сряда, 31 юли 2024 г.

Официални снимки на новият Chery Tiggo 8 / Fulwin T8


 

Малко повече от месец след като видяхме Cherry Tiggo 8L, сега марката представя и така наречената базова версия на модела с нормално междуосие, което тук възлиза на 2.71 метра. Въпреки това, новият Chery Tiggo 8 ще се предлага във версия с 5 или 7 места, а неговата пазарна премиера в Китай ще се състои следващия месец с цени по-ниски с поне 10% в сравнение с тези на Tiggo 8L. До края на годината моделът ще бъде достъпен на пазарите в Русия, Южна Америка и Малайзия, като в някои региони ще се предлага и като Fulwin T8.

Базовата версия на Tiggo 8 ще разчита на 1.6-литров, турбо бензинов мотор с мощност 197 к.с., куплиран с 7-степенна, роботизирана трансмисия с два съединителя предаваща движението към предните колела. Над него е позиционирана версията с 2.0 литров, турбо агрегат и мощност 254 к.с., куплиран с новата 8-степенна, автоматична трансмисия която по-желание на клиента може да бъде оборудвана със система за задвижване на четирите колела. Версията на Fulwin ще разчита на C-DM хибридната система на марката с 1.5 литров бензинов мотор и електромотор с обявен среден разход от 1.3л/100км. 

Интериорът предлага модерно оформление с два отделни дисплея пред водача, като този за цифровият инструментален панел е с размер от 10.2-инча, а този предназначен за инфо-развлекателната система може да достигне до 15.6-инча за версията с изкуствен интелект на борда. 


Второто поколение на Great Wall Haval F7 представено официално в Китай


Второто поколение на Haval F7, бе представено в Китай, като версия с конвенционално задвижване на хибридния Haval Ruge и няма ад сбъркаме, ако кажем, че това е чисто и просто Haval Monster с друго наименование. Това означава, че новото поколение е базирано на новата модулна платформа на марката и е нараснал по размери в сравнение със своят предшественик. 

Базовата версия на HAval F7 е оборудвана с 1.5-литров, турбо бензинов мотор с мощност 150 к.с., куплиран серийно с 7-степенна, роботизирана трансмисия задвижваща предните колела. По-нагоре в гамата е позиционирана версията с 2.0-литров, турбо мотор и мощност 192 к.с., която серийно е оборудвана със система за задвижване на четирите колела. 

Новият Haval F7 ще се предлага в три нива на оборудване, като при всички случаи пред водача място намира цифров панел с 12.3-инчов дисплей за инструментариума допълнен от 14.6-инчов дисплей за инфотейнмънт системата с гласов контрол и възможност за покупка на приложения. В зависимост от оборудването пътниците разполагат с вентилирани седалки, панорамен покрив, ел. задна врата и богат набор от асистенти подпомагащи шофирането. 


Pagani Utopia Roadster: За тези, които имат всичко, но искат повече

 

След премиерата на Pagani Utopia, резонно сега марката представя откритата версия на модела наречена Utopia Roadster. С всяко ново творение, италианската компания ни смайва с нестандартни решения, които пречупват границите на възможното. И сега, с представянето на Pagani Utopia Roadster, тази традиция продължава с още по-голяма сила. Pagani Utopia Roadster е повече от просто автомобил - това е скулптура, която оживява на пътя. Всяка линия на каросерията е изваяна с прецизността на скулптор, а всеки детайл е резултат от безброй часове на проектиране и ръчна изработка. Оцветените карбонови влакна, които обгръщат автомобила като втора кожа, му придават едновременно лекота и невероятна здравина. Агресивните линии, футуристичните фарове и характерните за Pagani криловидни врати създават силует, който е трудно да се обърка с друг.

Характерно за моделите на марката, интериорът е не по-малко впечатляващ. Кабина, която съчетава лукса на един частен самолет с функционалността на спортен автомобил. Всичко е изработено от най-качествените материали - кожа, алкантара, карбон. Ергономичното спортно кормило, изработено от един блок алуминий, пасва идеално в ръката и осигурява прецизно управление. Цифровите дисплеи предоставят на водача цялата необходима информация, без да отвличат вниманието от пътя.

