вторник, 13 февруари 2024 г.

Chrysler Halcyon EV Concept демонстрира нов дизайнерски език на марката

 За никого не е тайна, че Lancia и Chrysler са в най-неблагоприятно положение сред марките в групата на Stellanis и ако италианците преди дни представиха първият си за последните 14 години нов модел - Lancia Ypsilon, то американската марка все още разчита на единственият си модел в своят гама - Chrysler Pacifica, който бе представен през 2016 година. От плановете на Stellantis до 2028г. става ясно, че през 2025 година трябва да видим производствената версия на Chrysler Airfow Concept, но днес марката ни представя нова концепция под името Halcyon, която демонстрира виждането на марката за своя бъдещ електрически седан.

Дано не е това пътят към който са поели дизайнерите, тъй като той може да се окаже без изход. Концепцията Chrysler Halcyon не предизвиква никакви емоции със своят скучен дизайн подчинен на аеродинамиката. Целта на дизайнерите е да предложат радикално различен дизайн за бъдещият електрически седан или по-скоро лифтбек, който трябва да замести Chrysler 300, чието производство продължи близо 20 години и бе прекратено едва миналата година.

 Силно се надяваме малка част от това, което виждаме днес да остане в серийният модел, но не можем да останем равнодушни към някои от детайлите които привличат вниманието към себе си. Такива например са срещуположно отварящите се безрамкови врати в тандем с повдигащите се панели на покрива които улесняват достъпа на купето. Огромният преден прозорец също е отличителен детайл в новата концепция, заедно с активните аероелементи имащи за цел да оптимизират въздушният поток. 

Така или иначе производителят не дава информация за коефициента на челно въздушно съпротивление, но става ясно, че концептуалният модел се основава върху STLA Large платформата на концерна и технически е свързан с концептуалният Dodge Charger Daytona SRT. Chrysler Halcyon EV Concept обаче разполага с литиев-сярна батерия с възможност за безжично зареждане, а на борда място намира автономна система за шофиране от 4-то ниво в тандем с изкуственият интелект, който теоретично гарантира изминаването на 800 км. с едно зареждане на батерията. Интериора е подобаващ за концептуален модел с ясно изразен футуризъм и цифровизация изработен с внимание към детайла. 


Няма коментари:

Публикуване на коментар