В средата на 50-те години от миналия век, английският пилот Brian Lister представя първата серия от състезателни модели с тръбна конструкция и двигател от MG. Успехите в състезанията, които жънат неговите автомобили вдъхновяват английският пилот да продължи с разработката на тези модели и през 1957 година представя прототип задвижван от 3.4 литров мотор на Jaguar. В общи линии така започва дейността на компанията и сътрудничеството между двете марки. Поради огромната конкуренция от страна на фирмените отбори, Lister Engineering е принудена да прекрати своята дейност до 1986 година, когато се завръща сред набиращите все по-голяма популярност тунинг фирми. Британецът се доверява отново на Jaguar и започва да доработва изключително и само техни модели, като доработва техните мотори. Така например Jaguar XJS, доработен от Lister, развива скорост от 322км/ч., а собствениците трябва да се разделят с над 100 000 паунда.
Успехите сред заможните клиенти позволяват на компанията да разработи свой собствен модел, който тя представя през 1993 година. Lister Storm използва доработена версия на най-големия V12-цилиндров мотор на Jaguar, чиято мощност е завишена до 553к.с., куплиран с 6-степенна секвенциална трансмисия. Тежащият 1664кг. модел ускорява до 100км/ч. за 4.1 секунди, а максималната скорост е 335км/ч. За съжаление от него са продадени едва 4 бройки, тъй като цената му е над 225 000 паунда. За да не изоставя този проект, марката отново се връща в моторните спортове и започва да участва в редица състезания включително и в 24-те часа на Льо Ман. Това естествено изисква много средства и отново се стига до фалит на марката.
Последните предложения на марката отново са базиране на модели на Jaguar. Към днешна дата платежоспособните клиенти могат да се сдобият с Lister LFT-666, базиран на Jaguar F-Type, чиято мощност е завишена до 657к.с. с максимална скорост от 337км/ч. До няколко месеца се очаква и премиерата на Lister Stealth, базиран на Jaguar F-Pace SVR. Очаква се неговата мощност да бъде около 670к.с., а максималната скорост да надхвърля 320км/ч. Намеренията на компанията да произведе поне 250 екземпляра, което означава, че в близко бъдеще марката ще продължава да ни радва с нейните творения. Тунинга все още е жив!
Няма коментари:
Публикуване на коментар