вторник, 17 октомври 2023 г.

Новият Citroen C3 се изправя срещу Dacia

 Stellantis спазва обещанието си и става първият производител, който ще предложи на пазара пълноразмерен електрически задвижван модел с цена под 20 000 евро. Това става ясно след представянето на новото поколение Citroen C3, чиято електрическа версия e-C3 ще стартира с цена от 19 990 евро. Първоначално обаче, е-С3 ще бъде наличен в по-скъпата си модификация, чиято цена ще започва от 23 300 евро. Добрата новина е, че новият С3 ще се предлага и с конвенционално задвижване, като конкурент на Dacia Sandero. Това става възможно благодарение на факта, че новият С3 използва CMP платформата на PSA, която е разработена съвместно Dongfeng през 2014 година. 

Като цяло моделът е идентичен с представеният в Индия и Южна Америка, преди две години - Citroen C3. Видимо европейският модел притежава променен дизайн със светлинен почерк на предните светлини вдъхновени от тези в концепцията Citroen Oli Concept, но за жалост от нея е взето само това, ако изключим Новото лого на Citroen, което виждаме за първи път в сериен модел. 

Интериора също е съобразен с вкуса на европейските клиенти и е издържан в триредов стил на подредба. Най-важната информация за водача се прожектира на малък хедъп дисплей интегриран в таблото, а инфотайнмънт системата е оборудвана с 10.2-инчов, свободностоящ тъчскрийн дисплей. Климатичната инсталация се управлява чрез физически бутони, което явно е направено с оглед понижаване на разходите, но това по нищо не личи от качеството на материалите. Производителят гарантира, че вътрешното пространство е по-голямо от това на предходното поколение, а багажното пространство възлиза на 310 литра. За добрият комфорт на возене се грижат и седалките с добавена пяна. До 2025 година се очаква и 7-местна версия, която ще бъде базирана на представеният по-рано тази година в Индия - Citroen C3 Aircross.

За сега от Citroen разпространяват само информация за задвижването на изцяло електрическата версия. Тя се задвижва от електромотор с мощност 113 к.с., задвижващ предните колела и тягова батерия с капацитет от 44 кВтч. Тя ще има възможност да се зарежда и чрез бързозарядна станция, като от 20 до 80%, времето за зареждане няма да отнема повече от 30 минути. Посочената автономия е 320 км., като за целта максималната скорост е ограничена на 135 км/ч.както стана ясно в по-късен етап ще бъде налична и версия с по-маломощна батерия и пробег до 200 км., а до края на следващата година ще бъде представена и версията с ДВГ, която ще разчита на 1.0 или 1.2 литров, турбо бензинов мотор. Производството на новият С3 ще се осъществява в Словакия. 


Няма коментари:

Публикуване на коментар