четвъртък, 29 юли 2021 г.

Fiat Pulse е името на новият SUV на марката

 Преди близо три месеца разбрахме, че Fiat ще представи компактен SUV за пазарите в Южна Америка. Тогава марката предостави възможността на клиентите да изберат име на модела, като им предостави три варианта на име: Tulo, Pulse и Domo. След гласуване по интернет клиентите избраха името на модела да бъде - Pulse. След като стана ясно името на модела, марката разпространи изображения и на интериора, заедно с официална информация относно агрегатите, които ще намират място под предния капак. 


За задвижване базовата версия ще разчита на 1.3 литров, атмосферен, бензинов мотор с мощност 101 к.с., куплиран с 5-степенна, механична или CVT трансмисия. Над него е позициониран новият - 1.0 литров, турбо мотор с мощност 131 к.с., който може да работи и с етанол. Той ще се предлага само с 6-степенна, автоматична трансмисия, като при всички случаи задвижването ще се осъществява посредством предните колела. Fiat Pulse е изграден върху силно модифицираната платформа на Fiat Argo, като междуосието е увеличено символично с 11мм., но въпреки това корпусът е същият, но със силно променен дизайн. 


Интериорът предлага място за пет човека, като пред водача място намира цифров, 8-инчов инструментален панел, който най-вероятно ще се предлага срещу доплащане и 10.1-инчов дисплей за новата мултимедийната система на марката - Uconnect, която направи своят дебют в обновеният Fiat Toro. Продажбите на Fiat Pulse в Бразилия ще започнат в края на лятото, като цените се очакват да стартират от около 17 000 долара. 

Great Wall отново модернизира модела - Haval H9

 Great Wall освежава за пореден път своя SUV - Haval H9, като се опитва да прикрие неговата възраст и да го модернизира в съответствие с ной-новите тенденции. Представеният през 2014 година модел, бе обновен преди 3 години, но сега отново е подложен на подобрения. Външно - Н9, получава нова предна част с масивна радиаторна решетка и нов дизайн на броните. 


механиката обаче остава без промяна. Под капака място намира 2.0 литров, турбо бензинов мотор с мощност 224 к.с., куплиран серийно с 8-степенна, автоматична трансмисия  предаваща движението към четирите колела. На някои пазари извън Китай, продължават да се предлагат и версии с дизелов - 2.0 литров мотор и мощност 190 к.с. Срещу доплащане и за двете версии се предлага редуктор и блокировки на двата диференциала. 


Интериора на обновеният Haval H9 предлага нов дизайн на централната конзола, която приютява широкоекранна медийна система. Цифровият инструментален панел пред водача е с нова графика, а предните, електрически, кожени седалки са с добавена функция за обдухване. 

Wuling Zhengcheng предлага място за 9 човека

 Китайската марка представя 9-местната версия на своя MPV модел - Wuling Hong Guang, която ще носи името Zhengcheng, а на някои пазари ще се предлага като Wuling Journey. Удълженият с 43см. модел няма съществени разлики в дизайна спрямо неговата нормална версия, но разполага с плъзгащи се задни врати за по-добър достъп до интериора. Wuling Zhengcheng ще се предлага във версия с 6, 8 или 9 места разположени на три реда, като при всички случаи неговото междуосие възлиза на 3.25 метра. 

За задвижване китайският триредов MPV модел, разработен съвместно GM, разчита на 1.5-литров, турбо бензинов мотор с мощност 147 к.с., куплиран с 6-степенна, механична трансмисия предаваща движението към задните колела. 

Интериорът предлага подобаващо оборудване с кожен салон и мултимедийна система, пълен ел. пакет, климатична двузонова инсталация и възможност за различно конфигуриране на седалките. При сгъване на третият ред седалки се отваря огромно товарно пространство, което възлиза на 4882 литра. За пръв път китайските клиенти ще имат възможност да персонализират своя модел, чрез двуцветно оцветяване на каросерията, което в по-късен етап ще бъде налично и за Hong Guang и Kong Guang Plus. 


Volkswagen Taigo представен официално

 Volkswagen представи официалните снимки на новият си компактен кросоувър наречен Taigo. Моделът не е изненада, тъй като реално, това е европейската версия на предлаганият от една година в Южна Америка - Volkswagen Nivus. Европейската версия се характеризира с нова оптика на предните и задните светлини, нов дизайн на предната броня и малко по-богато оборудван интериор. 



