сряда, 21 май 2025 г.

Fiat Tris: Еко-Революция или просто бавен път към нищото?

 Какво по дяволите става? Някои го наричат "концепт", други "визия", а трети с по-реалистично настроените, вероятно "шега, която Fiat е сметнал за добра идея след прекалено много еспресо". Защото, когато един модел изглежда като това, броят на неговите потенциални купувачи вероятно може да се преброи на пръстите на едната ръка. И то ако имат по-малко от пет пръста и една ръка. Щяхме да го приемем, но ако не притежаваше емблемите на Fiat, а на всичко отгоре, много е вероятно в скоро време да видим това триколесното чудо на техниката с емблемите на Citroen, Peugeot и Opel. 


Дизайна?  Ами, представете си обществена тоалетна на Toi, която някой е решил да кара. С добавени три колела, разбира се и залепена малка кутия за обувки, а после всичко това поставено върху някаква електрическа платформа. Когато дизайнерите говорят за "функционалност", те вероятно имат предвид, че е достатъчно широк, за да побере едно съжаляващо се човешко същество и да речем, един пакет чипс. Защото, какво друго бихте возили в това нещо? 


Fiat ни уверява, че Tris е "гъвкав". Е, ако гъвкавост означава, че можете да пренаредите интериора, за да изглежда малко по-малко като килия за изолация, тогава да, той е гъвкав.   Впечатляващо, нали? Докато не осъзнаете, че това е по-скоро опит да се разсее вниманието от факта, че всъщност седите в нещо, което прилича на преустроена пазарска количка за деца от BILLA. Производството на Fiat Tris ще се осъществява в Мароко, където няколко ентусиазирани майстори с беззъба усмивка ще сглобяват панел по панел. Може дори да има леки разлики между отделните бройки, което ще ги прави още по-уникални! 

Задвижването на Tris е проектирано за градска среда, разбира се. Това е код за "няма да можете да излезете на магистрала, освен ако не искате да станете част от пътен инцидент". Вероятно максималната му скорост е съобразена с тази на добре трениран пешеходец, а ускорението... ами, ще имате достатъчно време да си изпиете сутрешното кафе, докато Tris събере инерция. Но кой бърза в градски условия, нали? Всичко е за "устойчивост", "екологичност" и "способност да се измъкнеш от задръстване с малко повече достойнство от велосипед". Сухите числа показват, че максималната скорост е 45 км/ч., а тяговата батерия с капацитет от 6.9 кВтч., може да зареди безпроблемно вашият компютър, но не и да ви върне обратно, ако незнайно как  сте успели да напуснете границите на големият град. 

фейслифт версията на Fiat Pulse вече и с лека хибридна технология


След обновяването на Fiat Argo и седанът Cronos, сега италианците представят и фейслифт версията на предлаганият в Южна Америка кросоувър - Fiat Pulse. По подобие на своите събратя, крсоувърът получава нова предна част с Full LED предни светлини, радиаторна решетка с вертикални ламели и нов дизайн на броните, което кара моделът да изглежда по-внушително. Впечатление правят и предните декоративни арки на калниците, които получават оребрения, които според производителят подобрявали аеродинамиката. 


Интериорът обаче е без промяна. Съобщава се за наличието на нови материали, по-високи нива на оборудване и странични панели които вече могат да бъдат с облицовка от изкуствена кожа. Срещу доплащане клиентите вече могат да получат подложка за безжично зареждане на телефони, а мултимедийната система серийно е налична с 10.1-инчов дисплей и камера с обзор 360 градуса. 


Базовата версия на Fiat Pulse е налична с атмосферна версия на 1.3 литровият бензинов мотор с мощност 107 к.с., куплиран с 5-степенна, механична трансмисия или опционална автоматична такава. По-нагоре в гамата е позиционирана версията с принудително пълнене и мощност от 131 к.с., налична само с автоматична скоростна кутия. Върховата версия е оборудвана със същият двигател, който разполага с лека хибридна система и CVT трансмисия и 7 симулиращи предавки. При всички случаи, задвижващи са само предните колела. 

