вторник, 24 декември 2024 г.

Официално: Honda и Nissan се сливат

Вече е обявено официално: Honda и Nissan се подготвят за сливане, което трябва да стане факт още в средата на следващата година. Ако всичко върви по план, новото холдингово дружество трябва да стане факт година след това, като водеща и главна роля в него ще има Honda. Според запознати, този ход е силно подкрепен от японското правителство, което по всячески начин се стреми да запази Nissan от банкрут. Това явно личи и по изражението на лицата на представителите на Nissan и Mitsubishi по време на пресконференцията. Не е тайна за никого, че в момента марката се намира в най-лошото си състояние от 90-те години насам. Тогава спасителният пояс за марката се оказа Карлос Гон, който за благодарност бе задържан и обвинен в присвояване на средства. През 2019 година той успя да организира своето бягство по начин достоен за холивудски филм и още тогава предрече, че без него марката ще фалира. Явно думите му не са били просто така хвърлени в пространството, тъй като след неговото напускане от ръководната длъжност на марката, същата започна главоломно за затъва.

Днес, Honda е светлината в тунела за, но дали тя ще успее да извади Nissan на повърхността или заедно ще потъне с него, предстой да се види. Ако сливането бъде доведено до край, то новият консорциум ще се превърне в третият по големина в света на автопроизводителите след Toyota и Volkswagen. Все още не е ясно какво ще се случи с дяловете на Renault, която държи 34% от акциите в Nissan, но със сигурност Mitsubishi отива директно в японската група. Става ясно обаче, че цялата процедура по сливането на трите японски марки няма да мине безкръвно. За период от 6 години ще бъдат съкратени още служители на марката, които ще се присъединят към наскоро уволнените 9000 работници на Nissan. Целта е ясно. Съкращаване на разходите, което ще бъде подкрепено от съвместната разработка на платформи и задвижващи системи за бъдещите електрически, хибридни и конвенционални модели. Не става ясно дали Honda ще предостави на готово, новата платформа предназначена за бъдещите електрически модели на марката от така наречената Honda 0 Series в която голямо участие имат нейните китайски партньори.



понеделник, 23 декември 2024 г.

Foton Tunland с лек фейслифт и изцяло нов интериор

 

Китайският производител обновява своят най-продаван модел - Foton Tunland, който освен на родния пазар се предлага и на тези в Южна Америка, Малайзия, Африка и дори Австралия. Външно китайският еквивалент на Toyota Hilux, получава леко освежаване и може да бъде разпознат по новата си радиаторна решетка и модернизираната предна броя. Обновеният модел получава и няколко нови версии, включително и такава с единична кабина и бедна екипировка на разумна цена. 

По всичко личи, че по време на обновяването производителят е насочил цялото си внимание към интериора, който е изцяло нов и модерен (базовата версия се предлага със стария интериор). В обновеният модел пред водача е позициониран цифров панел с два 12.3-инчови дисплея, съответно за инструменталния панел и инфо-развлекателната система. Базовото оборудване включва още: двузонов климатроник, безключов достъп и старт на автомобила, камера с обзор 360 градуса, предни и задни парк сензори, 4 въздушни възглавници, множество USB-C портове, отопляеми предни седалки и др. 

Под капака на обновеният Tunland приема нов 2.0 литров, турбо дизелов мотор с мощност 163 к.с., който покрива нормите Евро6. Той е куплиран с 6-степенна, механична или 8-степенна, автоматична трансмисия , като за последната е налична и система за задвижване на четирите колела. гаранцията на модела покрива 100 000 км. или 3 години, което настъпи първо. 


събота, 21 декември 2024 г.

**Firefly е компактен електрически хеч замислен за Европа, но ще се предлага само в Китай

 

След Onvo, която най-вероятно ще се предлага и в Европа, сега NIO представя нова марка наречена Firefly. Това е бюджетен бранд, чиито модели ще бъдат насочени към младите клиенти, като намеренията на Nio първоначално са, тя също да бъде налична в Европа, но слабите продажби на електрически модели на стария континент, както и наложените мита карат NIO да изостави идеята за присъствие на европейският пазар с бюджетен електромобил. 

