Alfa Romeo 90 е последният опит на италианската марка да преодолее кризата, преди тя да бъде погълната от FIAT. Представена през 1984 година, като наследник на Alfetta, пълноразмерният седан е замислен да се конкурира с модели като BMW 5-серия, но остарялата технология и противоречивият си дизайн дело на Bertone, правят модела значително недолюбван от феновете на марката. Поради изключително малкият си период на производство, което продължава до 1987 година са продадени едва 56 428 автомобила, като повечето голяма част от тях са предназначени за нуждите на карабинерите.
На практика Alfa 90 е обстоен фейслифт на представената през 1972 година Alfa Romeo Alfetta и въпреки силно промененият си дизайн, чиито външни елементи са над 70% изцяло нови, седанът не може да скрие своите корени. Въпреки това Alfa 90 разполага с някои модерни решения, като например активният, пластмасов преден спойлер на предната броня, който променя своята форма при висока скорост, което превръща моделът в първият в света сериен модел който разполага с активна аеродинамика. Това е и първата Alfa предлагана с ABS спирачна система. За задвижване моделът разчита на бензиновите 1.8р 2.0 и 2.5 литрови мотори с мощност между 100 и 156 к.с., куплирани с трансаксел, механична трансмисия позиционирана на задния мост и спирачни дискове разположени непосредствено непосредствена до нега. Налична е и турбо дизелова версия с 2.4 литров мотор от VM и мощност от 110 к.с.
Интериора също предлага някои модерни решения, като серийно той е с дигитално арматурно табло, а под жабката е интегриран подвижен куфар със заключващ механизъм. Оборудването е богато за времето си и включва централно заключване, четири ел. стъкла, ел. огледала, борд компютър, климатик и прогресивно серво управление на волана, което променя усилието на въртене спрямо скоростта. Всичко това води до покачване на базовата цена, която в случаят е 29 900 DM, което е точно толкова, колкото немците искат за своето BMW 520i. веднага след поглъщането та компанията от FIAT, производството на Alfa 90 е прекратено и тя е заменена от модерната Alfa 164, разработена съвместно Saab, Lancia и Fiat.