Страници

понеделник, 30 септември 2024 г.

BYD печели доверието на клиентите в Китай със сервизна акция засегнала близо 100 000 автомобила

 По принцип инициираните сервизни акции извън Европа не ни интересуват, но факта, че за първи път чуваме такава да бъде предприета от китайски производител представлява интерес за нас. BYD е една от първите китайски марки, която има смелостта да признае за пропуски в процеса на производство, което гарантира нейната устойчивост и доверие от страна на клиентите. В повечето случаи, когато дадена китайска марка изпитва проблем с качеството и получава множество гаранционни оплаквания, тя просто обявява фалит, след което започва да предлага своите модели под друга марка. Това и една от причините само в Китай да съществуват над 600 автомобилни бранда.  BYD обаче, явно не е от тях и днес стана ясно, че привиква в своите официални сервизи 96 714 автомобила. 

Всички засегнати екземпляри са от чисто електрическите модели BYD Dolphin и Yuan Plus продадени на местна почва, които са произведени между 02.11.2022 и 26.12.2023 година. При тях е установен проблем в електрическата кормилна система, чиито кондензатори са склонни да прегреят и дори да се спукат в следствие на което е възможно предизвикването на късо съединение и дори пожар. Дилърите са инструктирани на всички засегнати модели да инсталират изолационни подложки и при нужда да заменят засегнатите компоненти. Всичко разбира се става за сметка на производителят, а клиентите що бъдат уведомени по пощата или телефона. 

Все още нищо не се споменава за засегнати модели които са продадени в Европа. До някъде е успокоителен факта, че предлаганият в Европа - BYD Dolphin, реално е съвсем различен модел от китайският, но не така стои въпроса за Yuan Plus, който се предлага под иметоBYD Atto 3 и реално е без съществени разлики от модела предлаган в Китай. 

 

неделя, 29 септември 2024 г.

Личности: Bruno Sacco (1933-2024)


След Marcello Gandini (1938-2024), тази година (19.09) светът се раздели с още една легенда от автомобилният бранш, а именно италиано-германския дизайнер Бруно Сако. Той е роден на 12 ноември 1933 г. в Удине, Италия и е един от най-великите автомобилни дизайнери в историята. Неговото име е неразривно свързано с Mercedes-Benz, където той работи като главен дизайнер от 1975 до 1999 г. и оставя незаличима следа в автомобилната индустрия. няма да е лъжа, ако кажем, че немската марка днес е това благодарение на него, тъй като реално с наложеният дизайнерски език прави моделите на Mercedes разпознаваеми от не едно и две поколения. 

Бруно Сако започва своята кариера в автомобилния дизайн в Италия, където работи за различни компании, преди да се присъедини към Daimler-Benz през 1958 г. Той бързо се издига в редиците на компанията, благодарение на своята визия и иновативен подход към дизайна. Неговата работа се отличава с внимание към детайла и стремеж към съвършенство, което му печели уважението на колегите и ръководството. Неговият любим модел обаче си остава Mercedes 190E, представен през 1982 година, а най-недолюбваният от него е Mercedes S-class W140 заради високият таван наложен от изискването, моделът да бъде използваем от височайши особи без, те да свалят шапките си. Въпреки това, този модел задава нови стандарти в автомобилната индустрия , известен със своите технологични нововъведения и комфорт, които го правят предпочитан избор сред бизнес елита и държавните глави.

Бруно Сако не само трансформира Mercedes-Benz, но и остави дълбок отпечатък върху цялата автомобилна индустрия. Неговите творения се отличават с елегантност, функционалност и иновации, които продължават да вдъхновяват новите поколения дизайнери. Сако е известен със своята способност да предвижда бъдещите тенденции и да ги интегрира в своите проекти, което му позволява да създава автомобили, които са едновременно модерни и вечни. Сако е известен и със своята скромност и отдаденост към работата си. Той получава множество награди и признания за своя принос към автомобилния дизайн, включително и почетни титли от различни университети и институции. Въпреки своите успехи, Сако остава земен и достъпен човек, който винаги е готов да сподели своите знания и опит с младите дизайнери их ще остане в сърцата ни.

