вторник, 24 декември 2024 г.

Официално: Honda и Nissan се сливат

Вече е обявено официално: Honda и Nissan се подготвят за сливане, което трябва да стане факт още в средата на следващата година. Ако всичко върви по план, новото холдингово дружество трябва да стане факт година след това, като водеща и главна роля в него ще има Honda. Според запознати, този ход е силно подкрепен от японското правителство, което по всячески начин се стреми да запази Nissan от банкрут. Това явно личи и по изражението на лицата на представителите на Nissan и Mitsubishi по време на пресконференцията. Не е тайна за никого, че в момента марката се намира в най-лошото си състояние от 90-те години насам. Тогава спасителният пояс за марката се оказа Карлос Гон, който за благодарност бе задържан и обвинен в присвояване на средства. През 2019 година той успя да организира своето бягство по начин достоен за холивудски филм и още тогава предрече, че без него марката ще фалира. Явно думите му не са били просто така хвърлени в пространството, тъй като след неговото напускане от ръководната длъжност на марката, същата започна главоломно за затъва.

Днес, Honda е светлината в тунела за, но дали тя ще успее да извади Nissan на повърхността или заедно ще потъне с него, предстой да се види. Ако сливането бъде доведено до край, то новият консорциум ще се превърне в третият по големина в света на автопроизводителите след Toyota и Volkswagen. Все още не е ясно какво ще се случи с дяловете на Renault, която държи 34% от акциите в Nissan, но със сигурност Mitsubishi отива директно в японската група. Става ясно обаче, че цялата процедура по сливането на трите японски марки няма да мине безкръвно. За период от 6 години ще бъдат съкратени още служители на марката, които ще се присъединят към наскоро уволнените 9000 работници на Nissan. Целта е ясно. Съкращаване на разходите, което ще бъде подкрепено от съвместната разработка на платформи и задвижващи системи за бъдещите електрически, хибридни и конвенционални модели. Не става ясно дали Honda ще предостави на готово, новата платформа предназначена за бъдещите електрически модели на марката от така наречената Honda 0 Series в която голямо участие имат нейните китайски партньори.



понеделник, 23 декември 2024 г.

Foton Tunland с лек фейслифт и изцяло нов интериор

 

Китайският производител обновява своят най-продаван модел - Foton Tunland, който освен на родния пазар се предлага и на тези в Южна Америка, Малайзия, Африка и дори Австралия. Външно китайският еквивалент на Toyota Hilux, получава леко освежаване и може да бъде разпознат по новата си радиаторна решетка и модернизираната предна броя. Обновеният модел получава и няколко нови версии, включително и такава с единична кабина и бедна екипировка на разумна цена. 

По всичко личи, че по време на обновяването производителят е насочил цялото си внимание към интериора, който е изцяло нов и модерен (базовата версия се предлага със стария интериор). В обновеният модел пред водача е позициониран цифров панел с два 12.3-инчови дисплея, съответно за инструменталния панел и инфо-развлекателната система. Базовото оборудване включва още: двузонов климатроник, безключов достъп и старт на автомобила, камера с обзор 360 градуса, предни и задни парк сензори, 4 въздушни възглавници, множество USB-C портове, отопляеми предни седалки и др. 

Под капака на обновеният Tunland приема нов 2.0 литров, турбо дизелов мотор с мощност 163 к.с., който покрива нормите Евро6. Той е куплиран с 6-степенна, механична или 8-степенна, автоматична трансмисия , като за последната е налична и система за задвижване на четирите колела. гаранцията на модела покрива 100 000 км. или 3 години, което настъпи първо. 


събота, 21 декември 2024 г.

**Firefly е компактен електрически хеч замислен за Европа, но ще се предлага само в Китай

 

След Onvo, която най-вероятно ще се предлага и в Европа, сега NIO представя нова марка наречена Firefly. Това е бюджетен бранд, чиито модели ще бъдат насочени към младите клиенти, като намеренията на Nio първоначално са, тя също да бъде налична в Европа, но слабите продажби на електрически модели на стария континент, както и наложените мита карат NIO да изостави идеята за присъствие на европейският пазар с бюджетен електромобил. 

