сряда, 30 април 2025 г.
Omoda C3 насочен към младите клиенти на марката
Chery Himla ще бъде наличен на пазарите в Европа, Южна Америка и дори Австралия
Aston Martin DBX S предлага лукс без граници и мощност без задръжки
Ако си мислите, че Aston Martin DBX 707 е най-мощният и най-бързият сериен SUV на планетата, то сега погледнете версията DBX S. Тя е тук, за да пренапише правилата, да разбие клишетата и буквално, да остави всички останали в прахта. Това не е просто SUV, това е хищник в елегантен костюм, готов да се нахвърли върху всяка пътна настилка. И не става въпрос само за външния вид.
Под този изваян капак тупти познатото сърце на истински звяр, а именно 4.0-литровия, би-турбо V8-цилиндров мотор, който изригва вече 727 к.с. Добавените 20 к.с., може да не звучат впечатляващо, но са достатъчни да накарат пейзажът да се размаже като акварел. Деветстепенната, автоматична трансмисия е с нови по-агресивни настройки, които позволяват на предавките да се превключват в по-високи обороти. Преработената трансмисия, усъвършенстваното окачване и електронните системи работят в перфектна хармония, осигурявайки изненадващо пъргаво и прецизно управление за автомобил с такива размери. Всичко това обаче до някъде звучи безсмислено, той като сухите числа сочат, че динамичните характеристики на практика са идентични с тези на Aston Martin DBX. Това означава максимална скорост от 310 км/ч. и ускорение до 100 км/ч. от място за 3.2 секунди.
Ясно е, че не можем да не споменем ръчно изработеният интериор. Той е своеобразна ода за лукса и майсторството. Фина кожа, благородни метали, перфектна изработка на всеки детайл. Да седиш зад волана на този автомобил е все едно да се намираш в частен клуб на колела. Всяко докосване, всяка гледка е наслада за сетивата. Производителят предлага безкрайни възможности за персонализиране, както и възможността да поръчате DBX S с карбонов покрив, магнезиеви джанти и карбонов аеро пакет, който ще намали общото тегло с още 47 кг., но имайки предвид, че това обаче няма да се отрази по никакъв начин на динамиката.
Ferrari 296 Speciale вдига залога до крайност
Конюшнята представя нов модел, който ще развълнува феновете на марката до степен такава, че да развържат своите портфейли без да се замислят, а ако те са празни, да се замислят за раздяла с някой свой орган. Самото му име шепне за нещо повече, за една по-остра, по-фокусирана интерпретация на вече зашеметяващия Ferrari 296 GTB и неговата открита версия 296 GTS. Ако трябва да бъдем честни Ferrari 296 GTB е доста впечатляващ автомобил, но винаги оставя онзи лек въпрос: "Може ли да бъде още по-добър?" Е, отговорът, категорично е "Да!".
Забравете за момент всички онези цифри и статистики, въпреки че те са умопомрачителни. Говорим за хибридна система, която съчетава V6-цилиндров, би-турбо агрегат с електрически мотор, изстрелвайки умопомрачителните 868 к.с. към задните колела, който е претърпял редица подобрения, насочени към оптимизиране на производителността и аеродинамиката. Новата версия носеща името Speciale, се отличава с новите настройки на окачването, което осигурява по-твърдо и по-отзивчиво поведение на пътя. Кормилното управление е настроено за по-директна връзка с водача и по-прецизно управление. Ускорението до 100 км/ч е толкова бързо, че времето сякаш спира, а лицето ви се превръща в опъната маска на чисто удоволствие. Допълнителните 49 к.с., правят цифрите още по-стряскащи и сега времето за катапултиране отнема 2.7 секунди, а за още 4.3 секунди достигате границата от 200 км/ч. Максималната скорост на модела е 350 км/ч.
Аеродинамиката играе ключова роля в подобренията на Speciale. Автомобилът разполага с модифициран преден сплитер и по-голям заден спойлер, които генерират по-висока сила на притискане. Тези аеродинамични елементи допринасят за по-добро сцепление и стабилност, особено при високи скорости и в завои. Ferrari 296 GTB Speciale и 296 GTS Speciale са подложени на строга диета и благодарение на по-голямото количество карбонови елементи, общото тегло на новата версия е с до 60 кг. по-малко от това на 296 GTB. Външният дизайн на Speciale е еволюция на стила на 296 GTB, с добавени елементи, които подчертават неговия спортен характер и аеродинамични функции. Всичко това не е просто за показност. То е там, за да залепи този звяр за пътя, особено когато се опитвате да превърнете гумите в дим по пистата.
