събота, 18 май 2024 г.

Haima EX00 е моделът който трябва да спаси компанията от фалит


По подобие на множество китайски марки бъдещото на Haima, собственост на FAW е поставено под въпрос от дълго време и нейната съдба все още не е ясна. Реално след представеният преди 4 години MPV модел - Haima 7X, компанията не е представила ново предложение на пазара, което обаче не означава, че тя не работи усилено за своето съществуване. За целта по подобие на редица китайски производители, тя се насочва към  таксиметровите компании  и този месец представи именно такава концепция наречена EX00, разработена съвместно с Zhixing. Според съобщенията моделът е в крайна фаза на разработка и е готов за серийно производство, което може да стартира още тази година. 

Дължината на модела е 4.5 метра и предлага място за 5 човека в конфигурация на седалките 1+1+3. Haima EX00 може да се оприличи на MPV модел и по подобие на Zeekr MIX не разполага с B-колона в дясната си част с оглед по-лесен достъп до купето. Интериора е просторен, а до седалката позиционирана зад водача е наличен модул състоящ се от  малък хладилник за напитки и вендинг машина. Третият ред седалки разполага с така нареченият кралски фотьойл, който може да се плъзга напред и назад, като по-този начин освобождава по-голямо пространство за багаж. За развлечение на пътниците е предвиден и голям падащ екран. 

За задвижване Haima EX00, разчита на електромотор с мощност 163 к.с. и тягова батерия с термо помпа и капацитет от 62 кВтч. Производителят съобщава, че благодарение на нея автономията на модела възлиза на 480 км, а времето за нейното зареждане от 10 до 80%, няма да отнема повече от 20 минути. 


История: Honda Jazz налична на пазара повече от 40г.

 

Компактният модел на японската марка се предлага вече 40 години на пазарите по цял свят и се превърна в един от най-емблематичните модели на марката. През годините Honda Jazz претърпя огромно развитие и от субкомпактен градски модел се превърна в семеен хибрид. Трябва да уточним обаче, че реално Honda Jazz е експортната версия на представеният две години по-рано Honda City.

Първото поколение на модела е представено през 1983 година и разполага с безпрецедентно вътрешно пространство имайки предвид, че неговата дължина възлиза на едва 3.38 метра. Интериора е добре преосмислен и предлага достатъчно пространство за 5 човека и въпреки това разполага с огромно багажното пространство достатъчно да побере две каси с безалкохолни напитки и няколко пазарски чанти. Популярността на модела е толкова голяма, че марката предлага и негова кабрио версия, но само с десен волан. За задвижване, първото поколение на Honda Jazz разчита на модерния за времето си 4-цилиндров, бензинов мотор с 3 клапана на цилиндър и работен обем от 1.2 литра, който се предлага във версии на мощност от 45, 56  и 67 к.с. Налична дори е и турбо версия с мощност 99 к.с., чиято в последствие се увеличава на 110 к.с. благодарение на интегрираният интеркулер. За съжаление обаче, през 1986 година Honda City приема своето второ поколение, което обаче е насочено предимно за азиатските пазари и не достига до клиентите на стария континент. 

Поради този факт, Honda Jazz изчезва от гамата на марката до появата на второ си поколение известно още като Honda Fit, което е представено през 2001 година. Видимо, то няма нищо общо със своят предшественик и разполага с еднообемна каросерия с 5 врати. Неговите размери са значително нараснали, а дизайна и оформлението на каросерията го отличава от всички свои конкуренти. Тук за първи път се среща уникалната система за сгъване на задните седалки патентована от марката  - Magic Seats с резервоар за гориво позициониран под предните седалки, която присъства и в последните нейни модели. Типично за моделите на Honda, градският модел разполага с иновативна технологии под капака. Там място намират 1.2 и 1.4 литровите, бензинови агрегати, като и двата са оборудвани с две свещи на цилиндър и разполагат с почти идентични характеристики на мощност от съответно 78 и 83 к.с., куплирани с механични или CVT трансмисии.

Третото поколение на Honda Jazz е представено през 2008 година с още по-просторна кабина. Дизайна е модерен, а размерите увеличени, като неговата дължината вече възлиза на 3.9 метра. Това разбира се се отразява и на общото тегло на модела, което нараства почти двойно в сравнение с това на първото поколение и сега, то надхвърля 1200 кг. За целта са предвидени и по-мощни агрегати, като в гамата за първи път се появява и хибридна версия. Мощността варира между 88 и 100 к.с., а в САЩ моделът е наличен дари и с 1.5 литров мотор с мощност 120 к.с. 