Volkswagen Taigo ще се предлага само с бензиновите 3 и 4-цилиндрови, бензинови турбо мотори с работен обем от 1.0 и 1.5 литра и мощност съответно от 95, 110 и 150 к.с. най-маломощната версия е куплирана с 5-степенна, механична трансмисия, докато останалите модификации ще бъдат налични с 6-степенна, механична или 7-степенната - DSG. При всички случаи задвижването е само на предните колела. Дизелова версия на модела не е предвидена. 


Интериора е идентичен с този на Nivus, но серийно ще предлага цифров инструментален панел, 6.5 или 9.2-инчова инфотайнмънт система в зависимост от версията, мултифункционален волан, ел. пакет, сензорен контролен панел за климатика и пакета IQ.Drive за подпомагане на шофирането. Цените не са обявени, но продажбите на модела ще започнат от тази есен, като производството ще се осъществява в Испания. 


сряда, 28 юли 2021 г.

MG One трябва да се превърне в първият глобален модел на марката

 След няколко дни английската марка, която както знаем е собственост на SAIC, ще представи нов кросоувър модел, който би трябвало да се предлага на всички пазари. неговото име е MG One и е построен върху новата модулна платформа на концерна майка, която позволява вграждането  както на ДВГ, така и на хибридно и напълно електрически системи за задвижване. Новият модел ще се произвежда в Китай и Индия, от където ще бъдат доставяни бройките за клиентите в Европа. 

Първоначално MG One ще бъде наличен във версия с 1.5 литров, турбо бензинов мотор с мощност 181 к.с., куплиран с 6-степенна, механична или 7-степенна, двудискова трансмисия, предаващи движението изключително към предните колела. Версия 4х4, за сега не се предвижда. В по-късен етап гамата ще бъде разширена, като е потвърдена и напълно електрическа версия на модела. 

Производителят не е разпространил снимки на интериора, но най-вероятно до края на тази седмица ще станат достъпни и добавени към този пост, както с по-подробна информация. 


вторник, 27 юли 2021 г.

Спортно излъчване за Geely BinYue / Coolray

 Спортната версията на Geely Bin Yue / Coolray, не се отличава с кой знае, какви промени. Външно китайският модел е почти еднакъв с неговият клонинг в лицето на Proton X50, но с наложен значително по-агресивен външен вид и нова оптика на предните и задните LED светлини с плаващи мигачи. Новата версия на китайският SUV модел е наречена "Pro", която придава респектираща визия с допълнителни аеро елементи и четири спортни накрайника за изпускателната система. 

Моторната гама обаче е без промяна и не отговаря на спортният външен вид. Под капака място намират 3 и 4-цилиндровите, бензинови - 1.4 и 1.5 литрови турбо мотори с мощност съответно от 141, 150 и 171 к.с., които всъщност са напълно достатъчни за китайският модел. Наличните трансмисии са механична с 6 предавки или роботизирана такава, както и 7-степенна, двудискова налична обаче само за най-мощната версия за която ще се предлага и лека хибридна система. 

В интериора промените са незабележими с леко променен дизайн на някои отделни детайли. Впечатление правят по-големият екран на инфотайнмънт системата с размер от 12.3-инча, както и новият скоростен лост. На лице е амбиентно осветление с променящи се според желанието на водача цветове и възможност за двуцветен интериор. 

McLaren представя новия 765LT Spider в тираж от 765бр.

Представеният преди една година McLaren 765LT се сдобива с открита версия наречена - 765LT Spider с електрически сгъваем карбонов покрив. Знаем, че закритата версия на модела е базирана на модела - 720S и логично сега представената открита версия се уповава на - 720S Spider. Похвата е познат. Промяна на аеродинамиката, повече мощност и подлагане на строга диета. Информацията сочи, че благодарение на каросерията от композитни материали, по-тънките стъкла, липсата на климатик, радио и каквито и да било изолации McLaren 765LT Spider, тежи само с 49кг. повече от купето и е по-лек с цели 80кг. 



За задвижване моделът разчита на познатият - 4.0 литров, би-турбо, V8-цилиндров мотор с мощност 765 к.с., куплиран с 7-степенна, двудискова трансмисия. Според производителят ускорението на модела до 100 км/ч., от място става за 2.8 секунди, а максималната скорост която може да бъде достигната е 330 км/ч. 


Интериорът е идентичен с този на - 765LT, като преобладава леката кожа Алкантара, а на централната конзола е позициониран 8-инчов дисплей за инфотайнмънт системата. По желание разбира се, производителят предлага безплатно вграждане на климатична инсталация и висококачествена озвучителна система. Все пак за да притежавате една от 765-те бройки ще трябва да се разделите с минимум 382 500 долара. 

