След фиаското с последните модели, баварците най-накрая преоткриха себе си с новото поколение на BMW 5-series (G60). Осмото поколение на престижният седан е и най-значимото в историята на модела, тъй като ще направи прехода към електрическата ера на компанията. Дизайна също е впечатляващ с най-подходящият размер на бъбреците, който би трябвало да обедини привържениците и противниците на последните модели на марката, които явно сондираха мнението на феновете с различен по размер "бъбреци". Новото поколение е базирано върху CLAR платформата на марката, която позволява наличието на задвижване с ДВГ или изцяло електрическо за - i5.
За задвижване базовата версия на BMW 5-series ще разчита на 4-цилиндров, турбо бензинов мотор с работен обем от 2 литра и мощност 258 к.с. Той е оборудван с лека хибридна система, която работи под напрежение от 48V. Същата лека хибридна система ще бъде налична и за 6-цилиндровата модификация с 3.0 литров, турбо мотор и мощност 380 к.с. При всички случаи трансмисията е 8-степенна, автоматична, задвижваща задните колела. Системата за задвижване на четирите колела xDrive е опционална и серийна за 6-цилиндровата версия.
BMW i5 ще бъде налично и съответно с един или два електромотора. BMW i5 eDrive40 разполага с електромотор на задния мост с мощност 340 к.с., които ускоряват седана до 100 км/ч. от място за 5.7 секунди. Върховата електрическа модификация - M60 xDrive, разполага с втори електромотор задвижващ предните колела, а общата мощност възлиза на 590 к.с. При нея времето за ускорение от 0 до 100 км/ч. възлиза на 3.7 секунди. И двете версии се захранват от тягова батерия с капацитет 84.3 кВтч. и термопомпа. Производителят съобщава, че времето което ще ви е нужно да заредите батерията от 10 до 80%, няма да отнема повече от 30 минути. Посочената автономия на моделите е съответно 475 и 412 км. Интересен факт е, че всички собственици в Северна Америка ще получат безплатно две годишен период за неограничен брой 30 минутни зареждания в мрежата на Electrify America. В по-късен етап ще бъдат налични още модификации, както и M версия с хибридна технология и мощност от над 700 к.с.
Интериора ни посреща с новият цифров инструментален панел извит към водача с 12.3-инчов дисплей за инструментариума и 14.9-инчов дисплей за най-новата инфосистема iDrive 8.5 на марката. Управлението със жестове и гласовият контрол намират своето място и в този модел. По подобие на BMW 7-series (G70), физическите бутони са сведени до минимум, а функциите на климатика се управляват от сензорна лента под дисплея за инфотайнмънт системата. Автономната система за управление поддържа ново 2+, която позволява на водача да шофира без ръце при скорост до 137 км/ч. Смяната на лентата за движение също се осъществява без ръце и става когато водачът погледне към страничните огледала. Стандартно на борда място намира и напълно автономната система за паркиране.
Цените все още не са известни, но според информацията базовата версия на модела ще бъде с около 1500 евро по-скъпа от настоящият модел който се предлага все още в шоурумите на марката.
Няма коментари:
Публикуване на коментар