През 2013 година идва време моделът да получи своето четвърто поколение, което идва в Европа две години по-късно след премиерата на Honda Fit в Япония, чиято платформа става основа и за кросоувъраVezel/H-RV. В сравнение с предходни модел, дължината е увеличена с близо 10 см. и предлага междуосие от 2.53 метра. Градският автомобил вече е оборудван с най-новите технологии които марката разполага и на борда серийно място намират неща като: система за предотвратяване на сблъсък и круиз контрол. На борда присъства и мултимедийна система с 7-инчов дисплей.  Това обаче прави модела значително по-скъп от своите конкуренти с цена от над 15 000 евро, което е и основната причина той да губи своята популярност. Това се отразява и на  хибридната версия на модела, която не е налична за клиентите на стария континент. Наличните агрегати за модела са с работен обем от 1.3 и 1.5 литра оборудвани с директно впръскване на горивото, а тяхната мощност варира между 102 и 130 к.с. 

През 2019 година е представено петото поколение на модела, което в Европа вече е налично само с хибридно задвижване. Настоящата Honda Jazz се предлага на пазарите в Азия, Южна и Сверена Америка, а производството се осъществява и в Китай, където се предлага под името  Honda Life. Конвенционалните версии на Jazz се задвижват от бензиновите 1.3 и 1.5 литрови мотори с мощност от 98 и 130 к.с. Хибридната версия е оборудвана с по-големият бензинов мотор и e-CVT трансмисия в съчетание с електромотор, чиято обща мощност варира между 100 и 122 к.с. 

Поради предстоящата електрификация на марката, тя не е решила бъдещето на емблематичният за нея модел, макар и да видяхме неговият дух в концепцията Honda Sustaina-C, която бе представена миналата година. През 2019 година, Honda направи опит да представи изцяло електрически градски модел в лицето на Honda E, който обаче не покри очакванията на марката и неговото производство наскоро бе прекратено. 





петък, 17 май 2024 г.

Екзотични: Bricklin 3EV

 Bricklin 3EV е превозно средство с три колела дело на американската компания Visionary Vehicles, която иска скромните 28 989 долара от клиенти, които искат да привлекат внимание към себе си. Моделът е представен за първи път като прототип през 2020 година, но явно сега е назрял момента да бъде предложен в продажба. Купето е изработено от стъклопласти и е изградено около тръбна рама с централно разположена батерия и според производителят разполага с елегантен аеродинамичен и драматичен дизайн с ножични врати. 

Интериорът предлага място за двама човека и е ръчно изработен с оборудване характерно за луксозните модели. Пред водача място намира цифров инструментален панел придружен от хедъп дисплей и тъчскрийн екран за инфо-развлекателната система с актуализации по въздуха. Пълен ел. пакет, климатик, електрически седалки с подгряване и премиум озвучителна система са част от нещата които намират място в оборудването. На борда място намират и системи като: контрол на стабилността и сцеплението, система за предотвратяване на сблъсък и пакет от асистенти подпомагащи шофирането, които са разработени и доставяни от Panoz. 

Информация относно мощността и капацитета на батерията все още не е налична. Производителят се гордее с изключително ниският център на тежестта и перфектното разпределение на масата. Електромоторът е позициониран на предния мост и задвижва съответно предните колела, а тяговата батерия е налична в две разновидности, като в най-добрият случай ще доставя автономия от 443 км. 


Bestune Pony е поредното електрическо недоразумение в Китай

 

В Китай, бе представено поредното недоразумение за градски субкомпактен модел, който ще се конкурира с другите подобни като: Geely Panda Mini EV и Changan Lumin Corn. Новото предложение е дело на FAW и се предлага под марката Bestune, а за разлика от своите конкуренти ще бъде един от най-евтините електрически модели които може да се закупи в момента в Китай. Bestune Pony e с дължина от 3 метра и предлага място за четирима китайци, които обичат екстремните преживявания. Дизайна е издържан в анимационен стил с каросерия боядисана в ярки пастелни цветове, а колелата са с размер от 12-цола. 

