Страници

петък, 31 декември 2021 г.

Обзор на изминалата 2021 година

 Тази година се очертаваше, като изключително слаба имайки предвид пандемията настъпила през миналата година, която от своя страна породи невиждан дефицит на чипове и полупроводници. Реално всички копчета, лампички, стрелки, електроника  и т.н. на всички модели в световен мащаб се произвеждат в Китай, чиито подизпълнители пък решиха да изнудват производителите и да вдигнат цените на своите продукти в пъти. Така някои производители бяха принудени да намалят производството или дори да го прекратят, а други предлагат на пазара версии с опростено оборудване. Много пазарни премиери също бяха отложени а в резултат на това цените на вторичния пазар се повишиха. Въпреки това през изминалата вече 2021-ва година не липсваха интересни промени и такива на хипер скъпи автомобили, за които ще се опитаме да обобщим хронологично в оставащите редове.

Началото на годината започна много вяло и през януари месец първият производител, който се осмели да представи изцяло нов модел бе Stellantis или по-точно новото поколение на Jeep Grand Cherokee, който бе представен в САЩ, първоначално в триредовата си версия наречена Grand Cherokee L


Февруари месец, бе по-продуктивен и видяхме множество интересни модели, сред които бяха: DS 4 и DS 4 Cross, великолепното Audi e-tron GT, новото поколение на бестселъра Mercedes C-classMitsubishi Outlander, което бе представено първоначално само във версия с ДВГ, поради проблеми с доставчиците, но сега вече има и PHЕV модификация, новото поколение на Honda Vezel / HR-V и не на последно място първият изцяло електрически корейски модел - Hyundai Ioniq 5. Месец след това се състоя премиерата и на технически идентичната Kia EV6, която мнозина я представят като по-добрият избор. Корейците продължиха да изненадват света със своята смелост и представиха отличаващият се MPV модел - Hyundai Staria, който значително вдигна летвата по отношение на дизайна. Революционен дизайн притежава и новото Peugeot 308, чиито най-скъпи версии вече могат спокойно да се наредят сред премиум моделите в Европа. Китайският Roewe Marvel R също ще се опита да направи това, поне в категорията на електрическите SUV модели в Европа с цена от 42 000 евро. Без да се опитват Volvo C40 Recharge и BMW i4, правят това с лекота в своите категории. Skoda Kushaq пък ще опита своя късмет на пазарите в Индия, където ще се и произвежда. 

През април месец, зад океана бяха представени новата интерпретация на GMC Hummer EV SUV, чиято популярност най-вероятно няма да голяма. Cadilac обаче от своя страна представи своят първи електрически модел под името Cadillac Liriq, чието производство за 2022 година е напълно разпродадено. Своята премиера направиха и електрическото семейство на Audi Q4 e-tron и Q4 e-tron Sportback, както и може би най-технологичният модел в момента - Mercedes - EQS (V297). Първият пикап на марката - Hyundai Santa Cruz ще се бори за място под слънцето на пазарите в САЩ, заедно с скучното 11-то поколение на Honda Civic. Не до там скучен е Citroen C5 X, който ще се опита отново да върне към марката по-изисканите клиенти. 

От пролетта, до края на лятото положението, бе относително спокойно и въпреки отсъствието на емблематични автосалони макар и онлайн, премиери не липсваха. Fiat представи нов SUV модел предназначен за пазарите в Южна Америка носещ името Pulse. Чехите представиха новото поколение на Skoda Fabia, а Toyota Land Cruiser 300 и Tundra, все още не могат да се справят с проблема свързан с чиповете, а техните клиенти ще трябва да чакат минимум две години за да получат своите модели. Подобен проблем имаше и Volkswagen T7 Multivan / Caravelle, чиито продажби започнаха преди месец. Новата Kia Sportage все още не е пристигнала в шоурумите на марката в Европа, какъвто е и случаят с Opel Astra L, от която се очаква много. Новото BMW 2-series Coupe, успя категорично да раздели феновете на марката в двата полюса със спорният си дизайн, които явно не е по вкусовете на традиционните клиенти на марката. На подобни чувства се радва и Genesis GV60, а на другият полюс е Nissan Z, който за разочарование на мнозина няма да се предлага в Европа. Със сигурност обаче Renault Megane E-Tech Electric и Dacia Jogger са със резервирани места на европейският пазар, както и Mercedes EQE (V295), за който те първа ще се говори много.

