Страници

неделя, 30 юни 2024 г.

Chery Fulwin T10 с цена от 27 500$

 

Предстоящият Chery Fulwin T10 ще бъде пуснат на пазара в Китай в края на следващия месец с цени започващи от 27 500 долара. С дължина от 4.85 метра и междуосие - 2.82 метра, Plug-in хибридният SUV модел е позициониран над Fengyun T9 въпреки, че споделя същата платформа и технология. 

За задвижване Т10 разчита на познатата от други модели на компанията хибридна система с 1.5 литра, турбо бензинов мотор с мощност 154 к.с., съчетан с електромотор който разполага с мощност от 221 к.с. и 3-степенна, DHT трансмисия. налична ще бъде и версия със задвижване на четирите колела с втори електромотор задвижващ задните колела с мощност 235 к.с. При всички случаи тяговата батерия на борда е с капацитет от 34.5 кВтч. и би трябвало да осигурява пробег в изцяло електрически режим в рамките на 210 км. Производителят съобщава, че с напълно зареден резервоар и батерия, моделът ще може да измине до 1400 км. 

Интериорът предлага място за 6 човека с индивидуални седалки и цифров панел пред водача с два 10.2-инчови дисплея. Физическите бутони на таблото реално липсват, тъй като повечето от функциите в автомобила се осъществяват чрез дисплея за инфо-развлекателната система. Амбиентното осветление разполага с набор от 256 цвята, а озвучителната система е от висок клас с 14 високоговорителя. Серийно моделът е оборудван с отваряем панорамен покрив, 10 въздушни възглавници и предни седалки с масажна и вентилираща функция, като пасажерската седалка е оборудвана дори и с подложка за отмора на краката. 


събота, 29 юни 2024 г.

Porsche Taycan с проблем в спирачната система

 След установеният проблем с батериите на Porsche Taycan, производителят отново се сблъсква с технически проблем на своят EV модел, този път свързан с неговата спирачна система. Тези дни стана ясно, че произведените между 2019 и 2024 година модели са оборудвани със спирачни маркучи на предните спирачни апарати, които не издържат на натоварването и има възможност да се спукат. За сега производителят изтегля близо 32 000 автомобила, чиито марукучи ще бъдат подновени изцяло за негова сметка. 

Акцията стартира от 16-ти август, като собствениците на засегнатите модели ще бъдат уведомени по пощата с покани за посещение в най-близкият оторизиран сервиз. тези които вече са подменили спирачните маркучи на своите автомобили ще бъдат компенсиране, а направените от тях разходи възстановени. 

Restmod: BBL R34 GT-R Skyline

 

След представянето на HWA EVO, сега феновете на рестомод автомобилите  могат да се възползват от още един класически модел от близкото минало, представен този път от японската компания Built By Legends. Тук става въпрос за възраждането на легендарният Nissan R34 Skyline GT-R. Клиентите които разполагат с подобен донор могат да бъдат сигурни, че специалистите на компанията ще обновят изцяло модела, като същевременно ще подсилят неговата конструкция и ще намалят общото тегло. Реално от предоставеният донор остава налична само клетката на купето и някои възлови детайли от окачването, а калниците, капаците, вратите и броните са заменени от такива изработени по поръчка от алуминий и въглеродни сплави.

За задвижване BBL R34 GT-R, разчита на подобрена версия на 2.6 литровият, 6-цилиндров турбо мотор, чиито работен обем е увеличена на 2.8 литра и след подобренията неговата мощност възлиза на 650 к.с. Той е куплиран с 6-степенна, механична трансмисия от Getrag, предаваща движението към четирите колела. За съжаление динамичните характеристики и максималната скорост не са оповестени, но най-вероятно стрелката на скоростомера без проблем ще достига крайната скала която сочи 320 км/ч. 