събота, 28 септември 2024 г.

Jetour Shanhai L7 стартира в Китай с конкурентна цена от 18 500$

 

Jetour Shanhai L7 е обещаващ нов играч на SUV пазара, който съчетава стилен дизайн, модерни технологии и ефективна хибридна система. Със своите различни конфигурации и иновативни функции, този модел със сигурност ще привлече вниманието на широк кръг потребители и ще запълни успешно моделната линия на марката. Jetour Shanhai L7 впечатлява с модерния си и агресивен дизайн. Предната част е напълно затворена, с дневни светлини и тънка лента, където капакът се среща с останалата част на автомобила. Светлините са вградени в предната броня, а в долната част дискретно се разполага отвора за охлаждане  декориран с хромирани акценти.

Интериорът на Shanhai L7 е също толкова впечатляващ, колкото и екстериорът. Вътре ще намерите двуцветно оформление с решетъчна бродерия.  Цифровият панел пред водача включва голям двоен екран за инструменталния панел и инфо-развлекателната система, всеки с размери от 12.3-инча, които плавно се сливат един в друг. Под тях е позициониран тъчскрийн екран за климатичния контрол, допълнен и с физически контролери. На борда място намира интелигентен гласов асистент с който могат да се провеждат разговори по време на движение, озвучителна система от Sony, пакет от асистенти подпомагащи шофирането които позволяват автономно шофиране от ниво 2+ и възможност за дистанционно управление на автомобила чрез мобилният телефон със скорост до 10 км/ч. Срещу доплащане клиентите ще могат да оборудват своите модели дъри и с хладилна камера която може да охлажда до минус 6 градуса. 

За задвижване моделът разчита на хибридната система Kunpeng C-DM, разработена от Chery. Тя включва 1.5-литров, 4-цилиндров мотор с мощност 156 к.с., комбиниран с електромотор с мощност 267 к.с.. Те са съчетани с 2-степенна, DHT трансмисия, която позволява няколко режима на движение: конвенционално, комбинирано, EV и режим в който двигателят влиза в ролята на генератор за тяговата батерия с капацитет от 19.4 кВтч. Максималната скорост на автомобила е 180 км/ч., а производителят дава гаранция ,че с пълен резервоар и заредена на 100% батерия ще могат да бъдат изминати до 1300 км. Чистият електрически пробег може да достигне до 120 км., а за 18 минути, чрез бързозарядна станция собствениците ще могат да заредят батерията от 30 до 80%. 

Продажбите на Jetour Shanhai L7 в Китай вече са започнали, като цената която производителят иска за базовата версия е 18 500 долара. Най-добре оборудваната модификация, която разполага и с двупосочно зареждане, панорамен покрив и др., струва 22 800 долара. 


петък, 27 септември 2024 г.

Buick OMPV Concept визуализира бъдещето на MPV моделите в Китай предлагани от марката

 

Американската марка представи в Шанхай, концепцията Buick OMP (Organic Mobile Private Villa), която по всичко личи е много близо до серийно производство и ще наследи успешният MPV модел - Buick GL8. За съжаление концепцията няма нищо общо с представеният преди 3 години Buick GL8 Flagship Concept и разполага със значително по-консервативен дизайн издържан в стила - Pure Design, който марката напоследък налага в своите модели. Предната част на модела е почти вертикална, с триъгълни акценти и характерни LED светлинни елементи и уникална дифузна LED лента. Предния капак плавно преминава в обширно предно стъкло, което създава усещане за простор и откритост, а елегантният силует с плавни линии се прелива умело към задната част с низходяща линия на талията. Добре дефинирана линия на покрива и голямата стъклена площ, която скрива B, C и D колоните, придават на автомобила модерен и аеродинамичен вид. 

Интериорът на Buick OMPV Concept е проектиран да бъде гъвкав и адаптивен, като може да се трансформира в различни конфигурации в зависимост от нуждите на потребителите. Кабината може да се превърне в хол за отдих и забавление, детска стая за игра, мобилна заседателна зала или частно пространство за изпълнителни директори. Връзката с интернет позволява на различните системи на борда  да се адаптират към емоциите и предпочитанията на пътниците, като регулира осветлението и конфигурацията на интериора. Това създава по-органична и динамична среда за пътниците. На борда разбира се място намират и множество камери и сензори за позициониране, които осигуряват безопасност и комфорт по време на автономното пътуване пътуване. 

