Когато говорим за американски спортни автомобили, един модел винаги се откроява със своята сурова мощ и агресивен дизайн – Chevrolet Corvette, чиято история датира вече 70 години. А когато към това име добавим легендарната емблема ZR1, сърцето на всеки автомобилен ентусиаст забива малко по-бързо. Новият Corvette ZR1 е тук, за да ни напомни, че американската автомобилна индустрия все още може да създава истински шедьоври въпреки електрическата ера която предстои.
Първото нещо, което удря в очите при новия ZR1, е неговият агресивен и мускулест дизайн. Широки въздухозаборници, остри линии и внушителни въздушни канали говорят за една машина, която е създадена единствено за скорост, а целият резултат е 544 кг. повече притискаща сила от C8. Предницата е доминирана от голяма радиаторна решетка, която сякаш жадно поглъща въздух. Задните светлини са тънки и остри като ножове, а дифузьорът е толкова голям, че сякаш може да погълне цял автомобил. Профилът на колата е нисък и забит, като перфектно подчертава мощта, която се крие под капака. Всичко в дизайна на ZR1 крещи: "Аз съм най-доброто, което Америка може да предложи!"
Вътре в купето на ZR1 цари атмосфера на спортен автомобил от най-висок клас. Всичко е фокусирано върху водача – воланът е дебел и обвит в висококачествена кожа, седалките са оформени така, че да осигурят максимална странична опора, а всички контроли са разположени интуитивно. Материалите са с най-високо качество – кожа, алкантара, карбон – и създават усещане за лукс и издръжливост. Цифровият инструментален панел предоставя на водача цялата необходима информация за състоянието на автомобила, а големият централен дисплей позволява управление на всички функции на инфо-развлекателната система.
Под капака на ZR1 се крие истински звяр – 5.5-литров V8 двигател с двойно турбо без каквато и да е електрификация, който развива внушителните 1079 конски сили и 1123 Нм въртящ момент, което го прави най-мощният сериен автомобил произвеждан някога в Америка. Производителят все още не е обявил времето за ускорение от 0 до 100 км/ч., но споменава, че за да измине разстоянието от 0 до 400 метра, на - ZR1 ще са му необходими 10 секунди, а максималната скорост която може да постигне е 346 км/ч. За да озапти цялата тази мощ към задните колела 8-степенната, двудискова трансмисия, която превключва предавките светкавично бързо и плавно е силно модифицирана и с подобрено охлаждане. Спирачната система е оборудвана серийно с керамично-въглеродни дискове с диаметър съответно от 400 и 390 мм. Помислено е разбира се и за окачването, което е снабдени с Magnetic Ride амортисьори с възможност за два вида настройки на твърдост.
Производството на Chevrolet Corvette ZR1 2025 ще започне през 2025 година и ще се предлага във версия купе и кабрио. Цени не са обявени, но при всички случаи ценовата листа ще стартира с поне 20 000 долара повече от тази на Chevrolet Corvette E-Ray, а за пакета ZTK, който превръща моделът в пистово чудовище ще трябва да се разделите с поне още толкова.