Интериорът също е изцяло нов с преработено приборно табло и изобилие на кожа алкантара. Седалките също са нови изработени карбонова конструкция, а инфотейнмънт системата разполага с нов дисплей и добавени функции които дават информация за най-бърза обиколка, натоварването което изпитва водача по време на управление и др. Процесът за пълното възстановяване и преработка на даден екземпляр предоставен от клиента, отнема близо една година и струва около 450 000 долара. Фирмата предлага възможност и за частична реставрация на даден модел и от сериите R32 и R33, която включва пълното негово разглобяване, прахово почистване и ревизия на купето, както и обновяване на интериора. 



петък, 28 юни 2024 г.

Renault Grand Koleos е първият модел резултат от сътрудничеството между Renault и Geely

Когато стана ясно, че renault закрива марката за автомобили Samsung (R.I.P. Samsung: 1994-2024) стана ясно, че всички нейни мощности ще бъдат на разположение на новосъздаденото дружество Renault Korea, а всички налични и бъдещи модели ще се предлагат с емблемите на Renault. Renault Korea е рожба от сътрудничеството между Renault и Geely обявено преди 3 години и още тогава стана ясно, че китайските модели ще се предлагат и произвеждат в Южна Корея, но с емблемите на Renault. 

След официалната премиера на първият модел разработен между Geely и Renault чието име е Renault Grand Koleos става ясно, че това не е просто дело на ребадж инженеринг. Въпреки, че реално  той е базиран на Geely Xingyue L, моделът на Renault е много внимателно преработен и разполага със собствен дизайн, като реално всички панели по купето с изключение на тавана са променени или изцяло нови. Благодарение на новият дизайн, външните размери на Renault Grand Koleos леко са нараснали, но интересен факт е, че междуосието е намалено с 2.5 см., което според производителят не се отразява на вътрешното пространство. Най-вероятно Grand Koleos ще замени Renault QM6 въпреки, че първоначално двата модела ще се предлагат успоредно на пазара.

За задвижване Renault Grand Koleos ще разчита на хибридната технология от китайският си събрат, която се смята за една от най-добрите на пазара, а нейна преработена версия ще бъде налична и в бъдещите модели на Mercedes. Базовата версия на Grand Koleos обаче е оборудвана с 2.0 литров, турбо бензинов мотор с мощност 211 к.с., куплиран 7-степенна, двудискова трансмисия задвижваща предните колела. Срещу доплащане е налична и версия 4х4, оборудвана с 8-степенна, автоматична трансмисия. На върха е разположена хибридната версия E-Tech снабдена с 1.5 литров, турбо бензинов мотор  и електромотор, куплирани с революционната 3-степенна, DHT трансмисия и втори електромотор разположен на задният мост, който се включва само при необходимост, но ще се предлага срещу доплащане. Общата мощност на хибридната системата възлиза на 245 к.с., като същата разполага с три режима на работа, които позволяват на Grand Koleos да се движи като конвенционален автомобил, хибриден такъв или в изцяло електрически режим при който максималната скорост е ограничена на 130 км/ч. 

Интериорът на Grand Koleos е пренесен директно от моделът на Geely, което може да счита за признание за свършената работа на китайците. Grand Koleos предлага място за 5 човека, а багажното пространство възлиза на 633 литра. Пред водача и неговият спътник са позиционирани три 12.3-инчови дисплея, съответно за инструменталният панел и инфо-развлекателната система с 5G свързаност, която ще се предлага и с изкуствен интелект. Третият дисплей е предвиден за спътника на водача, който ще може да сърфира в интернет пространството по време на движение и да следи потока на стрийминг платформите. Излишно е да се съобщава, че базовото оборудване и изключително богато, а при версията Esprit Alpine практически не липсва почти нищо от това с което разполагат моделите на премиум марките.


 Производството на Renault Grand Koleos ще започне в края на годината в Бусан, като цени за сега не се споменават. Освен в Южна Корея, моделът ще се предлага и в останалите страни в региона, като в близко бъдеще ще бъде наличен и на други пазари, които за сега не се съобщават. 

четвъртък, 27 юни 2024 г.

Rimac представя безпилотно такси Verne, което трябва да бъде налично в Загреб през 2026г.