Интериорът също следва насоките на по-спортна ориентация, с възможност за избор на олекотени материали и специфични детайли. Разбира се, Ferrari 296 Speciale не е за всеки. Цената му вероятно ще е толкова стряскаща, че ще ви накара да преосмислите всичките си житейски решения. Но за тези малцина щастливци, които ще имат възможността да го притежават, това ще бъде не просто автомобил, а поредното произведение на изкуството от майсторите на Ferrari, технологичен шедьовър и върховно изживяване на скоростта и динамиката.
вторник, 29 април 2025 г.
Новото поколение на Citroen C5 Aircross запазва нестандартният стил на концептуалният модел показан миналата година
Далеч от светлините на автосалона в Шанхай, френската марка представя новото поколение на Citroen C5 Aircross. Моделът следва плътно линиите на Citroеn C5 Aircross Concept, който видяхме в края на миналата година въпреки, че дизайна разбираемо за сериен модел е значително смекчен. Новото поколение на модела приема екстравагантният дизайн със скулптурно оформление и акцент върху аеродинамиката в стремежа си да подобри допълнително ефективността най-вече на електрическите версии. Производствената версия запазва изпъкналите задни LED светлини внасяйки нов детайл в моделната гама на марката, който явно ще бъде запазена марка за бъдещите модели на френската марка, а стартът на продажбите се очаква да бъде през лятото на тази година.
По отношение на размера, новият C5 Aircross е с дължина от 4.65 метра и разполага с междуосие от 2.78 метра, което е значително увеличение от габаритите на своят предшественик. Това допринася за увеличение на вътрешното пространство, но най-голямата изненада идва от новият C-Zen Lounge интериор и тънката плаваща централна конзола с 13-инчов вертикално разположен дисплей с висока разделителна способност за инфо-развлекателната система. Той е придружен от група физически бутони, които би трябвало да улеснят управлението на различните функции в автомобила. Пред водача място намира 10-инчов цифров инструментален панел и опционален хедъп дисплей. Зад централният тъчскрийн е предвидено място за съхранение на вещи с две поставки за чаши, което най-вероятно не е най-подходящото място за тях. Поставката за безжично зареждане, амбиентното осветление и панорамния покрив, не са чужди за модела. Опционално предните седалки ще се предлагат с електрическо задвижване, подгрев, масажна и дори вентилация. Стъпка назад обаче е липсата на реглаж на па дължина на задната седалка, която също така губи своето три секторно сгъване на облегалките. За сметка на това обаче, багажното пространство е нараснало до 651 литра. Серийно моделът разполага с пакет от асистенти подпомагащи шофирането, позволяващ възможност за автономно шофиране от ниво 2.
Новото поколение на френският, семеен кросоувър е основано върху STLA платформата на концерна налична и в модели, като Новото Peugeot 3008 например. Това от своя страна означава, че налични за модела ще бъдат конвенционално задвижване, Plug-in хибрид и изцяло електрическо такова. Конвенционалният модел ще разчита на анемичният 3-цилиндров, 1.2 литров мотор с мощност 136 к.с., снабден с лека хибридна технология и електромотор с мощност 12 к.с., захранван от тягова батерия с капацитет 0.9 кВтч. Серийно трансмисията е 6-степенна, двудискова задвижваща само предните колела.
Plug-in хибридната версия е оборудвана 1.6 литров, 4-цилиндров мотор и електромотор с обща мощност от 195 к.с. Системата е куплирана с 7-степенна, двудискова трансмисия, а тяговата батерия с капацитет от 21 кВтч., предоставя възможност за напълно електрическо движение в рамките на 85 км.
Напълно електрическите версии ще се предлага с един електромотор с мощност от 210 или 230 к.с., захранван от тягова батерия с капацитет от 73 или 91 кВтч. с възможност за бързо зареждане. посочената автономия е в рамките между 520 и 679 км. в зависимост от версията.
MINI добавя три нови JCW версии към своята гама
Английската марка представя едновременно три версии на John Cooper Works, базирани съответно на Mini Cooper и електрическите Mini и Mini Aceman. Всичките версии притежават характерният JCW характер, агресивен дизайн с червени линии на капака и редица други аксесоари придаващи спортен вид.
