сряда, 15 май 2024 г.

Onvo L60 е дело на NIO и ще бъде наличен в Европа от 2025г.

 

Днес китайският производител за електрически автомобили NIO, представи първият модел от новият си бранд насочен към младите семейни клиенти с името Onvo L60.  Това е купеобразен SUV, чиито продажби ще започнат в края на септември месец с предполагаема цена от около 30 000 долара и ще бъде насочен срещу Tesla Y . По всичко личи, че моделът е базиран на Второто поколение NIO EC6, но със значително променен дизайн и аеродинамика, чиито коефициент на челно въздушно съпротивление възлиза на 0.23. Отговорен за дизайна на Onvo L60 е бившият дизайнер на Bentley - Raul Pires и работил над 20 години в VAG. 

Onvo L60 разчита на 900-волтова архитектура и ще се предлага в три нива на автономия. При всички случаи батерията ще има възможност да се сменя чрез така наречените суап станции в рамките на 5 минути, чиято бройка в Китай вече надхвърля 2400. В зависимост от батерията, автономията на модела ще варира от 555 до над 1000 км., като най-голямата батерия която явно ще може да бъде взета само под наем е с капацитет от 150 кВтч. Информация относно задвижването все още няма, но най-вероятно моделът ще се предлага както с един, така и с два електромотора. 

Интериорът на модела не е официално разкрит, но се споменава наличието на голям 17.2-централно разположен дисплей за инфо-развлекателната система с изкуствен интелект. Наличен е и 13-инчов HUD дисплей, а срещу доплащане за возещите се на втория ред седалки ще бъдат налични и два 8-инчови екрана. Предните седалки ще имат функцията за разгъване на облегалката, като по този начин се оформя своеобразно легло за отдих. Опционалната автономна система за шофиране, която поддържа нива 2+ и 3 е оборудвана със 7, осем мегапикселови, HD камери. Надяваме се до края на месеца да станат достъпни останалите подробности за модела, които ще бъдат добавени към този пост. 

+++++++++++++++++++++++++++++++++++

След разпространената информация става ясно, че Onvo L60 ще бъде наличен с един електромотор разположен на задния мост с мощност 326 к.с. Той се захранва от тягова батерия с капацитет 61 кВтч., която би трябвало да осигури автономия от 555 км. Версията със задвижване на четирите колела добавя втори електромотор на предния мост с мощност 136 к.с. както се досещате при нея автономията е пострадала и възлиза на 525 км. За тези които искат по-голям пробег е предвидена батерия с капацитет от 85 кВтч., с която могат да постигнат преход до 730 км. Производителят обещава и още по-голяма батерия с която ще могат да бъдат изминати 1000 км., което е доста наивно твърдение. Според каталожните данни, ускорението на L6 от 0 до 100 км/ч. става за 4.6 секунди, а максималната скорост възлиза на 203 км/ч. това са данните на версията със задвижване на четирите колела. 

Цените на Onvo L6 в Китай ще стартират от 21 200 долара, но има уловка. За батерията клиентите ще трябва да заплащат месечен наем от 85 или 125 долара в зависимост от нейният капацитет. 




Няма коментари:

Публикуване на коментар