 

В Дубай от 2026 година ще започнат да функционират първите летящи таксита, но Европа по подобие на Китай се насочва към услугата с безпилотните таксита и първата държава която се очертава да предлага тази услуга свободно е Хърватия. Това става благодарение на хърватската компания Rimac (Rimac NeveraBugatti и Rimac се сливат в обща компания с помощта на Porsche), която представя първото по рода си безпилотно превозно средство дело на компанията Verne, основана специално за целта от самият Mate Rimac и неговите най-близки сътрудници от Rimac Group - Марко Пейкович и Адриано Мудри. Безпилотният автомобил на компанията е представен като концепция, която е готова за серийно производство, но неговото бъдеще зависи от това дали Mate Rimac и компания ще успеят да набавят нужната инвестиция, която според запознати надхвърля 1 милиард долара. 

Новата услуга за градска мобилност, която моделът на Verne предлага ще бъде достъпна първоначално в Загреб, а до края на 2030 година трябва да я видим и в някои градове в Германия и Лондон. Моделът разчита на три ключови елемента състоящи се от напълно автономно шофиране, софтуерна платформа за управление на приложението и не на последно място специализирана инфраструктура, която за сега липсва. Марката планира във всеки град в който ще оперират нейните модели, да разположи  центрове в които превозните средства трябва да бъдат обстойно поддържани, преглеждани и почиствани от обучен персонал. 

Клиентите от своя страна ще се радват на високотехнологична обстановка по време на пътуването си, като пред тях е позициониран 43-инчов екран за забавление и информация за пътуването. Предвидено е място за двама човека, като на централната конзола между седалките е позициониран таблет от който ще се задават дестинациите за пътуване и управляват всички функции в автомобила. Като цяло марката е разработила специално приложение за поръчка на даден автомобил, от което клиентите могат да персонализират неговите настройки (осветление, температура и дори аромат) преди той да пристигне при тях. 


Hyundai Inster е бюджетен електромобил конкурент на Dacia Spring

 

Корейците представят първият си бюджетен електрически модел, който освен в Корея ще се предлага и на пазарите в Европа, Близкия изток и разбира се Азия. Неговото име е Inster и е базиран на Hyundai Casper, който явно няма да видим в Европа. Производителят не крие, че неговият модел ще се изправи директно срещу Dacia Spring и Leap T03, но все още не споменава неговите цени. Според източници близки до марката, продажбите на Hyundai Inster в Европа ще стартират от началото на 2025 година с цена под или около 20 000 евро. 

За тези пари клиентите ще получат подобаващ интериор и оборудване с два 10.2-инчови дисплея за инструментариума и инфо-развлекателната система, амбиентно осветление, пълен ел. пакет, климатик и набор от асистенти подпомагащи шофирането. Срещу доплащане клиентите могат да оборудват модела с панорамен отваряем покрив, подгряване на предните седалки които лесно могат да се превърнат в легло. 

За задвижване Hyndai Inster ще разчита на електромотор с мощност от 97 или 115 к.с., захранван от батерия с капацитет от 42 или 49 кВтч. Информацията сочи, че автономията ще варира между 300 и 355 км., което е значително по-добре от показателите на електрическата  Kia Ray, която е базирана върху същата - К1 платформа на концерна. Като бонус за модела на Hyundai може да се смята възможността за бързо зареждане на батерията с функция за двупосочен заряд, която в рамките на 30 минути може да бъде заредена от 10 до 80%. Когато това се случва при нормална станция с 11kW мощност, пълният заряд отнема 4 часа и половина. 


сряда, 26 юни 2024 г.

Фейслифт за Volkswagen Golf R и Golf R Variant



Фейслифт версията на Volkswagen Golf R, освен промененият си дизайн и интериор, разполага с по-голяма мощност, която сега възлиза на 328 к.с. Клиентите които търсят по-спортно излъчване могат да оборудват своите модели с редица карбонови елементи и ковани 19-цолови джанти, които подобряват охлаждането на спирачната система. 