Buick не дава яснота относно задвижването на концепцията но става ясно, че то е изцяло електрическо. Серийният модел обаче най-вероятно ще се предлага и като Plug-in хибрид. С концепцията OMPV, марката не само демонстрира иновациите и технологиите, които ще бъдат включени в бъдещите нейни модели, но и подчертава и нейният ангажимент към устойчивост и екологичност. Не е случаен и фактът, че представянето на концептуалният модел съвпадна с производството на двумилионния Buick GL8 в Китай, което подчертава значението на този модел за марката. 


четвъртък, 26 септември 2024 г.

Restmod: Vigilante 4x4 Jeep Cherokee S

 

Vigilante 4x4 – компания, която вдъхва нов живот на класическите Jeep модели, произвеждани между 1964 и 1991 година. Марката стартира като част от JeepHeritage, компания с над 20 години опит в реставрацията на класически модели на Jeep. С времето, те решават да надградят своите умения и да създадат нещо уникално, като запазват оригиналния си външен вид, но интегрират модерни механизми и технологии. Последното творение на марката е модел базиран на Jeep Cherokee S от 1974 година, който е преминал през няколко етапа на реставрация отнели близо 36 месеца. Процесът включва използването на CAD инженеринг за подобряване на управлението, спирачките и общата производителност на автомобила, като същевременно се запазват класическите линии на дизайна.

Едно от най-впечатляващите неща за Vigilante 4x4 е мощността на техните автомобили. Те използват двигатели, които могат да достигнат до 1000 конски сили, същите като тези в модерните Jeep Grand Cherokee Trackhawk. Това прави техните реставрирани Jeep модели не само красиви, но и изключително мощни и надеждни. В случаят под капака място намира тунингована версия на V10-цилиндровият агрегат от Dodge SRT Viper V10, чиито работен обем е увеличен до 9.0 литра, а мощността му възлиза на 825 к.с. Той е куплиран с 6-степенна, механична трансмисия предаваща движението към четирите колела и раздатъчна кутия Atlas-2. Спирачната система е оборудвана с 6 бутални апарати, а окачването е снабдено с пружини Eibach и амортисьори Fox Racing. 

Компанията не споделя точната цена на конкретният модел, но споменава, че собствениците ще трябва да се подготвят с поне 295 000 долара за да получат един от този модел без това да включва цената на донора, данъците и таксите които трябва да бъдат заплатени. 



GAC Trumpchi Concept 1 е създаден с помощта на сътрудничество между GAC и Huawei

 GAC Trumpchi Concept 1 е иновативен концептуален автомобил, създаден в сътрудничество между GAC Trumpchi и Huawei. Този модел представлява визията на третото поколение дизайнерски език на Trumpchi и включва най-новите технологии на Huawei, като системата HUAWEI ADS 3.0 и интелигентния кокпит HarmonySpace. Според информацията предоставена от марката в Пекин, производственият модел на концепцията, трябва да бъде най-късно през пролетта на следващата година. 

GAC Trumpchi Concept 1 впечатлява с футуристичния си дизайн, който съчетава елегантност и модерни технологии. Седанът е с дължина от 5128 мм, ширина над 2000 мм и междуосие от 3000 мм. Тези размери осигуряват просторен интериор и стабилност на пътя. Дизайнът включва къси надвеси и дълго междуосие, което придава на автомобила динамичен и съвременен вид. Предната част се характеризира със затворена решетка, осветено лого и LED лента, която обхваща калниците и предните врати. Като цяло линиите на автомобила са плавни и минималистични, създавайки усещане за “скрита острота в мекотата” - новият дизайнерски език на Trumpchi.

