Какво по дяволите става? Някои го наричат "концепт", други "визия", а трети с по-реалистично настроените, вероятно "шега, която Fiat е сметнал за добра идея след прекалено много еспресо". Защото, когато един модел изглежда като това, броят на неговите потенциални купувачи вероятно може да се преброи на пръстите на едната ръка. И то ако имат по-малко от пет пръста и една ръка. Щяхме да го приемем, но ако не притежаваше емблемите на Fiat, а на всичко отгоре, много е вероятно в скоро време да видим това триколесното чудо на техниката с емблемите на Citroen, Peugeot и Opel.
Дизайна? Ами, представете си обществена тоалетна на Toi, която някой е решил да кара. С добавени три колела, разбира се и залепена малка кутия за обувки, а после всичко това поставено върху някаква електрическа платформа. Когато дизайнерите говорят за "функционалност", те вероятно имат предвид, че е достатъчно широк, за да побере едно съжаляващо се човешко същество и да речем, един пакет чипс. Защото, какво друго бихте возили в това нещо?
Fiat ни уверява, че Tris е "гъвкав". Е, ако гъвкавост означава, че можете да пренаредите интериора, за да изглежда малко по-малко като килия за изолация, тогава да, той е гъвкав. Впечатляващо, нали? Докато не осъзнаете, че това е по-скоро опит да се разсее вниманието от факта, че всъщност седите в нещо, което прилича на преустроена пазарска количка за деца от BILLA. Производството на Fiat Tris ще се осъществява в Мароко, където няколко ентусиазирани майстори с беззъба усмивка ще сглобяват панел по панел. Може дори да има леки разлики между отделните бройки, което ще ги прави още по-уникални!
Задвижването на Tris е проектирано за градска среда, разбира се. Това е код за "няма да можете да излезете на магистрала, освен ако не искате да станете част от пътен инцидент". Вероятно максималната му скорост е съобразена с тази на добре трениран пешеходец, а ускорението... ами, ще имате достатъчно време да си изпиете сутрешното кафе, докато Tris събере инерция. Но кой бърза в градски условия, нали? Всичко е за "устойчивост", "екологичност" и "способност да се измъкнеш от задръстване с малко повече достойнство от велосипед". Сухите числа показват, че максималната скорост е 45 км/ч., а тяговата батерия с капацитет от 6.9 кВтч., може да зареди безпроблемно вашият компютър, но не и да ви върне обратно, ако незнайно как сте успели да напуснете границите на големият град.