За задвижване обновеният Golf R разчита на 2.0 литровият, турбо бензинов мотор с добавена мощност, куплиран с 7-сетепенната, DSG трансмисия предаваща движението към четирите колела с технология за векторизиране на въртящият момент и запазена дрифт функция. Според информацията, динамичните характеристики са подобрени минимално като сега ускорението до 100 км/ч. отнема 4.6 секунди, а максималната скорост която може да се постигне е 270 км/ч., ако сте поръчали пакета Perfomance. 

Освен новите спортни седалки, Golf R получава и 12.9-инчова инфо-развлекателна система с изкуствен интелект на борда. Инструменталният панел пред водача е с размер от 10.9-инча и разполага с G-meter функция. Стоманените педали и амбиентното осветление с 30 цвята и декоративните карбонови елементи идват в стандартното ниво на оборудване. 

Aston Martin Valiant създаден по идея на Фернандо Алонсо



Последното предложение на английската марка, чиито модели се оказаха най-дълголетните след последното проучване, носи името Valiant и видимо е базиран на Aston Martin Valour. За разлика от него, новото предложение на марката е насочена предимно за употреба на пистата, но въпреки това е напълно легален за управление по пътищата. Моделът първоначално е бил замислен като еднократна бройка поръчана от Фернандо Алонсо, но в последствие марката решава да разшири своето портфолио с тази хардкор версия, като и дава самостоятелно име. 

Aston Martin Valiant ще бъде ограничен в серия от едва 38 бройки, чиято цена ще започва от поне 2.5 млн. долара. За тази сума, собствениците получават уникален автомобил изработен с помощта на технологията от F1, ексклузивен дизайн и не на последно място емоционално изживяване по време на шофиране. Интериорът е до голяма степен пренесен директно от Valour, но централната конзола между седалките е с нов дизайн с открит механизъм на скоростният лост. Наличието на карбон е в изобилие, а спортните седалки са оборудвани с четириточкови колани. 

За задвижване Aston Martin Valiant, разчита на V12-цилиндровия, туин-турбо  5.2 литров агрегат с мощност 735 к.с., куплиран с 6-степенна, механична трансмисия предаваща движението към задните колела чрез механичен диференциал с ограничено приплъзване. Окачването е оборудвано с адаптивни амортисьори, а спирачната система разполага с карбон-керамични дискове. 

За сега производителят не е разкрил динамичните характеристики на новият си модел, но те ще станат ясни след неговата официална премиера, която ще се състои по време на Фестивала на скоростта в Гудууд. Първата бройка ще бъде доставена на Фернандо Алонсо, но това няма да стане по-рано есента на тази година. 

BMW M5 (G90) на цена от 60 евро/кг.

 

Никой не може да ни убеди, че бъдещето на автомобила е в добавеното тегло. Въпреки всички суперлативи които ще получи новото BMW M5 (G90), общото тегло на модела което възлиза на трагичните 2435 кг. са изключителен негов мину,с въпреки наличието на най-новите технологии за задвижване и подобряване на стабилността, които го правят по-скъп от еднофамилна къща с басейн. Освен всичко това, новото BMW M5 вече ще се предлага само със задвижване на четирите колела, което до голяма степен ще отблъсне още повече заклетите фенове на тази версия. 

Добрата новина до някъде е, че за разлика от своят конкурент в лицето на Mercedes, баварците не се отказаха от 4.4 литровият, V8-цилиндров twin-turbo агрегат куплиран с 8-степенна, автоматична трансмисия. Да, той разполага с Plug-in хибридна технология, която идва от BMW XM (G09) и е една от главните причини за добавеното близо 500 кг. тегло, но за сметка на това тя допринася за значително по-голяма работна мощност, която сега възлиза на 727 к.с. На борда място намира и тягова батерия с капацитет от 18.6 кВтч., която предоставя възможност за движение в изцяло електрически режим при скорост до 140 км/ч. в рамките на 69 км. Нейното зареждане обаче отнема 3 часа и 15 минути. Според информацията, ускорението до 100 км/ч. от място на новото М5 отнема 3.5 секунди, а максималната скорост при наличието на M-Drivers пакета може да достигне до 305 км/ч. Адаптивното окачване и активното управление на задните колела се предлагат серийно за новото М5.