С цена от около 3000 долара, интериора е спартански оборудван с твърди пластмаси, но пред водача място намира 7-инчов цифров инструментален панел. Медина система не е налична дори и срещу доплащане, но пред спътника е намерено място за MP3 плейър. Серийното оборудване включва ел. пакет, една въздушна възглавница, ABS, климатична инсталация и задни сензори за паркиране. Задна чистачка липсва дори и да искате да доплатите за нея.

За задвижване Bestune Pony разчита на електромотор задвижващ задните колела с мощност 27 к.с. Тяговата батерия е с капацитет от 9 или 14 кВтч., а автономията обещана от производителя варира между 122 и 170 км. в зависимост от версията. 


четвъртък, 16 май 2024 г.

Официални снимки на третото поколение на Changan CS75

 

В Китай, бе представено третото поколение на Changan CS75 Plus, което по подобие на множество китайски модели ще се предлага успоредно на пазара и с настоящото, че дори и с предходното поколение. Продажбите на новият модел трябва да започнат през есента на тази година. От официалните снимки става ясно, че той приема нов дизайнерски стил с открояващи се четири редови предни LED светлини. Впечатление правят и скритите дръжки на вратите и задните LED светлини с 3D ефект. 

Снимки на интериора все още липсват, но се предполага, че той ще бъде издържан в стила на този в Changan Uni-Z. Имайки предвид размерите на модела, чиято дължина възлиза на 4.77 метра, пространството в интериора ще бъде предостатъчно за 5 човека. За това допринася и увеличеното с 9 см. междуосие в сравнение с това в настоящият модел. На борда разбира се място ще намират редица технологии подпомагащи шофирането, които ще позволяват автономно движение от ниво 2+, а мултимедийната система се очаква да бъде налична с 12.3-инчов екран. 

Според информацията, под капака на новият Changan CS75, място ще намира новоразработеният Blue Wall Power - 1.5 литров, турбо бензинов мотор с директно впръскване на горивото, който ще доставя мощност от 192 к.с. към предните колела, чрез автоматична трансмисия. В по-късен етап ще се появи и Plug-in хибридна версия, която ще бъде лансирана под марката Qiyuan, а на някои пазари моделът ще се предлага и с 2.0 литров, турбо бензинов мотор. 



Morgan Mildsummer е най-красивият модел на марката


Благодарение на сътрудничеството между Morgan и Pininfarina, английската марка представя може би, най-красивият си модел в своята над 110 годишна история. Това е модел базиран на Morgan Plus Six, чиято каросерия и издържана в стил Barchetta и носи името Mildsummer. За съжаление от този модел ще бъдат произведени само 50 екземпляра, а цените ще стартират от около 200 000 паунда без данъци и такси. Официалната премиера на модела ще се състои по време на фестивала на скоростта в Гудуут, а първите бройки трябва да пристигнат до своите собственици в края на лятото. 

Излишно е да съобщаваме, че производството на модела ще се осъществява предимно на ръка, като  за изработката на модела са необходими над 280 часа. Според информацията неговото общо тегло не трябва да надхвърля 1000 кг., а специално проектираните 19-цолови ковани джанти тежат по 10 кг. Интериора е издържан в ретро-ексцентричен стил за чиято изработка са необходими 83 квадратни метра тиково дърво ламинирано в 400 слоя и висококачествена кожа. 

Както стана ясно Morgan Milsummer е базиран на модела Plus Six. Това означава, че за задвижване новото предложение на марката ще разчита на 3.0 литровият, 6-цилиндров турбо мотор от BMW с мощност 355 к.с., куплиран с 8-степенна, автоматична трансмисия задвижваща задните колела. Производителят все още не е разпространил информация относно динамичните характеристики, но имайки предвид теглото но модела, то те ще са по-добри от тези на Plus Six. 

сряда, 15 май 2024 г.

BMW привиква над 370 000 автомобила с дефектни спирачки

 Немският производител е принуден да изтегли  371 756 автомобила поради установен дефект в спирачната система. Практически са засегнати моделите от всички серии на производителя оборудвани с така наречената интегрирана спирачна система с променлива сила на работата на педала (DSCI), който няма пряка механична връзка със сервоусилвателя. 

