Когато стана ясно, че renault закрива марката за автомобили Samsung (R.I.P. Samsung: 1994-2024) стана ясно, че всички нейни мощности ще бъдат на разположение на новосъздаденото дружество Renault Korea, а всички налични и бъдещи модели ще се предлагат с емблемите на Renault. Renault Korea е рожба от сътрудничеството между Renault и Geely обявено преди 3 години и още тогава стана ясно, че китайските модели ще се предлагат и произвеждат в Южна Корея, но с емблемите на Renault.
След официалната премиера на първият модел разработен между Geely и Renault чието име е Renault Grand Koleos става ясно, че това не е просто дело на ребадж инженеринг. Въпреки, че реално той е базиран на Geely Xingyue L, моделът на Renault е много внимателно преработен и разполага със собствен дизайн, като реално всички панели по купето с изключение на тавана са променени или изцяло нови. Благодарение на новият дизайн, външните размери на Renault Grand Koleos леко са нараснали, но интересен факт е, че междуосието е намалено с 2.5 см., което според производителят не се отразява на вътрешното пространство. Най-вероятно Grand Koleos ще замени Renault QM6 въпреки, че първоначално двата модела ще се предлагат успоредно на пазара.
За задвижване Renault Grand Koleos ще разчита на хибридната технология от китайският си събрат, която се смята за една от най-добрите на пазара, а нейна преработена версия ще бъде налична и в бъдещите модели на Mercedes. Базовата версия на Grand Koleos обаче е оборудвана с 2.0 литров, турбо бензинов мотор с мощност 211 к.с., куплиран 7-степенна, двудискова трансмисия задвижваща предните колела. Срещу доплащане е налична и версия 4х4, оборудвана с 8-степенна, автоматична трансмисия. На върха е разположена хибридната версия E-Tech снабдена с 1.5 литров, турбо бензинов мотор и електромотор, куплирани с революционната 3-степенна, DHT трансмисия и втори електромотор разположен на задният мост, който се включва само при необходимост, но ще се предлага срещу доплащане. Общата мощност на хибридната системата възлиза на 245 к.с., като същата разполага с три режима на работа, които позволяват на Grand Koleos да се движи като конвенционален автомобил, хибриден такъв или в изцяло електрически режим при който максималната скорост е ограничена на 130 км/ч.
Интериорът на Grand Koleos е пренесен директно от моделът на Geely, което може да счита за признание за свършената работа на китайците. Grand Koleos предлага място за 5 човека, а багажното пространство възлиза на 633 литра. Пред водача и неговият спътник са позиционирани три 12.3-инчови дисплея, съответно за инструменталният панел и инфо-развлекателната система с 5G свързаност, която ще се предлага и с изкуствен интелект. Третият дисплей е предвиден за спътника на водача, който ще може да сърфира в интернет пространството по време на движение и да следи потока на стрийминг платформите. Излишно е да се съобщава, че базовото оборудване и изключително богато, а при версията Esprit Alpine практически не липсва почти нищо от това с което разполагат моделите на премиум марките.
Производството на Renault Grand Koleos ще започне в края на годината в Бусан, като цени за сега не се споменават. Освен в Южна Корея, моделът ще се предлага и в останалите страни в региона, като в близко бъдеще ще бъде наличен и на други пазари, които за сега не се съобщават.