През 1991 година, японската марка приема нова дизайнерска стратегия за част от своите модели които разполагат с постмодернистичен дизайн, чиито слоган е „Назад към бъдещето“. Марката представя четири модела с новата дизайнерска линия, но най-известният и търсен от тях е базираният на Nissan Micra, двуместен кабриолет с фиксиран профил наречен Nissan Figaro. От него са произведени малко повече от 20 000 бройки, като всичките са само с десен волан. Дизайна е силно повлиян от немската класика Gutbrod Superior, който се произвежда между 1950 и 1954 година, но творението на Nissan е поставено на 70-то мастож в класацията за най-грозен автомобила на Daily Telegraf ( Москвич 412 по-красив от БМВ 1-ва серия).
Въпреки това търсенето на модела е толкова голямо, че от предвидените 8000 бройки е пусната допълнителна серия от 12 000 автомобила за които желаещите да ги придобият трябва да участват в лотария. Виждайки интереса към моделите с ретро дизайн, редица реномирани производители малко по-късно предлагат подобни модели и създават донякъде противоречивата ретро вълна през 90-те години. Тогава ставаме свидетели на появата на New Beetle и модерната интерпретация на Mini.
Както вече стана ясно, Nissan Figaro е базиран на платформата от първото поколение Nissan Micra, а двигателят идва от версията March. Това означава, че 1.0 литровият бензинов мотор е оборудван с турбо компресор, а мощността му възлиза на 75 к.с. Серийно той е куплиран с 4-степенната, автоматична трансмисия, а максималната скорост която може да постигне е 171 км/ч.
Интериора е специално проектиран за модела и също разполага с ретро излъчване. Базовото оборудване е богато и включва кожен салон, климатик и редица хромирани елементи. Към днешна дата могат все още може да се забележат добре запазени екземпляри дори и по английските пътища, като цените на някои екземпляри достигат 30 000 паунда.
Няма коментари:
Публикуване на коментар