понеделник, 1 септември 2025 г.

Фейслифт за Toyota Aqua

 


Toyota са решиха да обновят своята Aqua. Явно са решили, че светът има нужда от още един т хибриден автомобил, който изглежда… ами, като хибриден автомобил.. Една от новите черти е нещо, което наричат "hammerhead" дизайн. Което, ако питате нас, е просто поредната измислица на маркетинг отдела. Сложили са тънки LED фарове, които правят модела да изглежда като малък Prius. Като че ли това е най-важното нещо. Но, има и нещо по-странно. Има LED .лента между фаровете, която бе характерна за електрическите модели и тези предлагани в Китай.  

Към момента не разполагаме с подробна информация за обновеният модел, но от марката казват, че той притежава нещо, което наричат "Smooth Stop Control". Звучи като нещо, което бихте сложили на влак. Тази система уж контролира спирачките, за да не се гмурка предницата на колата, когато спирате. Тя била "внедрена за първи път" в луксозната Century SUV. Разбира се. Защото единственото, от което се нуждаете в един малък автомобил, е система за спиране, която предотвратява прекомерното провисване на предната част. Тази технология, била лесна за внедряване в луксозни автомобили с по-дълга база. Но сега, о, чудо! Вече може да се слага и в "компактни" автомобили. Разбира се, има и система за безопасност, наречена Toyota Safety Sense. Тя може да осигури помощ при управление и забавяне в случаи на внезапно появили се пияни пешеходци. Ако сте един от онези хора, които обичат да гледат повече цифри, докато управлявате, ще се радвате да научите, че дисплеят с уредите е станал... по-голям. Да, наистина. Увеличили са го от 4,2 инча на 7-инча. За да си представите колко е това, помислете за един много раздут смартфон. Това означава, че може да видите повече информация, без да се налага да примижавате и да рискувате да влезете в канавката. 


За задвижване хибридният модел продължава да разчита на 3-цилиндровия, 1.5 литров мотор с мощност 91 к.с. и електромотор с мощност 80 к.с., които доставят работна мощност от 130 к.с. Всичко това се предава към колелата чрез CVT трансмисия, като е налична и версия със задвижване на четирите колела и наличие на втори електромотор позициониран на задния мост. Тяговата батерия осигурява движение в изцяло електрически режим в рамките на 50 км. 

Новата Kia Stonic или как една Kia изглежда по-скъпа, отколкото е

 


Kia представиха новия Stonic и, по дяволите, изглежда, че са се постарали. Знаете ли, обикновено когато някоя компания каже, че "предефинира" даден сегмент, това означава, че са сложили нов капак на кутията с предпазители и са го нарекли "иновация". Но тук, изглежда, не е така, въпреки, че на прав поглед колата изглежда като старата, но с променен дизайн на предната и задната част. Kia наистина са се постарали! Новият-стар Stonic е с доста освежен дизайн. Предната част вече е с онези характерни за Kia светлини със звездна карта, които му придават доста по-модерен вид. Решетката е по-остра и структурирана, а бронята - доста по-впечатляваща. Отзад също има промени - преработен заден капак и по-изчистен профил на бронята. Всичко това му придава доста по-динамичен и зрял вид. Джантите също са нови, с опции за 16 и 17-цола алуминиеви. Особено GT-Line вариантът, който е с 17-цлови джанти, изглежда доста агресивно. Дори цветовете са нови. Един вид, вече можеш да избереш цвят, който е по-интересен от бялото и черното.

Вътре си е модерно. Два свързани 12.3-инчови екрана. Един, който е за инструментариума, и още един, който е за инфо-развлекателната система. Вместо традиционните копчета за климатика, имаш малък 5-инчов сензорен дисплей, който видяхме за първи път в електрическата Kia EV9. Просто докосваш екрана и всичко се променя. А защо да натискаш бутони, когато можеш да плъзгаш пръсти по екран? Има и USB-C портове, безжично зареждане за телефони, амбиентно осветление. Всичко, което да те накара да се чувстваш като в премиум кола, но без да плащаш като за премиум кола. И защо да носиш ключове, когато можеш да използваш телефона си? Новият Stonic има функцията "Дигитален ключ", която ти позволява да отключваш и стартираш колата със смартфона си. Което е доста готино. Колата има толкова много системи за безопасност, че е почти невъзможно да се блъснеш. Система за предотвратяване на сблъсък в мъртва зона, система за избягване на челен сблъсък, круиз контрол, който се настройва според завоите. Дори има система, която те държи в центъра на лентата. С други думи, колата прави почти всичко вместо теб.


Под капака за съжаление наблюдаваме само анемичния, 3-цилиндров 1.0 литров турбо мотор с директно впръскване, който се предлага и с 48-волтова лека хибридна система. В единия случай мощността е 101 к.с., а в другия -  116 к.с. Можеш да си избереш и между 6-степенна ръчна скоростна кутия и 7-степенна с двоен съединител. Един вид, дава ти свободата да си избереш как точно да се забавляваш. Така че, ако търсите компактен градски кросоувър, който е удобен, пълен с технологии и изглежда доста добре, то новият Kia Stonic  може да е това, което търсите. И изглежда, че е повече от фейслифт.