петък, 14 ноември 2025 г.

Новото Bentley Continental Supersports с мощност 657 коня и никакви батерии! (Най-накрая нормална кола.)


 Най-накрая някой се сети да изработи кола, която не е просто още един скучен, прекалено сложен хибрид, който бръмчи тихо като електрическа четка за зъби. Това е новото издание на Bentley Continental SupersportsВзели са настоящия Continental и са го превърнали в нещо... още по-брутално. Под този елегантен, макар и малко надут, преден капак, имаме V8-цилиндров мотор с два турбо компресора. Звучи като нещо, което бихме сложили на самолет, не на кола за града. И мощността е 657 к.с. Да! мощността е по-малка от тази на хибридната версия, но тук имаме бензинов дъх в най-чистият му вид. Няма каквато и да е електрификация. Няма батерии, няма безсмислени кабели, само чист, старомоден, мръсен шум. Наличен е само със задно задвижване, което е изключително важно, защото, вижте, Bentley са се сетили, че е по-забавно, когато задната част иска да те изпревари - този звяр достига 100 км/ч. само за 3.7 секунди. Bentley го рекламират като най-лекият Continental до момента. Тежи под 2 тона. Да, не е малко, но е с 450 кг. по-лек от всичко предлагано в момента. Това е като да махнеш четирима много едри пътници. Свалянето на теглото е винаги добра новина.

Разбира се, не могат да оставят нещата прости. Използвали са интелигентен електронно контролиран диференциал с ограничено приплъзване за да прехвърлят цялата тази мощност към задните колела. Разширена е и задната следа с 16 мм., но не за да изглежда по-заплашително, а за по-голяма увереност. Добавили са и векторно разпределение на въртящият момент при спиране и завиване на задните колела. А сега, най-добрата част: Спирачките. Производителят твърди, че са най-големите, които намират място в сериен автомобил. С 10-бутални предни апарати и 440 мм. дискове от въглерод и силициеви карбити. 


Визуално GT Superspodrts е хвърлил настрана приглушения блясък и е полудял по въглеродните влакна. Престилки, прагове, джанти, калници - всичко е отлято от карбон, за да се намали теглото. Предната броня е най-голямата, монтирана някога на Bentley  за шосейни автомобили. А отзад имаме нов дифузьор и фиксиран спойлер, който генерира 290 кг. повече притискателна сила. Икономиите на тегло продължават вътре. задните седалки са премахнати. Съжаляваме, деца. Сега имате повече място за... нищо. Премахнали са задната аудио система и част от звукоизолацията. Което е добре. Защото сега ще чуете по-добре титановата изпускателна система от Akrapovich. Звукът, а не тишината, е луксът тук. Побързайте, защото европейският съюз възнамерява да забрани шумните автомобили с нови изисквания за шум. Така или иначе ще бъдат произведени само 500 броя в световен мащаб. Цената е загадка, но можем да се обзаложим, че ще бъде повече от 250 000 евро. Трябва да е скъпо. Все пак, купуваш си не просто кола, а извинение да бъдеш шумен и да нямаш деца. 


Няма коментари:

Публикуване на коментар