Една от най-впечатляващите характеристики на GAC Trumpchi Concept 1 е интеграцията на най-новите технологии на Huawei. Системата HUAWEI ADS 3.0 включва множество сензори, като Lidar технология, множество HD камери и милиметрови радари, които работят заедно с високопроизводителна изчислителна платформа. Тази система осигурява безопасност и ефективност при шофиране, като същевременно подобрява потребителското изживяване. 

Концепцията е със затъмнени стъкла и интериорът не е разкрит, но се съобщава, че той ще разполага с интелигентен кокпит - HarmonySpace, който предлага безпроблемно и интуитивно взаимодействие с автомобила. Той е проектиран да бъде сигурен, надежден и постоянно обновяващ се с нови функции и подобрени. Ѝнфотейнмънт системата ще включва множество приложения и услуги, които правят пътуването по-приятно и удобно. Информацията сочи още, че концепцията е оборудван с технологията на GAC - Super Range Extender, която осигурява удължен пробег и по-добра ефективност на батерията, която е ключова за преодоляването на основните предизвикателства пред електрическите превозни средства, като ограничен пробег и дълго време за зареждане.

сряда, 25 септември 2024 г.

Второто поколение на Nissan Qashqai все още ще се предлага в Китай с изцяло обновена визия

 

Въпреки наличието на третото поколение Nissan Qashqai, което в началото на годината получи обстоен фейслифт, Второто поколение все още се произвежда и предлага успоредно на пазара в Китай. Явно това няма да приключи скоро, тъй като моделът произвеждан от Dongfeng, получава значителни подобрения и изцяло нова визия. След направените подобрения моделът ще се предлага под името Qashqai Glory и ще бъде наличен на пазара от октомври месец. Автомобилът разполага с широка решетка на радиатора и тънки LED фарове, които придават агресивен и модерен вид. Задната част също е обновена с нови светлини, които допълват елегантния външен вид.

Освен изцяло новата предна част, Nissan Qashqai получава и нов интериор издържан в стилът на Nissan Sylphy. Това означава, че пред водача място намира аналогов инструментален панел, а инфотейнмънт системата разполага с 12.3-инчов стоящ тъчскрийн дисплей с група физически бутони за по-лесно управление на отделните менюта, а централно на таблото са позиционирани три кръгли отвора за вентилационните отвори на климатичната инсталация. Оборудването става по-богато, като предните седалки вече могат да бъдат оборудвани и с масажна функция. Nissan Qashqai Glory е оборудван с множество иновативни технологии, които правят шофирането по-безопасно и по-приятно. Сред тях са: интелигентен спирачен асистент с разпознаване на пешеходци и велосипедисти, система за поддържане на лентата и предупреждение при наличие на обект в слепите зони и ProPILOT Assist, която подпомага водача при шофиране на магистрала.

За разлика от екстериора и интериора, то под капака на Nissan Qshqai Glory промени няма. Там място ще продължава да намира 2.0 литровият, атмосферен мотор с мощност 140 к.с., куплиран серийно с CVT трансмисия задвижваща само предните колела. 

Обновената версия на Chery Omoda 5 без промяна в цената

 

Предлаганият и в Европа модел на Chery - Chery Omoda 5, получава известна актуализация, която трябва да повиши интереса към него. Chery Omoda 5 е един от най-новите и вълнуващи модели на китайския автомобилен производител. С обновен дизайн, модерни технологии и впечатляваща производителност, този SUV обещава да предложи на потребителите уникално изживяване. Обновеният модел се отличава с модерен и агресивен дизайн, който привлича вниманието от пръв поглед. Предната част на автомобила е доминирана от голяма решетка и тънки LED фарове, които придават на автомобила динамичен и спортен вид. Задната част на автомобила също е преработена, с нови LED светлини и аеродинамични линии, които подобряват общата визия и ефективност на автомобила.

Автомобилът разполага с просторен и луксозен интериор, който включва висококачествени материали и модерни технологии. Предните седалки са оборудвани серийно с подгряваща система и предлагат отлична поддръжка, а задните  могат да се сгъват за да увеличат товарното пространство. Високотехнологичният кокпит включва два 12.3-инчови екрана съответно за инструменталният панел и инфотейнмънт системата, която поддържа Apple CarPlay и Android Auto, чиято графика е променена и по-четлива. Изцяло нова е централната конзола между предните седалки, която е станала по-изчистена благодарение на липсата на скоростният лост, който сега е преместен на кормилната конзола. За по-лесна и интуитивна работа с някои от системите в автомобила на нея е разположена група от физически бутони.