Така първият и изходен модел на Furefly е представен в Китай и носи името на бранда по подобие на Mini и ще бъде насечен директно срещу модели като BYD DolphinMini и Renault 5 E-Tech. Firefly е интелигентен компактен хечбек с модерен дизайн дело на дизайнера Крис Томасон, който дълги години е работил за компании като BMW и Ford. Китайският модел веднага се откроява със своята нестандартна предна част с 6 кръгли LED светлини, който са главен акцент както в предната, така и в задната част на автомобила. За сега обаче не става ясно, дали това ще бъде отличителна черта и за бъдещите модели на марката. 

Към момента подробности относно задвижването и снимки на интериора все още не са налични но става ясно, че Firefly ще разполага със сменяеми батерии, като за сега поради  по-малкият си размер, тяхната смяна няма да бъде възможна от съществуващите автоматизирани пунктове на NIO, което може да се окаже проблем за добрият старт на модела. Производителят съобщава още, че Firefly покрива най-високото ниво на безопасност и серийно ще се предлага с 9 въздушни възглавници, разширен пакет от асистенти подпомагащи шофирането, а цената на базовата версия ще започва от  20 800 долара, което е всичко друго, но не и евтино,  поне според за ценообразуването в Китай. Повече подробности за Firefly се надяваме да станат достъпни съвсем скоро, след което ще бъдат добавени към този пост. 


петък, 20 декември 2024 г.

Chery твърди, че хибридният Fulwin A8 L изминава 2370 км., без нужда от зареждане


След като Chery Fulwin T10, постави рекорд в Книгата на Гинес за най-голям пробег изминат с едно зареждане, сега китайската марка подобрява това постижение с друг свой модел, а именно Fulwin A8 L. Според информацията хибридният седан е изминал 2369 километра и 915 метра с един резервоар и напълно заредена батерия. Той е оборудван с най-новата Plug0in хибридна технология C-DM 5.0 на Chery, която разполага с 1.5 литров турбо мотор с мощност 156 к.с., куплиран с електромотор с мощност 204 к.с. и тягова батерия с капацитет 18.7 кВтч., която осигурява изцяло електрически пробег в рамките на 145 км. 

Според данните на производителя максималната скорост на модела е 205 км/ч., а времето за ускорение от 0 до 100 км/ч. отнема малко над 7 секунди. За сега подробности относно това, как е измерено това постижение все още не се разпространяват, но по всичко личи, че средният разход на гориво не надхвърля 2.6л/100км. Съобщава се още, че по време на тестове Chery Fulwin A8 L е успял да поддържа скорост от 180 км/ч. в рамките на един час, без това да доведе до прегряване на хибридната система, което е проблем при електрифицираните модели. 


четвъртък, 19 декември 2024 г.

Kia Syros поставя нови стандарти в своя клас

 

Преди броени часове в Индия се състоя премиерата на новият субкомпактен SUV на Kia, който ще носи името Syros. Той е с дължина под 4 метра и е съобразен с изискванията на клиентите в страната и региона. Дизайна е вдъхновен от новата моделна линия на марката  с ясно изразени линии и модерни LED светлини и ще бъде позициониран ценово между Kia Sonet

и Kia Seltos и ще постави нови стандарти в своя клас по отношение на вътрешното пространство и безопасността. 

В Индия, Syros ще се предлага в две версии задвижвани съответно от 3-цилиндровия, бензинов турбо мотор с работен обем от 1.0 литра и мощност 1120 к.с., както и от 1.5 литровият, турбо дизел с мощност 116 к.с. Серийно моделът ще бъде куплиран с 6-степенна, механична трансмисия, но срещу доплащане клиентите ще могат да оборудват своите модели с 7-степенна, двудискова трансмисия за бензиновата и 6-степенна, автоматична трансмисия за дизеловата версия. При всички случаи задвижващи са само предните колела. 

