Страници

петък, 30 май 2025 г.

Новото поколение на Jeep Cherokee ще бъде един от флагманските SUV модели на марката

 Само ден след като новият изпълнителен директор на концерна Stellantis - Антонио Филоса  стъпи в длъжност, Jeep публикува първите официални снимки на новото поколение Jeep Cherokee. Моделът е на път да стане важна част от гамата на марката в Европа. Според информацията новото поколение е основано върху STLA Large платформата на концерна майка, като по този начин ще се превърне в един от флагманските модели на марката заедно с Wagoneer S. Реално този модел ще замени Jeep Grand Cherokee, поне що се отнася до пазарите в Европа. Същата платформа ще бъде налична и за наследниците  на Maserati Levante и Alfa Romeo Stelvio, които трябва да бъдат представени до 2027 година. 


За сега подробно информация относно задвижването няма, но имайки предвид че платформата позволява наличието на ДВГ, както и на EV технология, то може лесно да  предположим, че новото Cherokee ще бъде налично и с двата типа задвижване. Спекулации сочат, че базовата версия ще разчита на 6-цилиндровият - 3.0 литров, би-турбо бензинов агрегат с мощност от 420 или 510 к.с., снабден с 48-волтова хибридна технология. Изцяло електрическата версия най-вероятно ще бъде оборудвана с два електромотора с обща мощност от 600 к.с. и тягова батерия от поне 100 кВтч. 


Повече подробности, както и снимки ще станат налични след официалната премиера на модела, която ще се състои в края на тази година. 

сряда, 28 май 2025 г.

BMW изтегля 37 000 автомобила заради дефектен кабел и риск от пожар

 


Немският производител изтегля 37 430 автомобила от поради неправилно поставен кабел на 48-волтовата хибридна система. засегнатите модели са произведени между 09.2024 и 02.2025 година и включват всички превозни средства оборудвани с тази технология от моделната гама на BMW 3-series (G20)4-series (G22)5-series (G60)X3 (G45) и произвежданото в Китай -  BMW X5 Li (G05).


Засегнатият кабел осъществява връзката между стартер-генератора и акумулатора, който има склонност от прегряване и възможност от самозапалване. Марката ще информира всички собственици на засегнатите модели, които незабавно трябва да посетят фирмените сервизи, където техните превозни средства ще бъдат прегледани и при нужда, кабелът ще бъде подменен. Всички разходи се поемат от производителят. 

Lecar е бразилски стартъп който атакува пазара с два EREV хибридни модела


В свят, доминиран от утвърдени автомобилни гиганти, появата на нови играчи винаги е вълнуваща. Бразилската стартъп компания Lecar създадена през 2022 година е един от тях, който си поставя амбициозната цел да промени автомобилния пейзаж в страната, като предложи местно произведени електрически и хибридни превозни средства. В портфолиото на марката вече са налични два модела, които могат да бъдат закупен от заинтересовани клиенти в Латинска Америка, като първите бройки трябва да бъдат доставени през 2026 година. 


Първият и най-значим модел, представен от Lecar е купеобразният кросоувър 459 Hybrid. Той е обект на голям интерес, тъй като представлява първия хибриден автомобил, проектиран и произведен в Бразилия. Първоначално замислен като изцяло електрически автомобил, Lecar 459 е еволюирал до хибриден формат с удължен пробег (EREV - Extended Range Electric Vehicle), което е стратегически ход, съобразен с реалностите на инфраструктурата за зареждане в Бразилия. 


За задвижване Lecar 459 Hybrid разчита на 1.0 литров, 3-цилиндров турбо бензинов мотор който работи с етанол. Той е дело на новата марка на Geely и Renault с името HORSE и разполага с мощност от 116 к.с., като служи единствено и само за зареждане на тяговата батерия с капацитет 18.4 кВтч. Тя от своя страна захранва електромотор с мощност 165 к.с., който задвижва задните колела. Спомената автономия на модела е 1000 км., а в изцяло електрически режим той може да измине до 100 км. 


