Човек си мисли, че след толкова години италианците ще спрат да ни изненадват. Че ще се укротят, ще започнат да правят... ами, нещо скучно. Но не. Те просто не могат. И ето резултата - Alfa Romeo 8C DoppiaCoda Zagato. Това не е просто Alfa Romeo 8C. това е автомобил направен от хора, които не просто проектират коли, а създават произведения на изкуството. Но не е ли точно това, което искаме от една Alfa? Малко лудост, малко драматизъм, малко… италианска страст, която може да те подлуди, но в добрия смисъл! Тази привилегия обаче ще има само един човек, тъй като от този модел ще бъде произведена само една бройка, базирана на един от 500-те произведени автомобили 8C.
Това не е първият път, когато Alfa Romeo 8C става обект на преобразуване, но за разлика от Carrozzeria Touring Disco Volante и Carrozzeria Touring Disco Volante Spyder, предложението от Zagato се придържа по-строго към оригинала въпреки силно промененият дизайн и наличието на така наречената двойна опашка. Практично ли е? Вероятно не. Ще събира ли повече прах? Да. Но дали изглежда. Зрелищно? Без съмнение. И ако не ви харесва, ами... италианците вероятно не ги е грижа." Тя е като скъпа, италианска обувка – не е практична, но изглежда адски добре. характерният белег за моделите на Zagato, а именно двете гърбици на покрива присъстват и тук, а всички панели на каросерията са с нов дизайн, а от оригинала са останали само предните светлини и джантите.
Въпреки, че моделът бе представен на събитието Concorso d'Eleganza Villa d'Este, не можем да намерим ясни снимки на ръчно изработеният интериор, който се отличава от този на оригинала. Тъй като този автомобил е създаден по поръчка, голяма част от детайлите са персонализирани спрямо желанията на собственика, като наличието на щампована Алкантара издържана в лагунено синьо с жълти ивици.
Промени в механиката не са правени. за задвижване DoppiaCoda Zagato, разчита на атмосферният V8-цилиндров, 4.7 литров мотор от Maserati с мощност 450 к.с., който познаваме и обичаме от 8C Competizione и когато той бъде запален цяла Италия започва да пее серенади. Няма турбокомпресори, няма хибридни системи. Просто чиста, необуздана мощност предавана към задните колела чрез 6-степенна, роботизирана скоростна кутия, която чака да бъде разгърната. Това е като да си сложиш тигър в гаража.
Няма коментари:
Публикуване на коментар