Така първият и изходен модел на Furefly е представен в Китай и носи името на бранда по подобие на Mini и ще бъде насечен директно срещу модели като BYD DolphinMini и Renault 5 E-Tech. Firefly е интелигентен компактен хечбек с модерен дизайн дело на дизайнера Крис Томасон, който дълги години е работил за компании като BMW и Ford. Китайският модел веднага се откроява със своята нестандартна предна част с 6 кръгли LED светлини, който са главен акцент както в предната, така и в задната част на автомобила. За сега обаче не става ясно, дали това ще бъде отличителна черта и за бъдещите модели на марката. 

Към момента подробности относно задвижването и снимки на интериора все още не са налични но става ясно, че Firefly ще разполага със сменяеми батерии, като за сега поради  по-малкият си размер, тяхната смяна няма да бъде възможна от съществуващите автоматизирани пунктове на NIO, което може да се окаже проблем за добрият старт на модела. Производителят съобщава още, че Firefly покрива най-високото ниво на безопасност и серийно ще се предлага с 9 въздушни възглавници, разширен пакет от асистенти подпомагащи шофирането, а цената на базовата версия ще започва от  20 800 долара, което е всичко друго, но не и евтино,  поне според за ценообразуването в Китай. Повече подробности за Firefly се надяваме да станат достъпни съвсем скоро, след което ще бъдат добавени към този пост. 


петък, 20 декември 2024 г.

Chery твърди, че хибридният Fulwin A8 L изминава 2370 км., без нужда от зареждане


След като Chery Fulwin T10, постави рекорд в Книгата на Гинес за най-голям пробег изминат с едно зареждане, сега китайската марка подобрява това постижение с друг свой модел, а именно Fulwin A8 L. Според информацията хибридният седан е изминал 2369 километра и 915 метра с един резервоар и напълно заредена батерия. Той е оборудван с най-новата Plug0in хибридна технология C-DM 5.0 на Chery, която разполага с 1.5 литров турбо мотор с мощност 156 к.с., куплиран с електромотор с мощност 204 к.с. и тягова батерия с капацитет 18.7 кВтч., която осигурява изцяло електрически пробег в рамките на 145 км. 

Според данните на производителя максималната скорост на модела е 205 км/ч., а времето за ускорение от 0 до 100 км/ч. отнема малко над 7 секунди. За сега подробности относно това, как е измерено това постижение все още не се разпространяват, но по всичко личи, че средният разход на гориво не надхвърля 2.6л/100км. Съобщава се още, че по време на тестове Chery Fulwin A8 L е успял да поддържа скорост от 180 км/ч. в рамките на един час, без това да доведе до прегряване на хибридната система, което е проблем при електрифицираните модели. 


четвъртък, 19 декември 2024 г.

Kia Syros поставя нови стандарти в своя клас

 

Преди броени часове в Индия се състоя премиерата на новият субкомпактен SUV на Kia, който ще носи името Syros. Той е с дължина под 4 метра и е съобразен с изискванията на клиентите в страната и региона. Дизайна е вдъхновен от новата моделна линия на марката  с ясно изразени линии и модерни LED светлини и ще бъде позициониран ценово между Kia Sonet

и Kia Seltos и ще постави нови стандарти в своя клас по отношение на вътрешното пространство и безопасността. 

В Индия, Syros ще се предлага в две версии задвижвани съответно от 3-цилиндровия, бензинов турбо мотор с работен обем от 1.0 литра и мощност 1120 к.с., както и от 1.5 литровият, турбо дизел с мощност 116 к.с. Серийно моделът ще бъде куплиран с 6-степенна, механична трансмисия, но срещу доплащане клиентите ще могат да оборудват своите модели с 7-степенна, двудискова трансмисия за бензиновата и 6-степенна, автоматична трансмисия за дизеловата версия. При всички случаи задвижващи са само предните колела. 