Обновеният Chery Omoda 5 ще бъде наличен с нова версия на 1.6-литровият турбо бензинов двигател, който развива мощност от 145 к.с. и покрива нормите Евро6Е. Този двигател е съчетан с 7-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител, която осигурява плавно и бързо превключване на предавките. Според производителят средният разход на модела с този агрегат няма да надхвърля 7л/100км. Максималната скорост е 195 км/ч., а времето за ускорение от 0 до 100 км/ч. отнема 10.1 секунди. Въпреки намалената мощност обаче има и добра новина. Въпреки подобренията, стартовата цена на  обновената версия на Omoda 5 няма да бъде увеличена. В момента, настоящият модел се предлага в Европа с цени от 28 000 евро. 


SAIC и GM представят концепцията Light of ASEAN в Нанинг - Китай

Концепцията “Light of ASEAN” е най-новият проект, представен от съвместното предприятие SAIC-GM-Wuling (SGMW). Тази концепция е първият електрически автомобил, създаден специално за пазара на Асоциацията на страните от Югоизточна Азия (ASEAN), която включва 10 държави: Индонезия, Виетнам, Лаос, Бруней, Тайланд, Мианмар, Филипини, Камбоджа, Сингапур и Малайзия. 

Light of ASEAN Concept се отличава с футуристичен дизайн, който включва големи врати наподобяващи крила на чайка, които се отварят нагоре и предоставят лесен достъп до интериора. В предната част на автомобила с Х-образни предни светлини се намира Т-образна светлинна подписка за която някои споделят, че напомня на представената в началото на миналата година Lancia Pu+Ra HPE Concept. Задната част на автомобила е оформена с тънки LED-Matrix светлини и скулптурирана задница с разделено задно крило, което придава модерен и елегантен вид. 

Подобаващо за концептуален модел, интериорът е проектиран с внимание към детайла и насочен към комфорта на возещите се. Концепцията разполага с четири седалки, като задните са в стил диван, а предните разполагат с уникален дизайн, вградени подставки за крака и наличие на така наречената - нулева гравитация. Високотехнологичният кокпит включва множество иновации, които създават усещане за бъдещето, като една от тях е системата за прозрачен капак, която проектира на стъклен панел интегриран на таблото изображение на пътната обстановка пред автомобила. 

Производителят не дава каквото и да е информация относно задвижването, но на всекиго е ясно, че Light of ASEAN Concept разчита на EV технология, което я прави екологично чиста и устойчива алтернатива на традиционните автомобили. SGMW има амбициозен план за развитие на индустриална верига за нови енергийни превозни средства в региона, като устойчивостта е в основата на тази инициатива. Концепция, която виждаме днес показва бъдещето на автомобилната индустрия в Югоизточна Азия. Със своя иновативен дизайн, модерни технологии и ангажимент към устойчивост, този автомобил е готов да промени начина, по който ще възприемаме превозните средства. Очаква се концепцията да вдъхнови бъдещи модели от групата на SGWM, които ще бъдат представени в следващите няколко години. 


RAM Heavy Duty с фейслифт и нова моторна гама

 

Положението на американските марки в групата на Stellantis никак не е розово, което породи слухове, че вече се търси заместник на главният изпълнителен директор - Carlos Tavares. Наскоро обаче стана ясно, че концерна е отделил 19 милиарда за инвестиции в подсилването на Ram, Dodge, Jeep и Chrysler, но от разпространените изображения на обновеният RAM Heavy Duty оставаме с впечатлението, че повечето пари са хвърлени на вятъра. Фейслифтът на Ram HD се отличава с обновен и агресивен външен вид. Новият дизайн включва преработена предна решетка, която е по-голяма и нови двуредови LED предни светлини. Като цяло елегантната осанка е изчезнала от това моделно семейство, което е придобило по-грубо, офроуд излъчване. Погледнат отзад, обновената версия може да бъде различена по новият надпис на капака, който замества емблемата и леко промененият светлинен подпис на LED светлините.