По подобие на закритата версия под капака на Utopia Roadster бие сърцето на истински звяр - 6.0-литров, V12-цилиндров би-турбо двигател, развиващ мощност от 864 конски сили и въртящ момент от 1110 Нм. Това е двигател, който диша огън и издава звук, който ще ви накара да настръхнете. Силата се предава към задните колела посредством седемстепенна секвенциална скоростна кутия, която осигурява пряка връзка между водача и автомобила. За тези, които предпочитат по-голяма удобство, се предлага и седемстепенна автоматична скоростна кутия Xtrac с двойно съединител, която изпраща мощността към задните колела чрез електронно контролиран диференциал. Окачването е оборудвано с адаптивни амортисьори и иновативна система за контрол на стабилността.

Като всеки модел модел на марката и Pagani Utopia Roadster е повече от автомобил. Това е произведение на изкуството, което съчетава в себе си най-доброто от автомобилния свят. Това е автомобил за тези, които търсят не просто превозно средство, а емоция, която да ги кара да се чувстват живи, но достъпен за 130 богоизбрани клиенти, които са склонни да се разделят с минимум 3.1 млн. евро. 


вторник, 30 юли 2024 г.

Deepal L07 е новото предложение на Changan с EREV и EV технология

 Автомобилната индустрия, която се стреми към електрификация с все по-голяма скорост, на пазара се появяват все повече интересни модели и то предимно от Китай. Последният от тях е Deepal L07, който обещава да разтърси сегмента на градските коли. Дали обаче това е просто още един електрически автомобил, или наистина има какво да предложи?

Дизайнът като цяло е издържан в стила на Changan Deepal SL03 и е смес от футуристични линии, остри ъгли и необичайни пропорции. Предната част с агресивните фарове и голямата решетка (макар и фалшива) създава впечатление за спортен автомобил, докато задната част с острите светлини и масивния дифузьор допълва футуристичния вид.

Вътре в Deepal L07 ще откриете интериор, който е фокусиран върху минимализма и технологиите. Големият централен екран за инфо-развлекателната система с размер от 15.6-инча доминира на таблото и служи като интерфейс за почти всички функции на автомобила. Най-важната информация за водача се изписва на LCD лента интегрирана в таблото. На борда място ще намира интелигентната система за автономно шофиране разработена от Huawei, която поддържа 2+ или 3-то ниво на автономия. Централната конзола между седалките е от висящ тип и е оборудвана с отопляеми и охлаждащ къпхоудер, поставка за безжично зареждане на телефони и дозатор за аромати с място за три флакона за парфюм патентован от марката. Качеството на материалите е на добро ниво, сглобката е прецизна, а купувачите ще имат възможност да избират от две цветови комбинации за интериора.

Според официалната информация Deepal SL07 е с дължина 4.87 метра и разполага с междуосие от 2.9 метра. Това го прави с около 5 см. по-дълъг от SL03, въпреки еднаквата EPA1 платформа която споделят двата модела. По подобие на своят събрат - L07 също ще се предлага като EREV и ЕV. Хибридната версия с удължен обхват е оборудвана с 1.5 литров, бензинов мотор с мощност 98 к.с., който работи предимно като генератор на литиево-желязо-фосфатната батерия, която от своя страна захранва електромотор с мощност 218 к.с. Версията с нулеви емисии е оборудвана със същият тип батерия, чиито капацитет не се съобщава. Тя ще захранва електромотор позициониран на задният мост с мощност 252 к.с., като за сега автономията не се споменава. 


Официалната премиера на Deepal L07 ще се състои в края на лятото, като цените все още не са обявени. При всички случай моделът ще се експортира, но това няма да стане по-рано от 2025 година, като първите пазари които ще го получат се очакват да бъдат Малайзия, Тайланд и Сингапур. 

понеделник, 29 юли 2024 г.

Бюджетният Jetour X50 предлага много за малко пари или малко за много пари?