**Nissan възражда Micra, но първоначално само за Европа

 


До края на тази година в Европа ще бъде налично новото поколение на Nissan Micra, която празнува своята 42 годишнина. Това става благодарение на Renault, която предоставя на японците платформата на Renault 5 E-Tech. Разбираемо двата модела ще бъдат с идентична механика и конструкция, но въпреки това японците някак си са успели да придадат собствено излъчване на своят модел. Дизайна е изцяло променен и единствените детайли които напомнят на френският модел са: предното и страничните стъкла, както и тавана. Всички други детайли са с нов дизайн и стилизирани кръгли предни светлини. Това не е изненада за нас, тъй като първите изображения на модела видяхме, когато марката обяви своите планове до 2027г.



Първоначално на пазара ще бъдат представени версиите с мощност от 120 и 150 к.с. За тях са предвидени тягови батерии с капацитет от 40 и 52 кВтч., които ще осигуряват автономия между 310 и 408 км. В по-късен етап ще бъде налична и версия с мощност от 95 к.с. Все още не е потвърдено наличието на високопроизводителната версия, която видяхме като концепция през 2023 година под името Nissan 20-23 Concept. Тя би трябвало да бъде базирана на Alpine A290, но честно казано това да се случи е малко вероятно имайки предвид състоянието в което се намира марката в момента. 



Интериора на новата Micra, също е идентичен с този на Renault с леки изключение свързани по-скоро със стилистиката. Оборудването е без разлики и пред водача място намира същият двоен цифров панел с 7 или 10.1-инчов цифров инструментален панел и инфо-развлекателна система с 10.2-инчов тъчскрийн. Всички системи за сигурност и безопасност налични в Renault 5 ще бъдат налични и тук, като най-високото ниво на оборудване ще разполага с пакет от ADAS асистенти позволяващи автономно движение от ниво 2. Цените на 6-тото поколение Nissan Micra все още не са определени, но най-вероятно те ще са с поне 5-600 евро по-ниски от тези на Renault 5, което в мfмeнта се предлага със стартова цена от 55 555 лева. Производството на новата Micra ще се осъществява във Франция. 




вторник, 20 май 2025 г.

Производствената версия на концептуалният Fiat Grande Panda 4x4 Manifesto може да стане факт през 2026г.

За да не остане по-назад, след представянето на Renault 4 Savane 4x4 Concept, сега Stellantis показва концепция за версия 4х4 на своят Fiat Grande Panda. Fiat Grande Panda 4x4 Manifesto Concept възражда духа на легендарния Panda 4x4 от 80-те години на миналия век, вливайки го с модерен дизайн и електрифицирани технологии. Този манифест на италианската марка демонстрира визия за универсалност, надеждност и свобода на четири колела, съчетавайки наследство с иновации. 


Новият Grande Panda 4x4 Concept се отличава със смел дизайн, ексклузивни детайли и уникална тъмночервена ливрея, пренасяйки характера на оригиналната Panda  в съвременната епоха. Концепцията е пряк наследник на своя емблематичен предшественик и е проектирана да отговори на нуждите на променящия се пейзаж на мобилността, без да губи автентичната и силно популярна душа на модела. Визуално, Grande Panda 4x4  излъчва здрав и приключенски дух. Той е базиран на новата Grande Panda, но е оборудван с редица елементи, подчертаващи офроуд възможностите му. Такива са: допълнителните пластмасови офроуд елементи, багажника на покрива и гумите за всякакви терени обути на 16-цоловите ретро джанти. Трябва да споменем и тъмно червеният цвят, който е препратка към специалната серия "Sisley" на оригиналната Panda 4x4 от 80-те години.