Друг емблематичен модел, за който можем само да изкажем адмирации към производителят, че не го екзекутира въпреки катастрофалните продажби, като дори го преобрази основно е Mercedes-AMG SL (R232)., който присъства в моделната гама на марката единствено за престиж. Престиж търси и Audi със своят Audi A8 L Horch, но за сега само на китайските пазари. Престиж е последната дума, която ви идва на ум, когато видите Toyota bZ4X, но за сметка на това моделът има всички качества за да размести силно електрическият сегмент. Новият Lexus LX 600 и Land Rover Range Rover, няма кой да ги притесни, тъй като същите имат утвърдена клиентела и няма шансове някой да промени това в скоро време. 

Подобен е случая и с Genesis G90 в Корея, чиито клиенти си подменят модела веднага след като новият бъде представен без значение, какво всъщност предлага. Просто това въпрос на статус, който трябва да се поддържа. Новото поколение на Ford Ranger обаче ще трябва да се бори за своите клиенти и то в световен мащаб, тъй като клиентите в този сегмент освен удобство търсят и надеждност. Новата Kia Niro, пък ще трябва да докаже, че успехите на предходният модел не са случайни. Lincoln ZephyrSubaru SolterraToyota Aygo X и Volkswagen ID.5, тепърва ще трябва да набират популярност сред своите клиенти.

В последния месец от годината станахме свидетели на появата на нови марки и сливания, за които те първа ще става ясно дали ще пожънат успех. Китайският гигант за производство на електроника Huawei, представи първият си автомобил под собствена марка наречен AITO M5Renault и Geely сключиха договор за общо сътрудничество, който може да доведе до бъдещи сътрудничества  с Volvo, Proton и Lotus, които са собственост на китайският концерн. 

Не можем да не споменем и пазара на суперскъпите и бутикови модели, който не го ловят каквито и да било кризи. Автомобили, чиито цени започват от 500 000 евро са ваксинирани от проблеми, поне що се отнася до такива свързани с тяхното производство, а и клиентите са някак си по-търпеливи. Модели като: Aston Martin ValhallaAsron Martin Valkyrie SpiderFerrari Daytona SP3Bugatti La Voiture NoireLamborghini Countach и най-скъпият нов автомобил в продажба - Rolls-Royce Boat Tail с цена от 25 млн. евро, явно няма от какво да се страхуват. 

Надяваме се 2022 година да донесе още повече нови и интересни модели, за които ще научите първи, ако следите редовно AutoblogBG. Весели празници и Честита Нова 2022 година!


 


Dongfeng Fengguang Mini EV: Не е ли по-добре да ходим пеша?

 Гответе се за най-ужасните си кошмари свързани с бъдещето на градската мобилност. След като повечето големи градове не само в Европа, имат намерение да затворят напълно своите централни части за автомобили с ДВГ в близко бъдеще ще станем свидетели на множество подобни модели предлагани на пазара в Европа, където вече присъства друго недоразумение - Jiayuan Komi. След огромният успех на Wuling Е5С, чиито продажби в Китай, надхвърлят 320 000 бройки годишно и Новото Chery QQ, сега друг голям производител в лицето на Dongfeng,  представя своето виждане за електрическият градски модел под името Fengguang Mini EV. Той използва същата формула като своя конкурент с кубични форми в дизайна, плоски и евтини панели и колела изнесени максимално към краищата на купето. 