Интериорът предлага модерна обстановка с 30-инчов цифров панел пред водача, който комбинира два 12.3-инчови дисплея за цифровият инструментален панел и инфо-развлекателната система и трети 5-инчов тъчскрийн за контрола на климатичната инсталация. Върховите версии ще са оборудвани с пакет от асистенти позволяващи автономно шофиране от ниво 2, както и премиум озвучителна система Harmon Karbon. Наред с това са налични и камера с обзор 360 градуса, 64-цвята амбиентно осветление, подложка за безжично зареждане на телефони и стъклен - отваряем панорамен покрив. 


сряда, 18 декември 2024 г.

China Car of the Year 2025: AITO M9

 Китай избра своят автомобил на годината, като тази година в конкурса бе добавена нова категория - Луксозен автомобил на годината. независимото жури, съставено от независими журналисти и експерти в областта на автомобилостроенето определи за Автомобил на годината в Китай, това да бъде пълноразмерният SUV модел AITO M9, който се предлага на пазара като EV и EREV модел. Луксозният SUV модел, бе представен официално миналата година и е дело на сътрудничеството между AITO и мултибрандовият автомобилен алианс на Huawei създаден през същата година - HIMA. AITO M9 освен с луксозният си интериор и съвременните технологии на борда, привлече вниманието на журналистите и със своето ниво на безопасност, което е с най-висок коефициент в историята на C-NCAP. 

За Луксозен автомобил на годината в Китай, бе избран Mercedes E-class L, а за Електрифициран модел на 2025 година, журито избра това да бъде Galaxy E5. Наградите за производителност и дизайн спечелиха съответно Hyundai Ioniq 5 N и Volkswagen ID.UNYX

Първи снимки и информация за новото поколение Honda Prelude

 

Заедно с новината, че Honda ще придобие Nissan, японският производител разпространи официална информация за новото поколение Honda Prelude, което ще бъде налична на пазара от от средата на следващата година, а през 2026 година ще бъде достъпна и в Европа. Успоредно с това станаха достъпни и официални снимки на производствената версия, която по всичко личи, че няма да са различава от концептуалният модел представен в края на миналата година. 

Хибридното купе с 2+2 места ще разполага с двумоторно хибридно задвижване от ново поколение, оборудвано с 2.0 литров, бензинов мотор с директно впръскване на горивото и два електромотора, като общата мощност на системата ще бъде над 210 к.с. Хибридните автомобили ще станат важна част от гамата на марката, която има намерение да продаде 1.3 млн. автомобила годишно до 2030 година. не на последно място става ясно, че марката има за цел да намали с до 50%, цената на своите хибридни модели сравнение с тези предлагане през 2018 година. 

ДНК-то на новата Honda Prelude идва от Civic Type R, но производителят съобщава, че купето ще бъде много повече от това. Предното окачване идва директно от Type R, оборудвано с активни амортисьори което осигурява завидно поведение в завой. Междуосието на Prelude е по-късо от това на Civic, но следата на предния и задният мост е разширена. Купето обаче ще разполага с нов режим на шофиране наречен GT, който ще осигури добър баланс между останалите два режима - Comfort и Sport. Най-голямата новост обаче е трансмисията S+Shift, която ще контролира въртящият момент към колелата и оборотите на мотора, когато същият работи в режим на зареждане малката тягова батерия на борда. Същевременно новата трансмисия ще симулира 8 предавки, които водачът ще може да избира ръчно по време на движение чрез лостчета на волана. 

Връзката на Prelude с Civic ще се бъде най-силна по отношение на интериора, който ще бъде разполага с много сходни детайли с тези на спортният хеч, което според производителят ще допринесе за усещане на комфорт не познат до сега за купетата на японската марка. Пред водача ще е позициониран 9-инчов дисплей със специално проектирана графика за модела, а серийната инфо-развлекателна система ще разполага с 10.2-инчов тъчскрийн дисплей. На борда разбира се ще е налична разширената версия на пакета от асистенти на марката, който предоставя възможност за автономно шофиране от нови 2+. 