Въпреки че Fiat не разкрива пълни подробности за задвижващия агрегат, компанията подчертава наличието на Така наречената Иновативна Електрифицирана задна ос, която осигурява възможности за задвижване на всички колела. Това най-вероятно предполага хибридна система, при която 1.2 литровият двигател с вътрешно горене задвижва предния мост, а електрически мотор с мощност от 28 к.с., осигурява мощност към задните колела. Тази конфигурация е подобна на тази, използвана в Jeep Avenger и Alfa Romeo Junior, базирани на същата платформа. 

Това е шестото поколение на Toyota RAV4



Броени часове преди официалното представяне на 6-тото поколение Toyota RAV4, пред нас е първата официална снимка на модела, която по погрешка бе публикувана в Инстаграм профила на новозеландският филиал на марката. Малко след това снимката беше премахната от профила, но ето я тук пред нас. 


Както можете да се досетите, информацията относно новото поколение на модела все още липсва, но е ясно, че новата Toyota RAV4 ще бъде налична в няколко версии с различен дизайн на предната част. На снимката е така наречената Adventure версия, която ще прави компания на стандартната такава, както и високопроизводителната GR-Sport. Като цяло дизайнът на моделът е издържан в Hammerhead стилът на марката с С-образни предни LED светлини.


По отношение на механиката знаем, че новата RAV4 е построена върху усъвършенствана версия на модулната платформа TNGA-K, която е известна със своята твърдост, нисък център на тежестта и отлична база за динамично шофиране. Това ще осигури още по-комфортно возене и по-прецизно управление. Под капака място ще намират 4-цилиндрови агрегати оборудвани с хибридна технология, но най-вероятно на някои пазари ще има и чисти версии. Всички подробности относно новата RAV4 очаквайте да бъдат добавени към този пост, веднага щом станат налични. 


++++++++++++++++++++++++++++++++++++++


Ето и обещаната информация за модела, придружена с пакет от официални снимки. Информацията, че новото поколение се уповава върху усъвършенстваната платформа от предходният модел се потвърди което означава, че размерите на модела остават до голяма степен без промяна. Дължината възлиза на 4.61 метра, а междуосието е без промяна - 2.69 метра. Интериорът е посветен на практичността със стандартен 12.3-инчов цифров инструментален панел и 10.5 или 12.9-инчов дисплей за инфо-развлекателната система от ново поколение, от която се управляват и функциите на климатика. Срещу доплащане се предлага и хедъп дисплей. на борда място намира разширеният пакет от ADAS асистенти - Toyota Safety Sence 4.0, който позволява автономно шофиране от нива 2 и 2+. Собствениците ще могат да поръчат и функцията за дистанционно паркиране.


За съжаление под капака вече място ще намират само електрифицирани агрегати, което означава, че цените ще бъдат значително по-високи от тези на предходния модел. Базовата версия е самозараждащ се хибрид с 2.5 литров, 4-цилиндров мотор съчетан с електромотор и обща работна мощност от 183 к.с., които задвижват само предните колела. Налична е и версия 4х4, чиято мощност достига до 191 к.с. Plug-in хибридната версия вече може да се поръча само с предно предаване с мощност от 268 к.с. Тя разполага с тягова батерия с капацитет от 22.7 кВтч., която позволява движение в изцяло електрически режим до 100 км. Тя от своя страна може да се зарежда от външна зарядна станция с мощност до 50 kW, която за 30 минути може да допълни батерията от 10 до 80%. В домашни условия времето се покачва до 3 часа, ако разполагате с 11 киловатово зарядно. Версията 4х4, разполага с 324 к.с. и ускорява до 100 км/ч. от място за 5.8 секунди. 

Леки козметични промени за азиатската Honda ZR-V

 
Предлаганата в Китай и Япония, Honda ZR-V получава леки козметични промени, които най-вероятно ще бъдат пренесени и в американската версия известна като Honda HR-V. В Европа моделът също е наличен с азиатското наименование, но за него все още не се споменава нищо относно евентуално обновяване, тъй като моделът не се радва на значителен пазарен интерес. Азиатската версия на Honda ZR-V, получава леко променена визия благодарение на новият дизайн на бронята и радиаторната решетка, която вече е с вертикални ламели. Цветовата гама е допълнена с нови цветове и лак от ново поколение който предава по-голям блясък. 