 Китайската марка Jetour, представя бюджетен кросоувър модел предназначен предимно за експортните пазари и обещава да предложи привлекателно съотношение между цена и качество.. Неговото име е Jetour X50 и е базиран на представеният през 2016 година - Souеast DX5. Моделът на Jetour се различава видимо от оригинала с изцяло новата си предна част, чиито дизайн придава на модела по-модерно излъчване с цел да привлече вниманието на младите и динамични шофьори, които ще са център на внимание на всички паркинги, особено на тези за китайски ресторанти. 

Според информацията базовата версия на Х50 ще се задвижва от 1.5 литров, бензинов мотор с мощност 113 к.с., куплиран с 5-степенна, механична трансмисия предаваща движението към предните колела. Налична ще бъде и версия с принудително пълнена на мотора с мощност 147 к.с., съчетан с 6-степенна, роботизирана трансмисия. И двете версии на мотора покриват нормативите Евро6. 

По подобие на екстериора, то интериора на Х50 също е основно преработен с дизайн съобразен с останалите модели от гамата на марката. Пред водача място намира цифров панел с два 10-инчови екрана съответно за инструменталният панел и инфо-развлекателната система. Серийната климатична инсталация се управлява от панел със сензорни бутони, а централната конзола между седалките може да бъде снабдена и с подложка за безжично зареждане на телефони. Продажбите на Jetour X50 ще започнат от септември месец като първият пазар на модела ще бъде този в Русия, където ще бъде наличен с цена от 21 500 долара. 


събота, 27 юли 2024 г.

Тунинг легенди: TechArt

 

В света на луксозните автомобили, където всеки детайл е от значение, има компании, които превръщат обикновеното в изключително. Една от тези компании е TechArt, немски тунинг специалист, който от десетилетия предефинира границите на персонализацията. Основана през 1987 г. в Фелбах - Германия, TechArt бързо се утвърждава като лидер в областта на тунинга на спортни автомобили базирани на модели на Porsche.

Всяка модификация, извършена от TechArt е насочена към подобряване на външния вид, производителността и шофьорското изживяване на автомобила. Компанията работи само с висококачествени материали и използва най-съвременните технологии, за да гарантира, че всеки автомобил, който напуска техните ателиета, е перфектен във всеки детайл. 

През 2015 година компанията се сблъсква с проблеми свързани със законово допустимите имена на Porsche и немският производител завежда дело срещу тунинг компанията, като дори се стига до спиране на доставките от страна на Porsche. В край на сметка отношенията между двете компания са изгладени и към днешна дата Techart продължава да бъде марка олицетворяваща лукса, индивидуалността и производителността предлагаща модели базирани на Porsche. Бъдещето на автомобилната индустрия е електрическо. И TechArt е готова да посрещне това предизвикателство. Компанията вече работи върху проекти за електрически автомобили и е готова да предложи своите уникални решения за персонализация и подобряване на производителността на тези автомобили.




петък, 26 юли 2024 г.

Restmod: Thornley Kelham European RS


Добре. Представете си, че сте в някакъв италиански ресторант. На масата пред вас стои най-сексапилната пица, която сте виждали някога. Тестото е перфектно изпечено, сосът е домашен, а сиренето се топи като вулкан. И точно когато си мислите, че не може да стане по-добре, сервитьорът слага отгоре купчина бекон, люти чушки и ананас. Да, ананас. Това е най-новият рестомод от британската компания Thornley Kelham наречен - European RS, базиран на Porsche 911 RS от C-серията която доминира на пистата през 70-те години от миналия век. 

За разлика от оригинала, сега двигателят е като див кон, който се опитва да избяга от конюшнята. В случая това е 6-цилиндров боксер с работен обем от 3.8 литра оборудван с ковани бутала на Mahle и доставя 390 к.с. към задните колела, чрез 6-степенна, механична трансмисия която е по-бърза от котка, която лови мишка. За тези които искат да отидат още по-далеч е предвидена версия с работен обем от 4.0 литра и мощност от  406 к.с. Окачването също е модернизирано с адаптивни амортисьори, регулируеми стабилизиращи щанги и пружини от Eibach. 