С дължина от - 2.95, ширина - 1.49 и височина - 1.64 метра, моделът предлага достатъчно пространство за четирима, като интериора чиито изображения все още не са разпространени се очаква да предлага всичко необходимо за съвременните нужди по време на движение. 

Информацитята относно задвижването сочи, че Fengguang Mini EV ще разчита на електромотор позициониран на задният мост с мощност 34 к.с. и батерия с капацитет 18.7кВтч., която трябва да осигури автономия от минимум 200км. Продажбите на модела в Китай ще стартират от началото на следващата година, като цени все още не са оповестени. Дали все пак китайците не трябва да се насочят към ходенето на пеша и използването на градски транспорт, вместо да предлагат модели като тези, които в скоро време ще залеят и пазарите на стария континет.

Citroen разкри плановете си до 2025г.

 След като станаха ясни Плановете на Peugeot до 2025г., сега идва ред да разберем какво ни е подготвил Citroen в периода до 2025 година. Ясно е, че марката ще се съсредоточи към електрификация на своите модели, като още следващата година ще станем свидетели на обновеният Citroen C5 Aircross, като при него се очакват версии с лека хибридна система работеща под напрежение 48V и още една Plug-in хибридна версия към гамата на модела с мощност 180 к.с. Същата година ще бъде обновено и моделното семейство на Citroen BerlingoJumper и Jumpy, като последните два ще се предлагат и във вариант с водородни клетки. 


2023-та година ще бъде белязана с представянето на изцяло нов кросоувър, който ще наследи спреният преди години модел Citroen C4 Aircross, като ще използва същото наименование. Моделът ще бъде базиран върху платформата на Citroen C4, което означава, че ще бъде по-евтина версия на DS3 Crossback, но предлагаща повече пространство в интериора. Същата година се очаква и новото поколение на Citroen C3, което най-накрая ще получи и изцяло електрическа версия. Година след това, трябва да бъде представен и новият  C3 Aircross, а през 2025 година се очаква новото поколение на C5 Aircross, което ще се предлага само в електрическа версия с обхват от 700 км.

Jiayuan Komi се предлага в Европа с цена от 13 000 евро

Според неофициална информация, този китайски модел съвсем скоро ще бъде наличен на повечето пазари в Европа, като конкурент на Citroen Ami и съответно Opel Rocks-e. Неговото име е Jiayuan Komi, а някои дилъри вече го предлагат във Франция на цени от 13 400 евро. За разлика от своите конкуренти, китайският модел е значително по-скъп, но предлага и много повече по отношение на простора в купето, оборудването и задвижването. 



С дължина от близо 3 метра, Jiayuan Komi предлага място за четирима и конвенционален интериор с високо оборудване. Версията предлагана във Франция е оборудвана серийно с ABS,ESP, климатик, ел. пакет, авт. фарове, безключов достъп и старт, мултимедия с 8-инчов екран, цифров инструментален панел, мултифункционален волан, седалки от изкуствена кожа, две въздушни възглавници и дори сензори за паркиране. Не се споменава нищо относно асистенти за шофиране, но най-вероятно има и такива имайки предвид цената.


За задвижване моделът разчита на електромотор с мощност 27 или 41 к.с. и батерия с капацитет от 17.8 и 35 кВтч., които осигуряват пробег съответно от 161 и 322 км. Времето за пълното зареждане на батерията от електрическата мрежа отнема 6 часа. 

вторник, 28 декември 2021 г.

Обновеният GAC Trumpchi GS3 наличен и на пазарите в Малайзия

Днес  ще се състои премиерата на обновеният GAC Trumpchi GS3, който се предлага на китайският пазар от 2017 година. Успоредно с това става ясно, че фейслифт версията ще се предлага и извън границите на страната, като първият пазар който ще бъде наличен е този в Малайзия, а до края на следващата година моделът трябва да бъде достъпен и в другите страни от региона, както и в някои държави в Южна Америка.Обновената версия ще се изправи директно срещу местните Perodua Ativa и Proton X50. Обновената версия разполага с изцяло нова предна част, която умело прикрива възрастта на модела, която по китайските стандарти е значителна. Именно поради това производителят се е постарал да преобрази своят кросоувър не само от вън. 