вторник, 17 декември 2024 г.

Toyota Hilux Rangga представен в Индонезия

 

Японците представиха най-голямото недоразумение в автоиндустрията, което може да бъде коронясано веднага с титлата за най-грозен автомобил в света - евър. Това е SUV базиран на бюджетният пикап Toyota IMV 0 или позната още като Hilux Champ проектиран за пазарите в развиващите се страни. SUV версията носи името Hilux Rangga и за сега ще бъде налична на пазара само в Индия и региона от началото на следващата година с цени от 25 100 долара, което е почти двойно повече от това, което японската компания иска за своят пикап. Това се дължи на факта, че производството на Hilux Rangga ще се осъществява от местният производител на каросерии New Armada, но въпреки това бюджетният SUV ще се предлага в официалната дилърска мрежа с пълна гаранция от японската компания.

Интериора предлага място за 7 човека в конфигурация 2+3+2 места, а оборудването е достъпна само в най-високото ниво на оборудване заедно с пакета от асистенти  Toyota Safety Sense, като за озвучителната система и мултимедийната система ще трябва да се доплаща. 

За задвижване Toyota Hilux Rangga ще разчита на бензиновият 2.0 литров мотор с мощност 137 к.с., куплиран с 5 степенна, механична или 6-степенна, автоматична трансмисия задвижваща задните колела. Налична е и дизелова версия с 2.4 литров агрегат и мощност от 148 к.с. 


**Proton e.Mas 7 е първият изцяло електрически модел на марката

 

Proton представи своят първи изцяло електрически модел който носи името e.Mas 7. Това обаче става възможно благодарение на Geely, която притежава 49% от дяловете на марката. Към момента повечето модели на Proton са просто ребрандирани версии от моделната гама на Geely. Такъв е и случаят с е.Mas 7, който е чисто и просто ребаджната версия на представеният в началото на годината Geely Galaxy E5 и за сега ще се произвежда в Китай, тъй като малоазийската компания няма възможност за производство на електрически модели. Разликите в дизайна на екстериора и интериора се свеждат до наличието на нови емблеми.

Proton e.Mas 7 ще се предлага в две версии, които ще бъдат оборудвани с един и същи електромотор, но захранван от тягови батерии с капацитет от 49.5 или 60.2 кВтч. Мощността на агрегата задвижващ предните колела е 218 к.с. и ускорява моделът от 0 до 100 км/ч. за 6.9 секунди и до скорост от 175 км/ч. Посочената реална автономия от производителя е 345 и 410 км. в зависимост от версията. Времето за зареждане на батерията от 30 до 80%, чрез бързозарядна станция отнема 20 минути, но ако решите това да става в къщи при скорост от 11 кВт., то ще трябва да отделите поне 5-6 часа. 


Интериора както казахме също е идентичен с този на китайският модел, но е спестено от оборудването което тук не включва опората за краката и централната въздушно възглавница между предните седалки. Пред водача място намира 10.2-инчов цифров инструментален панел допълнен с 15.4-инчов централно разположен тъчскрийн екран за инфо-развлекателната система, от която се управляват всички функции в автомобила. Част от информацията водачът получава и от 13.8-инчов HUD дисплей, който обаче ще се предлага срещу доплащане и то за най-добре оборудваната версия. Подложката за безжично зареждане и озвучителната система с 16 високоговорителя и пакета от асистенти подпомагащи шофирането са част от серийното оборудване, но за панорамният покрив и вентилираните предни седалки с масажна функция също ще трябва да се доплаща. Продажбите на Proton e.Mas 7 ще стартират от началото на следващата година с цени от 24 500 долара за базовата версия. 

понеделник, 16 декември 2024 г.

BYD Sealion 07 е най-новият хибриден SUV в гамата на марката, който ще се предлага с дрон на покрива

 Фейслифт версията на BYD Corvette 07, познат още като Frgate 07 ще носи името Sealion 07. Това става ясно след разпространената първа снимка на обновената версия, която трябва да се появи на пазарите в Китай от началото на следващата година, а малко след това моделът ще бъде експортиран и на други пазари. Дизайнът на обновената версия приема новата моделна линия на марката с меки линии и остри фарове свързани помежду си с LED лента и радиаторна решетка преместена в бронята която също е с нов дизайн. 