Интериорът е модерен и предлага място за 5 човека, като багажното пространство възлиза на 530 литра. Дължината на модела е 4.35 метра, а общото тегло - 1396 кг. На борда присъстват ADAS системи за подпомагане на шофирането, а пред водача място намира малък цифров инструментален панел за най-важната информация. Главен акцент обаче е 13-инчовият тъчскрийн екран от който се управляват всички функции в автомобила. Интериорът може да бъде поръчан в шест цвята, като за всеки ще може да се поръча специфичен аромат за вградената в климатичната инсталация ароматизираща система. Цените на Lecar в Бразилия ще започват от около 27 000 долара. Всички модели на марката се предлагат с 3 годишна гаранция, а батерията е с гаранция от 10 години. 


Вторият и не по-маловажен модел е пикапът Lecar Campo, който се прицелва директно срещу бестселъра на местния пазар в този сегмент - Fiat Strada. Тъй като предложението на Lecar разполага с EREV технология от сега се смята, че той ще е едни гърди напред пред италианският си конкурент. Lecar Campo ще се предлага само във версия с двойна кабина и е обещаващо допълнение към гамата на марката, проектирано да бъде "работен кон" за бразилската икономика - здрав, надежден и най-важното, електрически. Към момента, бразилският пазар на електрически пикапи е относително неразвит, което дава възможност на Lecar да бъде сред пионерите. 


Според информацията дължината на пикапа е 4.5 метра, а междуосието възлиза на 2.7 метра. Това ще бъдат ключови параметри за успеха на Campo. Очаква се да предложи конкурентна товароносимост и способност за теглене на ремарке, за да отговори на изискванията на целевата си аудитория. Товарната гондола е с обем от 900 литра, но не се споменава товароносимостта на модела. Lecar Campo използва същата платформа и задвижване от 459 Hybrid, което означава наличието на хибридна система задвижвана от етанол. 


Хибридният Geely Galaxy A7 ще може да измине над 2100 км. без нужда от зареждане


В Китай, Geely ще представи доста приятен седан наречен Galaxy A7. Според марката, това ще бъде най-икономичният седан в света, благодарение на новата Plug-in хибридната технология NordThor EM-i с която ще бъде оборудван, позната от Geely Galaxy Starship 7 . Дизайна е издържан в стилът на останалите модели от гамата на Galaxy с остри фарове свързани с LED светлинна лента. Дължината на Galaxy A7 достига 4.91 метра, а междуосието е 2.84 метра. Продажбите на хибридният седан в Китай ще започнат от това лято с цени между 13 900 и 21 000 долара. 


Снимки на интериора няма, но там трябва да очакваме табло конфигурирано с два отделни екрана, опционален HUD дисплей и най-новите технологии с които марката разполага включително и автономна система за шофиране с HD камери. В зависимост от оборудването общото тегло на Geely Galaxy A7 ще варира между 1599 и 1735 кг.


Plug-in хибридната система за задвижване е оборудвана с 1.5 литров, атмосферен мотор с мощност 110 к.с., куплиран с два електромотора и едностепенна - DHT трансмисия задвижваща предните колела. Общата мощност на системата може да достигне до 350 к.с. Производителят съобщава, че моделът може да се движи дори и когато един от задвижващите агрегати излезе от строя, независимо дали това е бензиновият или някои от електрическите. Капацитетът на тяговата батерия която ще бъде доставяна от CALB ще бъде между 19 и 29 кВтч., нf не се споменава пробегът който ще осигуряват в изцяло електрически режим.  С пълен резервоар и заредена на 100% батерия, седанът ще може да измине над 2100 км, без нужда от зареждане. 


вторник, 27 май 2025 г.

**Alpine A390 доставя адреналин благодарение на своите високоговорители

 


Alpine A390 щеше да е идеален, ако не не беше електрически. Производствената версия на Alpine A390_β Concept стана реалност за по-малко от година и сега марката си има спортен крос фастбек базиран на AMP платформата на Renault, налична в моделите Renault Scenic E-TechNissan Ariya и т.н. Това е вторият изцяло електрически модел на марката след горещия хечбек Alpine A290 и първият, който навлиза в по-голям сегмент, но без да прави компромиси с ДНК-то на Alpine за спортно удоволствие от шофирането. Визията на Alpine A390 е едновременно модерна и веднага разпознаваема като Alpine и донякъде повтаря силуетът на концепцията. Производствената версия запазва голяма част от смелите дизайнерски решения. Вместо да бъде просто поредният SUV, A390 се позиционира като спортен фастбек с кросоувър елементи,  но с по-ниска и спортна осанка, отколкото много от конкурентите му. Дали обаче ще преоткрие или по-скоро ще пренапише историята с батерии и кабели, предстои да видим.


