вторник, 17 юни 2025 г.

**Дали новият Nissan Leaf ще ни убеди да зарежем бензина?

 


Електрическите коли никнат като неядливи гъби след дъжд, но Nissan явно са решили да докажат, че Leaf не е просто някакъв си електромобил, а си е цял институционален член на семейството! Знаете ли, като онзи чудноват роднина, който винаги е там, макар и малко… особен. Ето го, новото поколение на този, който мнозина наричат първия масов електромобил, и обещава да се състезава дори с удобството на онези „старомодни“ коли на бензин. Сбогом на позната хечбек форма! Новият Leaf се е преобразил в кросоувър с елегантна, скосена задна част която всички харесваме тъй като подсъзнателно ни кара да правим асоциации с  Nissan Z. Тя обаче ще бъде налична само за по-мощната и добре оборудвана версия.

 Отпред имаме остри LED фарове, обграждащи декоративният панел с цвета на купето, и разбира се, активна аеро решетка, която се настройва, за да оптимизира въздушния поток и се очертава като кошмар за застрахователите. Звучи сложно, нали? Но се надяваме, че тя просто да работи. Като цяло новото поколение на Leaf наподобява концепцията Nissan Chill-Out, която видяхме през 2021 година, но пък си  има и свои си, по-изваяни линии. Джантите варират от 18 до 19 цола с модерен дизайн. А дръжките на задните врати са прибрани в C-колоните, защото така е модерно и се опитва да бъде готин.  От Nissan твърдят още, че това е най-аеродинамичният им сериен автомобил до момента, чиито коефициент на съпротивление е Сх-0.25. 


За интериора дизайнерите на Nissan са избрали минималистично оформление. Добре дошли в бъдещето, където всичко е на екрани. Цифровият инструментален панел пред водача се състои от два дисплея - 12.3 или 14.3 инча, в зависимост от това дали бъдещите собственици са имали достатъчно пари при покупката на своят автомобил. Тези екрани са съчетани с волан с две спици и тъч контроли, защото физическите бутони са скучни, нали? И вместо традиционния лост за превключване на предавките има бутони за тези, които обичат да натискат нещо. Предлага се и опционален панорамен покрив с функция е-Dimming. Това е като умно стъкло, което само се затъмнява, без да ви е необходим сенник. Предполагаме, че някой е сметнал, че това е революционно. Моделите с по-високо оборудване получават аудио система Bose с допълнителни високоговорители, монтирани на предните облегалки за глава. Leaf идва и с по-усъвършенствана система за подпомагане на водача, включително - 3D интелигентен мониторинг за околовръстен изглед, функция за невидим изглед на капака (да, това наистина го има) и широкоъгълен изглед отпред. Някои пазари ще получат и нова интелигентна система за контрол на дистанцията за градско шофиране. 

Механично новият Nissan Leaf споделя платформата CMF-EV, налична в  по-големия Nissan Ariya , което означава равен под и по-просторна кабина благоарение на климатичната инсталация която е изнесена в отделението под предния капак. Но за разлика от братовчеда си, Leaf се предлага изключително с един електрически мотор, задвижващ предните колела. Казват, че този мотор е със 75% по-тих и с 10% по-малък от преди. Е, поне няма да дразни съседите. Базовата версия е с батерия 52 кВтч. и мощност 174 к.с. Флагманската версия е с по-голяма батерия от 75 кВтч. и по-мощен електродвигател - 214 к.с. Nissan обещават по-дълъг пробег  до 488 км., за варианта с по-голяма батерия, с възможност за бързо зареждане, което може да добави 250 км само за 14 минути. Звучи обещаващо, нали? За 35 минути можете да заредите от 10 до 80% на зарядно от 150 kW. Точно толкова време, колкото ви трябва да извъртите една бърза перална на някоя от бензиностанциите. Батерията с термопомпа от ново поколение е оборудвана и със система за климатизация, свързана с навигацията, и подобрена система за рекуперация и управление на топлината. Електромобилът се предлага и с възможности за свързване от превозно средство до дома в зависимост от региона в който живеете. Ричард Кандлър, вицепрезидентът по глобалната продуктова стратегия в Nissan, твърди, че целта била новият Leaf да станел "реален претендент" за шофьорите, свикнали с бензиновите автомобили. Това, разбира се, означавало елегантна каросерия, която не виждаме. Безкомпромисна практичност , която според производителят явно включва спиране на всеки 200 км. за зареждане и възможност за дълги пътувания. Звучи като добро намерение, но е  по-скоро като лошо пожелание. 


Няма коментари:

Публикуване на коментар