вторник, 27 май 2025 г.

Alfa Romeo 8C DoppiaCoda Zagato изработена само в eдна бройка

 Човек си мисли, че след толкова години италианците ще спрат да ни изненадват. Че ще се укротят, ще започнат да правят... ами, нещо скучно. Но не. Те просто не могат. И ето резултата - Alfa Romeo 8C DoppiaCoda Zagato. Това не е просто Alfa Romeo 8C. това е автомобил направен от хора, които не просто проектират коли, а създават произведения на изкуството. Но не е ли точно това, което искаме от една Alfa? Малко лудост, малко драматизъм, малко… италианска страст, която може да те подлуди, но в добрия смисъл! Тази привилегия обаче ще има само един човек, тъй като от този модел ще бъде произведена само една бройка, базирана на един от 500-те произведени автомобили 8C.


Това не е първият път, когато Alfa Romeo 8C става обект на преобразуване, но за разлика от Carrozzeria Touring Disco Volante и Carrozzeria Touring Disco Volante Spyder, предложението от Zagato се придържа по-строго към оригинала въпреки силно промененият дизайн и наличието на така наречената двойна опашка. Практично ли е? Вероятно не. Ще събира ли повече прах?  Да. Но дали изглежда. Зрелищно? Без съмнение. И ако не ви харесва, ами... италианците вероятно не ги е грижа." Тя е като скъпа, италианска обувка – не е практична, но изглежда адски добре. характерният белег за моделите на Zagato, а именно двете гърбици на покрива присъстват и тук, а всички панели на каросерията са с нов дизайн, а от оригинала са останали само предните светлини и джантите.


  Въпреки, че моделът бе представен на събитието Concorso d'Eleganza Villa d'Este, не можем да намерим ясни снимки на ръчно изработеният интериор, който се отличава от този на оригинала. Тъй като този автомобил е създаден по поръчка, голяма част от детайлите са персонализирани спрямо желанията на собственика, като наличието на щампована Алкантара издържана в лагунено синьо с жълти ивици. 


Промени в механиката не са правени. за задвижване DoppiaCoda Zagato, разчита на атмосферният V8-цилиндров, 4.7 литров мотор от Maserati с мощност 450 к.с.,  който познаваме и обичаме от 8C Competizione и когато той бъде запален цяла Италия започва да пее серенади. Няма турбокомпресори, няма хибридни системи. Просто чиста, необуздана мощност предавана към задните колела чрез 6-степенна, роботизирана скоростна кутия, която чака да бъде разгърната. Това е като да си сложиш тигър в гаража. 


Няма коментари:

Публикуване на коментар