 Една от най-важните характеристики на всеки тежкотоварен пикап е неговият двигател и производителност. Новият Ram HD ще предлага няколко различни опции за двигатели, включително и модифицирана версия на 6.7 литровият, 6-цилиндров, турбо дизелов мотор от Cummins. Същият ще се предлага в две версии на мощност от 375 и 426 к.с. Новият 3.0 литров, би-турбо бензинов мотор, който направи своят дебют в Обновеният Ram 1500 вече ще бъде наличен и тук с мощност от 426 и 548 к.с. Това от своя страна означава, че най-вероятно версията с V8-цлинидровият - Hemi ще отпадне от гамата на тежкотоварният модел, която би била различна без него. Все още обаче, няма официална информация относно модела, така че е възможно до има и изненади, като например наличието на 8-степенна, автоматична трансмисия. 

Интериорът на обновеният Ram HD все още не е разкрит, но там се очакват най-новите технологии, включително 12 или 14.6-инчови сензорни екрани за инфотейнмънт система, която поддържа Apple CarPlay и Android Auto, както и трети екран разположен пред спътника до водача, който вече се предлага срещу доплащане за Ram 1500 серийно в Ram 1500 REV. Освен това, новият Ram HD ще предлага множество удобства за водача и пътниците, включително кожени седалки, отопляеми и вентилирани седалки, както и премиум аудио система. Безопасността е от първостепенно значение за всеки модерен автомобил и новият Ram HD няма да  прави изключение. Пикапът ще бъде оборудван с множество асистиращи системи за водача, включително адаптивен круиз контрол, система за предупреждение при напускане на лентата, автоматично спиране при аварийни ситуации и система за наблюдение на мъртвата зона. Повече информация и снимки ще бъдат добавени към този пост след официалната премиера на модела, която се очаква да се състои в края на годината. 

вторник, 24 септември 2024 г.

Sportequipe 7 предлага на европейците удобство и китайски лукс на цена от 32 000 евро

 

Както знаем Sportequipe е бранд на DR, който се стреми да предложи на своите европейски клиенти най-доброто от света на китайските автомобили, а последното нейно предложение е Sportequipe 7. Създаден с мисъл за съвременния шофьор Sportequipe 7 е SUV, който обещава да задоволи всички ваши нужди и желания. С дължина от 4.8 метра и капацитет за 7 пътници, този автомобил е идеален за семейни пътувания и дълги приключения, като е базиран на Jetour X70, но със силно променен дизайн. Предната част на автомобила е доминирана от широка решетка и агресивни Full LED предни светлини, които осигуряват отлична видимост и придават на автомобила спортен ви1. Задните 3D светлини допълнително подчертават модерния и стилен външен вид на автомобила.

Интериора на Sportequipe 7 е истински оазис на лукс и удобство имайки предвид цената с която се предлага. Той се различава от този на донорският модел и е изработен с внимание към детайла, като се използвани само най-качествените материали. Кокпитът разполага с двоен цифров панел с 12,3-инчовиq LCD дисплеи и инфотейнмънт система, която поддържа Android Auto и Apple CarPlay. Това означава, че винаги ще бъдете свързани със своя смартфон и ще можете да използвате любимите си приложения без да се разсейвате от шофирането. Серийно Sportequipe 7 е оборудван с множество системи за безопасност, които гарантират сигурността на пътя по време на движение. Моделът разполага с адаптивен круиз контрол, система за предупреждение при напускане на лентата, система за автоматично спиране при опасност, камера с обзор 260 градуса, ел. задна врата и т.н. Всичко това получавате с цена от 31 900 евро.

Под капака на Sportequipe 7 място намира 1.6 литров, бензинов - TGDI агрегат с мощност от 185 к.с., куплиран с 7-степенна, двудискова трансмисия. Sportequipe 7 се предлага и във версия с LPG, която осигурява по-голяма икономичност и по-малко вредни емисии. С комбинираната автономия от бензин и газ, автомобилът може да измине до 1100 км без нужда от зареждане. 