Интериора е издържан в типичният M-стил за марката и е богато оборудван, но инфо-развлекателната система е от версията - 8.5.  Моделът идва стандартно със спортен волан и седалки, озвучителна система от Bowers & Wilkins с мощност 655W, панорамен покрив, хед-ъп дисплей и активно амбиентно осветление. Продажбите на M5 (G90) ще стартират от края на лятото и ще се предлага с цени от 144 500 евро. Следващата година се очаква да бъде представена и комби версията на модела, която ще бъде още по-тежка и скъпа. 



Новото Bentley Continental GT Speed и GT Speed Convertable с хибридна технология

 

Новото четвърто поколение на Bentley Continental GT и неговата открита версия Continental GT Convertable, бе представено официално във най-производителната си версия Speed с която марката се надява да предизвика по-голямо внимание към модела. Никои не крие, че това всъщност е подобрена версия на настоящият модел предлаган от 2017 година, но направените промени са толкова много, че без угризения четириместното купе може да бъде класифицирано като нов модел. От пръв поглед се вижда, че дизайнът е претърпял цялостна промяна, като за пръв път в историята на модела той е оборудван не с четири, а с два броя предни светлини. Най-вероятно новата стилистика ще бъде пренесена и в останалите модели на марката и няма да е запазена марка само за ексклузивните модели като Bacalar и Batur

За жалост интериорът е пренесен почти без промяна от настоящият модел, което най-вероятно в последствие ще бъде променено, тъй като взискателните клиенти надали ще останат очаровани от този факт. Съобщава се все пак, че звукоизолацията и електрическата архитектура са  подобрени, както и самото оборудване с разширеният вариант на пакета от асистенти подпомагащи шофирането. 

Не е тайна, че главният акцент на новото Bentley Contnental GT Speed и GTC Speed е под предния капак. Голямата новина е, че най-производителната версия Continental GT Convertable се разделя с емблематичният 6.0 литров, W12-цилиндров агрегат, който е заменен от 4.0 литров, би-турбо V8-ицилндров мотор оборудван с Plug-in хибридна система и интегриран в 8-степенната, автоматична трансмисия електромотор. Работната мощност доставяна към четирите колела възлиза на 782 к.с., а благодарение на тяговата батерия с капацитет от 25.9 кВтч., моделът може да измине до 81 км. в изцяло електрически режим. За да се възползвате от това обаче, батерията трябва да е напълно заредена, а времето за това отнема поне 2 часа и 45 минути. Въпреки значителното добавено тегло от 192 кг., динамичните характеристики са подобрени с 4 стотни и сега ускорението от 0 до 100 км/ч. отнема едва 3.2 секунди. Максималната скорост от 335 км/ч. е без промяна. Новото поколение на  Contnental GT разполага с ново въздушно окачване снабдено и с активни стабилизиращи щанги свързани с 400-волтовата система на хибридната инсталация. 

Продажбите на новият модел ще започнат в края на годината с цени от 278 870 евро, като в последствие се очаква да бъде представена и базовата версия с V6-цилиндров мотор, която също ще бъде оборудвана с PHEV хибридна технология. 


Volkswagen Jetta с обстоен фейслифт и нов интериор


Вместо да получат нов модел, американците ще трябва да се задоволят с нов фейслифт на един от най-евтините седани на пазара - Volkswagen Jetta. Настоящото поколение на модела се предлага от 2018 година и тъй като марката явно няма намерение да представя негов наследник го подлага на обстоен фейслифт. Новият дизайн на предната част прави седанът по-елегантен и модерен с опционалната LED светлинна лента свързваща предните светлини. Цветовата палитра предлага няколко нови цвята, а джантите са с нов дизайн. 