Chery с нова марка за младите клиенти

 Китайската марка подхожда по различен начин към своите по-млади клиенти, като вместо да представя нови версии предназначени за тях, предлага специално проектиран модел съобразен с техните изисквания под нова марка. Новата дъщерната марка на Chery, насочена към младите клиенти носи името Kaiyi, а първият модел е наречен - Xuanjie Pro. Това е компактен кросоувър, технически еднакъв с добре познатият Chery Tiggo 4, но със силно променен дизайн съобразен с модерните предпочитания на младите и нови клиенти на компанията. Новият модел ще се предлага с близо 10%, по-ниска цена, но същевременно ще предлага богато оборудване и модерен интериор, като реално е чисто и просто Cowin Showjet Pro с други емблеми.
 

Механиката обаче е опростена, като за задвижване моделът, продължава да разчита на познатият - 1.5 литров, атмосферен мотор от най-простата версия на своя донор, който е куплиран с 5-степенна механична трансмисия, каквато липсва при Tiggo 4. За по-претенциозните клиенти е налична и турбо версията с мощност 156 к.с., която също се предлага серийно механична трансмисия, но с шест предавки, като за нея е налична и CVT трансмисия. 

Архитектурата на интериора е идентична с тази на споменатият донор, като предлага цифров инструментален панел пред водача и мултимедия, чиито екрани са с големина от 10.2-инча. Електронният контролен панел за климатичната инсталация е заменен от конзола с физически бутони, като информацията се изписва на дисплея на мултимедията с гласов контрол. Серийното оборудване включва още: ABS, EBD, камера за заден ход със сензори за паркиране, пълен ел. пакет, круиз контрол, кожен мултифункционален волан и др.  Цените на Kaiyi Xuanjie Pro стартират от 70 539 юанаѝ, което по курса за деня прави 9 237 евро. В Европа обаче, моделът ще стъпи с цена от 22 000 евро под името Wave 3, като първата страна в която ще се предлага е Италия. 


събота, 24 юли 2021 г.

Китайците присвоиха CMP платформата на PSA и представят модела Dongeng Aeolus/Fengshen Yixuan Max

 Преди две години китайската компания Dongfeng, представи разработеният заедно с PSA, семеен седан - Aeolus Yixuan. Моделът се уповава върху модулната CMP платформа на французите, която за целта, бе доработена и разтеглена. Сега, след като китайците придобиха ноухауто върху платформата, представят своя собствена разработка базирана върху модифицираната модулна платформа на французите с името - DSMA и представят малко по-луксозна версия на седана, наречена - Aeolus Yixuan Max. Това е първият модел построен върху доработената от китайците платформа, чието заден мост разполага вече с многоточково окачване. Освен това DSMA платформата позволява вграждането на хибридни системи за задвижване, както и на нови технологии, като система за автономно шофиране от 3-то ниво. 


Новият седан е нараснал значително по размери, като сега дължината на модела възлиза на 4.8 метра, а междуосието - 2.88 метра, което го изпраща в по-горният клас. Интериорът предлага цифров инструментален панел с размер от 12.3-инча, а инфотайнмънт системата разчита на 10.2-инчов дисплей, чрез който се управляват всички функции в автомобила включително и климатичната инсталация. Оборудването, което ще бъде налично срещу доплащане включва неща като: панорамен покрив, амбиентно осветление, адаптивен автопилот, всестранни камери за наблюдение на 360 градуса и др.


Първоначално Dongfeng Aeolus Yixuan Max ще се предлага само с 1.5 литров, турбо бензинов мотор с директно впръскване на горивото и мощност от 204 к.с., куплиран с 7-степенна, двудискова трансмисия или CVT, предаващи движението към предните колела. До края на годината компанията обещава, че ще бъде налична и хибридна версия снабдена със същият мотор, куплиран с електромотор с мощност 120 к.с., задвижващ задните колела. цените на базовата версия в Китай ще започват от около 15 000 долара, като експорт за сега не се предвижда.


 

вторник, 20 юли 2021 г.

Китайският хибриден кросоувър - Enoreve ME5 е дело на бивш дизайнер от Porsche

 Китайската марка Soueast, представя своят стартъп наречен Enovate, който ще бъде отговорен за електрическите и хибридни модели на компанията. Първият модел на компанията носи името Enoreve ME5 и представлява хибриден кросоувър с модерен дизайн, дело на дизайнерът Хакан Саракоглу, който дълги години е работил за марки като Ford, Porsche и Chery. Този факт дава отговор за стилният и превликателен дизайн на новият китайски модел, който ще бъде пуснат в продажба още тази година. Реално обаче Enovate ME5 е по-нататъшното развитие на модела представен миналата година под името Enoreve ME7.