Всички засегнати автомобили са произведени в периода между 2022 и 2024 година, като до края на лятото техните собственици ще бъдат уведомени с покани за посещения на оторизиран сервиз в който сервоусилвателят и контролният блок ще бъдат подменени за сметка на производителят , а електрониката и сензорите ще бъдат подложени на тестов цикъл. 


Обновеният Seat Leon слага край на спекулациите за смъртта на марката

 

VAG явно все още е пред дилема за бъдещето на Seat. След като преди една година, бе обявено че испанският производител ще спре да произвежда автомобили, а ще се съсредоточи в производството на тротинетки ,електрически скутери и батерии, сега става ясно, че все пак марката ще присъства на небосклона като автопроизводител. Това явно е породено от факта, че търсенето на електрически автомобил започва да се свива и редица производители отлагат амбициозните си планове за пълна електрификация. 

Така или иначе за нас остава възможността да се порадваме още известно време на  Seat Leon, който миналата седмица бе обновен. Производителят не е инвестирал в разкрасяването на модела, но предлага значителни промени относно механиката и технологиите. Под капака на обновеният Seat Leon, вече място ще намират само 4-цилиндровия, бензинов турбо агрегат с работен обем от 1.5 литра, който ще се предлага във версия на мощност от 115 и 150 к.с., оборудван серийно със 6-степенна, механична трансмисия. Срещу доплащане ще бъде налична и 7-степенна, DSG трансмисия за версията оборудвана с 48-волтова лека хибридна система. За радост е запазена и дизеловата версия на модела, която в случая разчита на 2.0 литровият, TDI мотор във версия на мощност от 150 к.с. На върха в гамата е позиционирана хибридната версия с 1.5 литровият бензинов мотор и електромотор с обща мощност от 204 к.с. и тягова батерия с капацитет от 19.7 кВтч., която предоставя възможност за движение в изцяло електрически режим в рамките на 100 км. Който иска повече мощност може да се обърне към модела предлаган от Cupra.

По подобие на екстериора, то и интериора е без видима промяна. Ако външно, обновената версия може да бъде различена със своите серийни LED светлини, то погледнат отвътре обновеният Leon се разпознава по новата графика на цифровият, 10.2-инчов информационен панел пред водача, както и по наличието на новата инфо-развлекателна система с 10.4-инчов дисплей. Версията с изкуствен интелект на борда е оборудвана с 12.9-инчов тъчскрийн. В централната конзола между седалките е интегрирана и подложка за безжично зареждане на телефони. Оборудването е подобрено, като сега комбинацията от всички асистенти на борда за подпомагане на шофирането доставя възможност за автономно движение от 2-ро ниво. Продажбите на обновеният Seat Leon ще започнат в края на месеца с цени от 24 900 евро и както до сега ще се предлага като хеч и комби. 

Onvo L60 е дело на NIO и ще бъде наличен в Европа от 2025г.

 

Днес китайският производител за електрически автомобили NIO, представи първият модел от новият си бранд насочен към младите семейни клиенти с името Onvo L60.  Това е купеобразен SUV, чиито продажби ще започнат в края на септември месец с предполагаема цена от около 30 000 долара и ще бъде насочен срещу Tesla Y . По всичко личи, че моделът е базиран на Второто поколение NIO EC6, но със значително променен дизайн и аеродинамика, чиито коефициент на челно въздушно съпротивление възлиза на 0.23. Отговорен за дизайна на Onvo L60 е бившият дизайнер на Bentley - Raul Pires и работил над 20 години в VAG. 

Onvo L60 разчита на 900-волтова архитектура и ще се предлага в три нива на автономия. При всички случаи батерията ще има възможност да се сменя чрез така наречените суап станции в рамките на 5 минути, чиято бройка в Китай вече надхвърля 2400. В зависимост от батерията, автономията на модела ще варира от 555 до над 1000 км., като най-голямата батерия която явно ще може да бъде взета само под наем е с капацитет от 150 кВтч. Информация относно задвижването все още няма, но най-вероятно моделът ще се предлага както с един, така и с два електромотора. 