По отношение на механиката промени няма. Под капака място продължават да намират 1.5 и 2.0 литровите бензинов мотори с мощност съответно от 182 и 152 к.с. По-големият мотор обаче е оборудван с двумоторна хибридна система за задвижване и електрическа безстепенна трансмисия предаваща движението към четирите колела. версията с 1.5 литровият, турбо мотор се предлага серийно с CVT трансмисия задвижваща предните или четирите колела, ако клиентът реши да доплати за това. 


В интериора промени няма, освен наличието на нов дисплей за инфо-развлекателната система, нов дизайн на седалките, пакет от камери с обзор 360 градуса и серийна подложка за безжично зареждане на телефони. 

понеделник, 19 май 2025 г.

Фейслифт версията на Infiniti QX60 губи V6-цилиндровият агрегат

 


Infiniti QX60 представлява ключов модел в гамата на японския производител, насочен към сегмента на луксозните кросоувъри със седем места и в момента е най-продаваният модел на марката. Проектиран да съчетае елегантен дизайн, просторен интериор и множество технологични удобства, QX60 се стреми да отговори на нуждите на съвременните семейства, търсещи комфорт и гъвкавост в ежедневието и при пътувания. По всичко личи, че марката спазва своите Планове до 2028г. и сега представя обновената версия на модела, която получава ново ниво на оборудване наречено - Sport. фейслифта не предлага грандиозни промени, но те са достатъчни за да бъде различен от пръв поглед благодарение на новият дизайн на бронята, радиаторната решетка и LED светлините с нова графика. Налични за модела са и нови цветове. 


Интериорът на QX60 е проектиран с акцент върху комфорта и практичността. Три реда седалки осигуряват настаняване до седем пътници, като вторият ред предлага гъвкави възможности за регулиране, улесняващи достъпа до третия ред. Използваните материали са висококачествени, а вниманието към детайла е видно във всяко покритие и елемент, но сега марката изоставя естествената кожа, която е заменена от новият материал TailorFit.  Все пак най-високата версия на оборудване Autogrph ще се предлага с естествена кожа, както и нова озвучителна система доставяна вече от американската компания Klipsch с 16  или 20 високоговорителя. Инфо-развлекателната система е от ново поколение, а ADAS пакета от асистенти вече предлага автономия от ниво 2+.  Просторното купе продължава да осигурява достатъчно място за всички пътници и техния багаж, което е особено важно при дълги пътувания.


Под капака на обновеният Infiniti QX60, вече ще намира място само 4-цилиндровият - 2.0 литров турбо мотор с променлива компресия, чиято мощност вече възлиза на 272 к.с. Клиентите могат само да се надяват, че същият е модернизиран и вече не страда от прекомерно износване на лагерите на коляновия вал, но това е малко вероятно. Така че, ако не притежавате автомобил оборудван с този агрегат можете само да се радвате. Наличната трансмисия е 9-степенна, автоматична и задвижва предните колела, но срещу доплащане е налична  системата за задвижване на четирите колела Intelli-All-Mode AWD, която подобрява сцеплението и стабилността при различни пътни условия.


неделя, 18 май 2025 г.

Класики: Maserati Quattroporte IV

 


Четвъртото поколение на Maserati Quattroporte, лансирано през 1994 година, представлява важен етап в дългата и славна история на италианския производител. В период на преструктуриране и търсене на нова идентичност по време когато марката е владение на De Tomaso , Maserati представи автомобил, който запази духа на луксозните спортни седани, но същевременно предложи по-компактни размери и по-достъпна ценова политика в сравнение с предшествениците си. Masetari Quattroporte IV e може би, най-атрактивният и красив седан през 90-тe години на миналия век с дизайн разработен от великия Marcello Gandini (1938-2024). Клиновидният профил на купето и характерната арка на задния калник, която наблюдаваме в Cizeta V16T и Lamborghini Diablo издават творението на италианския дизайнер. Макар и по-малък от предишните поколения, Maserati Quattroporte IV не прави компромис с присъствието си на пътя, запазвайки усещането за престиж и класа.