Както до сега, за задвижване 4.9 метровият SUV ще разчита на хибридна технология в случая на новата DM 5.0. Тя разчита на малко по-мощен турбо бензинов мотор с работен обем от 1.5 литра и мощност 154 к.с., куплиран с електромотор с мощност 268 к.с. Налична е и версия със задвижване на четирите колела оборудвана с втори електромотор позициониран на задния мост, чиято обща мощност ще възлиза на 468 к.с. Тяговата батерия при всички случаи е с капацитет от 26. 6 кВтч. и предлага възможност за движение в изцяло електрически режим в рамките между 100 и 120 км. в зависимост от версията. Средния разход на гориво посочен от производителят на тежащият 2103 кг. хибриден SUV, няма да надхвърля 5.6л/100км., а ускорението от 0 до 100 км/ч. ще отнема само 4.7 секунди. 

Снимки на интериора все още липсват, но се очаква той да разполага с два отделни плаващи дисплея, като този  на инфо-развлекателната система ще бъде с размел от поне 12.8-инча. По всички личи, че моделът ще може да бъде оборудван и с автономна система за шофиране от ниво поне 2+, която разполага с лидар технология, както и с възможност за дрон монтиран на тавана, който става все по-популярен сред китайските клиенти. Повече подробности и официални снимки очаквайте след няколко седмици. 

неделя, 15 декември 2024 г.

Exeed Exlantix E08 е първият MPV модел на марката

 

Само 8 месеца след представянето на концептуалният Exeed E08, марката представя производствената версия на своят първи MPV модел. Неговото официално име е Exeed Exlantix E08, а от първите официални снимки на модела става ясно, че марката най-вероятно поема по нов път с нов стил на дизайна за своите модели. Впечатление прави изцяло новата интегрирана в бронята радиаторна решетка с диагонални отвори, а тънките DRL предни светлини придават на модела собствен разпознаваем стил. като цяло от дизайна на концепцията е останала само идеята, но въпреки това E08 веднага може да се възприеме за модерен MPV модел от ново поколение. 

Все още няма подробна информация относно задвижването на Exeed Exlantix E08, но при всички случай той ще разчита на хибридна технология на Chery, която най-вероятно ще бъде идентична или близка до тази която намира място в Exeed Sterra ET / Exlantix ET. Това означава, че под предния капак място ще намира 1.5 литров бензинов мотор, който ще служи предимно като генератор за тяговата батерия с капацитет от 41.2 кВтч., захранваща два електромотора с обща мощност от 469 к.с. 

Снимки на интериора все още липсват, но там очакваме триредово разпределение на шест индивидуални седалки. Водачът от своя страна ще разполага с един централно разположен дисплей за инфо-развлекателната система от който ще се управляват всички функции в автомобила, а най-важната информация ще получава от цветен HUD дисплей с добавена реалност. 

Официалната информация, както повече снимки ще бъдат добавени към този пост в най-скоро време. 

събота, 14 декември 2024 г.

**Fang Cheng Bao Titanium 3 с интегриран дрон на покрива

 BYD в рамките на една седмица показва трети модел, който ще бъде наличен на пазара през следващата година. Това е SUV от новата моделна линия на своята под марка Fang Cheng Bao наречена Titanium. Първият модел от новата линия е електрически SUV, който ще бъде наличен под името Titanium 3 с цена от около 27 000 долара. Интересното е, че за него опционално ще се предлага дрон позициониран на покрива с който собствениците ще могат да разузнават териториите които искат да покорят извън пътя. 