Отличителни елементи са тънките светлинни ленти, които се простират по цялата ширина на автомобила отпред и отзад, създавайки уникален светлинен подпис. Аеродинамиката играе ключова роля, с форми, които насочват въздушния поток за оптимална ефективност и стабилност при високи скорости. Въпреки наличието на задни врати които в концептуалният модел се отваряха срещуположно, силуетът остава динамичен и елегантен, подчертавайки спортните амбиции на модела. 


Както вече споменахме, за наше съжаление сърцето на Alpine A390 бие с електрическа мощност, която все пак обещава истинско Alpine преживяване. Автомобилът се задвижва от система с три електромотора - един на предната ос и два на задната. Тази конфигурация, която марката определя като уникална в този сегмент, позволява активно разпределение на въртящият момент между задните колела. А390 ще се предлага в две версии на мощност - от 396 и 463 к.с.  Според производителят ускорението на модела от 0 до 100 км/ч,. варира между 3.9 и 4.8 секунди в зависимост от нивото на оборудване, а максималната скорост която можете да достигнете, ако имате ток е ограничена на 220 км/ч. Тези показатели, разбира се, звучат страхотно на хартия. Но нека си признаем, че цялата тази ненадмината пъргавина идва с една малка уговорка: теглото. Голямата 89 кВтч. батерия, необходима, за да се движи този фастбек повече от няколко километра (в случая между 520 и 555км.) добавя килограми, които биха накарали Alpine A110 R Ultime да се свие от ужас. Инженерите вероятно са прекарали безброй часове в опити да компенсират това, но физиката си е физика. И докато моментната тяга на електрическите мотори е впечатляваща, онази чиста, аналогова връзка с пътя, която идва от лекотата и ниската инерция, може би ще остане само спомен. Да не говорим, че ще дойде момент в който покупката на автомобил ще ни вълнува толкова, колкото тази на прахосмукачка. Водещи ще бъдат цвета и дизайна. 


Интериорът на Alpine A390 предлага комбинация от спортен дух и съвременни технологии. Очакват се висококачествени материали като алуминий, карбонови сплави и кожа, които да създадат премиум усещане. Интериорът е силно ориентиран към водача, което вероятно означава, че сте обградени от два големи екрана, 12.3-инчов за инструменти и 12-инчов вертикално разположен за инфотейнмънт система, която вероятно използва версия  на Google Maps. Физически бутони? Да, има няколко. Защото дори в 2025 г. понякога е хубаво да докоснеш нещо, което не е стъкло. От синтетичният звук обаче не можете да избягате. Онази симфония от бутала, клапани и турбини, която караше космите ви да настръхват вече я няма. За да запълнят тази звукова дупка, инженерите са внедрили..... изкуствено озвучаване в режими: Daily и Sport. Когато включите  режима "Daily" на Alpine A390 EV  ще бъдете посрещнати от звук, който Alpine описва като "по-лек и по-плавен", с "по-малко бас". Това е вероятно опит да се създаде приятна, ненатрапчива фонова мелодия за вашето пътуване до офиса или до супермаркета. При режим Sport, нещата стават по-богати на ниски честоти, които излизат от озвучителната система на Devialet . Звучи страхотно, нали? Alpine дори твърди, че този звук е произлязъл от звуковия подпис на A110, но разбира се, без да успее да възпроизведе точно звука на двигател с вътрешно горене. В крайна сметка, тези изкуствени звуци са неизбежна част от бъдещето на електрическите спортни автомобили. Искаме ли това?


Екзотични: Glickenhaus 007 LMH

 


Glickenhaus 007 LMH e  е превъплъщението на състезателния звяр в шосеен хиперкар. В света на автомобилите, където границите между пистата и пътя често се размиват, малцина дръзват да преминат тази линия толкова директно, колкото Scuderia Cameron Glickenhaus. Философията на Джим Гликенхаус е ясна: "Нека създадем състезателен автомобил, който може да се кара по улиците." Аеродинамичните елементи са все още налице, но са интегрирани по начин, който позволява да се наслаждавате на този автомобил по обществени пътища, без да се налага да сте професионален пилот. Визуално 007 LMH е далеч от другите предложения на марката 004 Stradale и 003 Stradale и своите спойлери и прекалено агресивни дифузьори, трудно може да бъде възприет от посетителите на оперета в Милано.