Екзотични: Saoutchik 300 GTC

Каросерийната компания Saoutchik е основана през 1906 г. от Жак Саутчик, роден в Руската империя като Яков Савчук. Той емигрира във Франция и започва да създава едни от най-екстравагантните и луксозни автомобилни каросерии за марки като Bugatti, Delahaye и Mercedes-Benz1. След смъртта на Жак през 1955 г., компанията затваря врати, но наследството му остава живо. През 2016 г. правата върху марката Saoutchik са придобити от нови собственици, които решават да възродят легендата и тази седмица представят своето първо творение под името 300 GTC. От пръв поглед става ясно, че Saoutchik 300 GTC е модерна интерпретация на класическия Mercedes 300 SL, но с много повече блясък и стил, а дали е успешна оставяме сами да си отговорите. 

Saoutchik 300 GTC е ръчно изработен шедьовър, който съчетава класически елементи с модерни технологии. Автомобилът разполага с широка, ниско разположена решетка, кръгли LED фарове и разширени калници, които му придават агресивен и същевременно елегантен вид. Каросерията е изработена от съвременни материали като карбон, което осигурява лекота и здравина, а целият процес  отнема около 4000 часа. 

Под капака на този звяр се крие 4.0-литров V8 двигател с двойно турбо, който генерира 577 конски сили куплиран с 7-степенна, двудискова трансмисия задвижваща задните колела. Това означава, че Saoutchik 300 GTC не е само красив, но и изключително мощен. Ускорението от 0 до 100 км/ч става за по-малко от 4 секунди, което го прави един от най-бързите роудстъри на пазара.

Интериорът на Saoutchik 300 GTC е истински оазис на лукс и комфорт и е изработен с внимание към детайла, като се използват само най-качествените материали. Кожените седалки, дървените акценти и модерната инфотейнмънт система създават усещане за изисканост и удобство. Само 15 екземпляра от Saoutchik 300 GTC ще бъдат произведени, което го прави изключително рядък и желан автомобил. Всеки един от тях ще бъде персонализиран според желанията на клиента, а това означава, че няма да има два еднакви автомобила. Цените остават в тайна.


ICH-X K3 е италиански SUV със странно име, но с цена от 49 000 евро.

 

По всичко личи, че Италия се оказва задната врата към Европа за китайските автомобили. Марката DR, която оперира в страната от 2005 година и сглобява  различни модели, след което ги предлага под различни марки в момента разполага с портфолио по-богато от това на Fiat, Alfa Romeo и Lancia взети заедно. Последното предложение на DR, което ще бъде налично на европейският пазар е представеният на автосалона в Торино ICH-X K3. Това е вторият модел на марката след ICKX K2, която промени своето наименование след като загуби съдебният иск от бившият пилот от F1 - Jacky Ickx. 

ICH-X K3 е новото попълнение в семейството на италианския бранд ICH-X и е базиран на представеният миналата година Jetour Traveller. ICH-X K3 обаче е създаден да бъде върхът на гамата, с впечатляващи размери и мощен двигател. С дължина от 4.78 метра, ширина от 2.00 метра и височина от 1.80 метра, този всъдеход е готов да се справи с всякакви терени. Дизайнът на ICH-X K3 повтаря този на модела на Jetour, като разликите се предимно в емблемите. 

Под капака на ICH-X K3 се крие 2.0-литров, турбо бензинов двигател с мощност от 245 к.с., който е съчетан със 7-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител. Тази комбинация осигурява не само мощност, но и плавно и ефективно предаване на силата към колелата. Интелигентната система за задвижване на всички колела XWD доставяна от BorgWarner позволява автоматично превключване от 2WD на 4WD и включва блокировка на диференциала, което осигурява максимално сцепление и контрол върху автомобила. 