Но нека не се заблуждаваме, че това е кола за всеки. Това е кола за луди хора, за хора, които обичат да живеят на ръба. Това е кола, която ще те накара да се чувстваш жив. Но бъдете предупредени, този автомобил ще ви изсмуче душата и няма да ви остави нищо друго освен празнота и желание за още, но и с празен портфейл. Thornley Kelham иска 720 000 евро за да персонализира вашият 911 RS, а за да гарантира неговата уникалност се ангажира с факта, че няма да бъдат произведени повече от 25 екземпляра, като всеки ще се различава един от друг благодарение на парсонализацията която собственикът може да направи за своят автомобил. 




Новият Chevrolet Corvette ZR1 e инженерно съвършенство на пътя с мощ от 1076 к.с.

 

Когато говорим за американски спортни автомобили, един модел винаги се откроява със своята сурова мощ и агресивен дизайн – Chevrolet Corvette, чиято история датира вече 70 години. А когато към това име добавим легендарната емблема ZR1, сърцето на всеки автомобилен ентусиаст забива малко по-бързо. Новият Corvette ZR1 е тук, за да ни напомни, че американската автомобилна индустрия все още може да създава истински шедьоври въпреки електрическата ера която предстои. 

Първото нещо, което удря в очите при новия ZR1, е неговият агресивен и мускулест дизайн. Широки въздухозаборници, остри линии и внушителни въздушни канали говорят за една машина, която е създадена единствено за скорост, а целият резултат е 544 кг. повече притискаща сила от C8. Предницата е доминирана от голяма радиаторна решетка, която сякаш жадно поглъща въздух. Задните светлини са тънки и остри като ножове, а дифузьорът е толкова голям, че сякаш може да погълне цял автомобил. Профилът на колата е нисък и забит, като перфектно подчертава мощта, която се крие под капака. Всичко в дизайна на ZR1 крещи: "Аз съм най-доброто, което Америка може да предложи!"

Вътре в купето на ZR1 цари атмосфера на спортен автомобил от най-висок клас. Всичко е фокусирано върху водача – воланът е дебел и обвит в висококачествена кожа, седалките са оформени така, че да осигурят максимална странична опора, а всички контроли са разположени интуитивно. Материалите са с най-високо качество – кожа, алкантара, карбон – и създават усещане за лукс и издръжливост. Цифровият инструментален панел предоставя на водача цялата необходима информация за състоянието на автомобила, а големият централен дисплей позволява управление на всички функции на инфо-развлекателната система.

Под капака на ZR1 се крие истински звяр – 5.5-литров V8 двигател с двойно турбо без каквато и да е електрификация, който развива внушителните 1079 конски сили и 1123 Нм въртящ момент, което го прави най-мощният сериен автомобил произвеждан някога в Америка. Производителят все още не е обявил времето за ускорение от 0 до 100 км/ч., но споменава, че за да измине разстоянието от 0 до 400 метра, на - ZR1  ще са му необходими 10 секунди, а максималната скорост която може да постигне е 346 км/ч. За да озапти цялата тази мощ към задните колела 8-степенната, двудискова трансмисия, която превключва предавките светкавично бързо и плавно  е силно модифицирана и с подобрено охлаждане. Спирачната система е оборудвана серийно с керамично-въглеродни дискове с диаметър съответно от 400 и 390 мм. Помислено е разбира се и за окачването, което е снабдени с Magnetic Ride амортисьори с възможност за два вида настройки на твърдост. 

Производството на Chevrolet Corvette ZR1 2025 ще започне през 2025 година и ще се предлага във версия купе и кабрио. Цени не са обявени, но при всички случаи ценовата листа ще стартира с поне 20 000 долара повече от тази на Chevrolet Corvette E-Ray, а за пакета ZTK, който превръща моделът в пистово чудовище ще трябва да се разделите с поне още толкова. 


вторник, 23 юли 2024 г.