За сметка на това под обвивката се крие  инженерното съвършенство. За задвижване моделът разчита на 6.2 литров, V8-цилиндров агрегат с два турбо компресора, куплиран с 7-степенна, двудискова трансмисия която изпраща 1014 к.с. към задните колела. Окачването е съобразено с предназначението на автомобила и евентуалната ежедневна употреба, но вградените пневматични крикове са останали налични и можете безпроблемно да смените гумите с централни гайки на джантите, ако това се наложи. производителят не съобщава динамичните характеристики, но имайте предвид, че общото тегло не надхвърля 1500 кг.


Интериорът предлага неповторимият състезателен дух, но за по-лесен достъп до купето вратите са оборудвани с хидравлична система за отваряне и затваряне. налична е и климатична инсталация. Един от недостатъците на модела е наличието на една единствена седалка, което не позволява да споделите адреналина с друг. Воланът е компактен с нестандартна форма и разполага с всички необходими контроли на една ръка разстояние. Ще намерите дигитален инструментален панел, който може да показва всичко от времената за обиколка до данни за налягането в гумите. Марката не предвижда серийно производство, но съобщава, че все пак от този модел ще бъдат направени 24 бройки, което е директен намек за 24-чосовата надпревара на Льо Ман, от където са и корените на Glickenhaus 007 LMH.

Alfa Romeo 8C DoppiaCoda Zagato изработена само в eдна бройка

 Човек си мисли, че след толкова години италианците ще спрат да ни изненадват. Че ще се укротят, ще започнат да правят... ами, нещо скучно. Но не. Те просто не могат. И ето резултата - Alfa Romeo 8C DoppiaCoda Zagato. Това не е просто Alfa Romeo 8C. това е автомобил направен от хора, които не просто проектират коли, а създават произведения на изкуството. Но не е ли точно това, което искаме от една Alfa? Малко лудост, малко драматизъм, малко… италианска страст, която може да те подлуди, но в добрия смисъл! Тази привилегия обаче ще има само един човек, тъй като от този модел ще бъде произведена само една бройка, базирана на един от 500-те произведени автомобили 8C.


Това не е първият път, когато Alfa Romeo 8C става обект на преобразуване, но за разлика от Carrozzeria Touring Disco Volante и Carrozzeria Touring Disco Volante Spyder, предложението от Zagato се придържа по-строго към оригинала въпреки силно промененият дизайн и наличието на така наречената двойна опашка. Практично ли е? Вероятно не. Ще събира ли повече прах?  Да. Но дали изглежда. Зрелищно? Без съмнение. И ако не ви харесва, ами... италианците вероятно не ги е грижа." Тя е като скъпа, италианска обувка – не е практична, но изглежда адски добре. характерният белег за моделите на Zagato, а именно двете гърбици на покрива присъстват и тук, а всички панели на каросерията са с нов дизайн, а от оригинала са останали само предните светлини и джантите.


  Въпреки, че моделът бе представен на събитието Concorso d'Eleganza Villa d'Este, не можем да намерим ясни снимки на ръчно изработеният интериор, който се отличава от този на оригинала. Тъй като този автомобил е създаден по поръчка, голяма част от детайлите са персонализирани спрямо желанията на собственика, като наличието на щампована Алкантара издържана в лагунено синьо с жълти ивици. 


Промени в механиката не са правени. за задвижване DoppiaCoda Zagato, разчита на атмосферният V8-цилиндров, 4.7 литров мотор от Maserati с мощност 450 к.с.,  който познаваме и обичаме от 8C Competizione и когато той бъде запален цяла Италия започва да пее серенади. Няма турбокомпресори, няма хибридни системи. Просто чиста, необуздана мощност предавана към задните колела чрез 6-степенна, роботизирана скоростна кутия, която чака да бъде разгърната. Това е като да си сложиш тигър в гаража. 


Denza N8L допълва луксозната SUV гама на марката

 


Китайската марка представи по-късата версия на своят флагмански модел Denza N9, която ще носи името Denza N8L. Освен със своите размери, двуредовата версия ще се отличава от своят по-дълъг събрат с нова стилистика, която включва нов дизайн на предна част, различно оформление на долната част на вратите и ново оформление на задните светлини. 


