По принцип инициираните сервизни акции извън Европа не ни интересуват, но факта, че за първи път чуваме такава да бъде предприета от китайски производител представлява интерес за нас. BYD е една от първите китайски марки, която има смелостта да признае за пропуски в процеса на производство, което гарантира нейната устойчивост и доверие от страна на клиентите. В повечето случаи, когато дадена китайска марка изпитва проблем с качеството и получава множество гаранционни оплаквания, тя просто обявява фалит, след което започва да предлага своите модели под друга марка. Това и една от причините само в Китай да съществуват над 600 автомобилни бранда. BYD обаче, явно не е от тях и днес стана ясно, че привиква в своите официални сервизи 96 714 автомобила.
Всички засегнати екземпляри са от чисто електрическите модели BYD Dolphin и Yuan Plus продадени на местна почва, които са произведени между 02.11.2022 и 26.12.2023 година. При тях е установен проблем в електрическата кормилна система, чиито кондензатори са склонни да прегреят и дори да се спукат в следствие на което е възможно предизвикването на късо съединение и дори пожар. Дилърите са инструктирани на всички засегнати модели да инсталират изолационни подложки и при нужда да заменят засегнатите компоненти. Всичко разбира се става за сметка на производителят, а клиентите що бъдат уведомени по пощата или телефона.
Все още нищо не се споменава за засегнати модели които са продадени в Европа. До някъде е успокоителен факта, че предлаганият в Европа - BYD Dolphin, реално е съвсем различен модел от китайският, но не така стои въпроса за Yuan Plus, който се предлага под иметоBYD Atto 3 и реално е без съществени разлики от модела предлаган в Китай.