За задвижване Enoreve ME5, разчита на хибридна система с - 1.5 литров, бензинов мотор с мощност 98 к.с., който служи за генератор на батерията с капацитет от 30.6 кВтч. с помощта на която могат да бъдат изминати до 155 км., преди бензиновият мотор да се включи. Самото движение се осъществява от електромотор с мощност 204 к.с. позициониран на задният мост и задвижващ съответно задните колела. Според производителят, пробегът с напълно заредени батерия и резервоар възлиза на 1012 км., като максималната скорост, която може да бъде развита е ограничена на 160 км/ч. Литиево-йонната батерия от своя страна може да бъде заредена, чрез бързозарядна станция от 30 до 80%, за 34 минути и за 6 часа от 15 до 100%, чрез нормална зарядна станция. 

Интериорът се характеризира с 10.2-инчов дисплей за инструменталният панел пред водача и 14.8-инчов, вертикално позициониран в средата екран за инфотайнмънт системата с гласов контрол, чрез който се управляват всички функции в автомобила. серийно за модела се предлага панорамен покрив с големина над 2 кв. м., безключов достъп, система за лицево разпознаване, аудио система с 8 високоговорителя и др. Цените на Enoreve ME5 ще стартират от 23 000 долара, като за сега експорт на модела не е потвърден. Намеренията на компанията са до 2025 година да представи поне още два модела.



Porsche Macan с леки козметични промени, по-мощни агрегати и с близо 20%, по-високи цени

Тъй като следващото поколение на Porsche Macan ще бъде изцяло електрическо задвижвано и ще е построено върху изцяло нова платформа, немската марка актуализира за втори път своя компактен SUV. Промените по модела са леки. Външно предлаганият от 2013 година модел, се е сдобил с нови брони и актуализирани светлини. Цветовата гама е обогатена с нови цветове, а дизайна на джантите е променен. 


За задвижване обновеното Porsche Macan ще продължава да разчита на 2.0 литровият, турбо бензинов мотор с увеличена на 265 к.с. мощност. В средата на гамата се позиционира - 3.0 литровият, турбо мотор чиято мощност също е увеличена и сега възлиза на 380 к.с. Версията GTS, за момента ще бъде най-мощната, преди да бъде представена версията Turbo. Тя разполага с би-турбо версия на 2.9 литровият мотор, чиято мощност е увеличена с цели 60 к.с. и сега възлиза на 440 к.с., колкото е и мощността на сегашната турбо версия, което ни кара да мислим, че обновеното Macan Turbo ще разполага с близо 500 к.с. При всички случаи скоростната кутия е 7-степенната - PDK, предаваща движението към четирите колела. Времето за ускорение от 0 до 100 км/ч., на различните версии варира между 6.2 и 4.3 секунди, а максималната скорост от 232 до 272 км/ч. 


В интериора промените са съвсем леки. там виждаме нова централна конзола между предните седалки с изцяло сензорни бутони. Серийно за всички версии е наличен 10.9-инчовия дисплей за най-новата версия на инфотайнмънт системата. Системата за подпомагане на шофирането, която се предлага серийно е подсилена с асистент за поддържане лентата на движение и сензори за паркиране в предната и задната част. Неразбираем е факта, че марката иска доплащане за адаптивният автопилот и сензорите за обекти в сляпата зона на водача и системата за разпознаване на пътните знаци, които се предлагат серийно за автомобили далеч под цената на Macan. В Германия базовата базовата версия на обновеното Porsche Macan, започва от 62 917 евро, което е с надхвърля 10 000 евро от цената на настоящият модел и скача до 88 264 евро, което е пък цели 22 000 евро повече от настоящото GTS. 

понеделник, 19 юли 2021 г.

Xpeng N5 и P5 представени в Китай с цена от 25 000$

 Една от най-младите китайски компании - Xpeng, представи своя трети модел наречен просто - Р5. Това е електрически седан базиран върху платформата на Xpeng G3i, които ще се предлага и като бюджетен електрически седан под името - N5. 