Четвъртото поколение на Quattroporte е базирано върху единствената платформа с която марката разполага по това време, а именно тази от серията Bitutrbo, която е налична и в Maserati Karif. Това означава, че под елегантната обвивка на Quattroporte IV се крият мощни и характерни за Maserati двигатели. Първоначално предлаган с 2.0-литров, V6 би-турбо агрегат (за италианския пазар, поради данъчни облекчения) и 2.8-литров V6 би-турбо за останалите пазари, моделът осигурява впечатляваща динамика и спортно усещане при шофиране. Наличните трансмисии са 6-стпенни, механични от Getrag или 4-степенна, автоматична от ZF. По-късно, когато компанията става собственост на Ferrari е представен и по-мощен 3.2-литров, V8 би-турбо двигател, който утвърждава спортните амбиции на седана. Всички агрегати са оборудвани с японските IHI турбини, а мощността им варира между 284 и 326 к.с.  Моделът получава и над 400 актуализации, които изчистват редица недостатъци на остарялата платформа свързани с електрическата архитектура и качеството. Максималната скорост на тежащият малко над 1.5 тона седан достига 270 км/ч., а времето за ускорение от 0 до 100 км/ч. варира между 5.6 и 5.9 секунди в зависимост от версията. 


Въпреки че е произвеждан в период на финансови предизвикателства за компанията, Quattroporte IV успява да запази духа на марката и да предложи на клиентите си комбинация от елегантност, спортен дух и практичност. Интериорът на автомобила отразява традиционния италиански подход към лукса. Висококачествени материали като фина кожа и дърво обгръщат пътниците, създавайки атмосфера на комфорт и изисканост. Вниманието към детайла е очевидно във всяка повърхност и елемент, подчертавайки майсторството на италианските занаятчии. Четвъртото поколение на Maserati Quattroporte остава ценен и търсен автомобил сред колекционерите и ценителите на италианската автомобилна история. Той е свидетелство за способността на Maserati да създава автомобили с характер и душа, дори и в трудни времена. Quattroporte IV е повече от просто луксозен седан - той е символ на италианската страст към автомобилите и олицетворение на елегантността и амбицията на марката Maserati. В периода на неговото съществувание между 1994 и 2001 година са произведени 2400 автомобила. 


събота, 17 май 2025 г.

Renault 4 Savane 4x4 Concept ще стане реалност през 2027г.

 


Няма как да подминем концепцията представена тази седмица базирана на Renault 4, тъй като по всички личи, тя е готова за серийно производство и въпрос само на благоволението на управляващият съвет на марката да бъде внедрена в серийно производство. Въпреки, че по време на официалната премиера на Renault 4, производителят излезе с официално решение, че версия 4х4 няма да има, то концепцията Renault 4 Savane 4x4 дава да се разбере, че това е напълно възможно да се случи, но не по-рано от 2027 година. 


 Renault 4 Savane 4x4 не е за парадиране. То е за хората, които имат нужда да стигнат от точка А до точка Б, независимо дали между тях има разорани ниви, заснежени пътища или просто лош паваж. Renault 4 Savane 4x4 е за онези, които ценят практичността пред престижа, които знаят, че понякога най-простите неща са и най-надеждни. Този модел, представлява пример за разумно инженерно решение, съчетаващо компактни размери с възможност за движение при условия, които биха затруднили много други превозни средства от неговия клас и реално към момента няма пряка конкуренция. 