Интериора е изцяло нов в минимилистичен стил с два екрана съответно за инструменталният панел пред водача и мултимедията, но като цяло усещането за евтино изпълнение макар и богатото оборудване, което е традиционно в китайските модели. На борда място ще присъстват и редица асистенти и сситеми подпомагщи шофирането. 


До броени часове очакваме да стане ясно дали има промени и под капака. Да припомнич, че настоящият модел се задвижва от 1.5 литрови, бензинов мотор с мощност от 115 или 137 к.с., куплиран с 5-степенна, механична или 6-степенна, автоматична трансмисия. Според неназовани източници близки до марката има вероятност обновената версия на GS3, да получи и нов 1.3 литров, турбо мотор с мощност 140 к.с., който ще замени по.мощната версия на 1.5 литровият мотор. 

неделя, 26 декември 2021 г.

Плановете на Peugeot до 2025г.

 Според плановете на френската марка, които бяха обявени тази седмица става ясно, че до 2025 година ни очакват много изненади свързани с моделите на Peugeot. Още следващата година ще станем свидетели на представянето на купеобразната версия на Peugeot 308, която ще бъде с увеличен просвет и офроуд декоративни елементи и най-вероятно ще носи номерацията - 4008. 2022 година ще бъде белязана и обновяването на Peugeot 508Rifter и Partner/Boxer. 


През 2023 година, трябва да видим и третото поколение на Peugeot 3008 и 5008, което ще бъде построено върху STLA платформата на Stellantis и ще бъде оборудвано с батерии, чиито капацитет ще варира между 87 и 104кВтч.. То ще се продава успоредно с настоящото поколение, което би трябвало да се продава поне до края на 2025 година.

Фейслифта на Peugeot 208 и 2008 е планиран за 2024 година, като при тях се очаква интегрирането на новата радиаторна решетка, обновена мултимедийна система и версия с лека хибридна система за 1.2 литровият, бензинов мотор. 

Последната година за която марката ни споделя своите планове е 2025-та. Тя ще бъде белязана с появата на изцяло нов - градски, SUV модел задвижван от електричество с автономия от поне 500км.


събота, 25 декември 2021 г.

Audi привиква в сервиза над 288 911 автомобила от модела Q5

 Тази седмица стана ясно, че немският производител ще привика близо 300 000 автомобила от модела Audi Q5, които са засегнати от проблем свързан с проникването на вода до компютърният модул разположен под задната седалка, който управлява работата за задвижването и заключването на задната врата. Производителят не е запознат с фатални инциденти произлизащи от този проблем, но е засякъл многократни проблеми свързани проникването на вода в този модул. След внимателно анализиране е установено, че некачествена заварка в детайлите на каросерията е отговорна за проникването на влага и понякога вода, което довежда до неправилна работа на системата и дори вкарване на авариен режим на двигателя по време на движение. Проблемът ще бъде разрешен след като се проверят заварките на засегнатите модели и тогава дилърите ще решат дали да ремонтират заварката или да сложат предпазен кожух за компютърният модул. Разбира се, всичко това е за сметка на производителят. 


Засегнатите модели са произведени между 9.11.2016 и 3.12.2021 година, като се съобщава, че производителят ще се свърже със собствениците за да уточнят подробности относно визитата във фирмените сервизи по удобно за тях време. 

петък, 24 декември 2021 г.