Бензиновият модел разчита на познатият от предходното поколение - 2.0 литров, 4-цилиндров турбо бензинов мотор с мощност 231 к.с., куплиран с 7-степенна, DCT трансмисия. Новост за модела обаче е наличното адаптивно окачване, което значително би трябвало да подобри поведението на автомобила. Според производителят ускорението на тази версия до 100 км/ч., от място става за 6.1 секунди, а максималната скорост е ограничена на 250 км/ч.
Електрическите Mini и Mini Aceman разчитат на електромотор с мощност 258 к.с., захранван от тягова батерия с капацитет 54.2 кВтч., достатъчна за изминаването на едва 371 или дори 355 км. при кросоувъра и то посочени от производителят. Тяговата батерия и на двата модела има възможност за бързо зареждане, което отнема до половин час да напълни батерията от 10 до 80%. Ускорението от 0 до 100 км/ч. е между 5.9 и 6.4 секунди.
И трите версии разполагат със спортен интериор издържан в черен цвят с червени фрагменти. Серийно за моделите са налични предни спортни седалки с масажна функция, а воланът е с червени шевове. На борда място намира разширеният пакет от асистенти подпомагащи шофирането позволяващо автономно движение от ниво 2+, както и функцията за автоматична паркиране. Опционалното приложение за смартфони позволява функции като7 дигитален ключ, дистанционно стартиране на двигателя, алармиране в случай на кражба и т.н.
Moskvich 5 базиран на китайски модел с платформа от 2009г.
Въпреки трудният рестарт на марката, Москвич не се отказва и представя четвъртият си модел в своята моделна гама наречен Moskvich 5. По подобие на останалите модели на марката, новият модел отново е основан на китайски такъв, като в случаят това е представеният през 2014 годинаJAC S5 или по-скоро неговата обновена версия JAC Sehol X5. По същество това е нелицензирана версия на Hyundai - Ix35, чиито корени датират от далечната 2009 година. Външно руският модел се различава от китайският си събрат единствено с наличието на новите емблеми.
Според информацията дължината на модела възлиза на 4.50 метра, а междуосието е 2.66 метра. За задвижване Москвич 5 ще разчита на 1.5 литровият, турбо бензинов мотор с мощност от 136 или 174 к.с., куплиран серийно с CVT трансмисия задвижваща предните колела.
Интериорът също е пренесен директно от обновената версия Sehol X5 което означава, че бъдещите собственици на сглобяваният в заводите на Камаз кросоувър ще разполагат с комбиниран инструментален панел и 10.2-инчова мултимедийна система. На борда ще бъдат налични и някои асистиращи системи, а серийното оборудване включва две въздушни възглавници, пълен ел. пакет, климатик и озвучителна система.
понеделник, 28 април 2025 г.
Exeed Tianji Concept дава заявка за бъдещ премиум SUV на марката от следващо поколение
Exeed, премиум марката на Chery, продължава да разширява границите на китайското автомобилостроене с представянето на своя нов флагман - Exeed Tianji, което на китайски означава "небесен предел" или "хоризонт". Този луксозен концептуален SUV, въплъщава най-новите постижения в дизайна, технологиите и производителността, заявявайки амбициите на марката да се конкурира с утвърдени световни лидери в премиум сегмента. Exeed Tianji впечатлява с елегантен и изискан дизайн, който съчетава плавни линии с динамични елементи. Вниманието към детайла е очевидно във всеки елемент на екстериора, от прецизните хромирани акценти до избора на висококачествени материали. Tianji излъчва усещане за зрялост и изтънченост, което го отличава от по-масовите SUV модели.
Интериорът на Exeed Tianji Concept е създаден да предложи на пътниците максимален комфорт и луксозно изживяване. Висококачествените материали, като мека кожа, дърво и алуминий, са използвани в изобилие, създавайки атмосфера на елегантност и изисканост. Просторното купе предлага достатъчно място за 6 пътника, а ергономичните седалки осигуряват отлична опора при дълги пътувания. Голям панорамен дисплей, обединяващ дигиталното инструментално табло и инфотейнмънт системата, доминира предната част на купето. Системата предлага интуитивен интерфейс, гласово управление, свързаност със смартфон и множество развлекателни и информационни функции. Налице са и най-новите системи за безопасност и асистенция на водача, включително адаптивен круиз контрол, система за следене на лентата за движение, предупреждение за мъртва зона и автоматично паркиране.