Като цяло механиката на N8L е идентична с тази на триредовият модел. Това означава, че той разчита на Plug-in хибридна технология с 2.0 литров турбо бензинов агрегат с мощност от 204 к.с. и три електромотора. В нормален режим движението се осъществява благодарение на бензиновият мотор съчетан с електромотор с мощност 268 к.с. Когато се изисква повече мощност и сцепление в роля влизат двата електромотора позиционирани на задния мост с обща мощност от 482 к.с. Общата мощност на системата е малко по-малка от тази на N9 и възлиза на 751 к.с., а благодарение на тяговата батерия с капацитет от 46.9 кВтч., моделът ще може да измине до 170 км. в изцяло електрически режим. Батерията поддържа двупосочно зареждане и от 20 до 80% ще може да се зарежда чрез бързозарядна станция в рамките на 30 минути. Според данните предоставени от производителят, максималната скорост на модела е 220 км., ускорението от 0 до 100 км/ч. е под 3 секунди, а средният разход на горива се движи в рамките на 7л/100км. 

Дължината на Denza N8L възлиза на 5.22 метра с междуосие от 3.08 метра, което осигурява завидно вътрешно пространство. Благодарение на управляемият заден мост хибридният колос притежава маневреност сравнимd с тази на компактен хеч модел. Официалните снимки на интериорd все още не са разпространени, но там се очаква стандартен 15.6-инчов дисплей за инфо-развлекателната система и 12.3-инчов цифров инструментален панел пред водача. Срещу доплащане ще бъде наличен HUD дисплей, както и допълнителен екран за спътника на водача. Познавайки китайците, няма да бъдат забравени и пътниците на втория ред седалки, които ще могат да се забавляват по време на път чрез интегриран в тавана прибиращ се екран. Климатичната инсталация е четиризонова, а за интелигентното шофиране се грижи автономната система DiPilot 300, която поддържа автономия от ниво 2+ и 3. Тя работи посредством Lidar технология, която взима информация и от навигацията. Специално внимание се обръща на опционалната площадка за  излитане и кацане на дронове монтирана на тавана, която поддържа безжично зареждане за най-масовите дрон системи предпочитани от китайците. 

неделя, 25 май 2025 г.

Екзотични: Bovensiepen Zagato

 


На бреговете на живописното езеро Комо, където историята, изкуството и автомобилната елегантност се преплитат в Concorso d’Eleganza Villa d’Este, традиционно ставаме свидетели на изключителни екземпляри, които малцина, успяват да видят на живо по пътищата. Една от тях е рожба на най-интригуващите сътрудничества между германска инженерна прецизност и италианска дизайнерска страст и се вписва идеално в атмосферата на това престижно събитие. Нейното име е Bovensiepen Zagato и е дело на създателите на Alpina, които преди няколко години продадоха на BMW успешното тунинг ателие. 


Първото тяхно творение е базирано на BMW M4 Cabrio (G83), но разполага с фиксиран покрив и както издава името е проектирано с помощта на Zagato. Създаването на Bovensiepen Zagato е резултат от колаборация между две компании с богата история и уникална философия. Веднага прави впечатление един от най-разпознаваемите елементи на дизайна на Zagato, а именно двете изпъкналости на покрива, наподобяващи балони, не само добавят уникален визуален акцент, но и имат функционално значение - осигуряват допълнително пространство за главите на водача и пътника, дори когато носят каски. Дизайна като цяло е силно променен и само при по-внимателно взиране могат да се забележат основите на кабриолета. Дали крайният резултат ще се хареса на всички е под въпрос, но така или иначе Bovensiepen Zagato е за хората които искат да бъдат забелязани, без да се интересуват от мнението на хора които карат Tesla. Излишно е да се споменава, че всеки детайл е изработен с изключително внимание. От специфичните 20-цолови джанти до индивидуалните интериорни акценти, всичко е създадено, за да подчертае уникалността и ексклузивността на автомобила.


Ако си мислите, че акцента е предимно дизайна на екстериора, то погледнете какво се случва под под предния капак. Там място намира познатият 3.0 литров, 6-цилиндров мотор с две турбини, чиято мощност обаче е нараснала до колосалните 611 к.с. Честно казано, собствениците на Bovensiepen Zagato на дали ще открият разлика със донора, тъй като общото тегло възлиза на 1895 кг. Производителят съобщава, че ускорението на модела от 0 до 100 км/ч. отнема 3.3 секунди, което е все пак с 0.4 секунди по-бързо от модела на BMW. Обявената максимална скорост е над 300 км/ч. Нищо не се споменава за трансмисията и задвижването, но става ясно, че изпускателната система е дело на Akrapovic, а окачването е с амортисьори от Bilstein.


