Audi никога нямаше да е това, което днес, ако не бе представила модела A8. Показано през 1994 година, Audi A8 прави революция в автомобилостроенето със своята пространствена алуминиева конструкция Audi Space Frame (ASF) и технологията за плазмено заваряване на алуминиеви детайли, които освен че намаляват общото тегло, повишават силата на усукване на купето и практически елиминира корозията. Благодарение на ASF, моделът на Audi е с по-ниско общо тегло спрямо конкурентните модели, а за разлика от тях дори разполага и със задвижване на четирите колела, което е налично за първи път в луксозният клас.
Първото поколение на Audi A8 (D2) е прието веднага във висшата лига и става еталон за германското инженерно изкуство. Интериорът е изключително солиден и добре изработен без каквито и да е компромиси, а оборудването на практика включва всичко познато за момента. Първото поколение на А8 е и първият в света автомобил с ксенон фарове. Наличен за него е дори и соларен стъклен люк на тавана, който подпомага захранването на вентилацията в купето, когато автомобилът е в покой. Сложното окачване с множество носачи също е изцяло от алуминий и има своите предимства, тъй като осигурява максимално сцепление на протектора на гумата към асфалта независимо от позицията на купето. Базовият модел е оборудван с 2.8 литров, V6-цилиндров бензинов мотор и задвижване на предните колела, но най-предпочитан и разпространен несъмнено е 4.2 литровият, V8-цилиндров агрегат който бе наличен само с 5-степенна, автоматична трансмисия и задвижване на четирите колела. По-слабо разпространена е 3.7 литровата версия на 8-цилиндровият мотор, която се предлага само с предно предаване. Налични в гамата на модела са и дизелови версии оборудвани с 2.5 и 3.3 литрови, V6-цилиндрови турбо мотори, а в края на жизненият цикъл на първото поколение марката вгражда и 6.0 литровият, W12-цилиндров бензинов мотор с мощност 420 к.с., наличен предимно за удължената версия на модела.
Второто поколение на А8 е представено през 2002 година и затвърждава позициите на марката в луксозният клас, като първоначално се предлага само с 8-цилиндровият, 4.2 литров агрегат, както и 4.0 и 4.2 литровите V8-TDI. В последствие обаче моделът се сдобива с по-малките, 2.8, 3.0 и 3.2 литрови, V6-цилиндрови бензинов мотори, както и с 3.0 литровият TDI. Не е забравен и W12-цлинидровият мотор. Мощността на агрегатите варира между 210 и 450 к.с., а въпреки увеличените си размери и по-богатото си оборудване, общото тегло продължава да бъде под 2 тона, като по-маломощните версии дори са с тегло за лимузините от средният клас със своите 1670 кг. За второто поколение на Audi A8 вече е налично и въздушно окачване и става първият модел на марката с адаптивен автопилот.
През 2009 година Маями е представено третото поколение на Audi A8 (D4). Както до сега моделът се предлага с нормално и късо междуосие, но вече общата дължина достига 5.27 метра и успява да предложи по-добро вътрешно пространство от своите конкуренти. Това обаче се отразява на общото тегло и за първи път модел от серията А8, надхвърля границата от 2 тона, като най-добре оборудваната версия е с общо тегло от 2120 кг. Конструкцията на D4 е изцяло нова, а инженерите успяват да изнесат предният мост в по-предна позиция, като по този начин значително подобряват поведението на автомобила в завой, както и разпределението на теглото между предната и задна ос. Моторната гама продължава да включва V6 и V8-цилиндровите бензин и дизелови агрегати, които вече са значително модернизирани и са оборудвани с една или две турбини, а някои от тях и с компресор. На върха в гамата продължава да стои W12-цилиндровият, бензинов мотор чиито работен обем е увеличен до 6.3 литра. за първи пот моделът получава хибридна версия Audi A8 Hybrid с 4-цилиндров агрегат. Мощността на различните версии варира между 204 и 500 к.с.
Четвъртото и за сега последно поколение на Audi A8 (D5) е представено през 2017 година и е базирано на новата ASF платформа в която вече взимат участие сплави от карбон и магнезий, но някои от алуминиевите детайли са заменени от такива изработени от високоякостна стомана. Така вече флагманският модел на марката разполага със собствено тегло между 1995 и 2405 кг., а дължината при удължената версия достига 5.35 метра. Това води до отпадането на 4-цилиндровите агрегата от моторната гама на модела, която включва само V6 и V8-цилиндрови бензин и дизелови агрегати снабдени с 48-волтова лека хибридна система. Мощността на агрегатите варира между 286 и 571 к.с. налична е и Plug-in хибридна версия с мощност от 449 к.с., оборудвана с V6-цилиндровият1 3.0 литров бензинов мотор. При всички случаи трансмисията е 8-степенна, автоматична задвижваща четирите колела. W12-цилиндровият агрегат не се предлага за това поколение дори и хиперлуксозната версия Audi A8 L Horch, която така и не стигна до европейският пазар. В това поколение на флагманският седан дебютира и новото адаптивно, електромагнитно въздушно окачване, което при страничен удар повдига автомобилът с 8 см., като по този начин намалява рискът от нараняване.
Няма коментари:
Публикуване на коментар