Ето, че стигнахме до момента, в който всичко, което познавахме, започва да се разпада. Отдавна ни учеха, че конкуренцията е двигател на прогреса, че съперничеството между големите е това, което ни дава по-добри продукти. А сега какво? Сега, в лицето на електрическия призрак, старите врагове си подават ръка. Гова е новината от тази седмица. Mercedes и BMW - някога символ на върховно съперничество, вече не са в състояние да се справят сами. Това не е просто новина. Това е знак за времето. Когато две от най-големите немски марки, два от стълбовете на автомобилната индустрия, започнат да си обменят двигатели, значи нещо се е счупило. Доскоро беше немислимо да си представиш Mercedes с двигател на BMW. Това е като да сложиш знамето на един отбор на стадиона на съперника. Но времената се менят. Или по-скоро - технологиите. А и парите. Защото всичко е до пари. Всичко е до разходи. Преходът към електрически автомобили е скъп, безумно скъп. И вместо да инвестират милиарди в нови бензинови двигатели, които скоро ще отидат в историята, те решават да си поделят сметката. Това е рационално. Но не е ли това и знак за слабост?
Смяната на двигателите е по-дълбока от просто технологично споразумение. Това е смяна на парадигмата. Mercedes-Benz, който винаги е бил символ на инженерно превъзходство, сега ще използва двигател, разработен от техния най-голям конкурент. Този двигател, B48, е доказано добър, но все пак е "чужд". Това решение показва, че дори най-големите автомобилни концерни не могат да си позволят да се състезават на всички фронтове. Те трябва да избират - или да се съсредоточат върху бъдещето, или да се опитат да спасят миналото. Очевидно, те са избрали първото.
Но това не е просто рационален избор. Това е и признание, че светът се променя по-бързо, отколкото са очаквали. Че дори тяхната безкрайна инженерна мощ има граници. И че за да оцелеят в условията на безумното електрифициране, трябва да изоставят гордостта си. Защото в края на краищата, гордостта не може да се превърне в печалба. А пазарът, както винаги, е безмилостен.