Honda Odyssey 2024: Приключението ви започва тук с цена от минимум 42000$

 

Honda явно няма намерение да представя наследник на своят MPV модел предлаган на американският пазар, тъй като този уикенд марката представи второ обновяване на Honda Odyssey. Odyssey 2024 има елегантен и модерен външен вид, който се отличава с лъскаво черна решетка, LED фарове и опционални 19-инчови джанти, но най-лесно може да се разпознае по новият дизайн на броните. Миниванът предлага и удобен за отваряне заден капак с програмируема височина, а Elite моделът разполага със свободни ръце за отваряне на капака. 

Интериора до голяма степен е без промяна и е запазил совят простор и комфорт, като предлага място до осем пътници. Второто поколение седалки Magic Slide осигурява максимална гъвкавост, позволявайки ви да конфигурирате пространството според вашите нужди. Odyssey предлага и множество места за съхранение, включително жабка, джобове на вратите и отделения под седалките. Инфо-развлекателната система вече се предлага само с големина на дисплея от поне 9-инча и е е съвместима с Apple CarPlay и Android Auto и предлага навигация, Bluetooth свързаност и множество приложения, а пред водача място намира комбиниран инструментален панел с 7-инчов дисплей. Серийно на борда място намира и функцията CabinTalk, която позволява на водача да говори с пътниците на задните седалки чрез микрофон и високоговорители. Разширенията пакет от функции за безопасност Honda Sensing, включва: автоматично аварийно спиране, предупреждение за напускане на лентата и адаптивен круиз контрол. Опционално, предните седалки могат да са налични с вентилация, за да ви осигурят максимален комфорт в горещо време, а возещите се на втория ред седалки могат да разполагат и със система за забавление с два 10,1-инчови сензорни екрана и слушалки.

По отношение на задвижването, то там промени няма. Обновената Honda Odyssey разчита на 3.5 литровия, V6-цилиндров бензинов мотор с мощност 284 к.с., куплиран серийно с 10-сетепенна, автоматична трансмисия. Най-интересното е, че хибридната версия отсъства в моделната гама на обновената версия което доказва, че в САЩ търсенето на конвенционални модели не намалява. Лошата новина е, че в следствие на всички подобрения и по-богатото оборудване цената на базовата версия се е покачила с 3 700 долара и сега семействата които искат да притежават Honda Odyssey ще трябва да се разделят с поне 42 000 долара. 


понеделник, 22 юли 2024 г.

Chery Fulwin T10 с рекорд в Книгата на Гинес за изминато от 2100 км. разстояние без зареждане

 

Представете си да изминете пътя от София до Брюксел без да се налага да спирате да зареждате. Това разбира се не е възможно с електрически модел, нито с конвенционален такъв. Въпреки, че BYD напоследък презентира, че нейните нейните хибридни модели с увеличен хибрид ще изминават над 2000 км. с един резервоар, то друг китайски производител официално направи това, а неговото постижение бе регистрирано в книгата на рекордите Гинес като: Най-дълго разстояние изминато с Plug-in хибрид. 

Става въпрос за представеният преди няколко месеца триредов SUV - Chery Fulwin T10, чиито продажби в Китай трябва да стартират в края на този месец. Екип на марката, заедно с представители от книгата на рекордите Гинес на 17 юли са стартирали от Shangri-La и на 20 юли са пристигнали в Zhuhai, като са изминали разстоянието от 2100 км. без зареждане. Не се съобщава средната скорост с която са се движили, но имайки предвид обемът на резервоара който е 70 литра, то лесно можем да сметнем, че средният разход на гориво е малко под 3л/100км. и това при положение, че теглото на модела е 1935 кг. 

Както знаем за задвижване Chery Fulwin T10 разчита на Kunpemg Super Hybrid C-DM хибридната система на Chery. Тя включва 1.5 литров, турбо бензинов мотор с мощност 156 к.с., който служи предимно за генератор на тяговата батерия с капацитет 34.5 кВтч. Той е съчетан с 3-степенна, DHT трансмисия с интегриран електромотор с мощност 204 к.с., а на задния мост е позициониран втори електромотор с мощност 375 к.с. Общата мощност на системата подавана към колелата възлиза на 610 к.с., а максималната скорост която може да бъде постигната е 240 км/ч. Заводските данни на модела сочат среден разход между 5.7 и 6.9л/100км., а времето за зареждане на батерията между 30 и 80%, не отнема повече от 20 минути, след което ще може де изминете поне още 210 км.  

