понеделник, 30 декември 2024 г.

Класики: Stutz Blackhawk III

 

Американското луксозно купе Stutz Blackhawk III е ценена и твърде рядка и ценена класика, която се предлага на пазара между 1973 и 1979 година. Автомобилът е проектиран от бившият дизайнер на Stuadebaker и Chrysler - Върджил Екснер, а производството на модела се осъществява изцяло на ръка в Италия, а боята е покрита с 20 слоя лак. Годишно от работилницата  на Carrozzeria Saturn излизат между 50 и 70 автомобилът, като всеки е съобразен с предпочитанията на бъдещите собственици. Повечето от тях са продадени в САЩ и Близкия изток, но отделни бройки остават в Европа. 

Технически Stutz Blackhawk III е основан върху Pontiac Grand Prix, като от оригинала непокътнати са останали само шасито, рамата на каросерията, окачването, спирачките, предното и страничните стъкла. Дизайна е изцяло нов издържан в стилът на моделите от 30 и 40-те години. Характерен белег на Blackhawk III са хромираните лайсни описващи свободно стоящи калници характерни за моделите преди втората световна война, удължената предна част с уникална по рада си хромирана радиаторна, която мужду другото се оказва конструктивен проблем, тъй като намалява значително протока на въздух към радиатора на двигателя, което често води до неговото прегряване. Свободно стоящите предни светлини, хромираните фейк ауспуси които преминават по цялата дължина на вратите и видимото резервно купе позиционирана в багажното отделение също веднага привличат внимание към стилното купе. 

Под капака място намира преработеният 7.5 литров, V8-цилиндров атмосферен мотор на Pontiac Grand Prix с мощност 200 к.с., който в някои от версиите неговият обем достига 8.2 литра, а мощността е увеличена до 220 к.с. Всички версии са оборудвани с автоматичната трансмисия на GM - Turbo Hydra-Matic. 

Интериорът също е дело на италианските ювелири, издържан по най-високите стандарти с  наличие на британска кожа Connolly, ръчно тъкани килими и местна благородна дървесина. Стрелките на аналоговият инструментален панел пред водача, всички превключватели и лостове са минали през златна баня. Това несъмнено се отразява и на крайната цена на модела, която в повечето случаи надхвърля 40 000 долара при положение, че донорът в шоурумите струва около 5000 долара. Налична е и версия кабриолет, която според информацията е дело на външен производител в лицето на American Custom Cachworks и от него са произведени едва два екземпляра по поръчка на Елвис Пресли. В следствие на това, марката вижда възможност за печалба и предлага на своите клиенти частично кабрио тип тарга, от която са произведени 30 екземпляра. 






Няма коментари:

Публикуване на коментар