Производствената версия на Exeed Tianji ще се предлага като хибрид с удължен пробег, който ще бъде способен да измине над 2000 км. с пълен резервоар и заредена на 100% батерия. Адаптивното въздушно окачване е настроено така, че да осигурява комфортно пътуване и стабилно поведение на пътя, а интелигентната система за задвижване на четирите колела гарантира увереност при различни пътни условия. Освен това моделът разполага и с управляем заден мост, а за офроуд качествата говори факта, че моделът може да преодолее водни препятствия с дълбочина до 90 см.
Chery QQ Concept предлага смел дизайн и електрическа визия за града
Chery, един от водещите китайски автомобилни производители, явно има сериозни намерения за моделната линия QQ с представянето на атрактивния QQ Concept. Към момента QQ е представлявана от нефелни електрически модели с размерите на пазарска количка. Сега обаче нещата са на път да се променят. Новата концепция за градски електромобил не само носи носталгията по своя предшественик Chery QQ, който дори се предлагаше и на пазарите в Европа под името DR Zero, но и демонстрира визията на марката за бъдещето на компактните и достъпни електрически превозни средства.
QQ Concept се отличава със смел и иновативен дизайн, който е далеч от познатия облик на оригиналния QQ. Той притежава компактни размери, но излъчва модерност и динамика. Характерни са изчистените линии, аеродинамичните елементи и нестандартните светлинни решения. Предната част е минималистична, с интегрирани LED светлини, които придават футуристичен вид. Профилът е елегантен, а задницата завършва с отличителни светлинни елементи, които подчертават индивидуалността на концептуалният модел.
Вътрешното пространство на Chery QQ Concept е проектирано с акцент върху максимално оползотворяване на компактните размери и интегриране на съвременни технологии. Минималистичният дизайн на таблото е доминиран от голям 15.6-инчов сензорен дисплей, който обединява функциите на инфотейнмънт системата, управлението на климатика и други настройки на автомобила.
Като концептуален електромобил, Chery QQ Concept е насочен към бъдещето на градската мобилност. Очаква се серийната версия да предложи ефективно и екологично чисто придвижване в градски условия. Въпреки че техническите характеристики на концепцията не са оповестени, може да се предположи наличието на батерия, осигуряваща разумен пробег за ежедневни нужди, и бързо зареждане.
неделя, 27 април 2025 г.
Mengshi M817 е машина за приключения без задръжки
В свят, доминиран от конвенционални SUV автомобили, се появява Mengshi M817. Това е внушителен и безкомпромисен всъдеход, който пренаписва правилата, но същевременно се приема като смекчена версия на Mengschi M917. Създаден от Dongfeng Motor Corporation под марката Mengshi, M817 не е просто автомобил, а истинска машина за приключения, готова да покори всякакъв терен. Визията на Mengshi M817 е внушителна и агресивна. Ъгловатите форми, високият клиренс, масивните брони и резервната гума, монтирана на задната врата, говорят за неговата способност да се справя с най-тежките условия. Дизайнът му е функционален и целенасочен, без излишни декорации, което подчертава неговата здравина и издръжливост. LED светлините с характерна графика придават модерен акцент на бруталния външен вид.
Въпреки своята външна непримиримост, интериорът на Mengshi M817 предлага изненадващ комфорт и съвременни технологии в стилът на своя по-голям събрат с три дисплея на таблото. Просторното купе е оборудвано с висококачествени материали, а седалките осигуряват добра опора при дълги пътувания. Голям сензорен дисплей доминира централната конзола, предоставяйки достъп до информационно-развлекателната система, навигацията и настройките на автомобила, която е разработена от Huawei. Освен това системата разработена от Huawei ще може да адаптира движението на автомобила към тежки офроуд трасета.
Mengshi M817 е създаден да се справя с всякакви предизвикателства на пътя и извън него. подробности все още не са налични, на се знае, че моделът ще бъде оборудван със система за задвижване на четирите колела, високоефективно окачване и хибридна система с 1.5 литров бензинов двигател. Възможно е да се предлага с различни варианти на задвижване, включително и електрически, но това все още не е потвърдено официално.