Huawei представи първият си автомобил под името AITO M5

 Апетитите на китайския производител на електроника Huawei, да се насочи и към производството на автомобили не е от вчера. Китайската марка от години успешно си сътрудничи с най-големите китайски производители, като наскоро дори стана съосновател на нова марка наречена AVATR (Avatar), съвместно с Changan и CATL. Сега обаче производителят на електроника ни изненадва с първият си собствен модел наречен AITO M5, който е базиран на Seres SF5. Двете фирми са в общо сътрудничество от една година, а първият резултат от това е AITO M5 с дължина - 4.77 метра, ширина - 1.93 и височина - 1.62 метра, като предлага място за 5 човека. 

Моделът на Huawei разполага с изцяло нова конструкция, дизайн на екстериора и интериора, както и нова електроника създадена специално за този модел. За задвижване AITO M5, разчита на Plug-in хибридна технология с 1.5 литров, турбо мотор с мощност 125 к.с., който служи за дозареждане на тяговата батерия с капацитет от 40 кВтч. Налични са два електромотора позиционирани на предния и задния мост и задвижващи съответно четирите колела, чиято обща мощност възлиза на 428 и 496 к.с. в зависимост от модификацията. Според производителят ускорението до 100 км/ч. от място на най-мощната версия отнема - 4.4 секунди, а при наличието на напълно заредена батерия и резервоар на гориво моделът може да измине 1100 км., което означава разход от - 0.8л/100км.


Интериора е модерен и високотехнологичен, като главен акцент има медийната система Harmony OS и разполага с 15.6-инчов дисплей, чрез който се управляват повечето от функциите в автомобила. Пред водача място намира 10.4-инчов, цифров инструментален панел, а в базовото оборудване с авключени още, неща като: кожен салон, предни ел. седалки с обдухване и масажна функции, адаптивен круиз контрол, автономна система за управление от 2-ро ниво, панорамен покрив, камери с обзор 360 градуса и още мн. др. 


Първите бройки от AITO M5 ще бъдат доставени на своите клиенти през второто тримесечие на следващата година, а производството ще се осъществява в Чунцун, където се произвежда и модела на Seres. Обявените цени са между 39 и 50 000 долара, като за сега не се съобщава дали ще бъде налична и изцяло електрическа версия. До края на 2023 година обаче Huawei, трябва да представи изцяло електрически SUV модел, за който все още не се знае нищо. 

Dongfeng Fengon 7 наличен в Европа с цено от 36 000 евро

 Китайската марка продължава да разширява своята моделна гама в Европа и от този месец предлага седемместният SUV модел наречен Fengon 7. В Китай, този модел е представен за първи път през 2019 година, но едва сега марката започва да го налага на пазара, като флагман в своята моделна гама. Dongfeng Fengon 7 е построен върху удължената платформа от Dongfeng Fengguang ix5, но с променено окачване проектирано съвместно с BorgWarner, което позволява наличието на системата за задвижване на четирите колела. Производителят иска 35 990 евро за своят флагмански модел, като вие ще прецените дали тази сума отговаря на това, което предлага този модел.


С дължина от 4.93 метра, моделът предлага достатъчно място за 7 човека заедно с прилежащият им багаж. Стандартното оборудване е богато, като в серийното оборудване не липсват неща като: цифров инструментален панел, мултимедия с 12.3-инчов дисплей, климатроник със сензорни бутони, пълен ел. пакет, мултифункционален кожен волан, кожен салон с предни ел. седалки, ел. задна врата, безключов достъп и старт на автомобила, сензор за обекти в сляпата зона на водача, система за разпознаване на пътни знаци, ел. ръчна спирачка, отваряем панорамен покрив, адаптивен круиз контрол, система за предотвратяване на сблъсък, активна система за поддържане движението в пътната лента, камера с обзор от 360 градуса, хедъп дисплей, 6 въздушни възглавници, система за контрол на умората на водача и още мн. др. 


