Ето, че и Audi A6 се присъедини към оргията на батериите и пластмасовите детайли, превръщайки се от легендарен седан в бездушно е-тронче. Дали някой някога е искал електрическо A6? Ами, явно някой в Инголщат е решил, че да. Това е опит да се превърне един иконотворен автомобил в посредствена електрическа кола, която не успява да задоволи нито най-претенциозните еко-активисти, нито пък истинските автомобилни ентусиасти. Да, електрическите автомобили имат бъдеще, но не по този начин. Нека не забравяме, че автомобилът е не само средство за придвижване, но и източник на емоции.
Трябва да признаем обаче, че новото Audi A6 e-tron изглежда великолепно, но това не ни изненадва, тъй като серийният модел който ще се предлага като фастбек и комби, следва плътно философията на Audi A6 e-tron Concept и A6 Avant e-tron Concept. Всички остри ръбове и спортни линии, които правеха предишните поколения A6 толкова привлекателни, са заменени от закръглени форми и пластмасови детайли. Голямо внимание отделено на аеродинамиката, чиито коефициент на челно въздушно съпротивление е 0,21 при версията чиито странични огледала са заменени от HD камери.
Лошо впечатление обаче прави интериора, тъй като при него ясно се вижда, че дизайнерите не са отделили и капка творчество и с цел спестяване на средства, той е пренесен почти без промяна директно от Audi Q6 E-Tron. Доминираща роля играе цифровият панел пред водача с 11.9-инчов дисплей за инструментариума придружен от 14.5-инчов, тъчскрийн за инфотейнмънт системата базирана на Android Automotive OS допълнена от трети 10.9-инчов сензорен екран за спътника. В допълнение към тази цифрова обстановка има два допълнителни екрана интегрирани във вратите, служещи като виртуални огледала които обаче ще се предлагат срещу доплащане. На борда намира място щедър набор от подпомагащи шофирането системи, а срещу доплащане A6 e-tron получава панорамен покрив с регулируема прозрачност, четиризонова климатична инсталация, премиум озвучителна система от Bang & Olufsen с мощност 830W и автономна система за шофиране от ниво 2+.
Новото Audi A6 е базирано върху PPE архитектурата на марката, която видяхме за първи път в Q6 E-Tron и Porsche Macan EV. Електрическото задвижване на A6 e-tron е толкова тихо и плавно, че създава усещането, че си се качил в космически кораб. Това е и най-големият му проблем, тъй като всичко е толкова стерилно и бездушно, че се чувстваш като робот, изпълняващ програма. Монтираната в пода батерия е достатъчно голяма, за да осигури приличен пробег с едно зареждане. Това обаче не е достатъчно да компенсира всички други недостатъци на технологията свързани със зареждането и инфраструктурата за бързо зареждане, която все още е недостатъчна. Освен това, батерията добавя и значително тегло към автомобила, което се отразява негативно на динамиката и управляемостта, но това до някъде се компенсира от адаптивното въздушно окачване с възможност за регулиране на клиренса по време на движение, което обаче се предлага срещу доплащане.
Базовата версия на Audi A6 разчита на електромотор задвижващ задните колела с мощност 367 к.с. Версията със задвижване на четирите колела получава допълнителна мощност от втори електромотор която достига 422 к.с. Производителната версия S6 e-tron получава 503 к.с., които могат да бъдат увеличени до 551 к.с., когато се активира функцията - лаунч контрол. Според информацията S6, ускорява до 100 км/ч. от място за 3.7 секунди, а максималната скорост която може да развие е електронно ограничена на 240 км/ч. Очаква се и още по-производителна версия RS6 e-tron, която ще се появи до края на следващата година. При всички случаи батерията предвидена за Audi A6 e-tron е с капацитет от 100 кВтч., която на книга осигурява автономия между 640 и 750 км. в зависимост от версията. 800-волтовата архитектура предлага възможност за бързо зареждане което няма да отнема повече от 22 минути в диапазона между 10 и 80%. В близко бъдеще производителят е планирал по-малка батерия за модела.
Новото Audi A6 ще бъде достъпно на пазара от септември месец, като цените в Германия ще стартират от 75 600 евро, което означава, че без да се напрягате много може да увеличите тази сума и тя да надхвърли границата от 100 000 евро. Преди да инвестирате в новото Audi A6 e-tron, помислете внимателно за вашите нужди и желания. Не се подвеждайте от модните тенденции и маркетинговите трикове. Изберете автомобил, който ви носи удоволствие от шофирането, а не само чиста съвест. Електрическите автомобили трябва да бъдат допълнение, а не алтернатива, като производителите трябва да се съсредоточат върху оптимизирането на двигателите с вътрешно горене и разработването на по-ефективни хибридни системи.
Няма коментари:
Публикуване на коментар