 Задвижването на четирите колела осигурява повишена проходимост, което е особено ценно в местности със сложен терен или при неблагоприятни атмосферни условия. Задният мост който идва директно от Dacia Duster, позволява интеграцията на втори електромотор с мощност 60 к.с., който при нужда ще задвижва съответно задните колела. Според информацията общата мощност на двата електромотора  възлиза на 210 к.с., което означава, че за задвижване на предните колела е избран по-мощният електромотор с 150 к.с.  За офроуд възможностите допринасят увеличеният с 1.5 см. клиренс и 18-цоловите джанти обути с гуми за всякакви терени. 


 Интериорът е проектиран с оглед на функционалността, като предлага достатъчно пространство за пътници и багаж, съобразно неговите размери. Използваните материали може да не се отличават с лукс, но са подбрани с оглед на дълготрайност и лесна поддръжка. Все пак не липсват пиано лак елементи и модерни системи на борда, тъй като производствената версия на Savane ще се предлага само с по-високите нива на оборудване. За сега е рано да се говори за цени, но не очаквайте това нещо да струва по-малко от 40 000 евро и то за стартовата версия. 


четвъртък, 15 май 2025 г.

Audi Q5 и Q5 Sportback с риск от самозапалване

 Тази седмица стана ясно, че 89 417 автомобила на Audi са засегнати от проблем, който може да предизвика пожар. Установени са 11 случая на самозапалили се автомобила по време на движение, които за щастие са без фатални последици. Причината е заради уплътнението на капака на клапаните, който не е добре затегнат и може да доведе до изпускане на масло което попада директно върху горещата турбина и може да се самозапали. 


Съобщението сочи, че засегнатите модели са оборудвани с 4-цилиндровият, 2.0 литров бензинов мотор наличен в моделната гама на предходното поколение  Audi Q5 и Q5 Sportback, произведени в периода между 07. 2021 и 06. 2024 година, като не се съобщава дали това включва и хибридните версии на модела. Всички собственици на засегнатите модели ще бъдат осведомени с покана за посещение във фирмените сервизи, където болтовете ще бъдат ревизирани, а при нужда ще бъде подменена и гарнитурата за което ще трябва да бъде насочена нова дата. Цялата операция ще бъде за сметка на производителят. 

**Toyota bZ Woodland / bZ4X Touring е електрическата алтернатива на RAV4

 


По време на премиерата на Subaru Trailseeker стана ясно, че и Toyota ще представи подобен модел на пазара и ето, че сега той вече е факт и носи името bZ Woodland. На някои пазари включително и тези в Европа, моделът ще се предлага като bZ4X Touring. Производството на модела ще стартира тази пролет, а продажбите трябва да започнат най-късно от началото на 2026 година. 


Няма какво ново да се каже относно комби версията на bZ, тъй като тя е идентична с модела на Subaru. За задвижване Toyota bZ Woodland ще разчита на два електромотора с обща мощност от 375 к.с., захранвани от тягова батерия с капацитет 74.7 кВтч. Тя осигурява автономия до 418 к.с. и има възможност за бързо зареждане в диапазона между 10 и 80%, което няма да отнема повече от 30 минути. По подобие на Subaru Trailseeker и bZ Woodland ще разполага със системата X-Mode, която увеличава офроуд способностите на модела.


Интериора е без промяна спрямо този в bZ, ако изключим разбира се багажника, чието пространство сега възлиза на 600 литра. Базовата версия ще се предлага с електрически предни седалки с подгрев, подложка за безжично зареждане и 14-инчова инфо-развлекателна система. По-добре оборудваната версия идва с панорамен покрив, премиум озвучителна система от JBL с 9 високоговорителя, предни седалки с вентилация, масаж и т.н. Цените все още не са оповестени, но електрическата алтернатива на Toyota RAV4 в САЩ се очаква да стартира с цена от поне 50 000 долара. 