Под капака на Dongfeng Fengon 7, място намира 2.0 литров, турбо бензинов мотор с директно впръскване на горивото и мощност 232к.с., куплиран серийно с 6-степенна, автоматична трансмисия от Aisin, предаваща движението на четирите колела. В Китай е налична и версия само с предно предаване. 



четвъртък, 23 декември 2021 г.

Новата Mazda Carol представена в Япония

Един месец, след като видяхме новото поколение на японското Suzuki Alto, сега идва ред да видим и предложението от Mazda, чието име е Carol. По традиция и двата модела са еднакви и се различават предимно по емблемите и някои дребни детайли така, че изненади и при това поколение няма. 


В интериора също всичко е видимо еднакво, но при Mazda Carol оборудването е по-семпло, като не са правени компромиси относно безопасността. Серийно моделът се предлага с 6 въздушни възглавници, система за предотвратяване на сблъсък, сензор за движение в пътната лента, автоматично превключване на дългите светлини, система за разпознаване на пътни знаци, помощ при потегляне на наклон, климатик, пълен ел. пакет и др. 


За задвижване новата Mazda Carol, разчита на 3-цилиндровия, 0.660 литров, бензинов мотор в атмосферна и турбо версия, оборудвани с лека хибридна система. Мощността на агрегатите е съответно 44 и 61 к.с., като при всички случаи трансмисията е CVT. Серийно задвижващи са предните колела, но срещу доплащане клиентите могат да получат и версия 4WD. Цените на модела в Япония, стартират от 998 800 йени.

сряда, 22 декември 2021 г.

Ще има ли между Renault и Geely общо сътрудничество?

 След прекратяването на партньорството между Dongfeng и Renault, французите не са се отказали от присъствие на китайския пазар и сега подготвят сътрудничество с друг основен китайски играч, а именно - Geely. Благодарение на това френската марка може да получи отново партньорство и с Volvo, която е собственост на Geely и да се възползва от CMA платформата на шведите. 


В резултат на тази сделка, която се очаква да стане факт до броени месеци ще бъде представена нова марка, чиито модели ще бъдат предимно Plug-in хибриди. Това от своя страна ни кара да мислим, че моделите на бъдещата марка ще бъдат своеобразни версии на моделите на Lynk&Co, но с дизайн поверен на французите, които ще отговарят и за маркетинга на бъдещата марка. 

Китайците от своя страна получават достъп до производствените мощности на марката базирани в Южна Корея, където сега се произвеждат моделите на Samsung. В този случай за тях се отваря врата и към пазара в САЩ, тъй като двете страни имат договорка за безмитна търговия. Повече подробности очакваме да станат ясни съвсем скоро.

Това са четирите концепции на Toyota с реални шансове за серийно производство

 По време на представянто на 15-те концепции от Toyota и Lexus стана ясно, че към Toyota bZ4X ще се присъединят поне още четири модела. Моделното семейство bZ - Beyond Zero, трябва да предлага автомобил за всеки и както знаем всички ще бъдат построени върху e-TNGA платформата на марката. 


Toyota bZ Small Crossover Concept може да се разглежда като електрическа версия на представеният преди няколко месеца Toyota Aygo X, но ние сълно се съмняваме, че концепцията споделя е-TNGA платформата. Субкомпактният електрически модел ще се предлага и в Европа, но производителят не се ангажира с дата за официалната премиера. Най-вероятно, това ще се случи най-късно до края на 2024 година. Според информацията, производствената версия на концепцията bZ Small Crossover ще разполага с енергийна ефективност от 12.3кВтч./100км. , което означава, че за да се постигне пробег от 300км., на борда място ще намира относително евтина батерия, което ще повлияе пряко върху цената на модела и ще го направи конкурентно способен. 


Toyota bZ Compact SUV Concept най-вероятно ще наследи популярната Toyota C-HR и ще бъде насочен към младите клиенти на марката. Моделът е с купеобразна форма и атрактивен дизайн, а размерите са нараснали значително, което е предпоставка за задоволително пространство в интериора. 