Cadillac Sollei Concept е произведение на изкуството, което те кара да мечтаеш.

 

Добре дошли в света на концепциите, които превръщат мечтите в реалност. Днес GM, представи концепцията Cadillac Sollei, която не позволява на вашите погледи да се отклонят от нея и с дизайн, който те кара да се замислиш дали е родена в Детройт или в Тоскана. Всяка извивка на Sollei Concept е като произведение на изкуството. Предницата е агресивна, с остри фарове и мощна решетка, сякаш е готова да атакува модния подиум. Страните са изчистени и елегантни, с плавни линии, които подчертават спортно елегантният характер на автомобила. Задницата е просто перфектна, с дифузьор и интегрирани стопове, сякаш е изваяна от вятъра. Като цяло моделът напомня за Cadillac Celestiq и може да се приеме като негова открита версия, което ни дава повод да мислим, че има поне 1% вероятност, Cadillac Sollei да намери път към поточната линия. 

Производителят не споделя подробности относно задвижването, но при всички случаи концепцията е снована върху Ultium платформата на концерна с тягова батерия от поне 111 кВтч. и два електромотора с обща мощност от над 600 к.с. 

В интериора се сблъсквате със свят на лукс и комфорт в цвят Manila Cream. Седалките са от най-фината кожа, а техният гръб е изработен от дървени панели. Четиримата пасажери са разположени в индивидуални кресла, като возещите се на втория ред седалки разполагат с интегриран хладилник и персонализирана графа с две чаши. Като оставим настрана фината, капитонирана кожа Nappa с розов приливащ пигмент и килима изработен от естествена вълна, трябва да споменем и 55-инчовата цифрова, OLED конзола, която е пренесена директно от Celestiq.  Амбиентното осветление може да се регулира в 126 различни цветове и интензитет, за да създаде персонализирана атмосфера, съобразена с вашето настроение. Висококачествена аудио система с 19 високоговорителя, част от които са интегрирани в облегалките на главите пък ви потапя в любимата ви музика, превръщайки всяко пътуване в концерт. 

В заключение можем да кажем, че интериорът на Cadillac Sollei Concept е истински шедьовър, съчетаващ в себе си комфорт, лукс, технологии и внимание към детайла. Той е място, където можете да се отпуснете, да се насладите на пътуването. Cadillac Sollei Concept е автомобил, който те кара да мечтаеш. Той е комбинация от американска мощност и италианска изтънченост, което те кара да се чувстваш като крал на пътя.



събота, 20 юли 2024 г.

Класики: Alfa Romeo TZ3 Stradale

 

Представеният през 2010 година Alfa Romeo TZ3 Stradale е по-скоро уникат, от колкото модерна класика и е произведен в 9 екземпляра. Тя се появява на бял свят благодарение на факта, че Fiat по това време е собственик на Crysler Automobiles. Резултатът е  едно съвършено безумие базирано на Dodge SRT Viper V10, сътворено от  италианските майстори на Zagato по случай 100 годишнината на Alfa Romeo. Италиански магьосници на дизайна в Zagato, са създали нещо наистина специално. Линиите са толкова чисти и елегантни, че изглеждат като скулптура, изваяна от вятъра. Предницата е агресивна, като че ли колата е готова да те захапе за гумата. А задницата... задницата е просто перфектна или поне така е изглеждала през 2010 година. 

Под тази елегантна обвивка се крие сърцето на истински звяр - двигателят на Dodge Viper. Американска мускулатура в италиански костюм. 8.4-литровият, V10-цилиндров агрегат развива мощност от 640 к.с., която те приковава към седалката и те кара да се почувстваш като супергерой. Цялата мощ се предава към задните валяци чрез 6-степенна, механична трансмисия.

Alfa Romeo TZ3 Stradale е автомобил за тези, които търсят нещо повече от просто превозно средство. Това е произведение на изкуството, което съчетава най-доброто от два свята и това се отнася и за интериора, което превръща Alfa Romeo Zagato TZ3 Stradale в произведение на изкуството.