За задвижване и двете версии разчитат на електромотор задвижващ предните колела, чиято мощност възлиза на 211 к.с., но за тях ще бъдат налични три типа батерии. Базовата версия ще разполага с литиево-солфатна батерия с капацитет от 56 кВтч., която трябва да осигурява автономия от 460 км. За по-скъпите версии ще е налична литиево-йонна батерия с капацитет от 66 и 71 кВтч., чиято автономия ще бъде съответно от 550 и 600 км. Трябва да припомним, че в реални условия обаче автономията дадена от производителите на електрически модели спада с близо 30-40%, което означава, че реалният пробег с едно зареждане няма да надхвърля 400 км в най-добрият случай. 


Xpeng P5 / N5 ще се  предлага с модерен интериор с 12.3-инчов, цифров инструментален панел пред водача и вертикален 15.6-инчов дисплей за инфотайнмънт системата, чрез която се управляват всички фунции на автомобила. налична ще бъде и модернизираната автономна система за шофиране от 3-то ниво снабдена с два лидара, 12 ултразвукови сензора, 5мм. радара  и 13 камери, която е разработена от Xiaomi. Естествено, така наречената бюджетна версия - N5, тази технология няма да бъде налична, но ще се предлага пакет от разнородни системи за подпомагане на шофирането. Срещу доплащане по-взискателните клиенти ще могат да поръчат и интериор от кожа, панорамен покрив и т.н. Цените на Xpeng N5 ще започват от 25 000 долара, като ще достигат до 38 000 долара за най-скъпата версия на P5.



Новото поколение на Toyota Aqua ще се предлага само в Япония

 Предлаганата от 10 години, предимно в Япония и Малайзия - Toyota Prius C / Aqua, сега получава своя наследник. Компанията за сега няма намерения да продължава да предлага хибридният модел извън границите на Япония, а това от своя страна е предпоставка за повишаване на имиджа на компактният модел. Това веднага става ясно от по-елегантният дизайн с който разполага хибридният хеч и по-висококачествените материали използвани за изработката на интериора. новото поколение е базирано върху удължена версия на платформа от Toyota Yaris


Както до сега под капака на Toyota Aqua, място ще намира 1.5 литров, 3-цилиндров, бензинов мотор куплиран с електромотор, чиято обща мощност подавана към колелата е вече близо 130 к.с. Трансмисията при всички случаи е CVT. Новост за модела е версията със задвижване на четирите колела наречено E-Four, като за целта на задният мост е позициониран маломощен електромотор с мощност от едва 6.к.с., който се включва сами при потегляне на хлъзгави настилки. Срещу доплащане клиентите ще могат да поръчат своите модели с иновативната и компактна никел-водородна, би-полярна батерия с мощност от 5Ah, която в случая замества и акумулатора. Според производителят при внимателно шофиране, водача може да бъде възнаграден с разход от 2.8л/100 км.


Интериора предлага цифров инструментален панел пред водача и серийна 10.2-инчова, мултимедийна система. На борда място намира най-новият пакет за подпомагане на шофирането, който намира място и в моделите на Lexus. Той включва системи и асистенти подпомагащи шофирането, като: адаптивен круиз контрол, асистент за поддържане движението в пътната лента, сензор за разпознаване на пътни знаци, сензор за обекти в сляпата зона на водача, активен асистент за паркиране и камера за заден ход. 

неделя, 18 юли 2021 г.

Задава се новото Audi RS3

Премиерата на новото поколение Audi RS3 наближава, но преди това имаме честта да ви представим първите снимки на модела, които за съжаление не са с най-добро качество, но такива ще бъдат добавени към този веднага, след като станат достъпни. 

Новото поколение на RS3 ще продължава да се предлага във версия хеч и седан, като за задвижване ще разчита на познатият - 2.5 литров, 5-цилиндров, турбо мотор с мощност 400 к.с., куплиран с 7-степенна, двудискова трансмисия задвижваща серийно четирите колела. Към момента информацията е оскъдна, но според официално обявените характеристики, ускорението на RS3 от 0 до 100 км/ч., ще става за 3.8 секунди, а максималната скорост ще е електронно ограничена на 250 км/ч. Срещу доплащане обаче ще се предлага пакета RS Dynamic, който ще освобождава юздите до 290 км/ч. Трансмисията при всички случаи е 7-степенна, двудискова, предаваща движението към четирите колела.


Налична за модела е настройката "RS Torque Rear Mode", която позволява контролиран дрифт, за почитателите на този стил шофиране. Керамичните спирачки също са опция. Интериора е идентичен с този на Audi S3, но предлага спортни седалки и волан, изобилие от кожа Алкантара, а графиката на 10.1-инчовият цифров, инструментален панел пред водача е променена. Цените на новото Audi RS3 в Германия ще стартират от 60 000 евро за версията Sportback и 62 800 евро за седана.