Новото поколение на Haval F7x ще се произвежда и предлага в Русия
Haval продължава да затвърждава позициите си на пазара на SUV автомобили с представянето на новото поколение Haval F7x. Този елегантен купеобразен кросоувър съчетава смел дизайн с модерни технологии и обещава да привлече вниманието на тези, които търсят автомобил със собствен характер. Новият F7x запазва отличителния силует на своя предшественик, но получава свежи дизайнерски елементи, които го правят още по-впечатляващ като се придържа към стилът на водещият модел Haval F7. Преработената предна решетка, новите LED светлини и динамичните линии на каросерията подчертават спортния дух на автомобила. Задната част също е претърпяла промени, включващи нов дизайн на светлините и бронята, които придават завършен и модерен вид.
Интериорът на новия Haval F7x е проектирано с мисъл за комфорта на водача и пътниците, но реално е прехвърлен директно от F7 с малки разлики в оформлението на централната конзола между седалките. Висококачествените материали и прецизната изработка създават усещане за лукс и стил. Акцентът пада върху 14.6-инчовият сензорен дисплей на инфотейнмънт системата, който предлага интуитивен интерфейс и достъп до множество функции, включително навигация, мултимедия и свързаност със смартфон. за най-важната информация предназначена за водача е предвиден 12.3-инчов цифров инструментален панел. Автомобилът е оборудван с най-новите системи за безопасност и асистенция на водача, които осигуряват спокойствие и увереност по време на пътуване и възможност за автономия от ниво 2. Сред тях могат да бъдат разпознати адаптивен круиз контрол, система за следене на мъртвата зона, предупреждение за напускане на лентата за движение и други.
Roewe Pearl Concept: Триумф на елегантността в Шанхай
На автосалона в Шанхай, концептуалният автомобил Roewe Pearl се превърна в истинска сензация, привличайки погледите на автомобилни ентусиасти и експерти от цял свят. Този елегантен и футуристичен електрически автомобил, разработен под ръководството на Йозеф Кабан, бивш шеф-дизайнер на Rolls-Royce и Bugatti, въплъщава нова дизайнерска философия на марката Roewe и демонстрира амбициите на SAIC в премиум сегмента на електрическите автомобили.
Съзерцавайте изваяните форми, плавни като коприна, които обгръщат тази перла на автомобилната индустрия! Липсата на средна колона и грациозните, разтварящи се като криле, врати, разкриват необятен простор и несравним лукс. Светлината, пречупваща се в изящните LED фарове и задни светлини, танцува върху полираната повърхност, а светещата емблема на Roewe гордо заявява раждането на една нова ера. Златните акценти, сякаш докоснати от самия Мидас, придават царствено величие на този шедьовър! Много експерти отбелязват сходството на стилистичните решения на Roewe Pearl с наскоро представения концептуален кенеф Jaguar Type 00 Concept. Въпреки това "Китайската перла" притежава собствена уникална харизма и демонстрира свеж поглед върху дизайна който отива повече на китайски модел, от колкото на Jaguar.
Интериорът на Roewe Pearl не отстъпва на външното великолепие. Четирите отделни седалки осигуряват максимален комфорт за пътниците. В облицовката са използвани висококачествени материали, а панорамният покрив изпълва салона с естествена светлина. Футуристичният кокпит, доминиран от огромен, извит дисплей, е храм на високите технологии, където интуицията среща съвършенството. И като финален акорд на тази симфония на лукса е елегантната ваза за цветя, приканваща красотата да съпътства всяко пътешествие!
Roewe Pearl не е просто концепция, той е манифест! Манифест за смелост, за дръзновение да се прекрачат границите на познатото, да се посегне към върховете на съвършенството. Roewe, досега познат като производител на класни автомобили, с тази перла заявява своята амбиция да покори върховете на луксозния електрически сегмент, стъпвайки рамо до рамо с най-престижните европейски марки! Все още не е ясно дали Roewe Pearl ще влезе в серийно производство в сегашния си вид. Въпреки това представеният концептуален автомобил несъмнено задава нова посока за дизайна на бъдещите модели на Roewe и свидетелства за нарастващата зрялост и амбиции на китайската автомобилна индустрия на световния пазар на електрически автомобили. Във всеки случай Roewe Pearl вече може да бъде наречена една от най-ярките и запомнящи се премиери на автомобилното изложение в Шанхай през 2025 година.