Няма да бъдат забравени и почитателите на седаните. С концепцията Toyota bZ SDN, марката ще отговори на очакванията на тези, които си купуват първият електромобил. Моделът е насочен към компактният клас и най-вероятно ще замени Седан версията на Toyota Corolla, като не се споменава това дали в бъдеще моделна линия ще присъстват седан и комби версии. 

Четвъртата концепция, която е с най-голям шанс за серийно производство е bZ large SUV Concept, който разполага с три реда седалки и ще бъде идентичен с производствената версия на Lexus Electrified SUV Concept. Семейният електрически SUV модел ще предлага подобаващ интериор и високо оборудване гарантиращи релаксираща обстановка по време на път. Автономията на производственият модел би трябвало да бъде минимум 700 км., което означава, че батерията ще бъде с капацитет от минимум 90 кВтч.

Целта на представянето на такова количество концептуални модели разпростиращи се във всички категории е само една. Японците целят да дезиорентират конкуренцията за своята моделна линия от електрически модели и да покаже, че е готова да отговори веднага със свой модел в сегмент, който би станал хит в близко бъдеще. Странно е обаче, че не виждаме представител в MPV сегмента, като силно се съмняваме марката да се е отказала от този клас автомобили въпреки, че търсенето на подобни модели силно намалява. 

вторник, 21 декември 2021 г.

Новите Daihatsu Atrai / HiJet и Toyota Pixis представени в Япония

 Японската марка представи новите поколения на популярните в страната на изгряващото слънце модели Daihatsu Atrai и Daihatsu HiJet. Успоредно с тях Toyota от своя страна също представи своите версии на новото моделно семейство Toyota Pixis, което е идентично с моделите на Daihatsu. До броени дни се очаква и версията от Subaru, която носи името Sambar.


По отношение на дизайна новите  "kei" модели, няма какво ново да ни представят и доразвиват настоящият дизайн. Това се отнася, както за екстериора, така и за интериора. Оборудването обаче е станало малко по-богато по отношение на наличните системи за безопасност и асистентите подпомагащи шофирането, като пакета "Smart Assist" се предлага серийно за модела. Налични са още безключов старт и достъп до автомобила, LCD вътрешно огледало, мултимедия с 6.8 или 9-инчови екрани, електрически сгъваеми огледала и др., които до сега не бяха налични за тези модели. 


Задвижването е ясно. Бензинов, 3-цилиндров двигател с работен обем от 0.660 литра с или без турбо и мощност от 52 и 68 к.с. Трансмисията е 5-степенна, механична или CVT предаващи движението към предните или четирите колела, чрез 4WD система, която за пръв път може да се поръча със заключване на диференциала.


 Както до сега моделното семейство на Daihatsu Atrai и HiJet и на Toyota Pixis ще се предлага в пътническа, товарна версия и като платформен камион. Цените в Япония стартират от 902 000 йени.






неделя, 19 декември 2021 г.

Първият изцяло турски автомобил носи името Gunsel B9

 Докато чакаме първите реални модели от TOGG, тази седмица друга турска компания представи първият си собствено разработен модел наречен Gunsel B9. Това е компактен хеч модел с две врати насочено предимно за градски условия, което предлага място за 4 човека и достатъчно място за багаж. Дизайнът и всичко останало на електромобила са дело на турската компания базирана на остров Кипър, което е и причина първите произведени бройки да са с десен волан. Това обаче е продиктувано и от факта, че марката се готви да атакува и пазарите във Великобритания, тъй като сега положението с митата са по-благоприятни, от колкото когато страната бе в европейската общност. 


Gunsel B9 се задвижва от електромотор с мощност 188 к.с. и батерия с капацитет 52.5кВтч., която би трябвало да осигури автономия от 350 км. Според информацията максималната скорост на модела е 150 км/ч., а времето за ускорение до 100 км/ч. от място става за 7.7 секунди. Съобщава се още, че чрез бързозарядна станция батерията може да бъде заредена от 10 до 80%, за малко повече от половин час. 


