Никой не може да ни убеди, че бъдещето на автомобила е в добавеното тегло. Въпреки всички суперлативи които ще получи новото BMW M5 (G90), общото тегло на модела което възлиза на трагичните 2435 кг. са изключителен негов мину,с въпреки наличието на най-новите технологии за задвижване и подобряване на стабилността, които го правят по-скъп от еднофамилна къща с басейн. Освен всичко това, новото BMW M5 вече ще се предлага само със задвижване на четирите колела, което до голяма степен ще отблъсне още повече заклетите фенове на тази версия.
Добрата новина до някъде е, че за разлика от своят конкурент в лицето на Mercedes, баварците не се отказаха от 4.4 литровият, V8-цилиндров twin-turbo агрегат куплиран с 8-степенна, автоматична трансмисия. Да, той разполага с Plug-in хибридна технология, която идва от BMW XM (G09) и е една от главните причини за добавеното близо 500 кг. тегло, но за сметка на това тя допринася за значително по-голяма работна мощност, която сега възлиза на 727 к.с. На борда място намира и тягова батерия с капацитет от 18.6 кВтч., която предоставя възможност за движение в изцяло електрически режим при скорост до 140 км/ч. в рамките на 69 км. Нейното зареждане обаче отнема 3 часа и 15 минути. Според информацията, ускорението до 100 км/ч. от място на новото М5 отнема 3.5 секунди, а максималната скорост при наличието на M-Drivers пакета може да достигне до 305 км/ч. Адаптивното окачване и активното управление на задните колела се предлагат серийно за новото М5.
Интериора е издържан в типичният M-стил за марката и е богато оборудван, но инфо-развлекателната система е от версията - 8.5. Моделът идва стандартно със спортен волан и седалки, озвучителна система от Bowers & Wilkins с мощност 655W, панорамен покрив, хед-ъп дисплей и активно амбиентно осветление. Продажбите на M5 (G90) ще стартират от края на лятото и ще се предлага с цени от 144 500 евро. Следващата година се очаква да бъде представена и комби версията на модела, която ще бъде още по-тежка и скъпа.
Няма коментари:
Публикуване на коментар