Реално обаче, това е нова версия с изразени офроуд качества на представеният през лятото Fang Cheng Bao Leopard 3. Размерите са запазени, но дизайна е претърпял известни промени съобразени с офроуд наклонностите на модела и към общото тегло са добавени 20 кг. Задвижването също е останало непокътнато и разчита на два електромотора с общо мощност от 449 к.с., които ускоряват тежащият 2170 кг. SUV от 0 до 100 км/ч. за 5 секунди. Максималната скорост е без промяна и възлиза на 201 км/ч. Компанията все още не разкрива капацитета на тяговата батерия и автономията на модела, както и интериора. 


петък, 13 декември 2024 г.

Лудото Renault 5 Turbo 3E с мощност 500 к.с. ще бъде произведено в ограничен тираж

 

При закрити врати и пред подбрана публика Лука де Мео и Жул Видал са e представили напълно действащ прототип на горещ електрически хеч модел, който ще бъде наличен на пазара до края на 2026 година. Компанията явно изживява своят ренесанс след като се осмелява да предложи съвременен прочит на легендарното Renault 5 Turbo / Turbo 2 от 80-те години, което разполагаше с централно разположен 1.4 литров турбо мотор. Марката иска да засенчи всички конкуренти дори и Alpine A290, но не се споменава дали производственият модел ще бъде легитимен за шофиране по пътищата или ще бъде насочен изцяло към пистата. 

Новият модел ще носи името Renault 5 Turbo 3Е и макар да споделя някои външни детайли от Renault 5 E-Tech, то електрическият хот-хеч е изграден върху изцяло ново карбоново монококово шаси с електромотор задвижващ задните колела, а купето разполага само с две врати. Неговата мощност ще бъде над 500 к.с., които ще ускоряват модела до 100 км/ч. от място за малко над 3 секунди. Дизайна е инспириран от оригинала и разполага с широки задни калници и мускулесто тяло.

Повече подробности за модела предстои да бъдат разкрити през следващата година, но става ясно, че ентусиастите да притежават този екстремен модел ще трябва да се разделят с поне 100 000 евро. Поради този факт производството на Renault 5 Turbo 3E ще бъде лимитирано, като за сега бройката не се съобщава. 

**Обновеният BYD Dolphin ще може да бъде поръчан и с мощност от 204 к.с.

 Китайската версия на BYD Dolphin е на път да получи второ обновяване, което този път по-сериозно ще обхване визията на модела. Фейслифт версията, която ще бъде представено официално следващата година може да бъде различена по новият дизайн на броните, новите фарове и радиаторна решетка. Задните светлини също са с променен дизайн, както и страничните прагове. 


Освен външните промени, обновеният Dolphin може да се похвали с увеличена моделна гама. Освен версиите с мощност от 95 и 174 к.с., вече клиентите ще могат да поръчат и такава с мощност от 204 к.с., която между впрочем е налична за европейската версия на BYD Dolphin. Налични за модела са тягови батерии с капацитет от 44.9 и 60.5 кВтч., които осигуряват автономия между 420 и 520 км. Декларираното тегло на електрическият хеч варира между 1435 и 1600 кг., а максималната скорост е 150 или 160 км/ч. в зависимост от версията.  

Снимки на интериора все още липсват, но там също се очакват известни промени и допълнителни отделения за дребни предмети, както и поставка за безжично зареждане на телефон. По-високите версии на оборудване разполагат с мониторинг за преден и заден кръстосан трафик, камера с обзор 360 градуса, пакет от асистенти подпомагащи шофирането позволяващи автономия от ниво 2, система за разпознаване на пътни знаци и т.н. Срещу доплащане клиентите ще могат да оборудват своите модели с панорамен покрив. 

Restmod: Ford Escord RS Mk1 by Boreham Motorworks

 

Британската компания Boreham Motorworks представя continomod на първото поколение Ford Escord RS. Това е нещо повече от restomod, тъй като моделът е създаден от нулата, а всички негови детайли са възпроизведени по чертежи предоставени от самият производител. Автомобилът се възползва от модерни технологии, но същевременно остава верен на духа на оригинала. Марката съобщава, че новата версия е по-ефективна, по-мощна и с по-прецизно управление от оригинала. Това се дължи на новите материали използвани в изработката на купето и шасито, а за да сведе общото тегло на 800 кг., производителят е изработил предния и задния капак и вътрешните структурни елементи на купето и вратите от карбон, а някои части от окачването са изработени от алуминий и титан.  