Интериорът е луксозен и модерен с централно разположен 15.6-инчов екран, който предоставя достъп до всички важни функции и настройки на автомобила. Освен това, K3 е оборудван с множество асистенти за водача, включително предупреждение за челен сблъсък, мониторинг на мъртвите зони, помощ при задържане и смяна на лентата, адаптивен круиз контрол и автоматично паркиране. Седалките са облечени в висококачествена кожа и предлагат множество настройки за оптимален комфорт. Климатичната система е двузонова, което позволява на пътниците да регулират температурата според своите предпочитания, а серийният панорамен покрив,  добавя усещане за простор и светлина. Моделът е оборудван и с множество системи за активна и пасивна безопасност, включително адаптивни предни светлини, система за автоматично спиране при аварийни ситуации, както и множество въздушни възглавници. Освен това, K3 разполага с система за разпознаване на пътни знаци и предупреждение за умора на водача, което допълнително повишава безопасността на пътя и покрива най-новите изисквания на EU.

С пускането на K3, ICH-X демонстрира своята амбиция да се утвърди като водещ производител на всъдеходи и SUV модели. Компанията планира да разшири своята гама с още нови предложения в бъдеще, включително електрически и хибридни версии, които ще отговорят на нарастващото търсене на екологични автомобили на стария континент. Продажбите на ICH-X K3 ще започнат в Италия още този месец с цена от 48 500 евро, а до края на годината моделът ще бъде достъпен в Испания, Франция и Португалия. 



понеделник, 23 септември 2024 г.

Dongfeng M-Hero 917 Dragon Armor Edition е офроуд звяр, който покорява сърцата на богатите

 

Dongfeng M-Hero 917 Dragon Armor Edition  е създаден, за да впечатлява и да доминира, като съчетава мощ, стил и иновации в едно. Това е версия на представеният преди две години Mengschi M-Hero / Warrior 917, която и Батман би карал. Новата версия на модела се характеризира със своята уникална “Desert Storm Military Yellow” боя и контрастиращ сребърен покрив. Вертикалната решетка, широките военни калници и леката предна броня придават на автомобила агресивен и внушителен вид, а кованите джанти и пълно размерната резервна гума завършват общата картина. 

За задвижване, този звяр разчита на четири електромотора, които заедно генерират впечатляващите 1088 к.с. и позволяват на M-Hero 917 да ускорява от 0 до 100 км/ч за само 4.2 секунди. Тяговата батерия е с капацитет от 140 кВтч. и осигурява автономия до 500 км. Със своята система за задвижване на четирите колела и режим “краб”, този SUV може да се движи странично, което го прави изключително маневрен и подходящ за всякакви терени. Предвидена за модела е и EREV версия с удължен обхват и 1.5 литров, турбо мотор с мощност 197 к.с., който служи за генератор на тяговата батерия с капацитет от 66 кВтч. С пълен резервоар и заредена на 100% батерия, тази версия може да измине до 1032 км. 

M-Hero 917 Dragon Armor Edition не е само мощен, но и интелигентен. Снабден с най-новите технологии, той предлага всичко необходимо за комфортно и безопасно пътуване. От интегрираният RV захранващ порт до различните външни инструменти като: пожарогасител, лопата и резервоар за гориво – всичко е на мястото си и готово за действие. Когато отворите вратите ще бъдете посрещнати от интериор, който е истинско произведение на изкуството. Седалките са облечени в висококачествена кожа Nappa, която не само изглежда страхотно, но и предлага невероятен комфорт. На таблото откриваме не един, не два, а цели три големи екрана. Централният контролен екран е с впечатляващите 15.6 инча, докато инструменталният панел и екранът за спътника са по 12.3-инча всеки. Тези екрани не само изглеждат страхотно, но и предлагат всички необходими функции за управление на автомобила и забавление по време на пътуване. Съчетанието от висококачествени материали, модерни технологии и невероятен комфорт прави този SUV идеален за всеки, който търси нещо повече от просто автомобил. Марката предвижда освен на родният пазар, да предлага Dragon Armor Edition и на пазарите в Швейцария и Близкия изток. В Китай продажбите на модела вече са започнали с цени от 109 000 долара, които лесно могат да надхвърлят границата от 130 000 долара, ако решите да оборудвате своят модел с всичко необходимо за оцеляване в пустинята.