Интериорът предлага модерна обстановка с 30-инчов цифров панел пред водача, който комбинира два 12.3-инчови дисплея за цифровият инструментален панел и инфо-развлекателната система и трети 5-инчов тъчскрийн за контрола на климатичната инсталация. Върховите версии ще са оборудвани с пакет от асистенти позволяващи автономно шофиране от ниво 2, както и премиум озвучителна система Harmon Karbon. Наред с това са налични и камера с обзор 360 градуса, 64-цвята амбиентно осветление, подложка за безжично зареждане на телефони и стъклен - отваряем панорамен покрив. 


сряда, 18 декември 2024 г.

China Car of the Year 2025: AITO M9

 Китай избра своят автомобил на годината, като тази година в конкурса бе добавена нова категория - Луксозен автомобил на годината. независимото жури, съставено от независими журналисти и експерти в областта на автомобилостроенето определи за Автомобил на годината в Китай, това да бъде пълноразмерният SUV модел AITO M9, който се предлага на пазара като EV и EREV модел. Луксозният SUV модел, бе представен официално миналата година и е дело на сътрудничеството между AITO и мултибрандовият автомобилен алианс на Huawei създаден през същата година - HIMA. AITO M9 освен с луксозният си интериор и съвременните технологии на борда, привлече вниманието на журналистите и със своето ниво на безопасност, което е с най-висок коефициент в историята на C-NCAP. 

За Луксозен автомобил на годината в Китай, бе избран Mercedes E-class L, а за Електрифициран модел на 2025 година, журито избра това да бъде Galaxy E5. Наградите за производителност и дизайн спечелиха съответно Hyundai Ioniq 5 N и Volkswagen ID.UNYX

Първи снимки и информация за новото поколение Honda Prelude

 

Заедно с новината, че Honda ще придобие Nissan, японският производител разпространи официална информация за новото поколение Honda Prelude, което ще бъде налична на пазара от от средата на следващата година, а през 2026 година ще бъде достъпна и в Европа. Успоредно с това станаха достъпни и официални снимки на производствената версия, която по всичко личи, че няма да са различава от концептуалният модел представен в края на миналата година. 

Хибридното купе с 2+2 места ще разполага с двумоторно хибридно задвижване от ново поколение, оборудвано с 2.0 литров, бензинов мотор с директно впръскване на горивото и два електромотора, като общата мощност на системата ще бъде над 210 к.с. Хибридните автомобили ще станат важна част от гамата на марката, която има намерение да продаде 1.3 млн. автомобила годишно до 2030 година. не на последно място става ясно, че марката има за цел да намали с до 50%, цената на своите хибридни модели сравнение с тези предлагане през 2018 година. 

ДНК-то на новата Honda Prelude идва от Civic Type R, но производителят съобщава, че купето ще бъде много повече от това. Предното окачване идва директно от Type R, оборудвано с активни амортисьори което осигурява завидно поведение в завой. Междуосието на Prelude е по-късо от това на Civic, но следата на предния и задният мост е разширена. Купето обаче ще разполага с нов режим на шофиране наречен GT, който ще осигури добър баланс между останалите два режима - Comfort и Sport. Най-голямата новост обаче е трансмисията S+Shift, която ще контролира въртящият момент към колелата и оборотите на мотора, когато същият работи в режим на зареждане малката тягова батерия на борда. Същевременно новата трансмисия ще симулира 8 предавки, които водачът ще може да избира ръчно по време на движение чрез лостчета на волана. 