Ford Escord RS Mk1 от Boreham Motorworks се задвижва от 1.8 литров, 4-цилиндров, атмосферен мотор с инжекционна система и мощност от 182 к.с., куплиран с 4-степенна, механична трансмисия предаваща движението към задните колела чрез ATB диференциал с ограничено приплъзване. За тези които искат още и още е предвиден 2.1 литров мотор с мощност 296 к.с., който постига с лекота ограничението от 10 000 об/мин. Той е съчетан с 5-степенна, механична скоростна кутия и разполага с титаниева изпускателна система. 

Интериорът комбинира миналото с настоящето с ниско табло, аналогови уреди пред водача с LED осветление, трилъчев волан, климатик и озвучителна система с вградена мултимедия.  Материалите преобладаващи в изработката на интериора са кожа, алкантара и карбон. Въпреки цената от 358 015 евро, трябва да забравите за неща като: ABS, сервоволан и дори серво на спирачките, но получавате две години гаранция, ако през това време не надхвърлите пробег от 32 000 км. 


**BYD Sealion 05 EV ще бъде наличен в Китай през 2025 г.

 Тази седмица в Китай, най-големият китайски производител представи нов електрически SUV, който ще бъде наличен на местния пазар от средата на следващата година с името Sealion 05, който ще се присъедини към хибридният BYD Sea Lion 05. С общата си дължина от 4.52 метра е значително по-малък, но за сметка на това междуосието е по-голяма с 1 см., което е предпоставка за по-голяма пространство за возещите се на втория ред седалки. Общото тегло на модела ще варира между 1670 и 1780 кг. в зависимост от версията. 

BYD Sealion 05 EV ще се предлага в две версии на мощност на електромотора съответно от 188 и 215 к.с. , като за сега няма информация за капацитетът на Blade тяговата батерия дело на BYD. За по-добра автономия и двете версии ще бъдат с ограничена на 180 км/ч. максимална скорост.  Повече информация и снимки ще бъдат добавени в последствие към този пост. 

**Toyota Urban Cruiser се завръща в Европа, като електрически кросоувър


Измина малко повече от месец, след като Suzuki представи  електрически компактен кросоувър eVitara, а преди броени часове Toyota представи своя версия на модела наречена Urban Cruiser, но не трябва да се свързва по никакъв начин да се свързва с предлаганият в Индия модел със същото име (Toyota Urban Cruiser ще се предлага само в Индия). Електрическата Toyota Urban Cruiser обаче също ще се произвежда в Индия, но ще се предлага и на пазарите по света, включително и в Европа, където се очаква да пристигне през пролетта на следващата година. 


Новият модел е базиран върху опростената версия на e-TNGА платформата на компанията, което опровергава думите на създателите на Suzuki, че техният модел е самостоятелно разработен. За разлика от модела на Suzuki, предложението от Toyota разполага със значително по-привлекателно излъчване благодарение на различната предна част повлияна от представената миналата годинаToyota Urban SUV Concept  и нейните Hammerhead фаровете. Интериорът обаче е пренесен без промяна от моделът на Suzuki, но този в Urban Cruiser разполага с 12 цвята амбиентно осветление. 


Механиката също е без промяна, което означава, че за задвижване Urban Cruiser ще разчита на електромотор с мощност 144 или 174 к.с., задвижващ предните колела и тягови батерии с капацитет  от 49 или 61 кВтч., снабдени с термопомпа и възможност за предварително подгряване на батерията преди заряд. Налична ще бъде и версия със задвижване на четирите колела с допълнителен електромотор позициониран на задния мост с мощност 65 к.с. и работна мощност на системата от 184 к.с., налична само с по-голямата батерия. 




четвъртък, 12 декември 2024 г.