Интериора предлага модерна атмосфера макар и с видимо твърди пластмаси, но добре оборудван. Пред водача е позициониран цифров инструментален панел и голям вертикално разположен дисплей за мултимедийната система, чрез който се управляват и функциите на климатроника. Серийно Gunsel B9 ще се предлага с ABS, EBD, 4 въздушни възглавници, пълен ел. пакет и ел. ръчна спирачка, круиз контрол и др. Цените на модела все още не са обявени, но намеренията на марката са до края на 2022 година - В9, да успее да намери място и на някои европейски пазари, а в по-късен етап да предложи и по-голям модел с четири врати.  


Dongfeng Rich 6 / Palaso атакува пазарите в Русия, Африка и Южна Америка с цена от 18 200$

 Китайската марка е готова с наследника на Dongfeng Rich с който се готви да атакува пазарите и извън границата на Китай, като първите държави в които ще се предлага китайският пикап са Русия, Виетнам, Камбоджа и региона. Очаква се обаче в най-близко бъдеще моделът да бъде наличен и в някои страни от Южна Америка и Африка, заедно с пътническата версия на модела наречена Palaso. 


Реално новото поколение Dongfeng Rich 6 е базирано на предходният Nissan Navara, но с променен дизайн на екстериора и интериора и ще бъде наличен само с двойна кабина с четири врати. Предната част се характеризира с голяма радиаторна решетка, нови светлини, капак, калници, както и дизайн на бронята. Интериора предлага работна обстановка с евтини материали, но добро оборудване. Налични за модела са мултимедия, климатик, пълен ел. пакет, камера за заден ход, безключов достъп и старт на автомобила и др. 


Технически китайският модел не се различава от японският оригинал. Всичко е останало без промяна, което може само да радва бъдещите собственици още повече, че цeните започват от 18 200 долара. Под капака на Rich 6, място ще намира 2.5 литровия, турбо дизел във версията си на мощност от 140 к.с., куплиран серийно механична или 7-степенна, автоматична трансмисия, която идва с задвижване на четирите колела  заедно с блокаж на диференциалите. Работи се по изцяло електрическа версия на модела с батерия от 68 квТч. и възможност за зареждане от бързозарядна станция за 44 минути, което ще осигури автономия до 350км. Dongfeng Palaso ще се предлага  с 1.8 литров, турбо бензинов мотор с мощност 231 к.с., куплиран с 6-степенна, механична трансмисия задвижваща задните или четирите колела в зависимост от версията.



Lexus Electrified SUV Concept, като наследник на Lexus GX?

Успоредно с останалите концепции с които се запознахме през изминалите дни, Lexus представя и триредовият концептуален SUV, на който може да се гледа като седемместна версия на Lexus RZ 450e Concept. Имайки предвид, че двата модела са технологично еднакви не е изключено, това да е вторият модел с най-голям шанс за серийно производство още повече, че вече се правят тестове на реални прототипи. Lexus Electrified SUV Concept е насочен към семейните клиенти и ще предлага по-премиум обстановка от своя по-малък събрат. 



Името на бъдещият седемместен SUV, електрически модел не е ясно, но при всички положения в наименованието на модела ще присъства буквата Z от Zero, която става задължителна за всички изцяло електрически модели на марката. Имайки предвид, че моделът най-вероятно ще замести Lexus GX, то можем да очакваме концепцията да се превърне в бъдещия - Lexus GZ. 


По отношение на механиката и тук се очакват два електромотора задвижващи предните и задните колела и батерия осигуряваща автономия от минимум 600 км. Мощността се очаква да бъде около 300 к.с. и възможност за зареждане на батерията за 20 минути, чрез бързозарядна станция.