Alpine A390 щеше да е идеален, ако не не беше електрически. Производствената версия на Alpine A390_β Concept стана реалност за по-малко от година и сега марката си има спортен крос фастбек базиран на AMP платформата на Renault, налична в моделите Renault Scenic E-Tech, Nissan Ariya и т.н. Това е вторият изцяло електрически модел на марката след горещия хечбек Alpine A290 и първият, който навлиза в по-голям сегмент, но без да прави компромиси с ДНК-то на Alpine за спортно удоволствие от шофирането. Визията на Alpine A390 е едновременно модерна и веднага разпознаваема като Alpine и донякъде повтаря силуетът на концепцията. Производствената версия запазва голяма част от смелите дизайнерски решения. Вместо да бъде просто поредният SUV, A390 се позиционира като спортен фастбек с кросоувър елементи, но с по-ниска и спортна осанка, отколкото много от конкурентите му. Дали обаче ще преоткрие или по-скоро ще пренапише историята с батерии и кабели, предстои да видим.
Отличителни елементи са тънките светлинни ленти, които се простират по цялата ширина на автомобила отпред и отзад, създавайки уникален светлинен подпис. Аеродинамиката играе ключова роля, с форми, които насочват въздушния поток за оптимална ефективност и стабилност при високи скорости. Въпреки наличието на задни врати които в концептуалният модел се отваряха срещуположно, силуетът остава динамичен и елегантен, подчертавайки спортните амбиции на модела.
Както вече споменахме, за наше съжаление сърцето на Alpine A390 бие с електрическа мощност, която все пак обещава истинско Alpine преживяване. Автомобилът се задвижва от система с три електромотора - един на предната ос и два на задната. Тази конфигурация, която марката определя като уникална в този сегмент, позволява активно разпределение на въртящият момент между задните колела. А390 ще се предлага в две версии на мощност - от 396 и 463 к.с. Според производителят ускорението на модела от 0 до 100 км/ч,. варира между 3.9 и 4.8 секунди в зависимост от нивото на оборудване, а максималната скорост която можете да достигнете, ако имате ток е ограничена на 220 км/ч. Тези показатели, разбира се, звучат страхотно на хартия. Но нека си признаем, че цялата тази ненадмината пъргавина идва с една малка уговорка: теглото. Голямата 89 кВтч. батерия, необходима, за да се движи този фастбек повече от няколко километра (в случая между 520 и 555км.) добавя килограми, които биха накарали Alpine A110 R Ultime да се свие от ужас. Инженерите вероятно са прекарали безброй часове в опити да компенсират това, но физиката си е физика. И докато моментната тяга на електрическите мотори е впечатляваща, онази чиста, аналогова връзка с пътя, която идва от лекотата и ниската инерция, може би ще остане само спомен. Да не говорим, че ще дойде момент в който покупката на автомобил ще ни вълнува толкова, колкото тази на прахосмукачка. Водещи ще бъдат цвета и дизайна.
Интериорът на Alpine A390 предлага комбинация от спортен дух и съвременни технологии. Очакват се висококачествени материали като алуминий, карбонови сплави и кожа, които да създадат премиум усещане. Интериорът е силно ориентиран към водача, което вероятно означава, че сте обградени от два големи екрана, 12.3-инчов за инструменти и 12-инчов вертикално разположен за инфотейнмънт система, която вероятно използва версия на Google Maps. Физически бутони? Да, има няколко. Защото дори в 2025 г. понякога е хубаво да докоснеш нещо, което не е стъкло. От синтетичният звук обаче не можете да избягате. Онази симфония от бутала, клапани и турбини, която караше космите ви да настръхват вече я няма. За да запълнят тази звукова дупка, инженерите са внедрили..... изкуствено озвучаване в режими: Daily и Sport. Когато включите режима "Daily" на Alpine A390 EV ще бъдете посрещнати от звук, който Alpine описва като "по-лек и по-плавен", с "по-малко бас". Това е вероятно опит да се създаде приятна, ненатрапчива фонова мелодия за вашето пътуване до офиса или до супермаркета. При режим Sport, нещата стават по-богати на ниски честоти, които излизат от озвучителната система на Devialet . Звучи страхотно, нали? Alpine дори твърди, че този звук е произлязъл от звуковия подпис на A110, но разбира се, без да успее да възпроизведе точно звука на двигател с вътрешно горене. В крайна сметка, тези изкуствени звуци са неизбежна част от бъдещето на електрическите спортни автомобили. Искаме ли това?
Няма коментари:
Публикуване на коментар