**Новото поколение на Xpeng P7 ще бъде представено в края на лятото

 


Xpeng Motors, утвърждаващ се производител на електрически превозни средства, представи новото поколение на на своя популярен модел Xpeng P7. Електрическият фастбек, който се отличава със своя елегантен дизайн и технологични иновации, претърпява редица подобрения, насочени към повишаване на неговата конкурентоспособност на пазара на електрически автомобили. Външният вид на новият Xpeng P7 запазва характерните черти на предшественика си, като същевременно въвежда свежи дизайнерски елементи. Линиите на автомобила остават изчистени и аеродинамични, подчертавайки неговата електрическа същност. Въпреки че детайлните промени може да са нюансирани, те допринасят за по-модерен и изискан външен вид, който е в съответствие с актуалните тенденции в автомобилния дизайн.


Официални снимки на интериора не са разпространени, но се съобщава, че той е преработен с акцент върху повишения комфорт и качество на материалите. Пространството за пътниците остава щедро, а използваните облицовки и покрития демонстрират внимание към детайла. Интеграцията на дигиталните технологии е подобрена, като централният дисплей и инструменталното табло предлагат интуитивен достъп до информация и функции на автомобила. На борда място ще намира гласов асистент с изкуствен интелект и голям централно разположен дисплей за инфо-развлекателната система, както и HUD с добавена реалност. налична за модела ще бъде и автономна система за шофиране от ниво 2+, която обаче няма да разчита на лидар технология. 


Една от ключовите области на подобрение при новия Xpeng P7 е неговата задвижваща система и батерия. Производителят е работил за увеличаване на пробега с едно зареждане и подобряване на ефективността на електрическия агрегат. Детайлните спецификации ще бъдат обявени допълнително, но се очаква новият модел да предложи конкурентни показатели в своя клас, отговаряйки на нарастващите изисквания на потребителите за по-голяма автономност. Анонимни източници дори съобщават, че е възможно и наличието на версии с удължен пробег. повече подробности за модела ще научим след неговата официална премиера, която ще се състой по време на автосалона в Гуанджоу. 

Обновеният DS 4 наличен само с хибридна и EV технология за задвижване

 


Французите представиха обновената версия на своя хеч DS 4, който продължава да утвърждава присъствието на марката в сегмента на премиум компактните автомобили. Френският производител залага на усъвършенстван дизайн, подобрени технологии и ефективни задвижващи системи, целящи да привлекат взискателните клиенти, търсещи отличителност и комфорт. Не е лъжа, че това в момента е най-атрактивният френски хеч на пазара и най-вероятно ще остане такъв още поне 3-4 години. Екстериора претърпява фини, но съществени промени, които подчертават елегантния и съвременен облик на модела. Предната част е преработена с нова радиаторна решетка и отличителни светлинни подписи, характерни за марката въпреки, че предните LED светлини са останали същите. Задните светлини са с нов светлинен подпис, а бронята е с леко променен дизайн. Освен това обновената версия получава и ново наименование и по подобие на DS №8 вече ще се нарича DS №4, което постепенно ще бъде приложено и в останалата гама на премиум марката. 


Интериорът на DS №4 традиционно предлага високо ниво на комфорт и качество на материалите. Обновената версия продължава тази тенденция с усъвършенствани облицовки и детайли. Ергономичността на контролните елементи е подобрена, а инфотейнмънт системата е обновена с по-интуитивен интерфейс, разширени възможности за свързаност и разполага с изкуствен интелект и гласов асистент, който може да провежда непринуден разговор по време на път. Акцентът остава върху създаването на спокойна и луксозна атмосфера за водача и пътниците. Най-видимата промяна е отпадането на 5-инчовиат тъчскрийн екран на централната конзола между предните седалки от който се управляваха функциите на инфо-развлекателната система. Производителят съобщава, че изследванията са показали, че по-голямата част от собствениците са предпочитали да работят директно чрез централният 10-инчов дисплей, но нека да не се лъжем. Става въпрос за икономия, която отнема част от френският шик в интериора. Все пак производителят е решил да сложи малко по-голям цифров инструментален панел пред водача, който сега е 10.2-инча. Нищо не се съобщава за опционалният HUD дисплей, но дано проучванията не са показали, че и той е рядко използван. Базово на борда разбира се място намира пакет от асистенти подпомагащи шофирането позволяващ автономия от ниво 2. В зависимост от версията багажното пространство варира между 360 и 430 литра. 