 Интериорът е мястото, където философията на Bovensiepen за луксозен комфорт и спортна елегантност се преплита с уникалния почерк на италианското дизайнерско ателие Zagato и е обсипан с първокласни материали. Кожата е в нюанси, които допълват външния цвят и е използвана за таблото, вратите и централната конзола. Карбоновите елементи, които са в основата на олекотената каросерия, намират своето отражение и в интериора под формата на декоративни елементи по таблото, централната конзола и вратите, създавайки спортна и високотехнологична атмосфера. цени не се споменават, а производителят съобщава, че първите бройки които ще пристигнат до своите собственици ще са готови не по-рано от пролетта на 2026 година. 



събота, 24 май 2025 г.

BMW M2 CS (G87) е перлата на Concorso d’Eleganza Villa d’Este


 Всяка година, бреговете на езерото Комо в Италия стават сцена на едно от най-престижните събития в автомобилния свят - Concorso d’Eleganza Villa d’Este. Тук, сред класически автомобилни шедьоври и футуристични концепции, BMW традиционно прави впечатляващи представяния. Тази година, погледите бяха приковани към едно изключително попълнение в семейството на М - новото BMW M2 CS. Представянето на новото M2 CS, успоредно с BMW Speedtop на това емблематично събитие подчертава неговата уникалност и позициониране не просто като поредния спортен модел, а като бъдеща класика, родена да бъде желана и ценена от ентусиастите. Най-характерната черта на новото M2 CS, несъмнено е така наречената "патешка опашка" интегрирана  в капака на багажника, който също е изграден от карбон. 


 Версията CS традиционно включва агресивно олекотяване.  Широкото използване на въглеродни сплави за елементи като покрив, преден сплитер, заден дифузьор и огледала не само намалява общото тегло на автомобила, но и понижава центъра на тежестта, подобрявайки динамиката и пътното поведение. Под капака на M2 CS (G87), място намира 3.0 литровият, 6-цилинидров турбо мотор, чиято мощност тук е увеличена до 530 к.с. Той е куплиран серийно с 8-степенна, автоматична трансмисия която предава движението само към задните колела. Според информацията, ускорението от 0 до 100 км/ч. става за 3.7 секунди, а максималната скорост е електронно ограничена на 303 км/ч. 


Новото BMW M2 CS е не просто още един спортен автомобил; то е декларация за намерения, шедьовър на инженерството и обещание за несравнимо удоволствие на пътя и на пистата. Неговото присъствие на Villa d’Este е доказателство за специалния му статус. Изборът на Concorso d’Eleganza Villa d’Este за представянето на M2 CS не е случаен. Това събитие е празник на автомобилното изкуство и инженерство. Представяйки M2 CS тук, BMW изпраща ясно послание: този автомобил не е просто бърз, а произведение на инженерно изкуство, което ще бъде ценено от колекционери и ентусиасти по целия свят. Той е мост между традициите и бъдещето на високопроизводителните автомобили, носейки наследството на BMW M и демонстрирайки ангажимента на марката към чистата радост от шофирането.


Jetta VS8 ще бъде представена официално в края на тази година

 Бюджетната марка на VW в Китай, ще представи върховият си SUV модел наречен Jetta VS8. Той е основан върху платформата на Jetta VS7, но ще разполага с напълно различен дизайн издържан в най-новият стил на марката. Това ще помогне на Jetta да се дистанцира от VW, като за в бъдеще трябва да поеме по свой път въпреки, че ще продължава да разчита до голяма степен на немската технология. 


Дължината на новият модел е 4.62 метра, а междуосието възлиза на 2.63 метра. Снимки на интериора няма, но той ще предлага място за 5 човека и най-вероятно табло с два отделни екрана за инструменталният панел и съответно за мултимедийната система чиито размер ще варира между 8 и 12-инча. 


