четвъртък, 7 август 2025 г.

Bugatti Brouillard: Автомобилът, който доказва, че най-доброто все още не е видяно

 


Bugatti. Една компания, която вече се занимава с хибриди, с някакъв си Tourbillon, явно още не са приключили с истинските си двигатели. Защото, ето го, още едно творение, наречено Brouillard. Звучи като име на френски десерт, но всъщност е последният танц на легендарния 8.0-литров, W16-цилиндров мотор с четири турбини. Този двигател, който направи Bugatti Chiron това, което беше, сега е в тази кола. Като да вземеш сърцето на динозавър и да го сложиш в модерна, лъскава броня. Това не е просто кола, а произведение на изкуството. Първата от новата програма Solitaire на Bugatti. Тя е почит към любимия кон на Еторе Бугати, наречен Brouillard. Ще я покажат в Монтерей, Калифорния, където богатите хора отиват, за да си купуват коли за милиони, които да стоят в гаража им. Конкретният екземпляр е поръчан от някой си Мишел Перидон - холандски предприемач. Този човек притежава най-голямата частна колекция на Bugatti в света. Явно е като да имаш пълна колекция от карти за игра, но всяка карта да струва колкото малка държава. И, разбира се, има и скулптури на Рембранд Бугати. За да е ясно, че не е просто някакъв новобогаташ. 


На пръв поглед, може да си помислите, че това е просто купе-версия на Bugatti W16 Mistral. Но не! Погледнете по-внимателно. Всеки панел е уникален! Дизайнът е… сложен. Долната част на колата е в тъмни тонове, за да изглежда по-ниска. Горната част е по-светла, за да изглежда по-дълъг. Джантите изглеждат по-големи, за да изглежда по-спортна. Всичко е визуална илюзия. Отпред имаме изцяло нова броня и огромна решетка в типичната за марката форма на подкова. Фаровете са като на някакво насекомо, а профилът е с характерните С-образни отвори за въздух. Отзад е още по-впечатляващо. Задните калници са разширени агресивно и има интегрирана патешка опашка. Ауспусите са като на Chiron Super Sport, а задните светлини са взети от Mistral. Всичко е смесица от различни коли, но по някакъв начин работи. Като да си направиш супа от всички остатъци в хладилника, но тя да е невероятно вкусна. Типично за французите.  


Вътре е още по-екстравагантно. Цялата кабина е в зелено. Има тъкани тартанови платове от Париж, елементи от оцветен в зелено карбон и разбира се кожа. Скъпа кожа. Но най-важният и ювелирен детайл е ръчно изработената скулптура на коня Brouillard интегрирана в  скоростния лост. Като да имаш малък кон, за да те гледа, докато ускоряваш от 0 до 100 за по-малко от... ами, много бързо. Има и конски мотиви, бродирани по седалките. Защото, нали, това е кола за кон, направена за човек, който обича конете.  А стъкленият покрив… той създава „ефирно, подобно на катедрала усещане“. Като да се молите на бог да не ви спре полицията.


И накрая, двигателят. Това е най-мощната версия на W16-цилиндорвият мотор, генерираща 1578 к.с. Достатъчно мощност, за да се разтопи асфалта. И за да можете да се похвалите, че карате кола, която ще бъде последната по рода си. Защото това, хора, е краят на една епоха. И, честно казано, е доста... тъжен край. 


Няма коментари:

Публикуване на коментар