По отношение на задвижващите системи, DS №4 предлага разнообразие от ефективни задвижващи системи, но дизеловите агрегати отпадат от гамата на обновеният модел, както и чисто бензиновите такива. Базовата версия вече ще се предлага с хибридна технология с 1.2 литров, 3-цилиндров турбо мотор и 6-степенна, двудискова трансмисия с интегриран в нея електромотор, чиято обща мощност възлиза на 143 к.с. Хибридната система работи под напрежение от 48 волта и ще може да задвижва автомобилът в изцяло електрически режим на къси разстояния. По-нагоре в гамата е позиционирана Plug-in хибридната версия с 1.6 литров, 4-цилиндров турбо бензинов мотор, куплиран с новата 7-степенна, двудискова трансмисия с интегриран в нея електромотор. Общата мощност на системата възлиза на 225 к.с., а благодарение на тяговата батерия с капацитет от 14.6 кВтч., моделът ще може да измине до 81 км. изцяло на ток. 


Най-голямата новост е наличието на изцяло електрическа версия. Тя разполага с един електромотор задвижващ предните колела с мощност от 210 к.с., който е захранван от тягова батерия на CATL с капацитет 58.3 кВтч.  Според производителят, тя доставя автономия от 450 км. и може да се зарежда от 20 до 80%, чрез бързозарядни станции в рамките на 30 минути. Батерията разполага с възможност за двупосочно зареждане, което означава, че ще може да доставя и ток до вашият дом, което е бонус за собствениците в Испания и Португалия, останали преди няколко седмици без ток за един ден. 




вторник, 13 май 2025 г.

Tata Altroz с фейслифт и нов интериор, но без промяна в механиката


Индийският хеч Tata Altroz се произвежда от 2019 година и сега марката е готова с неговото обновяване. Моделът получава редица козметични подобрения, обновен интериор  издържан в стилът на този в Tata Harrier . Съобщава се още, че за моделът ще се предлага и разширен списък с функции които освен, че ще подобрят комфорта и изживяването по време на път ще подобрят значително и безопасността. 


Външните разлики се виждат веднага благодарение на новата предна част, която придава значително по-модерно излъчване на модела и ще го направи по-конкурентен. Предните светлини са оборудвани с LED технология, а новата радиаторна решетка и броня правят излъчването по-агресивно. Погледнат отзад, обновеният модел също може веднага да бъде разпознат благодарение на хоризонталната LED лента и новият дизайн на бронята. 


Интериорът е оборудван с 10.2-инчов цифров инструментален панел пред водача и 10.2-инчова мултимедийна система с плаващ дисплей. Воланът е с два лъча, а някои технологии които се предлагаха срещу доплащане, сега ще бъдат налични от базовото ниво на оборудване. Такива например са: камерата с обзор 360 градуса, амбиентното осветление, 6 въздушни възглавници, отвори на климатика за задните седалки и круиз контролът. Съобразявайки се със стандартите в страната, Tata ще предлага и бюджетна версия на модела при която почти всичко изброено по-горе ще липсва. цената на тава се очаква да бъде под 10 000 долара.  


Въпреки сериозното обновяване на екстериора и интериора, Tata Altroz не получава какъвто и да е ъпгрейд относно механиката. Под капака място ще продължават да намира 1.2 литровият бензинов мотор с мощност 88 к.с., съчетан с 5-степенна, механична или 6-степенна, автоматична трансмисия, както и 1.5 литровият турбо дизел с мощност 90 к.с., куплиран само с механична скоростна кутия. Налична ще бъде и версия задвижвана с природен газ, чиято мощност обаче спада до 74 к.с.