Електрическите коли никнат като неядливи гъби след дъжд, но Nissan явно са решили да докажат, че Leaf не е просто някакъв си електромобил, а си е цял институционален член на семейството! Знаете ли, като онзи чудноват роднина, който винаги е там, макар и малко… особен. Ето го, новото поколение на този, който мнозина наричат първия масов електромобил, и обещава да се състезава дори с удобството на онези „старомодни“ коли на бензин. Сбогом на позната хечбек форма! Новият Leaf се е преобразил в кросоувър с елегантна, скосена задна част която всички харесваме тъй като подсъзнателно ни кара да правим асоциации с Nissan Z. Тя обаче ще бъде налична само за по-мощната и добре оборудвана версия.
Механично новият Nissan Leaf споделя платформата CMF-EV, налична в по-големия Nissan Ariya , което означава равен под и по-просторна кабина благоарение на климатичната инсталация която е изнесена в отделението под предния капак. Но за разлика от братовчеда си, Leaf се предлага изключително с един електрически мотор, задвижващ предните колела. Казват, че този мотор е със 75% по-тих и с 10% по-малък от преди. Е, поне няма да дразни съседите. Базовата версия е с батерия 52 кВтч. и мощност 174 к.с. Флагманската версия е с по-голяма батерия от 75 кВтч. и по-мощен електродвигател - 214 к.с. Nissan обещават по-дълъг пробег до 488 км., за варианта с по-голяма батерия, с възможност за бързо зареждане, което може да добави 250 км само за 14 минути. Звучи обещаващо, нали? За 35 минути можете да заредите от 10 до 80% на зарядно от 150 kW. Точно толкова време, колкото ви трябва да извъртите една бърза перална на някоя от бензиностанциите. Батерията с термопомпа от ново поколение е оборудвана и със система за климатизация, свързана с навигацията, и подобрена система за рекуперация и управление на топлината. Електромобилът се предлага и с възможности за свързване от превозно средство до дома в зависимост от региона в който живеете. Ричард Кандлър, вицепрезидентът по глобалната продуктова стратегия в Nissan, твърди, че целта била новият Leaf да станел "реален претендент" за шофьорите, свикнали с бензиновите автомобили. Това, разбира се, означавало елегантна каросерия, която не виждаме. Безкомпромисна практичност , която според производителят явно включва спиране на всеки 200 км. за зареждане и възможност за дълги пътувания. Звучи като добро намерение, но е по-скоро като лошо пожелание.
Няма коментари:
Публикуване на коментар