Под капака на Jetta VS8 място намира 1.4 литровият, TSI агрегат с мощност 150 к.с., съчетан серийно с 6-степенна, автоматична трансмисия. За сега няма информация дали за този модел ще се предлага задвижването на четирите колела, но това ще стане ясно след официалната премиера на модела, която ще се състои в края на годината. 

BMW Speedtop ще бъде произведен в лимитирана серия от 70 автомобила

 


Този уикенд по време на събитието Concorso d'Elegaza Volla d'Este, немската марка представя концепцията BMW Speedtop; По подобие на BMW Skytop Concept и този модел е базиран на BMW 8-series, но сега каросерията е издържана в стилът Shooting Break. това, че моделът е обявен като концепция както бе и с Skytop, не означава, че няма да видим ограничена серия от него в производство. Ако BMW Skytop ще бъде произведен в 50 лимитирани бройки, то концепцията която виждаме днес ще намери 70 собственици, които са готови да отворят банковите си сметки. За съжаление обаче не по-малко интересното BMW Concept Touring Coupe, няма да има тази съдба. 


Отговорен за BMW Speedtop е дизайнерът Adrian van Hooydonk, който е успял да създаде модерен прочит на позабравеният Shooting Brake. Този тип каросерия предлага елегантността на купето, но с повишена практичност и уникален визуален подпис, който я отличава от конвенционалните комбита или хечбеци. Тя произлиза от Англия и се отнася за автомобили, използвани за ловни излети в миналото, където "brake" се е наричало превозното средство за транспортиране на ловци и тяхната екипировка. 


Интериорът на BMW Speedtop предлага място за двама, но с допълнително място за багаж. Висококачествени материали и модерните технологии са ключовите характеристики тук, като наблюдаваме наличието на висококачествената кожа Sundown Maroon и Moonstone White. Други акценти са кристалният скоростен лост и централната конзола между седалките, която в задната си част се издига към задното стъкло. марката обещава, че желаещите да притежават този модел ще имат голям избор за персонализация, което означава още десетки хиляди евро към цената която за сега остава в тайна.


За задвижване и тук е налична най-мощната версия на 4.4 литровият, V8-цилиндров мотор с който марката разполага в момента. Това е версията която намира място в BMW M8 с мощност от 617 к.с. и е съчетан с 8-степенна, автоматична трансмисия предаваща движението към четирите колела. 




петък, 23 май 2025 г.

Geely Galaxy S9 представен официално в Милано


 На специално събитие и то не къде да е, ами в Милано, китайската марка представи своят нов флагмански SUV модел наречен Galaxy M9. Това е производствената версия на концепцията Geely Galaxy Starschip, която видяхме миналата година, но както се досещате серийният модел няма много общо с нея. По обясними причини дизайна е смекчен значително и е загубил част от атрактивните детайли, като отварящите се тип "чайка" врати например и футуристичният си интериор. Като цяло обаче се запазват линиите на концептуалният модел. 


За задвижване Geely Galaxy S9 ще разчита на най-новата хибридна технология на марката thor EM-P, за която не се споменава много, но се знае, че с пълен резервоар и заредена батерия, триредовият SUV ще може да изминава над 1500 км. без нужда от зареждане. Знае се още, че моделът се основава върху GEA платформата на компанията, а окачването с настройки от инженерите на Lotus се управлява от изкуствен интелект. Като цяло той е отговорен и за работата на всички системи в автомобила. Съобщава се, че ускорението от 0 до 100 км/ч. става за 4.5 секунди, а средният разход на гориво е в рамките на 4.8л/100км. 


С дължина от 5.2 метра, интериорът предлага пътническо пространство с дължина от 3.7 и височина 1.3 метра. Трите реда седалки в конфигурация 2+2+2 места са оборудвани със самостоятелни кресла с подгряване, масаж и вентилация, а срещу доплащане за пътниците на втория и третия ред седалки е предвиден интегриран в тавана екран. Пред водача е позициониран скромен цифров инструментален панел, но главният акцент е 30-инчовият екран за инфо-развлекателната система с гласов асистент. На борда място ще намира и автономната система за шофиране G-Pilot, която предоставя автономия от ниво 2+ и 3. Продажбите на Geely Galaxy S9 в Китай ще стартират от това лято с цени между 30 и 45 000 долара и ще се изправи като директен конкурент срещу AITO M9Deepal S09 и Li Auto L9. При всички случаи, моделът ще се предлага и в Европа, но за сега цена не се съобщава.