Връзката на Prelude с Civic ще се бъде най-силна по отношение на интериора, който ще бъде разполага с много сходни детайли с тези на спортният хеч, което според производителят ще допринесе за усещане на комфорт не познат до сега за купетата на японската марка. Пред водача ще е позициониран 9-инчов дисплей със специално проектирана графика за модела, а серийната инфо-развлекателна система ще разполага с 10.2-инчов тъчскрийн дисплей. На борда разбира се ще е налична разширената версия на пакета от асистенти на марката, който предоставя възможност за автономно шофиране от нови 2+. 

вторник, 17 декември 2024 г.

Toyota Hilux Rangga представен в Индонезия

 

Японците представиха най-голямото недоразумение в автоиндустрията, което може да бъде коронясано веднага с титлата за най-грозен автомобил в света - евър. Това е SUV базиран на бюджетният пикап Toyota IMV 0 или позната още като Hilux Champ проектиран за пазарите в развиващите се страни. SUV версията носи името Hilux Rangga и за сега ще бъде налична на пазара само в Индия и региона от началото на следващата година с цени от 25 100 долара, което е почти двойно повече от това, което японската компания иска за своят пикап. Това се дължи на факта, че производството на Hilux Rangga ще се осъществява от местният производител на каросерии New Armada, но въпреки това бюджетният SUV ще се предлага в официалната дилърска мрежа с пълна гаранция от японската компания.

Интериора предлага място за 7 човека в конфигурация 2+3+2 места, а оборудването е достъпна само в най-високото ниво на оборудване заедно с пакета от асистенти  Toyota Safety Sense, като за озвучителната система и мултимедийната система ще трябва да се доплаща. 

За задвижване Toyota Hilux Rangga ще разчита на бензиновият 2.0 литров мотор с мощност 137 к.с., куплиран с 5 степенна, механична или 6-степенна, автоматична трансмисия задвижваща задните колела. Налична е и дизелова версия с 2.4 литров агрегат и мощност от 148 к.с. 


**Proton e.Mas 7 е първият изцяло електрически модел на марката

 

Proton представи своят първи изцяло електрически модел който носи името e.Mas 7. Това обаче става възможно благодарение на Geely, която притежава 49% от дяловете на марката. Към момента повечето модели на Proton са просто ребрандирани версии от моделната гама на Geely. Такъв е и случаят с е.Mas 7, който е чисто и просто ребаджната версия на представеният в началото на годината Geely Galaxy E5 и за сега ще се произвежда в Китай, тъй като малоазийската компания няма възможност за производство на електрически модели. Разликите в дизайна на екстериора и интериора се свеждат до наличието на нови емблеми.

Proton e.Mas 7 ще се предлага в две версии, които ще бъдат оборудвани с един и същи електромотор, но захранван от тягови батерии с капацитет от 49.5 или 60.2 кВтч. Мощността на агрегата задвижващ предните колела е 218 к.с. и ускорява моделът от 0 до 100 км/ч. за 6.9 секунди и до скорост от 175 км/ч. Посочената реална автономия от производителя е 345 и 410 км. в зависимост от версията. Времето за зареждане на батерията от 30 до 80%, чрез бързозарядна станция отнема 20 минути, но ако решите това да става в къщи при скорост от 11 кВт., то ще трябва да отделите поне 5-6 часа. 


Интериора както казахме също е идентичен с този на китайският модел, но е спестено от оборудването което тук не включва опората за краката и централната въздушно възглавница между предните седалки. Пред водача място намира 10.2-инчов цифров инструментален панел допълнен с 15.4-инчов централно разположен тъчскрийн екран за инфо-развлекателната система, от която се управляват всички функции в автомобила. Част от информацията водачът получава и от 13.8-инчов HUD дисплей, който обаче ще се предлага срещу доплащане и то за най-добре оборудваната версия. Подложката за безжично зареждане и озвучителната система с 16 високоговорителя и пакета от асистенти подпомагащи шофирането са част от серийното оборудване, но за панорамният покрив и вентилираните предни седалки с масажна функция също ще трябва да се доплаща. Продажбите на Proton e.Mas 7 ще стартират от началото на следващата година с цени от 24 500 долара за базовата версия.