Засега подробностите са забулени в тайна. Но "тайните" на Мercedes винаги включват блясък и пищност. Потвърдено е: опционален MBUX Superscreen. Ето това е ключовата дума. Очаква се да събере на едно място 10,25-инчов цифров инструментален панел, 14-инчов централен екран и още един 14-инчов за пътника. Общо над 38 инча виртуална реалност на таблото. Разбира се, ще има и най-новата операционна система с аватари и навигация, овладяна от Google. И разбира се, AI. Тази мантра вече се повтаря като молитва. Въпросът е не колко е изкуствен, а колко е интелигентен в реалния живот. Да оставим обаче настрана екраните, защото те бързо омръзват. В интериора виждаме кръгли вентилационни отвори - реверанс към по-старите класики и плаваща централна конзола. Поставките за чаши, както и зарядното за смартфон, си стоят на място. Нов волан, пет или седем места. Стандартната конфигурация.
Производителят ни уверява, че има забележително повече място за главата на първите два реда. Пътниците отзад пък ще имат повече място за краката и подобрена опора за бедрата. Звучи добре. Третият ред? Подобрен достъп. А когато не са нужни, се сгъват в пода. Практичност, маскирана като иновация. А за да стане усещането за лукс пълно, се предлага панорамен покрив и то стандартно. Но истинският спектакъл е в по-луксозната версия, който се превръща от прозрачен към непрозрачен за милисекунди. Или пък може да бъде осветен с изображение на звездно небе. Звездите вече не са горе, а над главата ти, като част от интериора. Покривът е изработен от стъкло, отразяващо инфрачервените лъчи на слънцето, което, според компанията, държи хладно през лятото и топло през зимата. Елементарна физика, опакована в скъп материал.
Новият-стар GLB ще бъде пълен с цялостна гама от системи за подпомагане на водача. И как не - цели 8 камери, 5 радарни сензора, 12 ултразвукови сензора и най-важното: високопроизводителен компютър с водно охлаждане. Явно автомобилът вече е по-комплексен от домашния ти сървър. Колата вече е софтуер, който чака да бъде "пачнат".
И така, Mercedes отново ни подготвят за нещо голямо. Дали ще е революция или просто еволюция с повече екрани, предстои да видим. Но шумът вече е вдигнат. А това е най-важното. Важното което трябва да се знае, че Mercedes EQB (X243) отива в историята и ще бъде заменен от GLB EQ. За тези, които още не са готови за пълен ток, ще има и хибридизирани версии с 1.5 литровия, 4-цилиндров китайски агрегат от Geely. А за това готови ли сте?





Няма коментари:
Публикуване на коментар