Официални снимки на DS №8


 След интериора на DS №8, сега френската премиум марка разкри изцяло своят нов изцяло електрически кросоувър, който ще предупредели нейното бъдеще, тъй като позиционирането на френският бранд в гамата на Stellantis не е от най-доброто в момента. DS №8 е фастбек кросоувър основан върху STLA Medium платформата на компанията, която се споделя още  от Peugeot 30085008 и Opel Grandland. Това означава, че новият модел на DS има вероятност в бъде наличен и в конвенционална и хибридна версия, но това все още не е потвърдено официално. Технически промени обаче за това няма, а източници близки до производителят съобщават, че наличието на конвенционални версии може да случи още през 2026 година, тъй като пълната електрификация на марката вече е в миналото след оставката на Таварес. 

Дизайна на DS №8 до някъде напомня на този от концепцията DS Aero Sport Lounge, но честно казано за първи път производствен модел изглежда по-добре от концептуалният такъв. Акцентът върху аеродинамиката остава и коефициентът на челно въздушно съпротивление е сведен до 0,24, което е предпоставка за подобряване на производителността и ефективността на модела. Само за информация ще споменем, че специално проектираните и олекотени 20-цолови джанти, удължават пробега по магистрала с около 4-5 км. Безспорно най-открояващите  се екстериорни детайли са декоративната затворена решетка, която е фоново осветена и тънките DRL светлини съчетани с DS Pixel Vision предните светлини. 


Интериорът бе разкрит в началото на месеца и към информацията от тогава можем да добавим размерите на цифровият инструментален панел и тъчскрийн дисплея за инфо-развлекателната система, които са както следва: 10.2 и 16-инча. HUD цветният дисплей с добавена реалност ще се предлага срещу доплащане, както и четирите седалки с отопление, масажна и вентилираща функция (последната е налична само за предните седалки с функцията за отопляване на врата DS Neck Warmer). Панорамният опционален покрив има инфрачервена обработка, която предотвратява затоплянето на купето от слънчевите лъчи, а комфорта по време на движение е гарантиран и от двойно ламинираните стъкла, използването на ултра-абсорбиращи материали и качествената шумоизолация. DS№8 може да се похвали и със завидно багажно пространство което възлиза на 620 литра. Серийно на борда място намира пакета от асистенти DS Drive Assist 2.0, който позволява автономно шофиране от ниво 2+ с възможност за автономна смяна на лентите на движение при скорости между 70 и 140 км/ч. 


 Базовата версия на DS №8 ще разчита на електромотор с мощност 227 или 242 к.с. с възможност за временна функция за увеличаване на мощността с 30 к.с. Двумоторната версия разчита и на електромотор позициониран на задната ос, като работната мощност доставяна към колелата е 345 к.с. Опциите за батерии с термопомпи включват модули с мощност от 74 и 97.2 кВтч., който на книга ще предлагат автономия между 572 и 750 км. Всички версии са оборудвани с мощна регенеративна система позволяваща движението с един педал. Благодарение на 400-волтовата архитектура, тяговите батерии могат да бъдат заредени от 20 до 80% в рамките на 27 минути или допълнителни 200 км. за само 10 минути. Клиентите ще могат да се възползват и от предлаганата в цената домашна зарядна станция, което позволи зареждане от контактната мрежа до 100%, за не повече от 6-7 часа. При всички случаи максималната скорост е ограничена на 190 км/ч., а времето за ускорение от 0 до 100 км/ч., варира между 5.4 и 7.8 секунди в зависимост от версията. За добрия комфорт на возене опционално е налично активно окачване с камера монтирана на предното стъкло, която сканира пътната настилка и променя за част от секундата твърдостта на амортисьорите.


Производството на модела ще се осъществява в Италия, а батериите във Франция, което дава прозрачност относно методите за добив на техните суровини, а това означава, че новините относно DS №8 няма да бъдат обозначавани с **. Цените все още не са известни, но според информацията продажбите на модела в Европа, трябва да стартират през лятото на следващата година, а базовата версия ще струва около 60-65 000 евро.