Седмото поколение на Volkswagen Jetta получава и изцяло нов интериор, който е пренесен директно от китайският Volkswagen Sagitar. серийно той е оборудван с 8-инчова инфо-развлекателна система с плаващ екран и гласов контрол. Пред водача място намира цифров инструментален панел с нова графика, а контрола на климатичната инсталация вече се осъществява от панел със сензорни бутони. Съобщава се, че оборудването е станало по-богато и са налични нови материали и тапицерии. Серийно за модела се предлага и подложка за безжично зареждане на телефони, както и пакета за подпомагане на шофирането IQ.Drive. 

Под капака промени няма. Там място продължават да намират 1.5 и 2.0 литровите, бензинови агрегати с мощност от 160 и 231 к.с., куплирани с 6-степенна, механична или 7-степенна, DSG трансмисия.  Спортната версия - GLI, разполага с усилена спирачна система, диференциал с ограничено приплъзване и адаптивни амортисьори. Въпреки множеството подобрения, цените на обновената Jеtta се увеличили с едва около 600 долара и сега базовата версия ще се предлага с цена от 23 220 долара. 


вторник, 25 юни 2024 г.

Официални снимки на Wuling Starlight S

 

Китайската марка публикува официални снимки на своят SUV модел наречен Starlight S, който е насочен към семейните клиенти и ще се предлага във версии BEV и PHEV. След седана Wuling Starlight, това е вторият модел позициониран върху новата платформа на марката разработено съвместно General Motors и по всичко личи, че няма да бъде последният. 

По всичко личи, че за задвижване семейният SUV ще разчита на същата технология  налична и в седан версията. Plug-in хибридният Wuling Starlight S е оборудван с 1.5 литров, бензинов мотор с мощност 107 к.с. в тандем с електромотор, чиято обща мощност възлиза на 136 к.с. Тяговата батерия на борда ще се предлага във версии от 9.5 и 20.5 кВтч., които ще предлагат възможност за изцяло електрическо движение в рамките на 43 и 90 км. Електрическата версия от своя страна ще разчита на електромотор с мощност 204 к.с., за който са предвидени батерии с капацитет от 41.9 и 54.3 кВтч., които в най-добрият случай, на книга ще доставят автономия до 500 км. Максималната скорост при всички случаи е ограничена на 150 км/ч. 

С дължина от 4.74 метра и междуосие - 2.8 метра, достъпният SUV модел предлага достатъчно място за 5 човека. Интериорът  предлага всички удобства за пътуване с два плаващи дисплея съответно за инструменталният панел и инфо-развлекателната система и ще бъде наличен в три цветови варианта. Продажбите на Wuling Starlight S в Китай ще стартират от края на лятото, като цени все още не се съобщават. 


Обновеното Audi RS Q8 отново е най-бързият SUV на ринга

 

Почти една година след обновяването на Audi Q8, марката представя и фейслифт версията на Audi RS Q8. Освен външните промени, обновената версия на RS Q8 получава и нова модификация наречена Perfomance, която разполага с най-мощният серийно произвеждан до момента мотор на Audi. Благодарение на това, Audi RS Q8 си връща и титлата за най-бърз SUV на ринга с време от 7.36.69 минути, след като му бе отнета от Porsche Cayenne Turbo GT .

Обновеното Audi RS Q8 се задвижва от 4.0 литровият, V8-цилиндров, би-турбо мотор с мощност 592 к.с., куплиран серийно с 8-степенната, автоматична трансмисия задвижваща четирите колела с механичен централен диференциал. Версията Perfomance е с увеличена до 632 к.с. мощност, която му позволява да ускори до 100 км/ч. за 3.4 секунди и да достига скорост от 280 км/ч. И двете версии разполагат с адаптивно въздушно окачване, електромеханични стабилизиращи щанги, спирачна система с предни 10 бутални апарати и серийно карбон-керамични дискове. 

Промени в интериора няма, но там място намира най-новата версия на инфотейнмънт системата MIB4, както и променена графика на цифровият инструментален панел пред водача с възможност за смяна на интерфейса. Продажбите на обновеното RS Q8 ще стартират още този месец с цени от 141 900 евро.