Интериорът на модела не е официално разкрит, но се споменава наличието на голям 17.2-централно разположен дисплей за инфо-развлекателната система с изкуствен интелект. Наличен е и 13-инчов HUD дисплей, а срещу доплащане за возещите се на втория ред седалки ще бъдат налични и два 8-инчови екрана. Предните седалки ще имат функцията за разгъване на облегалката, като по този начин се оформя своеобразно легло за отдих. Опционалната автономна система за шофиране, която поддържа ниво 2+ е оборудвана със 7, осем мегапикселови камери. Надяваме се до края на месеца да станат достъпни останалите подробности за модела, които ще бъдат добавени към този пост. 

Ford Equator и Equator Sport с фейслифт и Plug-in хибридна версия

 

Предлаганите и продавани в Китай, SUV модели Ford Equator и Equator Sport са на път да получат своят планиран фейслифт три години след официалната им премиера. От първите изображения с които разполагаме, веднага можем да видим промените в дизайна, които обхващат предимно предната част на купето. Там наблюдаваме изцяло нови и елегантни LED светлини налични и за двете версии, които обаче ще се отличават една от друга благодарение на различното оформление на радиаторната решетка и броните. 

Това което не се вижда с просто око са промените направени под капака, които въобще не са за пренебрегване. Голямата новина е, че клиентите вече ще могат да поръчат и Plug-in хибридна версия оборудвана с 1.5 литров мотор с мощност 150 к.с., съчетан с електромотор с мощност 81 к.с. и работна мощност от 218 к.с. Капацитета на тяговата батерия все още не е известен, но се знае, че същата ще бъде доставяна от CATL. Конвенционалните версии с 1.5 литровият турбо бензинов мотор с мощност 168 к.с. за Equator Sport и 2.0 литровият мотор в триредовият Equator с мощност 224 к.с., които работят в тандем с 8-степенната, автоматична трансмисия ще останат налични. 

Снимки на интериора все още липсват, но има голяма вероятност цифровият информационен панел от Ford Mondeo с размер 43-инча да бъде пренесен и в семейството на Equator. Повече подробности и снимки ще бъдат добавени в последствие. 

вторник, 14 май 2024 г.

Хибридният BYD Shark представен в Мексико

Най-големият китайски производител представя своят първи пикап в своята история под името BYD Shark и то не къде да е, а в Мексико. За сега все още не е потвърдено дали това означава, че марката има апетити към пазарите в САЩ, тъй като наскоро администрацията на Байдън, взе решение да обмитява с над 100%, китайските автомобили. Това обаче няма да е пречка за модела да бъде наличен на пазарите в Мексико и Южна Америка и Австралия, където ще се конкурира с модели като: Ford Ranger и Chevrolet Colorado

Китайският модел е базиран върху платформата с твърда рама позната от Fang Cheng Bao Leopard 5 и ще се предлага само като паралелен хибрид. Това означава, че за задвижване BYD Shark ще разчита на бензинов - 1.5 литров мотор, който ще работи предимно като генератор на тяговата батерия, но при нужда ще задвижва и предните колела. При нормален режим на работа движението на модела се осъществява чрез два електромотора задвижващи четирите колела с мощност от 430 к.с., а неговата автономия ще възлиза на 100 км. С пълен резервоар и заредена на 100% батерия, BYD Shark  ще може да изминава 840 км. Според производителят ускорението от 0 до 100 км/ч., отнема 5.7 секунди, а полезният товар който може да носи е 835 кг. 

Интериорът е с прост и функционален дизайн, лесен за поддръжка и с множество модерни технологии на борда. Пред водача място намира 10.2-инчов цифров инструментален панел, а инфо-развлекателната система е оборудвана с 12.8-инчов дисплей с възможност за завъртане на 90 градуса. На борда са налични и богат набор от асистенти подпомагащи шофирането, а водачът разполага със специални режими на движение пригодени за сняг, кал и пясък, които подобряват офроуд възможностите на модела. 

Продажбите на BYD Shark в Китай ще стартират от това лято във версия с двойна кабина и 4 врати, като цени все още не се съобщават. Имайки предвид обаче, че Leopard 5 е наличен с цени от 40 000 долара, то можем да заключим, че това ще бъде и ценовият диапазон на BYD Shark. 



Kia EV6 с обстоен фейслифт и по-голяма батерия

 

В средата на своят жизнен цикъл електрическата Kia EV6 е подложена на обстоен фейслифт, който освен външните промени обхваща сериозни такива и в интериора и механиката. Външните промени са най-осезаеми в предната част на модела, която може а се каже, че е изцяло нова. Новият дизайн на предните светлини и бронята, веднага отличава обновената версия. Страничните огледала също са с актуализиран дизайн, както и задната броня. 

