 110.3 кВтч., която в най-добрият случай ще доставя автономия до 620 км. Това което най-много ни касае е времето за зареждане на въпросната батерия, което в случаят е сведено до 24 минути, ако това се случва чрез бързозарядна станция в рамките между 10 и 80%. 

Продажбите на Ioniq 9 в САЩ  и Южна Корея ще стартират през пролетта на следващата година, като цени за сега не се споменават. До края на 2025 година моделът трябва да бъде наличен и на останалите пазари, включително и в Европа.