В интериора също се наблюдават значителни промени, макар и да трябва по-внимателно вглеждане за да ги откриете. Двойният цифров инструментален панел пред водача е нов и вече е извит към водача, както и воланът. Новост е технологията за разпознаване на пръстов отпечатък, чрез която водачът може да стартира автомобила. Налично е и цифрово огледало за обратно виждане и подобрен HUD дисплей с добавена реалност, а предните седалки са с нов дизайн. 

Първият модел на марката построен върху E-GMP платформата на концерна, получава новата 84 кВтч. батерия, която увеличава автономията с около 5 %, а нейното зареждане от 10 до 80% ще отнема около 18 минути. Освен по-голямата батерия обновената Kia EV6, получава и повече мощност. Според информацията едномоторната версия разполага с електромотор с мощност 225 к.с., а версията с два електромотора и задвижване на четирите колела ще разчита на 320 к.с. Съобщава се още и за подобрена версия на окачването със селективни амортисьори, който подобряват комфорта на возене. 

понеделник, 13 май 2024 г.

Deepal S05 от Changan ще бъде представен през лятото на тази година

 

Пред нас са първите официални снимки на поредният китайски електрически SUV, който ще бъде представен официално до броени месеци. Той е дело на Deepal и и ще се предлага както като изцяло електрически модел, така и като хибрид с увеличен пробег. Deepal S05 е презентиран като интелигентно превозно средство оборудвано с технологии за свързаност на Huawei. 

Информацията сочи, че EV версията е оборудвана с електромотор позициониран на задния мост с мощност 238 к.с., а EREV версията ще разчита на 1.5 литров бензинов мотор служещ за генератор на батерията, която захранва електромотор с мощност 218 к.с. официалната премиера на модела се очаква да се състои през лятото, когато ще станат ясни и неговите технически подробности.  


BAIC и General Mototrs представят компактният SUV модел Baojun Yunhai с EV и PHEV технология

 Най-новият SUV на марката създадена вследствие сътрудничеството между BAIC и GM ще бъде предлаган като EV и PHEV. Това стана ясно след представените първи изображения на Baojun Yunhai, чиито продажби трябва да започнат през лятото на тази година и то не само на пазарите в Китай. Според информацията дължината на модела възлиза 4.54 метра и е базиран на новата платформа разработена от Baojun. Няма да е изненада, ако този модел послужи за основа на наследника на Ford Kuga, но това са само спекулации. 

За сега електрическата версия е потвърдена само с наличието на един електромотор с мощност 204 к.с. и литиево-желязо-фосфатна батерия, чиито характеристики не са известни. Хибридната версия на своя страна е оборудвана с бензинов - 1.5 литров мотор и електромотор, за които също все още не се споменава нищо. Съобщава се, че и максималната скорост и на двата варианта за задвижване ще бъде ограничена на 170 км/ч. Повече подробности за модела ще бъдат добавени след неговата официална премиера. 


неделя, 12 май 2024 г.

Fulwin A9 ще бъде наличен на пазара в края на тази година


Новият бранд на Chery за електрифицирани модели под името Fulwin (на китайски Fenqyun) е готов със своят втори модел който ще носи името Fulwin A9. Той може да се счита за хибридна версия на Chery Arrizo 8, чиито дизайн е променен, а размерите леко увеличени. Според китайската преса, новият хибриден седан на марката ще бъде внедрен в серийно производство към края на годината и дори е възможно да бъде експортиран други азиатски държави, както и в Русия. 

Самият производител все още не е разпространил подробности относно задвижването, но ако трябва да се уповаваме на другите модели на Chery, то PHEV хибридната система ще бъде оборудвана с 1.5 литров, бензинов мотор куплиран с електромотор и DHT трансмисия. Голяма вероятност има седанът да бъде предлаган и в изцяло електрическа версия, което за момента все още не е потвърдено официално. 

Интериора на Fulwin A9 също не е разкрит, но се предполага, че той ще бъде издържан в стила на този който разполага кросоувър модела Fulwin (Fenqyun) E06, който бе представен в началото на месеца.